• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będą poprawki na nowej al. Jana Pawła II

Maciej Korolczuk
12 października 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Ostatnie poprawki przed ostatecznym oddaniem al. Jana Pawła II jeszcze trwają. Ostatnie poprawki przed ostatecznym oddaniem al. Jana Pawła II jeszcze trwają.

Kierowcy i mieszkańcy Zaspy, korzystający z al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska narzekają, że na zmodernizowanej ulicy w zatokach autobusowych i na ścieżkach rowerowych zbiera się po opadach woda, same ścieżki są za wąskie, a sygnalizacja niezsynchronizowana. Zwracają uwagę na błędne oznakowanie. Urzędnicy po naszej interwencji obiecują, że niedociągnięcia zostaną usunięte.



Jak oceniasz jakość wykonania inwestycji drogowych w Trójmieście?

Modernizacja alei Jana Pawła II na Zaspie trwała prawie pół roku i kosztowała 3 mln zł. Początkowo prace miały potrwać kilka tygodni mniej i kosztować połowę tej sumy, ale w trakcie robót konieczne było rozszerzenie zakresu prac poprzez wzmocnienie jezdni.

Kierowcy: potrzebne poprawki

Drogą można jeździć od września, niedawno zakończono tam malowanie pasów. I już pojawiają się pierwsze głosy mieszkańców, kierowców i rowerzystów - z myślą o których przeprowadzono przebudowę drogi - że w kilku miejscach potrzebne są poprawki.

- W zatoczce autobusowej przy szpitalu i na drodze rowerowej po opadach stoi woda. Brakuje też linii zatrzymania na al. Jana Pawła przy wyjeździe z Meissnera. Nie można się włączyć do ruchu przy czerwonym świetle na Jana Pawła, ani przejechać na drugą stronę, bo skrzyżowanie zablokowane jest pojazdami. Płynności ruchu nie zapewnia też niezsynchronizowana sygnalizacja - wylicza pan Dariusz.
Inni zwracają uwagę na błędne oznakowanie.

- Przy stacji Lotos na pasie rowerowym jest wymalowana strzałka "jazda na wprost i skręt w prawo". Po skręceniu w prawo stoi z kolei znak pionowy "zakaz wjazdu", gdyż to jest wyjazd ze stacji. Ponadto zastanawiam się, czy ścieżka ma faktycznie 1,5 m szerokości, czy mniej. Przy obecnej szerokości nie ma szans, aby wyprzedzić rowerzystę jadącego wolniej, nie przecinając ciągłej linii oddzielającej pas rowerowy od jezdni. Do tego kierowcy najeżdżają na pas rozdzielający pasy samochodowe od pasa rowerowego. Dziwię się, że dla bezpieczeństwa rowerzystów nie zastosowano rozwiązania z obwodnicy, czyli chropowatego pasa, po najechaniu na który samochód wpada w drgania. Spodziewam się też, że na pasach pod wiaduktem bardzo szybko biała farba zniknie i kierowcy zapomną, że są tam pasy rowerowe - wylicza pan Krzysztof.
  • Jeden z naszych czytelników twierdzi, że oznakowanie poziome pod kładką dla pieszych jest słabo widoczne, co może stwarzać zagrożenie dla korzystających ze ścieżki rowerzystów.
  • Wypukłe, przerywane linie, które stosowane są np. na drogach ekspresowych to dobre ostrzeżenie dla kierowców, że zbaczają z toru jezdni.
  • Strzałka na jezdni pozwala skręcić w prawo, znak pionowy tego manewru zabrania.
  • Wątpliwości rowerzystów budzi też szerokość nowej ścieżki. Wąska ich zdaniem droga sprawia problemy przy ewentualnym wyprzedzaniu innych rowerzystów.
  • Na al. Jana Pawła II brakuje m.in. linii ograniczających samochodom wjazd na skrzyżowanie na czerwonym świetle. Przez to inni kierowcy mają problem, by włączyć się do ruchu.
  • Nawet po niewielkich opadach deszczu w zatokach autobusowych zbiera się woda.

Wszystkie uwagi przekazaliśmy Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która w imieniu miasta prowadziła inwestycję. W odpowiedzi usłyszeliśmy, że wykonawcy zakończyli już roboty budowlane i zgłosili zadania do odbioru, który planowany jest na piątek - 14 października.

DRMG: I będą

Po przeanalizowaniu naszych uwag DRMG zleciła wykonawcy usunięcie usterki, która sprawiała, że w zatoczkach zbierała się woda deszczowa. Wkrótce na znaku przy wyjeździe ze stacji benzynowej ma zawisnąć tabliczka informująca, że zakaz wjazdu nie dotyczy rowerzystów.

DRMG odniosła się również do braku linii zatrzymania przy wyjeździe z ul. Meissnera, a także szerokości ścieżki rowerowej i wykonania pasów.

- Oznakowanie poziome zostało wykonane zgodnie z zatwierdzoną przez Komisję ds. bezpieczeństwa i organizacji ruchu drogowego dokumentacją projektową, która nie przewidywała linii zatrzymania w tej lokalizacji. Nie wykluczamy jednak, że na skrzyżowaniu zastosowana zostanie zmiana oznakowania poziomego, jednakże ostateczną decyzję w tej sprawie podejmie zarządca drogi na podstawie obserwacji ruchu - wyjaśnia Agnieszka Zakrzacka z DRMG, zapewniając jednocześnie, że wydzielony pas rowerowy na całej długości posiada określoną w dokumentacji szerokość 1,5 m.
Dlaczego linie rozdzielające pasy samochodowe od pasa rowerowego nie zostały wykonane na podobieństwo "chropowatych" pasów znanych np. z obwodnicy?

- Linia rozdzielająca pasy samochodowe od pasa rowerowego została wymalowana farbą grubowarstwową, jej zadaniem - zgodnie z założeniem zrealizowanej inwestycji, jest wydzielenie dodatkowego pasa jezdni dla rowerów. Natomiast stosowana na obwodnicy linia oprócz funkcji odgradzającej pełni również funkcję ostrzegawczą i stosowana jest na drogach szybkiego ruchu - dodaje Zakrzacka.
Jak mówi, w przypadku zatarcia oznakowanie zostanie odmalowane lub wyczyszczone w ramach udzielonej przez wykonawcę gwarancji, a w późniejszym okresie w ramach bieżącego utrzymania dróg.

Śmiertelne potrącenie

Pod koniec ubiegłego tygodnia na al. Jana Pawła II doszło do śmiertelnego wypadku. 37-letni kierowca porsche cayenne jadąc lewym pasem w kierunku Czarnego Dworu potrącił na przejściu dla pieszych zobacz na mapie Gdańska bez sygnalizacji świetlnej starszą kobietę. Mimo reanimacji kobieta zmarła.

Policjanci jeszcze w piątek ustalali tożsamość kobiety, a także wyjaśniali, z jaką prędkością jechał kierowca. Mieszkaniec powiatu gdańskiego był trzeźwy. Jeśli policja uzna jego winę, za spowodowanie wypadku ze skutkiem śmiertelnym kodeks karny przewiduje karę od 6 miesięcy do 8 lat pozbawienia wolności.

W ustaleniu okoliczności wypadku mógłby pomóc miejski monitoring. Tym bardziej, że na jednym ze słupów oświetleniowych znajduje się kamera. Niestety, w dochodzeniu jej zapis może okazać się nieprzydatny, bo skierowana jest w stronę kościoła i pomnika Jana Pawła II.

Jak mówią policjanci, od początku roku na al. Jana Pawła II doszło zaledwie do jednego wypadku z udziałem pieszego (przy skrzyżowaniu z Czarnym Dworem). Tragicznych skutków wypadku raczej nie należy więc łączyć z nieodebraną dotąd budową nowej alei.

  • Policjanci wciąż wyjaśniają, w jakich okolicznościach doszło w czwartek do potrącenia starszej kobiety.
  • Przejście dla pieszych, na którym doszło w czwartek do śmiertelnego potrącenia.
  • Kamera na jednym ze słupów oświetleniowych w pobliżu feralnego przejścia. Niestety skierowana jest na teren kościoła.

Opinie (253) ponad 10 zablokowanych

  • Brak słow (9)

    Przecież to już norma, terminy gonią, a robota idzie na odwal, robotnicy z łapanki bez doświadczenia, stoją w grupie po 10 i popijają kawę 40 minut, a w okolicznych sklepach przed robotą zawsze stoją i kupują piwko na początek dnia. etecera..

    • 90 24

    • (1)

      Tak to jest jak wszyscy fachowcy siedzą w UK, s zatrudniają tylko cwaniaczków bez wyksztalcenia i doświadczenia z okolicznych wiosek...

      • 15 11

      • W uk nie siedzą fachowcy tylko ci najgorsi, to jest mentalność Polska byle jak byle tanio, za granica jest raz a dobrze a u nas niestety.

        • 14 8

    • (2)

      A czytałeś w ogóle artykuł czy jesteś tylko głupim trolem?

      • 7 5

      • (1)

        czytałem i nie mogę uwierzyć, że taka fuszerka jest zrobiona..robotniku

        • 6 8

        • Upiecz sobie chleb i postaw dom profesorku...

          • 1 0

    • Mądre słowo ... ale błąd - etcetera.

      • 0 0

    • lepiej, żeby wydłużyli zielone dla jadących od strony Meissnera (2)

      korek na 10-12 świateł między 15-17, dojechać do domu normalnie nie można, a na JP powietrze czeka na przejazd na zielonym.

      Niech zrobią lewo i prawo skręt. Przebudowa przebudową, ale skrzyżowanie spier... na maxa.

      • 3 3

      • a traz jest dobiero tragedia, jak Kołobrzeską zamknęli i wszyscy zdziwieni (1)

        skręcają w Olsztyńską i stoją od 3 Żagli do JP II.

        • 4 1

        • tak to działa - trzeba wszystkim "udowodnić" jak niezbędna jest "autostrada zielona"

          • 0 0

  • (11)

    Szybko, a dawałam im góra pół roku do pierwszych poprawek

    • 47 8

    • (8)

      'ścieżki są za wąskie'? to chyba jakiś żart, a ile potrzeba szerokości do przejechania rowerem? No przecież nie tyle co na Wita Stwosza. Ludzie ogarnijcie się, przecież ta ścieżka ma ponad metr szerokości, co najmniej o 20cm za szeroka

      • 17 8

      • *Pas ruchu dla rowerów, a nie śmieszka.

        • 7 4

      • są naprawdę mądrzejsi od ciebie od określania szerokości ścieżek itd. (2)

        Takie są normy i przepisy. Z tym się nie dyskutuje, a właśnie widać, że w ten sposób myślący tłumok wziął się za wykonawstwo!

        • 7 8

        • (1)

          a jaki tłumok projektował ścieżkę na Wita Stwosza?

          • 3 3

          • było dużo miejsca - to zaszalał

            na Wita Stwosza było za mało miejsca na 2 pasy dla aut + pas rowerowy. Na JP II odzyskali pół metra z trawników i upchnęli pas rowerowy kosztem szerokości pasów dla samochodów.

            • 0 0

      • 1.5 m to standard. Nie moze byc wezsza. Takie sa normy (2)

        • 8 3

        • (1)

          I tyle właśnie jest

          • 4 0

          • no to ok. Co więc marudzą

            • 1 0

      • tylko autobusy ZKM ledwo się mieszczą na swoim pasie ruchu

        kiedy taki autobus wyprzedza rowerzystę, to prawie się o niego "ociera" a rowerzysta czuje ciepły powiew z silnika - nie ma mowy o bezpiecznym odstępie -1 metra

        • 0 0

    • a komu ty nie dawałaś...

      • 1 0

    • ZNAKI STOP - przy zjazdach z Rzeczpospolitej w dół przy skrzyżowaniach z pasem rowerowym na JP II

      niewielka rzecz, minimalne spowolnienie ruchu samochodowego, a duża poprawa bezpieczeństwa przejazdu dla rowerów (zwłaszcza w pochmurne dni). Kierowca jadąc z góry od strony ETC, żeby widzieć czy ktoś wyjeżdża spod estakady musi się praktycznie odwrócić cały czas jadąc (bo pozwala mu na to obecne oznaczenie). Proponuję zawczasu, aby do starszej kobiety nie "dołączył" żaden rowerzysta

      • 0 0

  • (5)

    Wiecie co?! Pocieszę Was. Niemieckie drogi to też już nie to co kiedyś. Duuużo majstrów z Polski tam bawi się w naprawę nawierzchni.

    • 31 9

    • Ty chyba w Niemczech nie byłeś.

      • 5 5

    • co za głupoty wypisujesz (2)

      niemieckie drogi vs polskie to kosmos. Osobiście jeszcze nigdy w Niemczech dziury w jezdni nie widziałem.

      • 7 7

      • (1)

        to mało jeździłeś Alex

        • 4 4

        • cały czas na Bawarii pracuję i cały czas po Niemczech jeżdżę

          i z całym przekonaniem twierdzę, że nasze drogi vs niemieckie można nazwać polnymi!!! Pokaż mi w jakimkolwiek niemiecki mieście drogę tak sfatygowaną jak chociażby Rzeczypospolitej w Gdańsku a odpalę Ci 1000 Euro!

          • 0 0

    • I to ma być pocieszające?

      Czemu zawsze musimy porównywać się z innymi. Bo drogi, bo zaścianek i brak uchodźców, bo na pasach nie puszczamy, bo nie jeździmy rowerami i nie każdy w mieście biega rano i wieczorem. Bądźmy sobą, najlepszymi jakimi możemy być.

      • 2 1

  • (1)

    Kto to projektował i zatwierdzał w UM to niech teraz placa

    • 43 13

    • Przeczytaj artykuł ośle a później komentuj

      • 6 5

  • na pierwszym zdjęciu doskonale widoczny chaos reklamowy (5)

    ale referat estetyzacji chyba działa :)

    • 45 8

    • (3)

      Ale Ewelinę Lisowską to Ty zostaw, okej?

      • 1 5

      • (2)

        sprawdź czy jest w lodówce, ale weź piwo

        • 2 1

        • Wolałbym sprawdzić czy jest u mnie w łóżku (1)

          • 0 0

          • piwo trzymasz w łóżku?!

            • 3 0

    • Dokładnie. Rok temu ustawa weszła w życie, etety w urzędzie zrobione a efektów brak. Filharmonia nadal szpeci widok tym czerwonym ledem

      • 6 0

  • Papranina! (5)

    Ten remont tak długo trwał, tyle nerwów wszystkich kosztował a tu nadal nie koniec tego bajzlu! Byle taniej, byle szybciej, byle kim i byle jak...

    Może poznamy odpowiedzialnych za ten stan rzeczy???

    • 46 13

    • (4)

      Sam jesteś bajzel śledziu

      • 3 11

      • To śledzie teraz są z Przymorza?! (3)

        Czasami lepiej inteligentnie milczeć...

        • 3 3

        • (2)

          Podpisał się ze z Przymorza ale tak wali śledziem wiec wiadomo ze z wioski na północ od Sopotu

          • 2 7

          • Ty jednak jestes naprawdę głupi (1)

            Jeśli jesteś z Gdańska, a mam nadzieję, że nie bo to wstyd dla naszego miasta, to na pewno słoik w I lub II pokoleniu.

            Jak ci coś wali to się wykąp, smród z ciała zmyjesz, ale ze łba ci niestety nie wyjdzie...

            • 5 2

            • "słoik w I lub II pokoleniu"

              Nie burz mu światopoglądu. Miej litość.

              • 2 2

  • Bardzo dobrze... (2)

    ...że umożliwiono rowerzystom skręt w lewo "na dwa" (po duńsku).

    • 23 2

    • Ostatnio nawet widziałem jak ktoś z niego korzysta :)

      • 3 0

    • Nawet nie tyle umożliwiono, co zmuszono do korzystania z takiego rozwiązania. W przypadku czerwonego światła, to można by powiedzieć, że jest to skręt nie na dwa, a na trzy. Brakuje śluz, z których można by korzystać w przypadku czerwonego światła.

      • 1 6

  • Ciekawe, że w ostatnim czasie każda inwestycja od razu po oddaniu kwalifikuje się do poprawy... (6)

    • 49 5

    • (2)

      Jak byś czytał artykuł to byś wiedział ze jeszcze nie było odbioru tej inwestycji

      • 5 5

      • Czyli nie po oddaniu a po wybudowaniu... Niewiele to w sumie zmienia... (1)

        • 5 2

        • Dużo zmienia

          Bo jeśli wykonawca wybuduje niezgodnie z projektem to naprawia to na własny koszt

          • 0 0

    • Bo w ostatnim czasie ktoś spoza magistratu to wogóle "ma czelność" oceniać. (2)

      Magistrat przecież do błędów się nie przyzna.

      • 3 1

      • (1)

        Na razie są błędy wykonawcy a nie magistratu

        • 5 1

        • A kto, przepraszam,

          wybierał wykonawcę?!

          • 2 0

  • kamera (4)

    "...skierowana jest w stronę kościoła i pomnika Jana Pawła II." - ciekawe kto ją tak ustawił? Sam proboszcz? Trzeba chronić kościół - zimny moloch. he he

    • 47 14

    • Patrząc w stronę kościoła nie patrzy w stronę plebanii :-) Ot cała zagadka.

      • 6 1

    • Bo bezpieczeństwo pomnika jest ważniejsze od bezpieczeństwa pieszych.

      • 8 1

    • neptun

      W stronę kościoła!!! Czemu mnie to nie dziwi!!!

      • 2 1

    • Jak można zadzawać tak głupie pytanie???

      Kto tak ustawił?
      Jak to kto? Właściciel !!!
      A bezpośrednio montażysta na wniosek właściciela.
      Mądrzej jest zapytać dlaczego ustawił w tą stronę a nie inną?
      A jeszcze mądrzej drogi trollu jest wystąpić do właściciela z prośbą by skierował kamerę na przejście dla pieszych. Ale do tego potrzebne jest ruszyć 4 litery z przed komputera i zrobić coś dla innych.
      Obawiam się że to dla ciebie za trudne bo znacznie mniej potrzeba by pisać głupie pytania a znacznie więcej kosztuje zrobić coś konkretnego dla innych.

      • 2 5

  • Ulica wygląda super a będzie jeszcze lepiej. (5)

    Szczurek kiedy u nas w Gdyni jakieś inwestycje???

    • 25 13

    • są od dawna. (2)

      Gdynia już dawno ma kolejkę na Kamienną Górę, a Gdańsk na Gradową w dalekich planach. Żenada!

      • 2 11

      • Ta kolejka na grad owa to była tylko podpucha dla Szczurka bo wiadomo było E będzie malował. W Gdańsku w ostatniej kadencji zbudowano i wyremontowano więcej dróg i chodników niż u Szczurka przez 18 lat. Gdańsk ma coraz lepsze drogi a Gdynia coraz bardziej dziurawa

        • 12 1

      • czaaaad można jeździć góra < - > dół

        • 0 0

    • Nigdy śledziu

      • 4 1

    • Może i wygląda super,

      ale w połączeniu z tą ścieżką rowerową, jest niebezpieczna. Kierowcy nie zwracają uwagi na ścieżkę rowerową pod mostem, i przy zjeździe z Rzeczypospolitej. Czy ktoś z dziećmi może wybrać się bez obaw na plażę rowerami ? Powątpiewam, i pewnie będą dalej jeździć chodnikami i starą ścieżką po wybojach.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane