• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będą światła na przejściu przy kościele na Zaspie

Szymon Zięba
7 lipca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
  • Początek prac związanych z instalacją sygnalizacji świetlnej przewidywany jest na przełom sierpnia i września. Ich zakończenie natomiast - w ostatnim kwartale 2019 roku.
  • Początek prac związanych z instalacją sygnalizacji świetlnej przewidywany jest na przełom sierpnia i września. Ich zakończenie natomiast - w ostatnim kwartale 2019 roku.
  • Początek prac związanych z instalacją sygnalizacji świetlnej przewidywany jest na przełom sierpnia i września. Ich zakończenie natomiast - w ostatnim kwartale 2019 roku.

W najbliższych miesiącach na przejściu dla pieszych przez al. Jana Pawła II w pobliżu kościoła Opatrzności Bożej zobacz na mapie Gdańska pojawi się sygnalizacja świetlna. To odpowiedź na głosy mieszkańców, którzy wskazują na potrzebę takiej formy uspokojenia ruchu w tej części miasta.



Zdarza ci się zignorować czerwone światło?

Początek prac przewidywany jest na przełomie sierpnia i września, a ich zakończenie zaplanowano na jesień.

Budowa sygnalizacji ma zwiększyć poziom bezpieczeństwa w okolicy kościoła. Mieszkańcy wielokrotnie sygnalizowali bowiem, że ruch w tym miejscu jest duży, dlatego przydałoby się go uspokoić i "usystematyzować". Jak jednak zmiany związane z instalacją "świateł" wpłyną na ruch samochodów w okolicy?

Śmiertelne potrącenie na pasach na Zaspie



- Rozpoczęcie prac może wiązać się z niewielkimi utrudnieniami, jednak szczegóły zostaną określone w projekcie tymczasowej organizacji ruchu, który musi zostać zatwierdzony przez Komisję ds. bezpieczeństwa i organizacji ruchu drogowego - wskazuje Aneta Niezgoda z Biura Komunikacji Społecznej DRMG.

Tristar i kamery do rozpoznawania tablic



Wiadomo już, że inwestycja obejmie między innymi budowę i rozbudowę kanalizacji kablowej oraz budowę specjalnych studni kablowych i wymianę tych istniejących.

  • Początek prac związanych z instalacją sygnalizacji świetlnej przewidywany jest na przełom sierpnia i września. Ich zakończenie natomiast - w ostatnim kwartale 2019 roku.
  • Początek prac związanych z instalacją sygnalizacji świetlnej przewidywany jest na przełom sierpnia i września. Ich zakończenie natomiast - w ostatnim kwartale 2019 roku.
Rzecz jasna pojawią się także maszty niskiej i wysokiej sygnalizacji świetlnej (wraz z sygnalizatorami), oraz osprzęt niezbędny do funkcjonowania systemu zarządzania ruchem Tristar. Wraz ze światłami zainstalowana zostanie także stacja meteorologiczna oraz kamery ANPR (z angielskiego: Automatic Number Plate Recognition), które służą do rozpoznawania tablic rejestracyjnych.

Trasa Kaszubska: kiedy ruszy budowa?



Obecnie DRMG poszukuje wykonawcy tego przedsięwzięcia.

- Przed otwarciem ofert nie możemy podać szacowanych kosztów inwestycji - mówi Aneta Niezgoda.

Światła powstają również w Gdyni



Do końca roku powstać ma również nowa sygnalizacja na płk. Dąbka w Gdyni. Ta okolica to jedna z najruchliwszych i jednocześnie najniebezpieczniejszych dróg w Gdyni.

W 2017 i 2018 roku sześć osób przechodzących przez jezdnię ul. płk. Dąbka zostało rannych, a dwie zginęły.

Teraz jedna firma chce zaprojektować i zbudować sygnalizację świetlną na tym skrzyżowaniu. Jeśli urzędnicy przyjmą ofertę - przekraczającą szacunki ZDiZ o 70 tys. zł - to przebudowa powinna się zakończyć w połowie grudnia.

Opinie (208) 5 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (26)

    I to jest słuszna koncepcja moi drodzy i kochani.

    • 48 113

    • W domu sobie załóż w przejściu z pokoju do kuchni (10)

      • 14 13

      • Ale mu powiedział (1)

        Masz mój lajck

        • 7 7

        • aż tak brak WiARY w Narodzie w Opatrzność - w drodze do kościoła Opatrzności Bożej

          że aż tam te diabelskie* światełka trzeba ustawiać?:))))

          • 0 1

      • Mam połączony saloon z jadłodajnią,mogę rozważyć budowę ronda,względnie turboronda)

        • 9 3

      • Przecież tam są światła co 100 metrów !!! (6)

        Leniwe dewoty nie mogą przejść się stu metrow ,jeżeli nie potrafią bez sygnalizacji przechodzić ?!
        Gdzie my żyjemy ?
        Niby miasta walczą ze smogiem ale po działaniach widać cos wprost przeciwnego(likwidacja przejść podziemnych i stawianie sygnalizacji gdzie tylko się da )

        • 26 13

        • Nie walczą.

          Gdyby walczyły, to poruszanie się samochodami w mieście byłoby ograniczone i parkowanie byłoby drogie. Wiemy, że nic z tych rzeczy.

          • 8 4

        • Na odcinku 2km (4)

          Jest więcej świateł niż mszy w kościele

          • 18 3

          • kościoły należy likwidować (3)

            • 8 10

            • I to jest słuszna koncepcja.

              Zamienić na biedronki i lidle.

              • 6 4

            • Homo-sovieticus, czyli niektórzy nadal wierzą w komunizm nazywając się "nowa lewica", czyli programowe niszczenie tożsamości

              Co tam światopogląd innych ludzi, bolszewia ma być wieczna jak Lenin wieczny - w tym stylu myślą lewackie prymitywy.

              • 5 7

            • Tak jak kiedyś cerkwie w ZSRR , to się marzy neoliberalnym , neobolszewikom.

              • 2 1

    • (9)

      Pole mocy zdrowaśkowej nie chroni przed potrąceniem? Za co czarni biorą w łapę? Może im tylko dzieci we łbach?

      • 8 11

      • Faszysta z SLD ma na sumieniu niejednego dzieciaka, teraz szuka kumpli (8)

        Pomówienie jest grzechem śmiertelnym... głupcze, piekło się raduje, diabły sobie polewają rechocząc z uciechy - jak nie zmądrzejesz spotkasz ich na pewno.

        • 6 8

        • (7)

          Grałem w każde diablo, nie boję się.

          • 5 5

          • Piekło nie jest żadnym straszakiem, ono po prostu jest (6)

            No tak, drwa starczy na dłużej jak 666 lat, w końcu jakoś przyzwyczaisz się.

            • 3 4

            • Koncepcja piekła pojawiła się we wczesnym średniowieczu. (5)

              Ani w nowym, ani w starym testamencie nie ma jednego wersu, który chociażby jednym słowem wspominał o czymś takim jak piekło. Natomiast szatan, jako taki, nigdy nie był wiązany w jakikolwiek sposób, jako przedstawiciel piekła, a raczej jako uosobienie, personifikacja zła. Z którym walczy Jezus (uosobienie dobra). Piekło zostało wymyślone przez instytucjonalny kościół we wczesnym średniowieczu, aby umocnić swoją władzę nad pospólstwem. Wespół ze spowiedzią, stanowi idealne narzędzie kontroli prostego społeczeństwa, i umacnia władzę kościoła w podbitych podstępem krajach takich jak Polska.

              • 7 4

              • Tatuś Urban swoim dzieciom opowiedział całą "Prawda" i teraz dziecko Urbana chwali się że "wie" (4)

                Czy Pan Jezus mówił coś wprost o piekle? Wiele razy. Oto Jego słowa: "Nie bójcie się tych, którzy zabijają ciało, a duszy zabić nie mogą. Bójcie się raczej tego, który może i duszę i ciało zniszczyć w piekle" (Mat. 10,28).

                Apostołowie z mocą Bożą nie tylko głosili przyszłe zmartwychwstanie, ale i ostrzegali przed diabłem i martwili się, kiedy udawało mu się wyrwać z owczarni Bożej jakąś mało ostrożną owieczkę. "Bądźcie trzeźwi! Czuwajcie! Przeciwnik wasz, diabeł, jak lew ryczący krąży szukając kogo pożreć. Mocni w wierze przeciwstawcie się jemu!" (1 P 5,8n) "Dlaczego szatan zawładnął twym sercem?" - z oburzeniem pyta Piotr Ananiasza (Dz 5,3). Itp, itd. - także w temacie spowiedzi poczytaj sobie Pisma samodzielnie.

                • 3 7

              • Cytujesz książkę której nie rozumiesz. (1)

                Mało tego, książkę która wielokrotnie przekładana, z hebrajskiego, na grecki, na łacinę, na przestrzeni 1000 lat została zniekształcona, przez "uczonych w piśmie" bo coś im tam nie pasowało (apokryfy). Coś zostało usunięte, coś dopisane. Efektem mamy fanatyków religijnych, biorących każde słowo z tej książki za prawdę objawioną. Im ludzie mniej wykształceni, tym większa bojaźń boża. To skuteczna metoda kontroli społeczeństwa od grubo ponad dwóch tysięcy lat.

                • 6 4

              • Lewackie brednie mają to do siebie, że można je przytaczać bez końca - "pożyteczni idioci" łykają wszystko

                Michnikowszczyzny i lewaków innych "logikę" oczywiście znam.

                Kiedy ukazuje się Słowo Boże cytowane z Pism (dla lewaka to "książka", jaka jest odpowiedź? Tutaj mamy poganina stwierdzenie, że to nie Słowo Boże. A wcześniej ten sam poganin twierdził, że "Ani w nowym, ani w starym testamencie nie ma jednego wersu, który chociażby jednym słowem wspominał o czymś takim jak piekło." Na jakiej podstawie to stwierdził, skoro wg niego dzisiaj Pisma Świętego "nie ma"?

                • 4 3

              • (1)

                Piekłem w Testamencie była po prostu śmierć. Dlatego Jezus wstąpił do piekieł, 3 dnia zmartwychwstał. Przecież Jezus nie smażył się w piekle, a po porostu przez te 3 dni był martwy.

                • 2 2

              • Pan Jezus w Ewangelii uczy wyraźnie i wielokrotnie o tym, że człowiek może ściągnąć na siebie wieczne nieszczęście: "Idźcie precz, przeklęci, w ogień wieczny, przygotowany diabłu i aniołom jego... I pójdą ci na mękę wieczną, sprawiedliwi zaś do życia wiecznego" (Mt 25,41.46). I powtórzę: "Nie bójcie się tych, którzy zabijają ciało, a duszy zabić nie mogą. Bójcie się raczej tego, który może i duszę i ciało zniszczyć w piekle" (Mat. 10,28). Tutaj mamy wyraźne odgraniczenie śmierci ciała od śmierci duszy, czyli wiecznego potępienia.

                • 1 1

    • (2)

      Też uważam że tam się prosi o przejscie dla pieszych ale również nie wyobrażam sobie żeby na ul Jana Pawła II nie wprowadzono "zielonej fali "

      • 9 1

      • (1)

        tutaj chodzi także o czas czekanie na zielone pieszego

        • 4 0

        • Dlatego ludzie i tak będą przechodzić na czerwonym.

          Tak samo jak robią to na pozostałych "bezpiecznych" przejściach z sygnalizacją na tej ulicy.

          • 2 0

    • Reklama kosciola , ot co za tym się kryje.. (1)

      Nazwa winna brzmieć teraz ..aleja świateł

      • 1 3

      • Kościół święty, czyli my, wszyscy ochrzczeni katolicy

        "Reklama kosciola" z małej litery, czyli świątyni? Czy może chodzi Ci o reformę Kościoła świętego, czyli założonej przez Pana Jezusa instytucji?

        Jeśli chodzi Ci o reformę Kościoła świętego, to co masz na myśli konkretnie?

        • 1 0

  • To dobra wiadomość, faktycznie to przejście nie należy do zbyt bezpiecznych (6)

    Mam tylko nadzieję że ten cały "Tristar" da radę sterować ruchem na tym odcinku tak żeby dało rade przejechać całą JP2 w miarę płynnie, bez potrzeby stawania na światłach co 20 sekund

    • 88 37

    • (1)

      I tak wychodzący z kościoła nie będą tego świata respektować. Tak jest pod każdym kościołem.

      • 18 7

      • z łaską od Pana idą

        byle światło ich nie zatrzyma

        • 7 5

    • W związku z odnotowanym wzrostem umiejętności kierowców

      piesi wychodzący z kościoła niech od razu kierują się w stronę światła!

      • 6 1

    • CO!?

      Niebezpieczne przejścia robią tylko stare ludzie tam co chodzą gdzie chcą, za każdym razem jak co dziennie przechodzę tamtędy widzę starą babę lub dziada co nie może 20 metrów dalej do przejścia..
      na przejścioach jest bezpiecznie, są zwalniacze. Ale brawo, korkujmy mocniej to wszystko.. więcej smogu!

      A widzę że inny kościoł. Gratulacje dla piszącego artykuł za tytuł..

      • 4 9

    • światła czerwone

      są tam specjalnie zrobione abyś stał na każdym czerwonym gdyż według urzędnika "czerwona fala poprawia bezpieczeństwo"
      https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Nie-bedzie-ograniczenia-predkosci-na-al-Jana-Pawla-II-n116186.html

      • 2 3

    • To tristar kieruje ruchem? Jakoś nie zauważyłem

      • 1 0

  • Zaraz będzie kwik kierowców (12)

    Że światła kur*a a oni piniodze bioro w paliwie! Nawet nie można pojeździć 100km/h w zabudowanym!

    • 72 92

    • (4)

      nie wiem jak czesto tamtedy jezdzisz, ale na jana pawla jest ok 5 sygnalizacji swietlnych, niezsynchronizowanych. jedna z nielicznych rownych drog w gdansku, gdzie oczywiscie umsi byc jakis problem. jakos na jagiellonskiej nie ma problemu ze swiatlami..

      • 21 17

      • To zmień trasę i tam nie jedź.

        • 21 15

      • Zsynchronizowanych dla kogo? (1)

        • 12 5

        • Dobre pytanie

          • 3 2

      • za kilka lat jak ukoncza te molochy na pasie startowym

        po stronie skm doloza jeszcze ze 3 sygnalizatory i wowczas gdansk bedzie mogl zglosij ulice jana pawla do ksiegi rekordow guinnessa jako ulice z najwieksza iloscia sygnalizatorow

        • 5 4

    • (2)

      naprawdę w 2019 roku jest ktoś kto nie ma samochodu? Każdy z nas raz jest kierowcą, raz pieszym, czasami rowerzystą. "Wojna" piesi vs "kierowcy" to sztuczny wytwór i bezsens. Dobre rozwiązanie dla kierowcy nie oznacza automatycznie,że pieszy będzie mial gorzej i na odwrót. Tylko wszystko musi być robione z głową , dobrze dla jednych i drugich.

      • 17 13

      • zejdz na ziemie. tak sie nie da

        • 6 4

      • Są ludzie, którzy nigdy nie są pieszymi.

        Nawet po fajki do kiosku samochodem...

        • 2 1

    • Po co się wypowiadasz w tematach które Cię nie dotyczą, oszołomie?

      • 3 1

    • hej

      Tylko wieśniactwo jeździ 100 kilometrów per godzina w obszarze zabudowanym. ;)

      • 1 3

    • super pomysł

      tylko dziadki i tak będą łazić środkiem ulicy

      • 2 2

    • Nie gadaj ziomek, za tymi pasami masz światła, przed tymi światłami masz światła co chwile są światła i nie nie mam ochoty zasuwać 100km/h przej JPII, ale coraz więcej się tych świateł dają w zbędnych miejscach, gdzie później korki się robią bo nie ma zielonej fali.

      • 0 0

  • Proponuję od razu zrobić deptak (4)

    Nie będzie trzeba świateł jeśli nie będzie na niej samochodów.

    Gdynia jako miasto innowacyjne już czyni pierwsze kroki w tym kierunku.

    • 50 51

    • (1)

      łapka w górę, ale biorąc twoją wypowiedź dosłownie, odrzucając sarkazm.

      • 10 3

      • Bo on niechcący wpadł ma bardzo dobry pomysl

        Łapka w górę :)

        • 6 2

    • (1)

      może nie deptak, ale progi zwalniające byłyby ok.

      • 4 5

      • Chyba dewastujące...

        • 2 1

  • (3)

    Światła w takich miejscach nie są wygodne i dla pieszych i dla kierowców. Zaraz każde przejście dla pieszych bd z światłami, i nie jestem seba za kierownica tylko pisze tu teraz jako pieszy, trzeba czekać czasami po 10 minut na zmiane swiatel.

    • 53 35

    • a bez świateł trzeba czasami czekać godzinę aby przejść.

      • 11 11

    • jak by kierowcy stosowali sie do ograniczen predkosci (1)

      i przepuszczaliby pieszych to pewnie nikt by nie pomyslał o światłach. no ale jest jak jest. wszyscy wiemy jak.

      • 20 5

      • jakby piesi nie wchodzili pod jadące pojazdy jak święte krowy

        to może kierowcy by chętniej przepuszczali.
        Jako pieszy serio, na tej ulicy nie dziwię się, że niechętnie się tam ludzie zatrzymują żeby przepuścić na pasach. Naładowali świateł co 40m niezsynchronizowanych ze sobą i zadowoleni bo jest 'uspokojenie'.
        Do tego 'biegające' staruszki z siatami z pobliskiej biedronki 30m od przejścia i często gęsto gwałtowne hamowania.

        • 0 2

  • (4)

    Troszkę szkoda. Bedzie trudniej się przedostać na drugą stronę ulicy.

    • 35 24

    • (1)

      Eee zmyslasz....ty jeszcze z górki uciekasz i się pogubiles w mieście.

      • 4 9

      • śledź ma chwilę radości w necie

        • 1 3

    • Tam zginęły dwie starsze osoby wracające z kościoła (1)

      • 3 7

      • Rozwiązanie? Nie chodzić do kościoła.

        • 2 5

  • Co za bezmózgi rzadza tym miastem (5)

    Nie da się jeździć dziura na dziurze , źle zsynchronizowane światła , to jeszcze światła doealcie, więcej więcej więcej

    • 63 70

    • no rzeczywiście jest tam dziura na dziurze hahah

      • 14 5

    • To fakt, że wkrótce szybciej Al. JP II przejedzie rowerem niż samochodem, (2)

      co się rozpędzi, to hamuje, bez sens. Nie ma tam żadnej tragedii na tym przejściu, w niedzielę ruch aut mały a dni powszednie pieszych też nie dużo, więc to takie dodatkowe komplikowanie życia.

      • 6 3

      • (1)

        O to chodzi byś się nie rozpędzał

        • 5 1

        • Jak dla mnie to może być i 20km/h na całej długości JP2.

          Grunt, żeby zrobili te światła tak, żeby nie trzeba było się co chwile zatrzymywać.
          Jaki problem ustawić tak światła i dać tablicę świetlną na początku, że jadąc np 20-30km/h masz zieloną falę?

          • 2 0

    • Dobrze, że ty nie rządzisz

      • 0 1

  • (6)

    Bez sensu, zamiast świateł, z częstotliwością dostoswaną do samochodów, lepsze spowalniacze i separatory.

    • 25 52

    • I co dają te separatory i spowalniacze? (2)

      Absolutnie nic. Większość kierowców nie liczy się z pieszymi, na widok przejścia przyspiesza i tyle.

      • 9 3

      • próbowałeś przyspieszyć na progu spowalniającym? (1)

        • 5 3

        • Ja przyspieszam.

          Zawsze zwalniałem. Ba! Zatrzymywałem się do zera, żeby tylko uniknąć łomotu zawieszenia. Nic to nie dawało. Przy prędkości 1 km/h można było pogubić plomby z zębów. Uprzedzając głupie komentarze, mam nowy samochód ze sprawnym zawieszeniem. Ktoś mi potem podpowiedział, że przy odpowiednio dużej prędkości zderzenie z progiem nie jest aż tak odczuwalne i... miał rację. Teraz z premedytacją rozpędzam się przed każdym progiem do min. 70km/h i jest dużo lepiej. To jedyny sposób na te plastikowe zapory dewastujące, których niestety jest większość. Tylko progi wykonane z kostki pozwalają zwolnić do małej prędkości, nie zniszczyć samochodu i faktycznie skłaniają do zdjęcia nogi z gazu.

          • 0 0

    • (2)

      zobacz ile jest progów przy kosciele na pilotów :P

      • 6 2

      • (1)

        I działają. Każdy zwalnia i przepuszcza pieszego.

        • 6 5

        • a i tak lezą wszędzie byle nie po przejściach.

          • 0 0

  • Przecież tam co krok są światła (5)

    Potrzeba jeszcze kolejnych? W sumie, kto bogatemu zabroni.

    • 115 34

    • (1)

      akurat tam nie ma i z moich obserwacji wynika że w efekcie wiekszosc kierowcow tam przyspiesza znacząco powyżej dopuszczalnej prędkosci. długa prosta to dzida.

      • 8 14

      • a zastanawiałeś się czemu tak jest?

        przy prędkości równej lub niższej niż 50 stoisz na kolejnych/każdych światłach... przy 70 przejeżdżasz na pomarańczowym a przy 80 na zielonym...
        taka "czerwono-żółto-zielona fala"....

        • 7 4

    • i co z tego?
      Każdy pomysł na ograniczenie ruchu na JP II jest dobry

      • 2 13

    • 10 lat temu nie było żadnych świateł dziś tak z 5 to na miętowo , dalej więcej !! W najgorszym razie jakaś szydło albo ktoś inny będzie miał wypadek

      • 4 3

    • sygnalizacja co 200 metrów na dwupasmowej prostej drodze...

      Zgadzam się z tą opinią. I tak jest tam już dużo świateł. Przejścia są zabezpieczone. Światła jedynie pomogą wyjechać z ulicy Powstańców Wielkopolskich, ale i tam nie jest tak źle z wyjazdem.

      6 sygnalizacji na odcinku 1600 metrów. Wrzućmy teraz siódme. Polecam postawić jeszcze światła przy kościele i ograniczenie do 30, a co

      • 3 1

  • super!!! Tego brakowało, będą co 5 metrów teraz!!! (4)

    • 94 34

    • INTER8 (3)

      i**otyzm urzędników nie zna granic. Przejścia że światłami co 100m na Jana Pawła. Po co kolejne światła lepiej zamknąć całą ulicę.

      • 13 13

      • A może czas zrozumieć, że to jest miasto. (2)

        Miasto to nie autostrada, trzeba się liczyć z pieszymi. Biorąc pod uwagę ułańską fantazję sporej części kierowców, takie światła mają sens.

        • 19 15

        • (1)

          To wyeliminujemy z ulic tych ułanów, a nie utrudniajmy i pieszym, i porządnym kierowcom życia.

          • 11 2

          • Jak ich wyeliminować?

            To większość narodu, wszyscy odpowiedzialni za przestrzeganie prawa tylko mrugają do łamiących przepisy.

            • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane