• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będą zmiany wokół wiaduktu na Hallera

Krzysztof Koprowski
2 sierpnia 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Nowe oznakowanie będzie ograniczało maksymalną wysokość pojazdów do 3,4 m. Nowe oznakowanie będzie ograniczało maksymalną wysokość pojazdów do 3,4 m.

Władze miasta zmieniają zdanie i jednak wprowadzą dodatkowe rozwiązania w obrębie wiaduktu kolejowego przy Operze Bałtyckiej zobacz na mapie Gdańska, które mają zapobiec notorycznemu zrywaniu sieci trakcyjnej tramwajów przez kierowców ciężarówek. W najbliższych dniach zmniejszona zostanie maksymalna dopuszczalna wysokość pojazdów, które mogą pokonać wiadukt, zaś każdy przejazd będzie rejestrowany przez kamery.



Jak oceniasz propozycje zmian w obrębie al. Hallera ze strony władz miasta?

Działania miasta to efekt interpelacji dziewięciorga radnych PO, którzy wnioskowali o montaż barier fizycznych, zapobiegających notorycznemu zrywaniu sieci trakcyjnej tramwajów przez kierowców aut ciężarowych.

W odpowiedzi Aleksandra Dulkiewicz, zastępca prezydenta Gdańska ds. polityki gospodarczej, stwierdziła, że obecna organizacja ruchu jest odpowiednia i nie wymaga poprawek. Po wtorkowej naradzie włodarzy z udziałem pracowników Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni podjęto jednak decyzję o wprowadzeniu zmian.

- Ponownie przeanalizowaliśmy sytuację w okolicy wiaduktu na al. Hallera. Wprowadzimy na początku sierpnia rozwiązania, które mamy nadzieję, zmniejszą liczbę zdarzeń pod wiaduktem. Pojawi się nowe oznakowanie i monitoring - zapowiada Dulkiewicz.
Do ostatniego zerwania sieci doszło 20 lipca. Było to już trzecie takie wydarzenie w lipcu tego roku. Do ostatniego zerwania sieci doszło 20 lipca. Było to już trzecie takie wydarzenie w lipcu tego roku.

Pojazdy nie wyższe niż 3,4 m oraz kamery monitoringu



Nowe oznakowanie będzie zakazywało wjazdu pod wiadukt pojazdom o wysokości ponad 3,4 m wysokości. To oznacza, że maksymalny limit zostanie obniżony o 10 cm.

Monitoringiem będą natomiast objęte dojazdy do wiaduktu od strony al. Zwycięstwa i ul. Klinicznej, zaś zarejestrowany obraz w razie złamania zakazu wjazdu dla pojazdów ciężarowych będzie przekazywany bezpośrednio policji.

- Takie działania [związane z monitoringiem - dop. red.] świetnie sprawdziły się kilka lat temu, gdy wprowadzono powierzchnie wyłączone z ruchu w okolicach pobliskiego przejścia dla pieszych przy skrzyżowaniu z ul. Konarskiego zobacz na mapie Gdańska. Liczymy, że taki sam efekt przyniesie również na al. Hallera - mówi Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu.
Zdemontowana kilka lat temu bramownica przy Operze Bałtyckiej. Zdemontowana kilka lat temu bramownica przy Operze Bałtyckiej.

Docelowo kolejne tablice ostrzegawcze i sygnalizacja



Urzędnicy nie planują w dalszym etapie ponownego montażu bramownic, o które wnioskowali radni. W zamian ma być rozbudowany system ostrzegawczy, bazujący na detektorach wysokości samochodów ciężarowych.

Do istniejących już tablic przy Operze Bałtyckiej i od strony ul. Klinicznej dołączą kolejne urządzenia, wyświetlające komunikat o przekroczonej skrajni. Będą one zamontowane bezpośrednio przed wiaduktem, a nie jak dotychczas tylko nad pasami ruchu do skrętu w al. Hallera.

- Równolegle zostanie też stworzony system oparty o sygnalizację świetlną, wzorowany na analogicznym systemie funkcjonującym w tunelu pod Martwą Wisłą. Będzie on wyświetlał sygnał czerwony w momencie wjazdu w rejon wiaduktu pojazdu przekraczającego dopuszczalną wysokość - zapowiada Wawrzonek.

Materiał z 2016 r.

Opinie (136) 1 zablokowana

  • wybory blisko, to się ślimaki ruszają

    • 3 0

  • dodać sztywne belki za za ograniczeniem żadne ubezpieczenie nie pokryje szkody a idioci za kółkiem nauczą się

    • 4 0

  • Więcej skromności, portalu...

    To chyba jednak efekt interpelacji radnych plus spektakularnie obnażające nietrafność stanowiska Miasta zdarzenie drogowe skłoniło je do zmiany zdania. Artykuł jedynie nagłośnił sprawę..

    • 4 0

  • zmieniacie rzeczywistość? (1)

    Naprawdę tak myślicie drodzy dziennikiarze? Fajnie, napisaliście artykuł i się Was pewnie przestraszyli. To jeszcze napiszcie porządny o problemach z parkowaniem bo na razie to była jakaś notka na serwetce w kawiarni. Takie coś to każdy może napisać i jak po takim artykule władza coś postanowi to oddam Wam wszystkie honorowe zaszczyty. A zaraz potem napiszcie kolejny artykuł o tym, że to nie deszcz powoduje zalewanie miasta ale brak prawidłowej (jakiejkolwiek) polityki urbanizacyjnej w mieście. I jak z tym coś zrobią państwo urzędnicy to postawię Wam droga redakcjo pomnik, trwalszy niż ze spiżu! (Horacy, Exegi monumentum).

    • 2 1

    • Brawo!

      • 1 0

  • Objazd

    Przydałby się też znaki informujące jak objechać ten wiadukt od strony Oliwy i Gdańska

    • 2 1

  • Najlepiej gdyby Rada Miasta

    uchwaliła opłatę manipulacyjną 25 000 zł za korzystanie z przejazdu pod wiaduktem dla samochodów wyższych niż 3,4 m. Zamocować przed wiaduktem tablicę informacyjną - koniec kłopotów.

    • 2 0

  • Ten wiadukt już dawno powinien zostać przebudowany, a rzędna jezdni obniżona.

    • 1 3

  • Czuć, że wybory blisko...

    • 1 1

  • Skoro Pan Redaktor czuje wole mocy, to może napisze o absurdalnym braku miejsc do parkowania?

    Złośliwe utrudnianie życia kierowcom bez żadnego zrozumiałego powodu, to nie jest polityka proekologiczna ani urbanistyczna. jak twierdzą włodarze Gdańska, to po prostu idiotyzm.

    • 2 2

  • kłamcy

    nie było by takich problemów gdyby nie fakt iż znaki przed obiektami mostowymi zawsze pokazują inna wysokość niż jest w rzeczywistość .

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane