- 1 Przestępca seksualny wpadł w porcie (58 opinii)
- 2 Co z pociągami SKM do Pruszcza i Tczewa? (62 opinie)
- 3 Milion zł na projekt remontu trzech ulic (69 opinii)
- 4 Martwe dziki na Karwinach. Otrute czy padły z głodu? (290 opinii)
- 5 Rozdadzą "kwietne bomby" i zasieją łąkę (26 opinii)
- 6 Agresywny Rosjanin zatrzymany na lotnisku (202 opinie)
Będzie bezpieczniej na przejściach przy szkołach na Witominie i Chwarznie
Wyspowe progi zwalniające, ograniczniki skrajni jezdni oraz spowalniające ruch "pinezki" mają pomóc w zapewnieniu bezpieczeństwa na przejściach przy szkołach na Witominie i Chwarznie.
Takich spowalniaczy w najbliższym czasie przybędzie przy trzech gdyńskich szkołach.
Nowe elementy zostaną zamontowane m.in. przy Zespole Szkół nr 7 na Witominie. Przypomnijmy, że dwa lata temu na skrzyżowaniu ul. Hodowlanej, Wielkokackiej, Stawnej i II Morskiego Pułku Strzelców pojawiły się progi zwalniające, azyle i nowe oznakowanie na jezdni. Miało być bezpieczniej, ale jak pokazało doświadczenie, rozwiązanie nie zdało do końca egzaminu, bo progi zamontowano w taki sposób, że łatwo je ominąć.
Czytaj też: Próg zwalniający czy jego atrapa
Na poważniejsze zmiany trzeba poczekać do przebudowy ul. Chwarznieńskiej, która rozpocznie się za kilka miesięcy. Tymczasowo do czasu inwestycji zostanie zastosowana separacja pasów ruchu za pomocą ogranicznika skrajni umieszczonego w osi jezdni, by kierowcy zrezygnowali z omijania szykan.
Po interwencjach rodziców
Bezpieczniej na przejściach będzie także na skrzyżowaniu ulic Amona i Chwarznieńskiej na Chwarznie. W okolicy znajduje się Zespół Szkół nr 15 i to rodzice dzieci najbardziej zabiegali o zmiany.
- Realizacja poprawy bezpieczeństwa przewidywana jest w dwóch etapach. W pierwszym zostaną wykonane wyspowe progi zwalniające przed istniejącym przejściem dla pieszych w lokalizacjach na początku pasów do skrętu w lewo i w prawo w ul. Amona. Drugi etap będzie obejmować wykonanie elementów spowolnienia ruchu w postaci tzw. "pinezek", bezpośrednio przed przejściem dla pieszych - informują urzędnicy z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Z kolei w okolicy skrzyżowania ul. Wiczlińska - Chwarznieńska przy Szkole Podstawowej nr 37 na Wiczlinie pojawią się niebawem wyspowe progi zwalniające. Bezpośrednio przed przejściami dla pieszych urzędnicy zamontują elementy spowalniające ruch typu "pinezka".
- Tak jak w przypadku ul. Amona, podobnie i tu, bardzo duży ruch samochodów ze wszystkich trzech kierunków, droga dzieci do Szkoły Podstawowej nr 37 przez przejście przez ul. Wiczlińską i sąsiedztwo sklepu Lidl powodują, że konieczna jest poprawa bezpieczeństwa w tym miejscu - uzupełnia Paweł Brutel, radny Samorządności.
Czytaj też:Zatoczki zamiast parkingów przy szkołach w Gdyni
Na Witominie zwalniającymi progami na jezdni obecnie część kierowców w ogóle się nie przejmuje
Miejsca
Opinie (108) 2 zablokowane
-
2017-06-14 11:16
Brak (1)
No cóż, niedługo to wszędzie zrobią progi a dzieciom będą mówić, że mają pierwszeństwo a potem wbiegają pod koła i wielkie ola, bo ktoś potrącił mi dziecko.
No kurczaki, ileż można tego słuchać, wszędzie wszystko przeciwko nam, kierowcom.- 0 0
-
2017-06-16 19:29
Jesteś na autostradzie czy w mieście? Kto ma pierwszeństwo na przejściu dla pieszych ? Po palcach jadą i zdziwieni że człowiek na przejściu....
- 0 0
-
2017-06-16 19:26
Poproszę jeszcze na Legionów takie spowalniacze
- 0 0
-
2017-06-14 07:41
kto myślał, że zabronią rodzicom odwożenia Sebastianów samochodem, łapka w górę (1)
największym zagrożenie przy szkołach są mentalne słoiki w służbowych autach, których zachowanie za kierownicą tkwi jeszcze głęboko na wsi
- 2 0
-
2017-06-14 11:20
prostactwo jest wszędzie
ale oczywiście trzeba to zwalczać
- 0 0
-
2017-06-13 15:33
Radny Brutel, myślałam że jego aktywność ogranicza się dochodzenia na mecze (1)
Ale widać że wybory się zbliżają.
- 1 3
-
2017-06-14 11:14
zostań radnym, pokaż jak to się robi
- 0 0
-
2017-06-13 13:44
Już przestańcie z tą Szwecją, bo zaczyna się to robić nudne. (3)
W stanach za to można jeździć pod wpływem alkoholu. Mieszkamy w Polsce i obowiązują nas polskie przepisy, a nie szwedzkie ani amerykańskie. Jak tak w tej Szwecji dobrze pod każdym względem to się tam wyprowadź jeden z drugim.
- 3 4
-
2017-06-13 14:59
Nie, "że w Szwecji", a że Szwecja jest sygnatariuszem konwencji wiedeńskiej o r.d. i ją wdrożyła. (2)
Stąd Szwecja jest dobrym przykładem! Polska też jest, ale nadal tacy mądrzy jak ty, chcą naszych, dobrych, bo sprawdzonych zasad i robią wszystko, by zabijać pieszych i rowerzystów - przypadkiem, z roztargnienia, nieuwagi i nie ponieść konsekwencji!
- 1 3
-
2017-06-14 11:14
Szwedzi się milion razy mądrzejsi niż mieszkańcy państwa dla niepoznaki zwanego Polską
i po prostu nie wchodzą pod pojazdy
i przestrzegają przepisów
oraz myślą, myślą cały czas
a w Polsce ludzie piszą, jeżdżą i mówią z wyłączonymi mózgami- 0 0
-
2017-06-13 15:12
Ludzie giną przez swoją głupotę. to jest tzw selekcja naturana. Wystarczy spojrzeć na ped**arzy. Czy ich nie obowiązują żadne przepisy? Pieszy też mógłby oderwać na chwilę wzrok od smartfona i sprawdzić czy nic nie nadjeżdża zanim wejdzie na jezdnię. Obecnie zabija się w ludziach wszelkie instynkty samozachowawcze. Taka np Szwecja nie potrafi się nawet bronić przed nachodźcami przez źle pojętą poprawnośc polityczną, bezstresowe wychowanie i brak agresji.
- 2 3
-
2017-06-13 11:18
Przebudowa Chworznieńskiej to zmarnowane pieniądze (1)
Od budowy obwodnicy Witomina i tak nie ma ucieczki.
- 4 1
-
2017-06-14 11:11
kolejny debil ze swoją opinią
- 0 0
-
2017-06-13 10:04
Progi muszą być takie aby wymuszały zwolnienie a nie rozbijały zawieszenie (2)
Oczywiście bez możliwości wyminięcia. Dobre są te przed szkołą ZSP7 a beznadziejne te które właśnie z tego powodu wymija ten kierowca.
Gdzie regulacje i atesty na te progi zwalniające ? Tak aby spełniały swoje zadanie ale jednocześnie były przyjazne dla zawieszenia.- 7 2
-
2017-06-14 11:10
debil
zwykły debil,
zwolnij kurka, tak cięzko?- 0 1
-
2017-06-13 14:50
za szybko pokonujesz te progi
zwolnij bardziej
- 1 2
-
2017-06-13 09:45
A czy nie zastanowiliście się dlaczego omijają te progi?? (3)
Ano dlatego bo rozbijają zawieszenie. Nie dosyć ,że dziurwa na dziurwie , drogi niczym pole minowe , bo nie ma komu ich naprawiać , to jeszcze sztuczne przeszkody na jezdniach .Będziemy obciążać zarządcę kosztami napraw. A dzieciom zdjąć słuchawki z uszu i zabrać komórki , bo zakaz ich używania na przejściach dla pieszych wcale nie jest taki głupi. Ciągłe wciskanie że jest się świętą krową na drodze zabija instynkt samozachowawczy.
Kiedyś w szkole wtłaczano do głow , aby podchodząc do przejścia zachować ostrożność i się rozglądać .
Teraz kaptur na głowie, oczy wbite w smartfona, i ZERO kontaktu z otoczeniem .- 13 4
-
2017-06-13 10:35
rozum i rozsądek (2)
jeżdżę, po różnych drogach Trójmiasta i mało spotykam się z kierowcami, który zwalniają przed przejściem dla pieszych, albo jak jest teren zabudowany i znak np: 40 ograniczenie prędkości to rzadko się spotykam, żeby ktoś zwalniał.
- 2 3
-
2017-06-13 14:48
Po co, (1)
wiadomo nie od dziś, że ograniczenia prędkości robione są na wyrost.
- 0 2
-
2017-06-14 11:09
gdzie wiadomo? bo tobie się tak wydaje debilu?
janusz bez szkoły zabrał głos,
brawo cymbale, popisałeś się- 0 1
-
2017-06-13 08:32
Moze lepiej zabrali by się za remont nawierzchni na Hodowlanej, bo nie da się tam przejechać szybciej jak 10km/h. (1)
- 12 2
-
2017-06-14 10:41
nie ma takiej ulicy
- 0 0
-
2017-06-13 08:00
Bezpieczeństwo jest istotne. (2)
Fakt jest jednak taki, że skrzyżowanie Hodowlanej, Stawnej i Wielkokackiej ma fatalną geometrię. Stojąc niemal na środku skrzyżowania od strony Wielkokackiej nie widać samochodów poruszających się ul. Morskiego Pułku Strzelców. Dodatkowo przesunięcie osi skrzyżowania dla ulic Hodowlanej i Stawnej jest utrudnieniem tym bardziej, że Hodowlana ma tam spore nachylenie.
Nie wiem na ile te nowe zmiany będą przynosiły efekt. Na pewno wyeliminują sytuacje jak na załączonym filmiku. Ja bym tam widział kompleksową przebudowę skrzyżowania obejmującą zmianę geometrii. Np. przesunięcie wlotu w Stawną w kierunku Lidla, wyprostowanie i zrównanie osi ulic Stawnej I Hodowlanej, wydłużenie płaskiego odcinka przed skrzyżowaniem ul. 2MPS.
Drugim rozwiązaniem mogłoby być rondo. Ale takie prawdziwe, z wysepką na środku a nie wielkości pięciozłotówki.- 4 2
-
2017-06-13 08:09
Rondo tak (1)
Ale z możliwością przejazdu dla długich autobusów, które teraz tam jeżdżą. Plus skrętu w Stawną dla krótszych.
Plus spłaszczenie odcinka od strony II MPS.
To powinno być zrobione jak najszybciej w kontekście natężenia ruchu spodziewanego z okazji przebudowy najbardziej newralgicznego odcinka ul. Chwarznieńskiej!- 2 2
-
2017-06-14 10:40
specjaliści, specjaliści, znawcy
same profesory
z dyplomem wikipedii- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.