- 1 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (77 opinii)
- 2 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (501 opinii)
- 3 Był senator skazany na więzienie (267 opinii)
- 4 Mała uliczka, duży problem (230 opinii)
- 5 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (124 opinie)
- 6 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (137 opinii)
Nowa Bulońska: linia tramwajowa będzie dłuższa. Wyjątkowa estakada wenecka
Dobra wiadomość jest taka, że linia tramwajowa w ciągu Nowej Bulońskiej zostanie wydłużona o ok. 320 metrów na południe , by móc obsłużyć budowaną właśnie szkołę przy ul. Lawendowe Wzgórze. Powstająca w jej przebiegu estakada wenecka jest wyjątkowym, rzadko stosowanym rozwiązaniem. Są jednak też gorsze wieści: układ drogowy zostanie oddany do użytku pod koniec roku, a nie na koniec lipca, z kolei tramwajem pojedziemy dopiero w połowie 2020 roku. Wzrośnie też koszt budowy Nowej Bulońskiej - o ok. 35-40 mln zł.
Tak się jednak nie stanie.
Wpływ na to mają zmiany w projekcie. Jedną z nich jest wydłużenie linii tramwajowej o ok. 320 metrów. Pierwotnie Nowa Bulońska miała się kończyć na skrzyżowaniu ul. Warszawskiej z Jabłoniową, ale zostanie poprowadzona dalej, aż do ul. Lawendowe Wzgórze. Ma to związek z budową nowej szkoły, do której od września uczęszczać będzie ok. 750 uczniów.
- Projekt zamienny przewiduje powstanie nowego przystanku, który będzie zlokalizowany między działającym już przedszkolem a budowaną szkołą - wyjaśnia Włodzimierz Bartosiewicz, szef Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Linia tramwajowa nie będzie kończyć się pętlą - drogą w budowie i zajmującą sporo miejsca. Po zakończonym kursie tramwaj zmieni tor jazdy i ruszy w drogę powrotną.
Budowa szkoły na Jasieniu utrudnia życie przedszkolakom
W ramach innego przetargu miasto buduje układ drogowy dla nowej placówki, którego realizacja zakończy się przed nowym rokiem szkolnym.
Inny kształt skrzyżowania Jabłoniowej i Warszawskiej
Kolejna zmiana dotyczy skrzyżowania ul. Jabłoniowej i Warszawskiej, które początkowo zostało zaprojektowane w formie ronda. Później podjęto jednak decyzję, by przekształcić je w prostsze skrzyżowanie, tzw. skanalizowane. Ma to zapewnić większe bezpieczeństwo użytkownikom, a także poprawić płynności przejazdu.
- Dzięki tej zmianie projekt Nowej Bulońskiej będzie bardziej dopasowany do projektów Nowej Warszawskiej i Nowej Jabłoniowej - zauważa dyrektor DRMG. - Już w ramach Nowej Bulońskiej wybudujemy ok. 200 odcinek torów Nowej Warszawskiej, a przetarg na jej budowę ogłosimy w przyszłym tygodniu. Dodatkowo wyprowadzimy też fragment jezdni przyszłej Nowej Jabłoniowej.
Powstanie też węzeł integracyjny na południe od dzisiejszej ul. Warszawskiej. Znajdzie się tam pętla autobusowo-tramwajowa i parking.
Zmiany opóźnią prace budowlane
Takie zmiany odbiją się jednak na terminach realizacji.
- Mamy ustalone trzy kamienie milowe. Pierwszy dotyczy skrzyżowania i docelowego układu drogowego na potrzeby szkoły i ma być zrealizowany do sierpnia. Przejezdność całego układu drogowego Nowej Bulońskiej Północnej, na odcinku od ul. Myśliwskiej do ul. Jabłoniowej, planowana jest na koniec roku 2019 roku, a tramwajem z Moreny na Jasień pojedziemy w połowie 2020 roku - informuje Włodzimierz Bartosiewicz.
Wykonawcą całej inwestycji jest firma NDI, która zainkasuje za to 191,7 mln zł. O ile wzrośnie wartość kontraktu po zmianach?
- Bilansujemy plusy i minusy, bowiem część planowanych wcześniej robót nie zostanie ostatecznie wykonana. Nie powstanie m.in. odnoga dla Nowej Politechnicznej na wysokości skrzyżowania z ul. Nową Wołkowyską. Na ten moment wartość kontraktu wzrośnie o ok. 40 mln zł - mówi Bartosiewicz. - Jednak od tej kwoty należy odjąć jeszcze kilka milionów złotych, gdyż zmniejszą się koszty budowy obiektu mostowego nad potokiem Siedleckim.
Wyjątkowa Estakada Wenecka
Co ciekawe, powstająca w ramach trasy estakada, nosi miano weneckiej, gdyż jest wzorowana na wiaduktach łukowych, które budowali starożytni Rzymianie.
Zastosowanie konstrukcji łukowej, dodatkowo zasypanej ziemią, sprawi, że jeżdżące estakadą pojazdy będą znacznie mniej hałasowały, niż gdyby poruszały się po wiadukcie o typowej konstrukcji, np. opartej o stalowe belki.
Jedna przęsło wykonane z betonu zbrojonego ma rozpiętość 20 metrów i waży 40 ton. Na całej estakadzie takich przęseł będzie 154.
Podpory obiektu mostowego nad Potokiem Siedleckim w ramach Nowej Bulońskiej
Opinie (370) ponad 10 zablokowanych
-
2019-06-12 07:30
(2)
Kiedy nowa swietokrzyska ?
- 21 2
-
2019-06-12 07:36
Już 15 lat temu mieli budować...Chyba się nie doczekamy! :(
- 5 0
-
2019-06-12 08:21
Prędzej wybudują milion nowych osiedli niż nową świętokrzyską i wszyscy "utoniemy" w betonie i wiecznych korkach na południu Gdańska. Betonowo-samochodowa metropolia. Potem nie ma co się dziwić, że Gdańsk tonie przy odrobinie deszczu....
- 10 1
-
2019-06-12 07:33
(4)
taniej tę linię było poprowadzić Armii Krajowej - cały pas po środku jest do tego przystosowany a tramwaj do centrum jechałby 15min a nie 45 min jak to planowane jest teraz.
- 42 2
-
2019-06-12 08:21
(3)
Tylko co CI po tramwaju na tym odcinku WZ? Tam nie ma infrastruktury dla pieszych bo osiedla są troszkę dalej.
- 1 9
-
2019-06-12 08:32
Byłby to tramwaj przyspieszony,czy każda linia musi mieć przystanki co 100m?
Wzdłuż Armii Krajowej powstają osiedla.- 12 0
-
2019-06-12 08:59
a po co mi tramwaj jadący przez morenę jak chcę dostać się do centrum ? Mam się telepać dookoła miasta, a jak się zepsuje po drodze to będę miał dalej niż na początku :)
- 12 0
-
2019-06-12 10:08
wystarczy - byłby przystanek przy Łostowickiej potem przy Sikorskiego, Odrzańska, Pohulanka i już w Centrum. A nie planowane ze 30 przystanków i 20 sygnalizacji po drodze.
- 12 0
-
2019-06-12 07:33
Tak złośliwie powiem (5)
Po co wydawać pieniądze, bąbelek musi być pod same drzwi dowieziony autkiem przecież. Szkoła moich dzieciaków jest doskonale skomunikowana. Co z tego, skoro troskliwi rodzice jeżdżą nawet pod prąd jednokierunkową, byle wysadzić dzieciaka pod samym oknem klasy.
- 44 4
-
2019-06-12 07:34
bombelek
- 4 1
-
2019-06-12 08:20
(1)
Gdy rodzic nie ma drogiej fury to bombel odpada z towarzystwa
- 6 0
-
2019-06-12 13:42
Zatem mocno współczuję towarzystwa.
- 0 0
-
2019-06-12 08:41
Bombelek do lat 10 nie może sam docierać do szkoły (1)
Taki mamy klimat prawny.
Od razu niebieska karta itd.
Jak zajęcia zaczynają się o 7.30.. to i starsze bombelki się woziło bo pół godziny snu rano - bezcenne.- 4 8
-
2019-06-12 09:06
To zwykła wymówka.
W strefie zamieszkania, gdzie jest dużo szkół, prawnie moga poruszać się samodzielnie już siedmiolatki. Można też zostawić dziecko przed bramą do szkoły, nie pod samymi drzwiami. Ja jeszcze nigdy nie podwiozłem dziecka samochodem. A niebieska karta to od czego innego.
- 6 3
-
2019-06-12 07:36
Autorzy artykułów na trojmiasto.pl przestańcie pisać "Morena" jako o dzielnicy w Gdańsku (5)
Takiej dzielnicy w Gdańsku nie ma.
- 16 37
-
2019-06-12 07:39
(1)
dokładnie, to tylko osiedle
- 3 10
-
2019-06-12 08:20
Nie można pisać o osiedlach?
- 7 3
-
2019-06-12 07:39
Lepiej pisać
Słoiki nie znają prawdziwej nazwy, zresztą sami mieszkańcy też nie...
- 7 9
-
2019-06-12 08:54
Każdy gdańszczanin dobrze wie o jaki rejon chodzi, także przestańcie przeżywać za każdym razem, że nie ma takiego czegoś jak dzielnica Morena.
- 11 3
-
2019-06-13 06:24
Słoiku co ty wiesz. To nazwa potoczna która od samego poczatku istnienia dzielnicy sie przyjęła... Wszyscy mieszkańcy nie napływowi o tym dobrze wiedzą.
- 0 0
-
2019-06-12 07:49
Myśliwska-Bulońska (3)
Dlaczego nie będzie przejazdu przez Bulońską? w ciagu Myśliwskiej
- 5 3
-
2019-06-12 08:20
(1)
Ze jak
- 2 1
-
2019-06-12 13:03
to chyba zagadka jakaś
- 1 0
-
2019-06-12 13:42
kto tam mieszka, ten rozumie
połączenie z dolnym odcinkiem Myśliwskiej będzie realizowane przez Nową Politechniczną, ale wydaje się, że wcześniej Nowa Bulańska też będzie miała tam prawoskręt
- 0 0
-
2019-06-12 08:13
"...linia tramwajowa w ciągu Nowej Bulońskiej zostanie wydłużona o ok. 320 metrów na południe, by mócobsłużyć budowaną właśnie (1)
Bez sensu.
- 5 8
-
2019-06-12 08:17
Oczywiście, szkoda kasy. Dzieci i tak będą jeździły samochodami z rodzicami.
- 5 1
-
2019-06-12 08:16
znowu bez pętli!
durnowata oszczędność.
tramwaje z drzwiami z każdej strony. nawet w podłodze będą drzwi.
miejsc siedzących prawie w ogóle, a nawet o miejsca stające ciężko. ciężko się przechodzi w takim pojeździe- 8 7
-
2019-06-12 08:21
Chcecie jeździć po dobrych drogach a stekacie
- 7 3
-
2019-06-12 08:23
(1)
Problemem tej budowy dla mieszkańców jest to, że nie rozpoczęli jej od przebudowy skrzyżowań (z Kartuską, Armii Krajowej i Warszawskiej). Największe korki byłyby za nami.
- 11 1
-
2019-06-12 10:16
Dokładnie, czemu na początek grzebali tam gdzie nikomu nie przeszkadzało
Teraz przedłużyli termin o pół roku a skrzyżowań nie ma !
- 3 0
-
2019-06-12 08:24
Sciema
Co ma piwrnik ... niech oddadza pierwsza czesc ale sa opoznienia i ratuja tylek zaprzyjaznionemu wykonawcy.
- 21 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.