• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będą kolejne zmiany na ul. płk. Dąbka w Gdyni

Michał Sielski
31 stycznia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Na ul. płk. Dąbka bezpiecznie jest tylko wtedy, gdy pojawi się tam patrol policji. Na ul. płk. Dąbka bezpiecznie jest tylko wtedy, gdy pojawi się tam patrol policji.

Przeprojektowanie skrzyżowania ul. płk. Dąbka i Staniewicza zobacz na mapie Gdyni w Gdyni i budowa sygnalizacji świetlnej to niejedyne pomysły, które mają podnieść bezpieczeństwo pieszych w miejscach, gdzie dochodzi do wypadków. Zmienią się też same przejścia.



Czy piesi mogą czuć się w Trójmieście bezpieczni?

  1. Ulica płk. Dąbka to jedna z najbardziej ruchliwych i niebezpiecznych dróg w Gdyni.
  2. W 2017 i 2018 roku sześć osób przechodzących przez jezdnię ul. płk. Dąbka zostało rannych, a dwie zginęły.
  3. By poprawić bezpieczeństwo, urzędnicy wycięli m.in. kilkadziesiąt drzew rosnących na skraju jezdni.
  4. W maju 2018 roku na wysokości budynku przy ul. Romanowskiego 28 doszło do śmiertelnego wypadku.
  5. Do kolejnego śmiertelnego potrącenia doszło w grudniu 2018 roku na wysokości ul. Romanowskiego 36.
  6. W styczniu tego roku w okolicy doszło do kolejnego potrącenia, w którym poważnie ranni zostali dwaj 15-latkowie.


Przebudowa skrzyżowania i montaż sygnalizacji świetlnej



Pierwszym pomysłem władz Gdyni było przeprojektowanie skrzyżowania ul. płk. Dąbka i Staniewicza zobacz na mapie Gdyni i budowa tam sygnalizacji świetlnej.

Kolejna sygnalizacja na ul. płk. Dąbka



To inwestycja, którą zgodnie popierają zarówno mieszkańcy, jak i urzędnicy oraz policjanci. Radny Ireneusz Trojanowicz ze Wspólnej Gdyni proponuje jednak jeszcze kolejne rozwiązania, które zwiększą bezpieczeństwo pieszych na przejściach.

"Zebra premium" na ratunek



- Można zrobić przejścia dla pieszych nazywane "zebra premium". Zastosowane są w nich czujniki ruchu, które w momencie pojawienia się pieszego uruchamiają diody LED przy tarczach znaków drogowych, a także w punktach odblaskowych na jezdni tuż przed przejściem. Dodatkowo nawierzchnia przed przejściem pokryta jest matą antypoślizgową, która skraca drogę hamowania pojazdów - podpowiada radny Ireneusz Trojanowicz.
Urzędnicy nie mówią "nie", ale przypominają, że na większości przejść dla pieszych przez ul. płk. Dąbka wykonano już doświetlenie lampami LED, w kolejce czekają kolejne. Przy przejściu dla pieszych w sąsiedztwie przystanku autobusowego "Sikorskiego" wydłużone zostały natomiast linie ciągłe, zamontowano elementy odblaskowe i nowe znaki.

- Ponadto zaprojektowane zostały pasy akustyczne, które na celu mają zwrócenie uwagi na zbliżanie się do miejsca niebezpiecznego. Obecnie z uwagi na fakt, iż ul. płk. Dąbka jest drogą powiatową, projekt został wysłany do Komendy Miejskiej Policji w Gdyni z prośbą o jego zaopiniowanie - informuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni. - Projekt zostanie zrealizowany niezwłocznie, jak tylko pozwolą na to warunki atmosferyczne. Po jego wdrożeniu sytuacja na przejściu będzie obserwowana i w przypadku niewystarczającej poprawy bezpieczeństwa pieszych możliwe są dalsze działania, np. utworzenie aktywnego przejścia lub instalacja sygnalizacji świetlnej - dodaje.

Miejsca

Opinie (117) 1 zablokowana

  • Dziwi mnie to Szczurek ze ty wygrałeś nic nie robi w naszej GDYNI

    • 5 1

  • J.A.

    Taka prosta sprawa do zrobienia a nasi już kombinują maty,czujniki i co jeszcze a moim zdaniem w zupełności wystarczyły by spowalniacze tzw. leżący policjanta tylko taki konkretny nie kawałek gumy rzucony w poprzek jezdni tylko konkretny wybudowany z kostki brukowej moim zdaniem w zupełności wystarczy koło PKO na płk.dąbka położyli i efekty widać mimo to że są moim zdaniem za małe ale coś już działają.

    • 3 2

  • Cała Płk. Dąbka

    Przypominam, że Płk. Dąbka to nie tylko część na Pogórzu. Ona prowadzi przez całe Obłuże Górne i Oksywie. Wymaga całościowego remontu, doświetlenia przejść dla pieszych, choćby przy Zespole Szkół, załatania dziur, wycięcia próchniejących drzew na poboczach. Nie mówiąc już o niezbędnej tutaj ścieżce rowerowej. Czy Tutaj również był Pan Radny- NieRadny Łucyk?

    • 4 1

  • Bezpieczeństwo wzrosło by gdyby zacząć od edukacji pieszych. (2)

    Dawniej w szkołach uczono: "Zanim wejdziesz na jezdnię spójrz w lewo, potem w prawo i następnie znów w lewo. Dopiero gdy nic nie nadjeżdża możesz bezpiecznie przejść przez jezdnię". Uczono także, że "do samochodu i do konia nie podchodzi się z tyłu". Teraz piesi i rowerzyści nie patrzą na nic- nos w smartfonie, słuchawki na uszach i naprzód! Długo nie trzeba czekać na efekty takiego wychowania.

    • 4 1

    • Kierowco, noga z gazu, a później pouczaj innych. (1)

      • 0 2

      • O ile dobrze pamiętam ostatnio potrąceni tam 15 latkowie wtargnęli bez upewnienia patrząc w sr*jfony. Przejście przez jezdnię to nie przedłużenie chodnika. Zanim wejdziesz na jezdnię masz się rozglądać dla swojego bezpieczeństwa. Ja w oblachowanym samochodzie przeżyję, za to ty jako niechroniony pieszy niekoniecznie.

        • 2 0

  • Prosze sie nie krepowac, nie zadna tam premium, tylko zebra+

    • 1 0

  • A co się dzieje

    na skrzyżowaniu ul.płk.St.Dąbka z ul.E. Kwiatkowskiego ???
    Ostatnio szukałem przystanku autobusowego ul.płk.Dąbka(Stare Obłuże 01)-i po 20 minutach znalazłem (coś z tablicą))przy ul.Ledóchowskiego. Super remont 200 metrów ulicy, a bałagan jak za Gierka...Przejścia dla pieszych w tym rejonie w ogóle nie istnieją, skandal i granda.
    Patrząc na inwestycję to sądzę, że ma na celu usprawnienie przepustu tranzytu z gm.Kosakowo i pow.Puckiego do centrum Gdyni i do reszty trójmiasta bo jest niejako przedłużeniem ul. Derdowskiego z Kosakowa do ul.Płk.Dąbka i dalej do ul.Kwiatkowskiego. Czy ktoś nad tym panuje i ma świadomość jaki to wygeneruje dodatkowo ruch pojazdów? Sąsiednia gmina też powinna partycypować w kosztach bo większość pojazdów jedzie do i z gm.Kosakowo lub dalej.

    • 2 0

  • Teraz w godzinach porannych są korki

    na dobre 2 km od strony gm.Kosakowo. To w większości nie mieszkańcy Gdyni podróżują do pracy( domena tablic rejestracyjnych GPU), to nie są też kierowcy ciężarówek gdyńskich firm. Co raz więcej widać też pojazdów TIR z centralnej Polski, ciężarówek, wywrotek,betonomieszarek i ciężkiego transportu maszyn. Masakra !
    Autobusy ZKM Gdynia (141,194) notorycznie spóżnione do 10 minut............
    Trzeba chyba wprowadzić jakieś ograniczenia w godzinach 6:00-9:00 i po 15:00 do 18:00 w przeciwnym kierunku (estakada i ul.Kwiatkowskiego-"stoi od ul.Wiśniewskiego) chociaż dla ciężarowych pow.12 ton.

    • 2 0

  • A może Płk. Dąbka nie jest problemem?

    Zgodzę się, że przejścia dla pieszych na tej ulicy są niebezpieczne, ale może jest w tym jakiś głębszy problem, którego sygnalizacją nie rozwiążemy (śmiem twierdzić, że nawet go pogłębimy). Statystyki ponad zdrowy rozsądek. A może ktoś by zadał pytanie dlaczego na Płk. Dąbka kierowcy jadą szybciej niż ograniczenie wskazuje? Może dlatego, że wszyscy mieszkańcy Pogórza Górnego, Suchego Dworu i poniekąd Kosakowa (plus dalej na północ) są delikatnie poirytowani tym co dzieje się z dojazdem do ich domów? Może dlatego że do północnych dzielnic są tylko 2 drogi dojazdu (Kwiatkowskiego i Pucka), które są wiecznie zakorkowane w godzinach szczytu? Proponowałbym zamiast dostawiać kolejną sygnalizację pomyśleć jak można usprawnić to co jest przed Płk. Dąbka, żeby niwelować następstwa stania w korku lub zaproponować alternatywę szybkiego dojazdu do centrum (i nie mówię tu o Pl. Kaszubskim tylko o Węźle F. Cegielskiej), bo 194 to z szybkością ma nie wiele wspólnego realne 30 min->10km=5km/h piękna średnia prędkość w XXI wieku :)

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane