Fakty i opinie

Będą opłaty za wjazd do centrum pojazdem spalinowym?

Czy wprowadzenie nowej strefy zwiastuje, że znikną samochody z silnikiem benzynowym i diesla w miastach?
Czy wprowadzenie nowej strefy zwiastuje, że znikną samochody z silnikiem benzynowym i diesla w miastach? fot. 123rf.com

Miasta powyżej 100 tys. mieszkańców, takie jak Gdańsk czy Gdynia, mogą tworzyć strefy czystego transportu. Kierowcy samochodów z tradycyjnym napędem silnikowym za wjazd do strefy zapłacą maksymalnie 2,5 zł/h.



Czy miasta powinny wprowadzać strefy czystego transportu?

nie, to rozwiązanie nie pomoże w ograniczeniu spalin 71%
trudno powiedzieć, wszystko zależy od tego jak opłaty będą pobierane 10%
tak, to świetny pomysł 19%
zakończona Łącznie głosów: 8352
W miastach liczących powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły powstawać strefy czystego transportu, do których wjazd będzie płatny dla właścicieli samochodów z tradycyjnym napędem silnikowym. Wynika to z przyjętej przez Sejm uchwały o zmianie ustawy o biokomponentach i biopaliwach ciekłych. Przegłosowanie opłaty emisyjnej przykryło trochę tę sprawę.

Bezpłatnie w strefach czystego transportu mogły będą poruszać się samochody:
  • elektryczne;
  • napędzane wodorem;
  • napędzane gazem ziemnym;
  • wszelkich służb.


Jak ustawodawca tłumaczy wprowadzone zmiany? Mają one zapobiec negatywnemu oddziaływaniu na zdrowie ludzi i środowisko w związku z emisją zanieczyszczeń z transportu, szczególnie na terenie śródmiejskiej zabudowy.

Sęk w tym, że obecnie samochody zeroemisyjne stanowią maksymalnie 3 proc. wszystkich samochodów w dużych miastach. Zatem zakaz wjazdu dotyczyłby niemal wszystkich kierowców. Z tego powodu pomysł jest mocno krytykowany.

Czytaj też: SEVI - trójmiejski pomysł na elektryczne auto miejskie

Nowe znaki informujące o początku i końcu strefy czystego transportu.
Nowe znaki informujące o początku i końcu strefy czystego transportu. mar. prasowe

2,5 zł za godzinę wjazdu do strefy czystego transportu



Opłata za wjazd do strefy czystego transportu będzie stanowiła dochód gminy, który może być wykorzystany wyłącznie na potrzeby oznakowania strefy czystego transportu, zakupu autobusów zeroemisyjnych i pokrycia kosztów wykonania analizy o skuteczności działań zeroemisyjnych.

Opłata za wjazd do strefy czystego transportu nie może być wyższa niż 2,50 zł za godzinę i może być pobierana jedynie za poruszanie się po tej strefie w godzinach od 9 do 17. Może mieć formę opłaty abonamentowej lub zryczałtowanej.

To w skrócie oznacza, że w centrum miasta będziemy płacić za poruszanie się, a także postój w strefie płatnego parkowania.

Jeśli nie dokonamy opłaty za wjazd, możemy liczyć się z mandatem w wysokości nawet 500 zł. Jak mają być wnoszone opłaty, przepisy ustawy tego nie określają. Władze miasta mają wolną rękę zarówno we wprowadzaniu stref, jak i wybierania formy poboru opłat.

Opinie (1183) ponad 10 zablokowanych

  • Pis szuka kasy ,jak zwykle.Niedługo w całej Polsce to wprowadzą ,trzeba uciekać z tego chorego państwa

    • 0 0

  • co to za nagonka na kierowcow? (1)

    kto za tym lobbuje, dealerzy i producenci samochodow? a moze zaczniemy od tysiecy domow ogrzewanych weglem i smieciami, tu lezy problem w czystosci powietrza!

    • 14 0

    • lobby zapewne "zachęca" do zakupu nowego eko-auta

      • 0 0

  • Kierowcy wyp...alać z miast ze swoimi rzęchami. (3)

    z czym do ludzi kiedy do miasta przyjeżdżacie? Zostawcie swoje złomy pod swoją oborą w Żukowie, tam może zenkowi spod remizy zaimponujecie.
    Tutaj jest miasto, ludzie, dzieje się. A wy się pchacie z tym g...m do miasta.
    Niszczycie, trujecie, wprowadzacie zagrożenie pieszych i zwierząt. Dośc już waszej hegemonii.

    • 11 39

    • rozumiem kolega rowerzysta w ciasnych getrach?

      • 0 0

    • Kolego chyba czas zmienić psychologa, albo psychiatrę !!!

      • 1 0

    • sam wyp...alaj z miasta na wioske

      tam mieszka eco glupota

      • 1 0

  • To ile będą płacili za wjazd ciężarówkami śmieciarkami autobusami komunikacji miejskiej ????

    Czy wjazd dl nich też będzie zabroniony ? A co z dostawami do sklepów i różnych firm też tylko melexem ? Jaki to i**ota wymyśla te głupoty ? Co niektórym to przydał by się dobry psychiatra bo jak ich nie będą leczyć to podobnych pomysłów będzie więcej !!!!

    • 0 0

  • Lpg też? (11)

    • 38 1

    • LPG w każdej chwili może sie przełączyć na zwykłą benzynę (2)

      i masz odpowiedź dla czego LPG też. To samo dotyczy wciskanych na każdym kroku hybryd

      • 5 9

      • (1)

        To samo masz w przypadku cng. Też możesz przełączyć na benzynę!

        • 10 0

        • Ale cng nie ma prawie na ulicach a lpg tysiące - tu nie chodzi wiec o czyste spaliny tylko o vvyjebanie w pupe jak njwiekszej ilosci obywateli. Podatki jako polowa ceny paliwa juz kurvvom nie wystarcza.

          • 0 0

    • Tak (6)

      Bo nie zdajesz sobie zapewne sprawy, że lpg tak samo syfi jak benzynka. Tylko gaz ziemny nie powoduje zanieczyszczeń

      • 5 23

      • LPG tak samo syfi jak benzynka (2)

        Ciekawe, bo analizatory spalin pokazują co innego. Na "węch" spaliny też jakby czystsze :)

        • 23 1

        • (1)

          to podlacz sobie dluga rurę do wydechu i oddychaj swoimi czystymi spalinami

          • 2 18

          • trudno o bardziej kretyński komentarz

            • 24 0

      • (2)

        LPG nie emituje praktycznie pyłków PM.

        • 13 4

        • (1)

          Pyly PM to masz w plucach o kurzu itp nawet. Z autami to ma malo wspolnego.

          • 1 6

          • Ma sporo wspólnego, szczególnie w przypadku silników Diesla, choć zimą i tak najważniejsze źródło to spalanie węgla i syfów w piecach.

            • 9 0

    • Tak bo to jest kolejny podatek wprowadzany i upiększające pięknymi sloganami i nie chodzi o zmniejszenie emisji spalin.

      • 8 1

  • Ekologia

    Niech zaczna od kar za nielegalne wysypiska i sprawcow smiecenia ale takich trudno znalezc wiec latwiej pobierac oplaty od tych co latwo namierzyc bo po co zadawac sobie trud w szukaniu sprawcow smiecenia skoro mozna zlapac kogos kto ma wszystkie swoje dane wypisane na czole ( tablica rejestracyjna) i od nich sciagac " haracz "

    • 3 0

  • Już ja widzę egzekwowanie tej opłaty w rejonie Skweru Kościuszki i całego śródmieścia Gdyni. Mam bujną wyobraźnię, ale jakoś tego nie widzę. A samochody na wodór to mrzonki naszej władzy ludowej.

    • 0 0

  • Super (61)

    Tak jak w zachodniej Europie na która tyle osób się powołuje

    • 224 128

    • (13)

      Tylko że tam, strefy czystego powietrza, to jest taka wisienka na torcie, takie zwieńczenie kompletnego transportu publicznego. A u nas jak zawsze od d*py strony. Komunikacja zbiorowa leży, ale dop***olimy kierowcom. A niech mają.

      • 97 14

      • system transportu publicznego w wielu miastach Polski jest lepszy od wielu miast tzw. Zachodu (12)

        w których takie opłaty zostały wprowadzone.

        • 18 39

        • Można to napisać inaczej: (10)

          Znajdą się, wyjątkowo, w Polsce miasta (np. Warszawa), które porównując do jakiegoś wyjątkowego miasta zachodu, które akurat ma słabą komunikację.

          • 29 2

          • Większość miast tzw. zachodu - poza krajami Europy północno zachodniej (9)

            ma mniej sprawnie funkcjonujący system komunikacji publicznej niż Trójmiasto.

            • 9 32

            • (5)

              Też codzienne awarie, autobusy wypadające z rozkładu nawet 2 na raz, syf, bród i smród, brak kierowców, podróż z miejsca A-B z trzema przesiadkami na dystansie 10km i półtorej godziny 'jazdy'?

              • 26 6

              • (3)

                Tak, plus brak rozkładu jazdy - jak przyjedzie, to przyjedzie (autobusy, Włochy).

                • 7 3

              • (2)

                ciekawe...byłem niedawno we Włoszech i niczego takiego nie zauważyłem. Fakt jeździłem głównie METREM i pociągami podmiejskimi. Ani raz nie zdarzyło się, żeby jakikolwiek wypadł albo się spóźnił.
                Co do czystości - nie było źle no i w każdym wagonie KLIMATYZACJA. A większość włoskich pociągów to polskie (chyba) Pesy.

                • 2 0

              • Zapraszam do Neapolu.

                • 0 0

              • U nas pociągi też nie są wcale złe.

                A metro jakim cudem może się spóźnić?

                Wsiądź do autobusu, zobaczysz kongo :)

                • 0 0

              • Ale w komunikacji zawsze będzie "syf, bród i smród" w porównaniu do Pańskiego luksusowego, śmierdzącego-na-zewnątrz samochodu. Nigdy nie da się dogodzić wszystkim. Gdyby więcej osób korzystało z komunikacji to byłyby na nią większe nakłady i na pewno warunki by się poprawiły. A osoby narzekające prędzej pojadą na gapę niż dołożą się do interesu.

                • 8 26

            • czekam na przykłady :D

              • 1 0

            • Masz coś na poparcie tej tezy?

              • 2 0

            • Wieśniak był najdalej w Żukowie i o Europie pisze hahahaha

              • 4 1

        • Kartuzy to nie jest Europa Zachodnia wiejski palancie

          W d*pie byłeś więc nie ośmieszaj się

          • 6 3

    • Rozwiązania powinny być kompleksowe (30)

      Tam jest więcej parkingów wielkopowierzchniowych a także PARK & RIDE , punkty przesiadkowe -tramwaj - autobus - kolej - metro działają całkiem sprawnie ( jeden bilet na "trase" od-do na wszystkie środki komunikacji , łatwe do obsługi karty Oyster-Londyn , patrz rozwiązania także Holandia lub nasza Wa-wa ) . To działa ,nadal są korki ale hipotetycznie mniejsze . U nas patrząc na tempo wprowadzanych rozwiązań ,rozbudowie dróg , parkingów to chyba chodzi o skok na kasę . Patrz np. Nowa Świętokorzyska ,wiadukt AK-Havla-Łostowicka...czyli czekaj tatka latka.....W Gdańsku od lat nie było porządnych schodów ruchomych ,windy na dworcach PKP, PKS-u ....więc o czym mowa

      • 31 5

      • parkingi wielkopowierzchniowe to marnotrawstwo przestrzeni miejskiej (24)

        parkingi wielopoziomowe budowane w pobliżu centrum miasta zwiększają korki na dojazdach do niego.

        Najsprawniej działa system preferujący połączenia rower + kolej (holenderski system OV Fiets).

        Budowa metra w Trójmieście nie ma sensu. Rewolucją w naszym systemie transportowym będzie wdrożenie systemu Mevo i poprawa jakości taboru oraz taktu połączeń SKM i PKM>

        • 14 16

        • Tu chodzi o wjazd do centrum (14)

          Parkingi powinny być ( w przyzwoitych cenach ) nie za daleko od centrum, drogi dojazdowe też . Kiedy AUTO -Jak masz szybko coś załatwić w miejscu bez komunikacji publicznej - dlaczego czas ,dojścia ,czekania ,pogody ,opcjonalnych innych zadań tego dnia. KIEDY ROWER i KOLEJ - kiedy ma się zdrowie,czas i brak zajęć z dziećmi. Nadal uważam kiedy się nie musi można korzystać z roweru i komunikacji publicznej ale NIE ZAWSZE. Nie wieże także w szybką poprawę komunikacyjną w Gdańsku gdyż tam gdzie przybywa osiedli , nie przybywa dróg lub przybywa dróg ale....z bardzoooooo dużym opóźnieniem

          • 14 6

          • nikt nie napisał że można zawsze korzystać z roweru (13)

            Mam wrażenie, że ZAWSZE można korzystać z możliwości poruszania się pieszo.

            Wystarczy żebyś uznał, że samochód nie jest jedynym, a nie powinien być głównym sposobem poruszania się po dobrze zarządzanym mieście.

            To że w Holandii jest inny klimat nie jest żadnym argumentem.

            W Finlandii jest klimat dużo bardziej surowy niż u nas, a znaczenie komunikacji rowerowej jest kilkakrotnie większe niż u nas.

            • 9 9

            • (6)

              Tylko, że Gdańsk nie jest dobrze zarządzany i na tym by można poprzestać. Spoko jeździłbym komunikacją gdybym miał PEWNOŚĆ, że dojadę w planowanym czasie (ba, że w ogóle dojadę) bez tysiąca przesiadek po drodze.

              • 17 4

              • Mieszkasz na zad*piu to masz przesiadki. (5)

                Mieszkasz w dobrej lokalizacji to jedziesz bez przesiadek.

                • 6 24

              • (3)

                Mieszkam baranku na zaspie a jeżdżę codziennie zaspa-oliwa-nowy port-morena.
                Taka praca.
                Pole już zaorałeś w swoim żukowie?

                • 15 1

              • Czyli jeździsz codziennie samochodem wzdłuż dwóch linii tramwajowych? (2)

                Zaspa - oliwa to już w ogóle nie skomentuję...

                • 1 2

              • (1)

                Bardzo proszę-skomentuj. Chętnie cię wyśmieję. Zaspa jelitkowski dwór - Oliwa obc. Zeby przejechać ok 4km jazda z przesiadką i 35min...
                Poza tym, jeśli mam różnych klientów z tych dzielnic i miałbym jeździć zbiorkomem, to albo bym pracę kończył o 20 a nie 16-17 albo bym został zwolniony za niedotrzymywanie terminów.

                • 1 0

              • 4 km przejdziesz szybciej niż w 35 min

                hulajnogą - 15 min i się nie spocisz
                rowerem - 10 min, wymagany prysznic

                • 0 0

              • Nieprawda - nie jedziesz, bo kurs wypadł.

                • 5 0

            • Instytut Danych z d*py (1)

              Tradycyjne źródło twardych danych cytowanych przez pe*****o. Tymczasem w prawdziwym życiu udział transportu rowerowego w Helsinkach to 7-10% (dane władz miejskich). Jeśli 10 jest "kilkakrotnie" większe niż 6 (odsetek dla Gdańska), to już nic nie pomogę.

              • 8 0

              • Nie sprawdzaj odsetka rowerzystów

                Tylko odsetek kierowców. A tam już widać różnicę.

                Niestety my ciągle jesteśmy na etapie traktowania samochodu jak osiągnięcia, nie jak narzędzia, jednego z wielu.

                • 0 0

            • (3)

              Podaj źródło danych z Finlandii na ktorą się powolujesz. Ja powiem ze w stanach transport to głównie auta i to w dodatku wielkie SUVY oraz pick-upy. Wiec mam rację

              • 5 6

              • (2)

                Spróbuj zaparkować w USA tak jak ludzie parkują w PL...

                • 7 1

              • Akurat USA jest sto lat za murzynami w kwestiach dotyczących społeczeństwa.

                Komunikacji miejskiej praktycznie nie ma, miedzymiastowa to tylko samoloty, do tego dużę odległości pokonywane przez ludzi, więc zostaje samochód.

                Mimo to, w centrach miast samochodem nikt nie jeździ.
                W NY 27% dojazdów do pracy to samochód, 56% komunikacja.

                • 0 0

              • Znaczy z haraczem z parkometru?

                No, to faktycznie będzie trudno (sprawdzić, czy nie Nowy Jork).

                • 1 1

        • (2)

          Jest jeszcze dużo tras rowerowych do zrobienia (wystarczy spojrzeć na mapę rowerową) .Zimą też jakieś skutery śnieżne kołowo-szynowe będę w ofercie ? Jak ktoś będzie musiał autem coś załatwić to i tak wjedzie w strefę...i kasa będzie leciała.
          Powtarzam oferta infrastrukturalna i transportu publicznego musi być kompleksowa. Chciałbym widzieć sytuacje gdyby 30% kierowców przesiadło się na transport publiczny ....To już by była jatka...tym razem nie na drogach ale w autobusach i tramwajach

          • 1 1

          • Będzie jatka przez parę miesięcy (1)

            A potem zastrzyk kasy pozwoli rozwijać komunikację.

            • 1 3

            • yhmm

              taaak chyba w kieszeni lisickiego

              • 0 1

        • Kup sobie konia,

          to będzie ruch w dobrą stronę.

          • 0 0

        • Nie mamy holenderskiego klimatu (2)

          • 14 11

          • I holenderskich ulic w pobliżu centrum

            • 0 0

          • Zgadza się , u nas pada mniej

            • 14 7

        • Mevo rewolucją? No bez jaj.

          • 0 0

        • Nie zes*aj się z tym mevo

          To tylko sposób na wydymanie mieszkańców Trójmiasta, jak Tristar

          • 7 0

      • U nas tez są płatne parkingi. (4)

        Puste, bo blachosmrodziarz musi mieć wszystko za darmo i wszędzie blisko.

        Nowe oplaty za blachosmrod - bardzo dobry ruch.

        • 16 36

        • Bardzo dobry. Nawet lepszy niż za przewóz roweru komunikacją zbiorową.

          • 1 0

        • (2)

          Rozumiem, że ty jako taki zapalony przeciwnik samochodów nigdy żadnego nie użyłeś i nie używasz?

          • 15 7

          • można używać z rozsądkiem

            a nie jeździć 200m po bułki.

            Parking w Gdyni podziemny ma przez cały dzień rezerwy (jedyne wyjątki to wieczorami w czasie co bardziej obleganych spektakli). I co? Przecież łatwiej porzucić samochód na trawniku... Taka mentalność.

            • 10 6

          • Do jego sklepu towar dowożą rikszą

            • 12 4

    • właśnie tak (1)

      skoro tak wszyscy kochają Niemcy i ciągle się na nie porównują w kontekście zakazu handlu w niedzielę, to tak samo wprowadźmy zakaz wjazdu samochodów do centrum

      • 1 1

      • I aborcję na życzenie do 12. tygodnia ciąży. W Niemczech mają i nikt nie narzeka.

        • 0 1

    • W tej zachodniej Europie nie wszędzie jest tak różowo jak się okazuje.

      Jeśli się tego nie robi z głową i ostrożnie to skutki mogą być odwrotne. Mer Paryża zamknęła ulice wzdłuż Sekwany dla samochodów i zakazała wjazdu do centrum starym autom w godzinach szczytu, przez co skutek jest odwrotny, bo przez to zakorkowały się inne ulice, gdzie wzmógł się ruch i jest tym samym więcej zanieczyszczeń w powietrzu.

      Burmistrz Londynu natomiast ogłosił jeszcze gorsze posunięcie, którego chyba od naszego gdańskiego włodarza się nauczył. Ogłosił rozszerzenie strefy płatnego wjazdu dla samochodów z silnikami benzynowymi i dieslami od 2019 roku o 18 razy, do wszystkiego co jest wewnątrz obwodnicy Londynu. A cena to będzie 12,5 funta za dzień! Będzie co prawda okres przejściowy, gdzie mieszkańcy nie będą musieli płacić do 2021 roku, ale faktem jest, że to już nie ma nic wspólnego z Ekologią, jeśli opłatą objęto też motocykle i skutery - nie powodujące korków, mało palące, a tym samym mające bardzo małą emisję.

      • 0 0

    • Dokładnie (6)

      Stop blachosmrodom!
      Miasta zostały opanowane.
      Rozjeżdżone trawniki, chodniki itp.
      Niebezpieczne zachowania na drogach. Część użytkowników dostaje za kierownicą małpiego rozumu (nie ubliżając małpom)

      • 22 52

      • Myślę ze ty sam załatwisz sprawę i np. dostawy towarów zrobisz rowerem!!! (2)

        zamiast TIR-ów riksze!!! Zamiast samochodów dostawczych hulajnogi!!! dobry pomysł tyle ze dla d.bila. Aby stosować takie przepisy to trzeba najpierw zamienić transport spalinowy innym przynajmniej w 60%

        • 19 8

        • Same korki tirów w mieście...

          Stań przy Grunwaldzkiej kiedyś i policz - ile procent samochodów to tiry, a ile to biedoszroty...

          Jak nie wprowadzisz takich przepisów, jaka cudowna siła ma przekonać ludzi, że ich kupa gruzu nie jest szczytem technologii?

          Coś takiego jak myślenie o całym społeczeństwie niestety pokolenie 50+ całkowicie w tym kraju zabiło...

          • 1 1

        • Prosze czytac ze zrozumieniem. Pomysl nie bedzie dotyczyl zaopatrzenia i mieszkancow...

          • 0 0

      • Tępy idioto a co auto na wodór nie rozjedzie ci trawnika? (1)

        • 10 0

        • Rozjedzie, ale przy okazji podleje wodą z wydechu....

          A wtedy opodatkujemy to jako ścieki.

          • 2 4

      • Wracaj do psychiatryka durniu

        • 3 0

    • Rozwiązania europejskie (5)

      Tylko nasze zarobki jakieś takie nieuropejakie cały czas.

      • 24 4

      • (4)

        Nie przesadzaj, na tle Europy źle nie jest (wyjaśnia- Europa to nie tylko najbogatsze kraje ). A i ceny nie tak wysokie jak w wielu krajach.

        • 6 18

        • No jak się porównujesz do Rumunii to faktycznie nie jest tak źle

          • 9 0

        • (2)

          Piepszenie!!!

          • 8 4

          • (1)

            Nom, z taką znajomością ortografii - za czy idzie zapewne szerszą wiedzą - to się nie dziwię oferowanym stawkom.

            • 1 6

            • typ była forma grzecznościowa

              nie znasz się

              • 2 0

  • Za grubo (32)

    Chyba to już pora żeby uciekać z Polski co tu się od@&€&@)&@

    • 298 61

    • (3)

      Najlepiej do Niemiec. Tam nikt by takiej głupoty nie wymyślił

      • 2 4

      • A ludobójstwo , kto wymyślił ?

        • 0 0

      • W Niemczech funkcjonują naklejki Euro (1)

        I w każdym mieście potężne parkingi podziemne w centrum.

        • 4 2

        • Z tymi parkingami to przesadzili - u nas w Gdyni będzie wersja bez naklejek, a strefa od Wiczlina po Pogórze

          Godzinna opłata za wjazd - 2,50 PLN, parking - 2,70 PLN.

          W sumie opłaca się jeździć w koło i smrodzić.

          • 4 0

    • xxx123

      Widac ze to wymyslił jakis bez muzgowiec zeby pobierac opłaty na wiast do miasta kierowcy juz wystarczajaco ponosza koszta i chyba juz wystarczy , mialem zdarzenie w gdansku gdzie wpadłem w dziure i urwało mi przednie kolo koszt naprawy był 6000zł i wiecie co sie dowiedziałem ze miałem pecha i musze samemu pokryc koszty a prezydent miasta nawet nie odpisał jak wysłałem mu co sie dzieje w gdansku i w uzendach jednym słowem to sami debile pracuja w tych uzendach ale gdyby im sie stało to odrazu wypłacili sobie odszkodowanie 5x wieksze i pitolili by ze wpadli w dziure na ulicy !!! Dziur wiecej jest a progów i zwaliających hopków ieszcze wiecej są ulice gdzie przy dziuze zamontowali hopki to trzeba miec musk zryty gratuluje urzednikom w gdansku

      • 0 0

    • Pisiory atakują.....

      • 1 0

    • (11)

      Na wschód, tak musi być cywilizacja!

      • 12 1

      • Japonia! Dobry wybór.

        • 0 0

      • (9)

        Ale nie za daleko, bo daleki wschód już dawno na to wpadł.
        A i Bon Voyage, niej będziemy tęsknić:P

        • 9 5

        • (8)

          Pozdro z Holandii:) u Was to zawsze jakies paranoje, jakies podatki, to dodatkowe oplaty a wszystko od d*py strony. Jestescie dzielnym narodem ale europa sie wciaz z Was smieje.

          • 12 14

          • A ty (7)

            Obywatel Holandii? Czy emigrant zarobkowy? Siedź w tym multikulti jak ci dobrze. Zobaczymy kto będzie się śmiał ostatni hehe

            • 9 13

            • (6)

              W sumie to mi dobrze. Kilka lat temu wyjechalem z polskiego padolu, Jestem obywatelem Holandii :) A Wy Nadal zazdrosnicy i smutasy.i wiecznie narzekacze.Mimo wszystko dopinguje Wam I zycze abyscie byli pozytywnym I silnym narodem.

              • 12 8

              • Hahaha (5)

                Ja nie zazdroszcze. Nie narzekam. Jest mi tutaj dobrze i nigdzie sie nie wybieram. Również życze abyście Holendrzy byli pozytywnym i silnym narodem.

                • 8 6

              • (4)

                Tyle zeee.. To juz jest pozytywny I silny narod:)

                • 5 2

              • Holandia naród? Może kiedyś tak (3)

                Teraz to niestety zlepek różnych ras kultur itp. Polska na tym tle mimo różnic politycznych ( ten za PiS tamta za po) w miarę jednolity.

                • 4 4

              • Jednolity.... lewacy, zlodzieje, prawdziwi Polacy, prawdziwi katolicy, ciemnogrodzianie i PiSowcy (1)

                Jednolici jak cholera - na nas niepotrzebna Bundeswhera: my się sami nawzajem wytłuczemy, bo jakiś bubek będzie potrzebował głosów w wyborach.

                • 9 1

              • No tak, bo w Holandii

                już tylko lewaccy sodomici i kochający pokój muzułmanie. Tylko czekać jak ci drudzy zajmą się tymi pierwszymi...

                • 2 2

              • Wiesz o Co mi Chodzi, nie czepiaj sie slow gosciu:)

                • 1 3

    • Uciekac chyba do Afryki.’. (2)

      Prawie w całej Europie zachodniej płaci się za wjazd do centrum

      • 11 4

      • Wymień chociaż 10 miast w których byłeś i to widziałeś (1)

        • 4 5

        • Singapur, Rzym, Londyn, Sztokholm, Mediolan, Geteborg, Ryga

          W większości zachodnich miast nie ma potrzeby wprowadzania takiej opłaty, bo ludzie potrafią myśleć :)

          • 1 1

    • w zach.Europie jeszcze gorzej np. co do silników diesla (4)

      • 25 4

      • (3)

        Zastanawia mnie, skąd UE weźmie tyle maszyn i pojazdów specjalnych, statków, barek, agregatów i innych pojazdów z napędem innym niż diesel?

        • 13 6

        • Jak nie masz wyjścia, bierzesz, co musisz.

          Jak masz alternatywy, promujesz te lepsze. Proste.

          Poza tym, ile jest pojazdów specjalnych, a ile zwykłych?

          • 0 0

        • Unia się rozleci szybciej niż ci się wydaje

          • 7 6

        • Kampania przeciwko dieslom zdaje się tyczyć wyłącznie samochodów osobowych.

          • 13 2

    • Gruby, w Europie jest właśnie tak, jedz i wez kase na opłaty

      • 2 1

    • A to nie uciekles z córką Kopaczowej? A no tak. Ona tez zostala

      • 2 2

    • Musisz wyjechać do krajów bardziej rozwiniętych. Nietrudno znaleźć

      Kongo, Albania, Sudan, Uganda, Somalia.

      • 6 1

    • wyjeżdżaj ino raz

      • 1 4

    • Przed tą opłatą to na wschód.

      Ale nie za daleko, bo w Chinach też robią .

      • 42 5

    • Wyjedź, prosimy.

      Nara.

      • 37 51

  • Polska papugą Europy

    Czy nie zauważyliście, że Polska próbuje się dostosować do bogatych krajów unijnych - podnosząc i dodając nowe podatki, opłaty i regulacje? To prawda w rozwiniętych krajach zachodnich takie regulacje istnieją od dawna, ale trzeba podkreślić, że dla Niemca mieszkającego w takim Berlinie - kupno nowego auta z salonu, czy też używanego, który spełnia te normy to żaden większy wydatek. A komunikacja miejska jest tak doskonale zorganizowana, że i tak ludzie z centrów wolą jeździć środkami komunikacji miejskiej.
    Czy tak samo jest z mieszkańcami Gdyni czy jakiegokolwiek innego większego miasta? Czy stać nas na dostosowanie się do nowego przepisu? Czy nie wystarczy, że 80% społeczeństwa dźwiga już na swoich plecach brzemię kredytów hipotecznych? gotówkowych?
    Paliwo już zdrożało i drożeje dalej, żywność zdrożała i drożeje, podatki i akcyzy rosną, rynek mieszkań poszybował kosmicznie w górę, zadłużenie kraju rośnie... (tylko moja pensja stoi - czy wasza również?)
    Chcąc narzucać europejskie normy/ przepisy - zacznijcie od wypłat i zmniejszenia uciśnienia podatkowego rodaków. My sobie poradzimy i bez 500+ i bez MDM i innej tego rodzaju "pomocy" tylko dajcie odetchnąć...

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.