• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będą nowe drogi na Kaczych Bukach

Patryk Szczerba
9 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Osiedli przybywa, mieszkańcy pytają o drogi
Na Kaczych Bukach niebawem ma się rozwinąć zabudowa mieszkaniowa, więc niezbędna jest budowa dróg. Na Kaczych Bukach niebawem ma się rozwinąć zabudowa mieszkaniowa, więc niezbędna jest budowa dróg.

Gdynia szuka wykonawców na opracowanie dokumentacji budowy dróg wraz z infrastrukturą techniczną na terenie Kaczych BukówMapka, które będą powiązane z powstającą ze środków centralnych Trasą Kaszubską. Koncepcja ma być gotowa w połowie 2021 roku, natomiast projekt w 2022 roku.



Czy inwestowanie w drogi na Kaczych Bukach ma sens?

Kacze Buki to rozwijająca się intensywnie część dzielnicy Wieki Kack. Na początku roku radni Gdyni przyjęli nowy plan miejscowy pozwalający na budowę tam nowych osiedli. Istotnym powodem zmian były wnioski od właścicieli terenów w dzielnicy, postulujących rozszerzenie możliwości zabudowy mieszkaniowej.

W nadchodzących miesiącach władze miasta chcą przygotować plan infrastruktury drogowej, by razem z budowanymi osiedlami mogły też powstawać drogi powiązane z Trasą Kaszubską, która budowana jest ze środków centralnych.

Przygotowanie zaplecza drogowego dla aut i transportu miejskiego



- Jest to jeden z kierunków rozwoju naszego miasta o wysokiej dynamice. Musimy przygotować zaplecze w zakresie dróg publicznych, miejskiego systemu odwodnienia oraz przedłużenia linii transportu zbiorowego dla mieszkańców - mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.
Teren planowanej inwestycji znajduje się na pograniczu dwóch zlewni: rzeki Kaczej (potoku Źródło Marii) oraz Jeziora OsowskiegoMapka, granica przebiega wzdłuż ul. Starochwaszczyńskiej.

Wykonawca będzie miał za zadanie opracowanie projektu koncepcyjnego w zakresie układu drogowego i kanalizacji deszczowej oraz wielobranżowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej wraz z uzyskaniem kompletu uzgodnień. Do tego dochodzi wykonanie prac geodezyjnych, jednorazowej aktualizacji kosztorysów inwestorskich oraz sprawowanie nadzoru autorskiego nad realizacją robót budowlanych.


Dokumentacja ma zawierać zasady przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, w ramach zadania planuje się budowę dróg, wraz z budową wlotów dróg poprzecznych na odcinkach nie krótszych niż 20 metrów.


Planowane do realizacji odcinki dróg

  • ul. Krzemowa - przedłużenie do ul. Starochwaszczyńskiej, odcinka realizowanego przez GDDKiA;
  • ul. Starochwaszczyńska - na odcinku od ul. Krzemowej do ul. Sudeckiej;
  • ul. Sudecka - na odcinku od ul. Starochwaszczyńskiej do ul. Kacze Buki wraz z pętlą umożliwiającą zawracanie i postój pojazdów transportu zbiorowego;
  • ul. Bieszczadzka - na odcinku od ul. Starochwaszczyńskiej do ul. Kacze Buki;
  • ul. Kacze Buki - minimalny odcinek od ul. Bieszczadzkiej do ul. Sudeckiej, w przypadku budowy kanału deszczowego w kierunku strefy planistycznej 094 ZP - odcinek od ul. Bieszczadzkiej do ul. Świętokrzyskiej.

Istotne odwodnienie dróg



Zakres dokumentacji budowlano-wykonawczej planowanych dróg wymagał będzie także prawidłowego odwodnienia dróg przewidzianych do realizacji. To o tyle istotne, że władze miasta chcą retencjonowania wód opadowych w miejscu ich wystąpienia, by później zagospodarować je w ciągu roku np. na cele komunalne, czy podlewanie terenów zielonych.

- Jest to działanie przyjazne środowisku, a także zdecydowanie bardziej ekonomiczne niż budowa wielokilometrowych kolektorów deszczowych. Takie rozwiązania to stały element zielonej polityki miasta - mówi Michał Guć, wiceprezydent Gdyni.
Inwestycja powstanie prawdopodobnie ze wsparciem unijnym.

Terminy wykonania przedmiotu zamówienia w zakresie koncepcji układu drogowego wraz z odwodnieniem będą znane w ciągu czterech miesięcy, natomiast wielobranżowy projekt budowlany w terminie 72 tygodni od dnia podpisania umowy.

Otwarcie ofert zaplanowano na 14 stycznia 2021 roku.

Wiadukty powstające na Trasie Kaszubskiej. Film z września

Opinie (79) 5 zablokowanych

  • skoro deweloper buduje domy to niech wybuduje drogi dojazdowe

    • 20 2

  • A ja na tej łączce nic bym nie budował i zostawił to tak jak jest (1)

    Lepsze to niż blockhauzy pełne ludzi i ich samochody.

    • 5 5

    • Wyprowadź się na wieś.

      • 1 1

  • Opinia wyróżniona

    (8)

    Przydałby się jakieś sklepy. W okolicy nie ma nic. Nawet kiosku, czy sklepu spożywczego!

    • 29 7

    • (2)

      Ta, i to może też rola miasta?

      • 11 5

      • Nie. Stwierdzam tylko fakt, że póki co trzeba wszystko wozić "z miasta".

        • 9 3

      • W pewnym sensie tak

        Bo w wz nie wymaga od dewelopera budowy ogólnodostępnych lokali usługowych razem z mieszkaniówką. Parkingów też jak na lekarstwo, wiadomo, wszyscy młodzi i zdrowo, okrągły rok zasuwają rowerami.

        • 6 0

    • Zawsze możesz otworzyć

      Widać innym się nie opłaca

      • 14 4

    • Na wsi czasem tak jest że nie ma sklepu

      nie ma się co dziwić...

      • 19 6

    • 16 grudnia otwarcie

      sklepu, Carrefour express w budynku portoverde przy blokach M+

      • 13 0

    • To otwórz

      • 1 8

    • Kiosk, lol

      • 1 2

  • (4)

    A Sucha na Wiczlinie nie może się doczekać ani projektu ani nawet płyt yomb bo za wąska (chociaż tuż obok ulica 3 metrowa z płyt) nie mówiąc o oświetleniu. Co jest, że w Gdyni nie robi się już istniejących dróg a zaczyna nowe. Też Kacze Buki zostawicie samym sobie jak już wydacie pozwolenia na budowę?

    • 8 2

    • Ty z Wiczlina zamilcz... (1)

      ... całe wywrotki kasy na was poszły. Szkoły, przedszkola, odwodnienie, kontrapasy-sr*sy. Teraz będą karczować las na Witominie, żeby wam się furką wygodnie jechało. Na Chwarznie kolejne ulice robią. Prezydencka dzielnica. I jeszcze pyszczą o kolejne...

      • 1 5

      • Trochę kultury, sam pyszczysz. Gdzieś ludzie mieszkać muszą. W tych 2pokojowych mieszkaniach w centrum wszyscy się nie pomieszczą. Zawsze tak było, że jak powstawały nowe osiedla to i za nimi sklepy, szkoły itd. Kontrapasy to wymysł mieszkańców Wiczlina? Możesz nas za darmo swoją furmanką wozić bo domyślam się,że tym jeździsz.

        • 1 0

    • bo na Suchej póki co, to mieszka garstka osób, to dosłownie polna droga. (1)

      to najdalej położone miejsce, współczuję, bo dojazd do Wiczlińskiej rzeczywiście mega słaby, ale chyba widzieliście gdzie się budujecie?

      • 0 0

      • Ciekawe, że Małkowskiego cała w płytach. Duża część to droga w lesie. Ile tam osób mieszka? A za domem który jest ostatni w Gdyni dalej płyty za pieniądze gdyńskich podatników. Dla mieszkańców Gdyni ta droga?

        • 0 0

  • Ku chwale deweloperów

    Buduję się nową infrastrukturę dla osiedli budowanych na polu. Kto tam buduję AB Inwestor, Hossa, Inpro. Układ koleżeńsko biznesowy działa Pozwala na budowę miasta na peryferiach zamiast wykorzystywać istniejącą infrastrukturę drogową. Główna osią rozwoju miasta powinna być SKM. A tak dzięki takim działaniom mamy coraz większy paraliż komunikacyjny i rosnące koszty dla miasta czyli nas wszystkich. Brakuje za to pieniędzy na naprawy istniejących dzielnic

    • 16 2

  • My w tej Gdyni, to jak takie dziady jesteśmy ... (2)

    Jak przyjdzie bogaty inwestor i wybuduje, to mamy poważną inwestycję, jak nie wybuduje to nie mamy ... jak budżet centralny da kasę, to mamy jak nie da to nie ... jak PKP da kasę to mamy inwestycję, jak nie da, to nie mamy ....

    • 19 1

    • Mamy (1)

      Prezydenta Szczurka i Lotnisko za grube bańki Dzięki temu nie mamy pieniędzy na inwestycje. Gdynia się zmienia dzięki inwestycja prywatnym Biura i mieszkania. Przykład Skwer i 10 lutego Tandeta (kontenery, blaszaki i rudery dziurawe drogi. Ul Hutnicza przemysłowa dzielnica Gdyni od kilkudziesięciu lat w stanie tragicznym

      • 6 0

      • lotnisko to małe piwo

        spójrz na koszty utrzymania estakady...

        • 1 0

  • Panie Szczurek (1)

    to może tak najpierw niech się pan zajmie budową dróg wraz z infrastrukturą techniczną na terenie istniejącej i rozwijającej się dzielnicy Chwarzno-Wiczlino. W wydawaniu środków publicznych na przygotowania dokumentacji jest pan bezwzględnie na pierwszym miejscu w Polsce.

    • 18 0

    • a niby czemu na Chw-Wicz?

      każda dzielnica się rozwija

      • 0 0

  • to jest wytłumaczenie 20 letniego opóźnienia w rozwoju Gdyni. Teraz ugór nazwya się "zieloną polityką miasta" z dodatkiem dziur (1)

    Brawo panie Wojtku. Zdrowie jest najważniejsze.

    • 11 0

    • "20 letniego opóźnienia w rozwoju Gdyni"

      którego przyczyna jest prosta - brak (wystarczających) dochodów.

      • 1 0

  • To ja mam koncepcję. Za darmo, bez przetargu. Potrzebne jest połączenie do Osowy. Tego chcą kierowcy.

    • 14 0

  • drogi

    Panie Wojtku tak dalej w koncu bedzie kaput

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane