• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będą poprawki na nowej al. Jana Pawła II

Maciej Korolczuk
12 października 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Ostatnie poprawki przed ostatecznym oddaniem al. Jana Pawła II jeszcze trwają. Ostatnie poprawki przed ostatecznym oddaniem al. Jana Pawła II jeszcze trwają.

Kierowcy i mieszkańcy Zaspy, korzystający z al. Jana Pawła II zobacz na mapie Gdańska narzekają, że na zmodernizowanej ulicy w zatokach autobusowych i na ścieżkach rowerowych zbiera się po opadach woda, same ścieżki są za wąskie, a sygnalizacja niezsynchronizowana. Zwracają uwagę na błędne oznakowanie. Urzędnicy po naszej interwencji obiecują, że niedociągnięcia zostaną usunięte.



Jak oceniasz jakość wykonania inwestycji drogowych w Trójmieście?

Modernizacja alei Jana Pawła II na Zaspie trwała prawie pół roku i kosztowała 3 mln zł. Początkowo prace miały potrwać kilka tygodni mniej i kosztować połowę tej sumy, ale w trakcie robót konieczne było rozszerzenie zakresu prac poprzez wzmocnienie jezdni.

Kierowcy: potrzebne poprawki

Drogą można jeździć od września, niedawno zakończono tam malowanie pasów. I już pojawiają się pierwsze głosy mieszkańców, kierowców i rowerzystów - z myślą o których przeprowadzono przebudowę drogi - że w kilku miejscach potrzebne są poprawki.

- W zatoczce autobusowej przy szpitalu i na drodze rowerowej po opadach stoi woda. Brakuje też linii zatrzymania na al. Jana Pawła przy wyjeździe z Meissnera. Nie można się włączyć do ruchu przy czerwonym świetle na Jana Pawła, ani przejechać na drugą stronę, bo skrzyżowanie zablokowane jest pojazdami. Płynności ruchu nie zapewnia też niezsynchronizowana sygnalizacja - wylicza pan Dariusz.
Inni zwracają uwagę na błędne oznakowanie.

- Przy stacji Lotos na pasie rowerowym jest wymalowana strzałka "jazda na wprost i skręt w prawo". Po skręceniu w prawo stoi z kolei znak pionowy "zakaz wjazdu", gdyż to jest wyjazd ze stacji. Ponadto zastanawiam się, czy ścieżka ma faktycznie 1,5 m szerokości, czy mniej. Przy obecnej szerokości nie ma szans, aby wyprzedzić rowerzystę jadącego wolniej, nie przecinając ciągłej linii oddzielającej pas rowerowy od jezdni. Do tego kierowcy najeżdżają na pas rozdzielający pasy samochodowe od pasa rowerowego. Dziwię się, że dla bezpieczeństwa rowerzystów nie zastosowano rozwiązania z obwodnicy, czyli chropowatego pasa, po najechaniu na który samochód wpada w drgania. Spodziewam się też, że na pasach pod wiaduktem bardzo szybko biała farba zniknie i kierowcy zapomną, że są tam pasy rowerowe - wylicza pan Krzysztof.
  • Jeden z naszych czytelników twierdzi, że oznakowanie poziome pod kładką dla pieszych jest słabo widoczne, co może stwarzać zagrożenie dla korzystających ze ścieżki rowerzystów.
  • Wypukłe, przerywane linie, które stosowane są np. na drogach ekspresowych to dobre ostrzeżenie dla kierowców, że zbaczają z toru jezdni.
  • Strzałka na jezdni pozwala skręcić w prawo, znak pionowy tego manewru zabrania.
  • Wątpliwości rowerzystów budzi też szerokość nowej ścieżki. Wąska ich zdaniem droga sprawia problemy przy ewentualnym wyprzedzaniu innych rowerzystów.
  • Na al. Jana Pawła II brakuje m.in. linii ograniczających samochodom wjazd na skrzyżowanie na czerwonym świetle. Przez to inni kierowcy mają problem, by włączyć się do ruchu.
  • Nawet po niewielkich opadach deszczu w zatokach autobusowych zbiera się woda.

Wszystkie uwagi przekazaliśmy Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, która w imieniu miasta prowadziła inwestycję. W odpowiedzi usłyszeliśmy, że wykonawcy zakończyli już roboty budowlane i zgłosili zadania do odbioru, który planowany jest na piątek - 14 października.

DRMG: I będą

Po przeanalizowaniu naszych uwag DRMG zleciła wykonawcy usunięcie usterki, która sprawiała, że w zatoczkach zbierała się woda deszczowa. Wkrótce na znaku przy wyjeździe ze stacji benzynowej ma zawisnąć tabliczka informująca, że zakaz wjazdu nie dotyczy rowerzystów.

DRMG odniosła się również do braku linii zatrzymania przy wyjeździe z ul. Meissnera, a także szerokości ścieżki rowerowej i wykonania pasów.

- Oznakowanie poziome zostało wykonane zgodnie z zatwierdzoną przez Komisję ds. bezpieczeństwa i organizacji ruchu drogowego dokumentacją projektową, która nie przewidywała linii zatrzymania w tej lokalizacji. Nie wykluczamy jednak, że na skrzyżowaniu zastosowana zostanie zmiana oznakowania poziomego, jednakże ostateczną decyzję w tej sprawie podejmie zarządca drogi na podstawie obserwacji ruchu - wyjaśnia Agnieszka Zakrzacka z DRMG, zapewniając jednocześnie, że wydzielony pas rowerowy na całej długości posiada określoną w dokumentacji szerokość 1,5 m.
Dlaczego linie rozdzielające pasy samochodowe od pasa rowerowego nie zostały wykonane na podobieństwo "chropowatych" pasów znanych np. z obwodnicy?

- Linia rozdzielająca pasy samochodowe od pasa rowerowego została wymalowana farbą grubowarstwową, jej zadaniem - zgodnie z założeniem zrealizowanej inwestycji, jest wydzielenie dodatkowego pasa jezdni dla rowerów. Natomiast stosowana na obwodnicy linia oprócz funkcji odgradzającej pełni również funkcję ostrzegawczą i stosowana jest na drogach szybkiego ruchu - dodaje Zakrzacka.
Jak mówi, w przypadku zatarcia oznakowanie zostanie odmalowane lub wyczyszczone w ramach udzielonej przez wykonawcę gwarancji, a w późniejszym okresie w ramach bieżącego utrzymania dróg.

Śmiertelne potrącenie

Pod koniec ubiegłego tygodnia na al. Jana Pawła II doszło do śmiertelnego wypadku. 37-letni kierowca porsche cayenne jadąc lewym pasem w kierunku Czarnego Dworu potrącił na przejściu dla pieszych zobacz na mapie Gdańska bez sygnalizacji świetlnej starszą kobietę. Mimo reanimacji kobieta zmarła.

Policjanci jeszcze w piątek ustalali tożsamość kobiety, a także wyjaśniali, z jaką prędkością jechał kierowca. Mieszkaniec powiatu gdańskiego był trzeźwy. Jeśli policja uzna jego winę, za spowodowanie wypadku ze skutkiem śmiertelnym kodeks karny przewiduje karę od 6 miesięcy do 8 lat pozbawienia wolności.

W ustaleniu okoliczności wypadku mógłby pomóc miejski monitoring. Tym bardziej, że na jednym ze słupów oświetleniowych znajduje się kamera. Niestety, w dochodzeniu jej zapis może okazać się nieprzydatny, bo skierowana jest w stronę kościoła i pomnika Jana Pawła II.

Jak mówią policjanci, od początku roku na al. Jana Pawła II doszło zaledwie do jednego wypadku z udziałem pieszego (przy skrzyżowaniu z Czarnym Dworem). Tragicznych skutków wypadku raczej nie należy więc łączyć z nieodebraną dotąd budową nowej alei.

  • Policjanci wciąż wyjaśniają, w jakich okolicznościach doszło w czwartek do potrącenia starszej kobiety.
  • Przejście dla pieszych, na którym doszło w czwartek do śmiertelnego potrącenia.
  • Kamera na jednym ze słupów oświetleniowych w pobliżu feralnego przejścia. Niestety skierowana jest na teren kościoła.

Opinie (253) ponad 10 zablokowanych

  • Niech te obcisłe gacie

    chociaż raz pomyślą i błotniki na deszcz zakładają ;) A może nie - przecież V max takiemu spadnie o 0.5 km/h kiedy śmiga po pasach bez zastanowienia i na czerwonym świetle.

    • 2 1

  • Pani Agnieszko Zakrzacka (1)

    podpisuje się Pani pod tym, że droga rowerowa ma 1,5 m szerokości? Jeśli Pani jako urzędnik to nadal potwierdza, to ja idę z tym do Pani szefa... kimkolwiek jest. Jest Pani niekompetentna, tak - jak duża część urzędników w Gdańsku

    • 2 2

    • A rower się nie mieści w 1i pół metra ? Bo mi się wydaje że spokojnie.

      • 0 0

  • Pasy rowerowe mają 1,5 m?! (2)

    Chyba jak się zsumuje obydwa. Na moje oko to 90 cm.

    • 2 2

    • Starczy rower nie ma takiej szerokiej kierownicy

      • 1 0

    • Na oko to chłop w szpitalu umarł

      Weź linijkę i zmierz sobie.

      • 0 0

  • Synchronizacja

    Ruszasz..
    O! Czerwone.
    Czerwone.
    Czerwone i czerwone.

    • 0 0

  • Moim zdaniem to wydzielenie 1,5 metrowych pasów rowerowych (1)

    jest niedobrym, niebezpiecznym rozwiązaniem.
    Biorąc pod uwagę wysoki krawężnik (wyższy niż odległość pedałów od jezdni) w celu bezpiecznej w miarę jazdy trzeba poruszać się w odległości około 50 cm od krawężnika (mówię o torze jazdy roweru).
    Od mojego lewego łokcia wyprzedzający mnie rowerzysta ma tylko ok. 50 cm szerokości pasa!!
    A jak pędzący obok autobus czy TIR ma zachować min. odległość 1 metra od wyprzedzanego przez siebie roweru?
    Takie rozwiązanie można stosować tymczasowo lub na podrzędnej drodze.
    Na JP2 jazda rowerem będzie wyczynem.
    Decyzja była moim zdaniem nieprzemyślana. Byłbym za wydzieleniem na chodniku/chodnikach autonomicznej DDR.

    • 1 1

    • Wyprzedzasz drogą dla aut. Jej jaki problem ! Na przerywane pamiętaj

      • 0 1

  • Nie rozumiem dlaczego remontuje się w Gdańsku ulice o w miarę dobrej nawierzchni jak Jana Pawła, a np. po Hallera niedługo tylko SUV-em lub terenowym.

    • 0 0

  • Bardzo dobre wykonanie

    Moim zdaniem nic nie trzeba poprawiać. Kiepskiemu kierowcy zawsze coś nie będzie pasować. Kierowca mam na myśli też rowerzystów.

    • 0 0

  • Chodnik JPII -jezioro

    Panie redaktorze proszę zwrócić uwagę że 3 mln zostało wydane a chodnika nadl jak nie było tak nie ma ...po rewitalizacji drogi pomiedzy nowym osiedlem awiator a jezdnią pozostała niecka bez odpływu i dochodzi teraz do komicznych/tragicznych sytuacji gdzie matki z wózkami dla dzieci aby przejsć skaczą po bajorach ktore powstaja po niewielkich opadach.W miejscu tym nie ma odłpływu nie ma chodnika jest stara płyta po lotnisku w dodatku dziurawa jak ser szwajcarski...którko mowiąć dziwne to wszystko, cała ta rewitalizacja nie uwzględniająca chodnika dla pieszych...scieżka rowerowa, która spokojnie mogła by nie być na jezdni tylko własnie w tej części chdnikowej...no ale może za tanio by wyszło...prosze o interwencje w sprawie chodnika wzdłuż JPII.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane