• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowa Bulońska: linia tramwajowa będzie dłuższa. Wyjątkowa estakada wenecka

rb
12 czerwca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza
  • Trwa budowa szkoły na Jasieniu i dróg do niej prowadzących. Po prawej stronie poprowadzona zostanie również przedłużona linia tramwajowa w ramach realizowanej właśnie Nowej Bulońskiej.
  • Nowa Bulońska w budowie.
  • Nowa Bulońska w budowie.
  • Nowa Bulońska w budowie.
  • Nowa Bulońska w budowie.

Dobra wiadomość jest taka, że linia tramwajowa w ciągu Nowej Bulońskiej zobacz na mapie Gdańska zostanie wydłużona o ok. 320 metrów na południe zobacz na mapie Gdańska, by móc obsłużyć budowaną właśnie szkołę przy ul. Lawendowe Wzgórze. Powstająca w jej przebiegu estakada wenecka jest wyjątkowym, rzadko stosowanym rozwiązaniem. Są jednak też gorsze wieści: układ drogowy zostanie oddany do użytku pod koniec roku, a nie na koniec lipca, z kolei tramwajem pojedziemy dopiero w połowie 2020 roku. Wzrośnie też koszt budowy Nowej Bulońskiej - o ok. 35-40 mln zł.



Jak oceniasz zmiany w projekcie Nowej Bulońskiej?

Nowa Bulońska Północna to droga i linia tramwajowa, która połączy Jasień i Ujeścisko z Moreną. Jej budowa trwa już od przeszło roku i według zapisów przetargowych, powinna zakończyć się ostatniego dnia lipca 2019 roku.

Tak się jednak nie stanie.

Wpływ na to mają zmiany w projekcie. Jedną z nich jest wydłużenie linii tramwajowej o ok. 320 metrów. Pierwotnie Nowa Bulońska miała się kończyć na skrzyżowaniu ul. Warszawskiej z Jabłoniową, ale zostanie poprowadzona dalej, aż do ul. Lawendowe Wzgórze. Ma to związek z budową nowej szkoły, do której od września uczęszczać będzie ok. 750 uczniów.

- Projekt zamienny przewiduje powstanie nowego przystanku, który będzie zlokalizowany między działającym już przedszkolem a budowaną szkołą - wyjaśnia Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Linia tramwajowa nie będzie kończyć się pętlą - drogą w budowie i zajmującą sporo miejsca. Po zakończonym kursie tramwaj zmieni tor jazdy i ruszy w drogę powrotną.

Budowa szkoły na Jasieniu utrudnia życie przedszkolakom



W ramach innego przetargu miasto buduje układ drogowy dla nowej placówki, którego realizacja zakończy się przed nowym rokiem szkolnym.

Inny kształt skrzyżowania Jabłoniowej i Warszawskiej



Kolejna zmiana dotyczy skrzyżowania ul. Jabłoniowej i Warszawskiej, które początkowo zostało zaprojektowane w formie ronda. Później podjęto jednak decyzję, by przekształcić je w prostsze skrzyżowanie, tzw. skanalizowane. Ma to zapewnić większe bezpieczeństwo użytkownikom, a także poprawić płynności przejazdu.

Przeprojektowane skrzyżowanie Nowej Bulońskiej z Warszawską i Jabłoniową. W ramach inwestycji przedłużona na południe zostanie linia tramwajowa widoczna po prawej stronie jezdni. Przeprojektowane skrzyżowanie Nowej Bulońskiej z Warszawską i Jabłoniową. W ramach inwestycji przedłużona na południe zostanie linia tramwajowa widoczna po prawej stronie jezdni.
- Dzięki tej zmianie projekt Nowej Bulońskiej będzie bardziej dopasowany do projektów Nowej Warszawskiej i Nowej Jabłoniowej - zauważa dyrektor DRMG. - Już w ramach Nowej Bulońskiej wybudujemy ok. 200 odcinek torów Nowej Warszawskiej, a przetarg na jej budowę ogłosimy w przyszłym tygodniu. Dodatkowo wyprowadzimy też fragment jezdni przyszłej Nowej Jabłoniowej.
Powstanie też węzeł integracyjny na południe od dzisiejszej ul. Warszawskiej. Znajdzie się tam pętla autobusowo-tramwajowa i parking.

Zmiany opóźnią prace budowlane



Takie zmiany odbiją się jednak na terminach realizacji.

- Mamy ustalone trzy kamienie milowe. Pierwszy dotyczy skrzyżowania i docelowego układu drogowego na potrzeby szkoły i ma być zrealizowany do sierpnia. Przejezdność całego układu drogowego Nowej Bulońskiej Północnej, na odcinku od ul. Myśliwskiej do ul. Jabłoniowej, planowana jest na koniec roku 2019 roku, a tramwajem z Moreny na Jasień pojedziemy w połowie 2020 roku - informuje Włodzimierz Bartosiewicz.
Wykonawcą całej inwestycji jest firma NDI, która zainkasuje za to 191,7 mln zł. O ile wzrośnie wartość kontraktu po zmianach?

- Bilansujemy plusy i minusy, bowiem część planowanych wcześniej robót nie zostanie ostatecznie wykonana. Nie powstanie m.in. odnoga dla Nowej Politechnicznej na wysokości skrzyżowania z ul. Nową Wołkowyską. Na ten moment wartość kontraktu wzrośnie o ok. 40 mln zł - mówi Bartosiewicz. - Jednak od tej kwoty należy odjąć jeszcze kilka milionów złotych, gdyż zmniejszą się koszty budowy obiektu mostowego nad potokiem Siedleckim.

Wyjątkowa Estakada Wenecka



Co ciekawe, powstająca w ramach trasy estakada, nosi miano weneckiej, gdyż jest wzorowana na wiaduktach łukowych, które budowali starożytni Rzymianie.

Zastosowanie konstrukcji łukowej, dodatkowo zasypanej ziemią, sprawi, że jeżdżące estakadą pojazdy będą znacznie mniej hałasowały, niż gdyby poruszały się po wiadukcie o typowej konstrukcji, np. opartej o stalowe belki.

Jedna przęsło wykonane z betonu zbrojonego ma rozpiętość 20 metrów i waży 40 ton. Na całej estakadzie takich przęseł będzie 154.

Podpory obiektu mostowego nad Potokiem Siedleckim w ramach Nowej Bulońskiej

rb

Opinie (370) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Jaki sens ma linia tramwajowa z szadółek na morenę? (2)

    Główny ruch z południa idzie do śródmieścia i wrzeszcza/oliwy. Dokazd do śródmieścia przez morenę nie ma sensu bo jest na około a tramwaj jedzie wolno.
    Pytam poważnie, proszę o argumenty. Bardziej potrzebne się wydaje połączenie z szadółek do havla a to ma być ze 2 lata jak dobrze pójdzie.

    • 15 4

    • (1)

      Moze chodzi o polaczenie z pkm. Wtedy mozna sie przesiasc i w 6 min byc we wrzeszczu lub 30min w Gdynii

      • 1 0

      • o ile trafisz w PKM

        tymczasem co pół godziny

        • 0 0

  • (1)

    z Jabłoniowej do centrum szybciej dojdę na piechotę niż dojadę tym tramwajem

    • 13 1

    • tramwaj to opcja na niepogodę

      • 0 0

  • Zero myślenia (16)

    Ta droga i tramwaj powinny być do centrum handlowego Fashion haus

    • 172 24

    • Nie ma problemu. (1)

      Niech każdy z mieszkańców Gdańska zapłaci po 2000 zł... to się szybko zbuduje )
      swoja droga, mam wrażenie ze po 30 latach, mentalność części Gdańszczan, zatrzymała się w systemie komuny. A może to zwykle trolle ?

      • 4 4

      • Raczej trolle. Pełno tego tutaj. Wystarczy przejrzeć komentarze popularnych artykułów i od razu widać jak co 100 komentarzy to samo z pozamienianymi słowami.

        • 1 0

    • A dlaczego mieszkańcy Gdańska mają się do tego dokładać? (3)

      • 3 17

      • (1)

        a kto mialby za to zaplacic ?

        • 6 1

        • No przecież Sydney się powinno dołożyć a nie Gdańsk. Hahaha

          • 0 0

      • Bo to dla nich trasa.

        • 9 0

    • Jak już, to (1)

      Faszynhaus

      • 10 1

      • Chyba

        Chyba faszjonhałs ?!

        • 2 0

    • (2)

      Po pierwsze, nazywa się Designer Outlet. Po drugie, zrobili tam buspas.

      • 2 17

      • Buspas zrobili ??? (1)

        Podziemny? Bo nie zauważyłem ...

        • 18 2

        • *mieli zrobić buspas.
          Były najpierw wielkie plany aby zrobić tam tramwaj, ale miasto nagle stwierdziło,
          że jednak nie i zdecydowali sie na buspas. Ale gdzie ? Nie wiem.

          • 4 0

    • (1)

      A może zero w kasie?!

      • 7 1

      • niech fashion sie dorzuci do budowy albo zasponsoruje

        • 7 1

    • Bl

      Takie były plany i tylko na planach się skończyło, prawdopodobnie brak kasy.
      Torowiskiem by chociaż wyjachali z kilka metrów w kierunku Nowej Jabłoniowej,, z czasem może by powstało do Outletu.

      • 4 1

    • miało być, ale hajsu brak

      • 4 0

    • Tak jest ,trza wybudować zebym mógł po gacie pojechać!

      • 7 4

  • Nowa Bulonska od razu powinna byc budowana 2x2 (31)

    A nie jakies protezy.
    A za rok albo dwa znowu trzeba bedzie zamykac by dobudowac druga nitke...

    • 207 70

    • (1)

      Nowa Bulonska to porażka, jak w XXI wieku można tak budować ? Po jednym pasie haha. Szkoda, że zaczęli ją budować

      • 6 6

      • Lepiej żeby jej w ogóle nie było i żeby nic nie robili. Masakra.

        • 0 0

    • (18)

      Priorytet musi mieć komunikacja miejska! Nie auta

      • 54 21

      • (16)

        a wiesz co by się stało gdyby wszyscy nagle chcieli się przesiasc z samochodów na komunikacje miejska? Byloby to, co z Mevo. To jest po prostu niemożliwe i mówienie o mieście, które ma 0,5 mln mieszkańców i chce rosnąć, jednocześnie bez samochodów, to utopia.

        • 30 25

        • Przez parę miesięcy tak. (13)

          A potem skończyłoby się jak w Londynie na przykład, gdzie samochodem się jeździć zwyczajnie nie opłaca.

          • 26 7

          • (12)

            Dokladnie. Parkowanie i wjazd do centrum powinien kosztować ok 100 złotych. To by zniechęciło do jazdy po zakupy i inne pierdoły tylko samochodem.

            Ale za nim to nastąpi komunikacja powinna jeździć bez opóźnień, czesto i być komfortowa z dzialajacą klimatyzacją itp. Musi być niezawodna!

            • 15 11

            • (6)

              Na zakupy do centrum? A co tam można kupić? Problemem jest główny ciąg który prowadzi przez niby centrum. I dla którego są słabe alternatywy bo nikomu się nie chciało pomyśleć jak przerzucić samochody ze zwycięstwa na inne trasy. I nie mówcie mi Słowackiego czy spacerowej. Jeszcze może tunel jest alternatywą ale dostać się do niego czarnym dworem to tez masakra.

              • 18 3

              • (1)

                Masakra powiadasz , oczywiście zdarzaja sie korki ale zeby masakra, normalne problemy normalnego miasta Europy ,nic gorzej ani lepiej niż w Berlinie Paryżu czy Budapesztu. Jedno jest inne niż w tych miastach , u nas tłumy wiecznie ze wszystkiego niezadowolonych.

                • 11 4

              • Na Drodze Zielonej ewidentnie brakuje jednego pasa w stronę Hallera i ronda na skrzyżowaniu z JPII...

                • 1 0

              • (3)

                Co proponujesz ?

                • 2 1

              • (2)

                Nie wiele można zaproponowac. Moim zdaniem nie jest źle. Kontynuował bym rozbudowę drogi zielonej, tunel pod pachołkiem nie jest złym pomysłem + spacerowa dwa pasy i wylot za osowa tez dwupasmowy jak przystało na duże miasto, obwodnica do leborka która już jest robiona poprawi mocno sytuacje i zajęcie się południem miasta czyli węzłem kowale i swietokrzyska. Chodzi mi tylko o to że problem ruchu samochodowego stwarzają ludzie którzy niby w centrum chcą zrobić zakupy. Samochody służą do różnych celów i choćbym miał jeździć dla przyjemności to innym nic do tego, a teraz to brzmi tak ze jak masz jechać na zakupy to wypad z miasta bo byznesmeni jadą załatwiać swoje sprawy i musza mieć szybki przejazd przez miasto.

                • 11 8

              • Obwodnice tak (1)

                W miesicie nie.
                Droga Zielona - kryminał.

                • 8 11

              • Czy ja wiem czy kryminał, moim zdaniem system dróg wewnątrz miejskich które mają mniej skrzyżowań, przejść i tak dalej odkorkowuje miasto. Jakby zrobić nową spacerowa z tunelem, rozbudować drogie zielona aż do Hallera, i tak samo słowackiego, to można uspokaja ruch w dzielnicach

                • 9 4

            • a po bułki na śniadanie rowerkiem albo "komunikacją" za obwodnicę

              • 1 0

            • (2)

              Powiedz to tym ktorzy żyją z handlu w śródmieściu, powiedz to np sprzedawcom z hali targowej. Nie kazdy kupuje tylko w osiedlowej Biedronce czy Lidlu.Co do komunikacji 100% racji powinna być komfortowa i niezawodna ale jest na miarę mozliwości , Ty też nie powinines chorowac ale jak znam zycie zdarza ci sie zachorować .

              • 4 4

              • (1)

                I mieszkańcy peryferyjnych dzielnic jeżdżą na hale targową na zakupy???

                • 7 3

              • Ja jeżdżę bo mam tam "swoje "stoiska i "swoich" sprzedawców. W Biedronce czy Lidlu kupuję sporadycznie i to przeważnie napoje czy chemię .

                • 0 1

            • Cztery postulaty z którymi się zgadzam !

              I na tym koniec - nie do zrealizowania !!! Nie da się zorganizować komunikacji ciągle szukając w niej oszczędności .

              • 3 0

        • Ale na dole nie urosnie

          a większość chce właśnie tam jechać

          • 0 0

        • Miało tyle przed wejsciem do UE

          ale liczy sie jakosc a nie ilosc.

          • 0 1

      • Brednie snujesz

        Takie wąskie drogi to nic innego jak wyrzucanie kasy na projekty bez wizji dla przyszłości Miasta.

        • 6 1

    • przecież to są naczynia połączone (1)

      po co ci dwupasmówka, jak się zakorkuje zaraz Rakoczego jeszcze bardziej, bo "za dobrze" by szła jazda itd, itd Komunikacja i jeszcze raz komunikacja ale sprawnie działająca i priorytetowo, żeby samochodem nie było szybciej, tylko wręcz przeciwnie.

      • 4 2

      • To po co było budować? Od rady mówiłem, że to bezsens bo zakorkuje Myśliwska i Bulonską

        • 3 0

    • (4)

      Tak jest , każdemu autostrada pod klatkę !

      • 33 6

      • (3)

        ale płatna !

        • 14 2

        • jest płatna (1)

          przecież płacimy podatki

          • 4 1

          • Co jest płatne podatniku?

            • 0 1

        • popieram

          • 2 1

    • nie ma szans na 2x2

      Moim zdaniem Morena (juz teraz bardzo zakorkowana od Mysliwskiej) nie jest w stanie przyjąć dwóch pasów samochodow. Nawet 1 pas samochodów, ktore przyjadą od wezla Jabłoniowa zwiekszy korki na Morenie wiec nowa Bulonska zakorkuje Morene jeszcze bardziej. Al Żolnierzy Wyklętych stoi, Jaśkowa stoi. Nie będzie dokąd uciekać.

      • 7 2

    • najlepiej jako autostrada (1)

      Bym mogła wozić do szkoły suvem mojego ociężałego umysłowo bombelka, jeszcze by się biedactwo zabiło o własne nogi, ma dopiero 15 lat

      • 65 4

      • Tam zaplanowana jest 2x2

        Nie wiem, ale sie wypowiem...
        Koszt pozniejszej przebudowy bedzie wyzszy niz jakby od razu zbudowali 2x2.

        Taka madrala a na prwno wozisz jakims Passatem ciuchy na targowisko

        • 10 25

  • Super wiadomość (20)

    Więcej komentować nie trzeba, szkoda tylko że takie opóźnienie

    • 157 23

    • Jak nie ma komu robić, to są opóźnienia (11)

      Zobacz po godzinie 17 czy tam ktoś jest. Nikogo. I tak jest od samego początku. Taka inwestycja powinna przynajmniej teraz w okresie letnim, gdzie ruch jest mniejszy (wakacje), iść pełną parą, a nie do 16.00-16.30 i fajrant. Skoro są pieniadze, niech robia. Ale najwidoczniej nie ma komu... Ale kogo to obchodzi - mieszkańcy poczekają ...

      • 11 7

      • A interesujesz się informacjami ogólnopolskimi? W całym kraju brakuje ludzi do roboty w budowlance nie tylko tu.

        • 0 0

      • (3)

        Taka inwestycja !!!
        A jaka to specjalna inwestycja ? Inwestycja jakich wiele ! Jedno zdanie prawdziwe ...nie ma ludzi do pracy.

        • 7 0

        • Inwestycja jakich wiele? Tak ... (2)

          Podaj trzy inne

          • 2 4

          • Podał ci.

            • 0 0

          • Stogi ,Biskupia i okolica ,węzeł i wiadukt przy Urzędzie Wojewódzkim .

            • 5 1

      • A ja mam dość tej budowy i chce mieć spokój po 16.30

        • 2 1

      • (3)

        A Ty co robisz po 17 ? Budowlaniec tez człowiek.

        • 8 7

        • A słyszał pan ogarnięty o drugiej lub trzeciej zmianie? (2)

          Czy szkołę omijał z daleka?

          • 11 5

          • pan chodził do szkoły na trzecią zmianę?

            skoro już to ze szkołą powiązał

            • 6 3

          • Nikt nie będzie zatrudniał dodatkowych ludzi na jedną lokalną inwestycję . I po co ten pogardliwy ton?!

            • 7 5

      • jeszcze nie ma wakacji

        • 1 0

    • (6)

      do pełni szczęścia brakuje mi parkingów przesiadkowych przy przystankach. To by pomogło rozładować ruch samochodowy w kierunku centrum, wrzeszcza i oliwy. Ludzie z jasienia i okolic gdyby mogli podjechać kawałek do przystanku, pewnie chętniej by korzystali z zbiorkomu.

      • 9 2

      • Tam to brakuje SKM na Gdańsk Poludnie i (4)

        powiązania z nią tramwaju.
        Halo UM! Co się dzieje z planami SKM w tym rejonie?

        • 8 5

        • A kto jest włascicielem i gospodarzem SKM? Czyż nie PKP?

          • 0 1

        • U ciebie tak od rana już głębszy? (2)

          • 4 6

          • Nie wiem do czego... pijesz?

            SKM w tym miejscu została zaplanowana w latach 70-tych poprzedniego wieku. W lecie zeszłego roku były dyskusje na temat powrotu do tych planów. W tym roku UM przedstawił prezentację i na niej była zaznaczona "petla" SKM w tej okolicy?
            Może lepiej czasami wypić niż tak słabo komentować na trzeźwo?

            • 2 1

          • po drugim wypitym bedzie pisal o kosmodromie

            • 5 1

      • Niestety to nie zadziała.

        Zaraz będą to parkingi dla mieszkańców okolicznych bloków...

        • 8 1

    • Więcej roboty dłuższy termin jej wykonania , cudów nie ma .

      • 3 0

  • Zakoniczyn

    Mogli przedłużyć linię do Zakoniczyna

    • 0 0

  • I dla kogo to?

    Dla kredyciarzy!!! Niech dewelopery budują,a nie My mieszkańcy Miasta Gdańsk.

    • 1 3

  • Żart, kpina itp. Opóźnienie jest spowodowane problemami na obiekcie mostowym, a nie odcinkiem 320 metrów drogi, która już od dawna jest przygotowana pod położenie asfaltu. Ludzie nie dajcie się mamić. Jakimiś paroma metrami.

    • 2 0

  • Tak jak tam nie mieszkam, tak obiektywnie są to dobrze wydane pieniądze na dodatkowy odcinek!

    Można pomyśleć? Można!

    • 0 1

  • Po co ciągną do szkoły?

    Po co ten tramwaj do szkoły? Przecież i tak ludzie będą wozić wygodne d*py samochodem wraz z dziećmi...

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane