• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie kolejna sygnalizacja na płk. Dąbka w Gdyni

Patryk Szczerba
28 stycznia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Sygnalizacja świetlna ma poprawić bezpieczeństwo na skrzyżowaniu płk. Dąbka i Staniewicza. Sygnalizacja świetlna ma poprawić bezpieczeństwo na skrzyżowaniu płk. Dąbka i Staniewicza.

Przeprojektowanie skrzyżowania ul. płk. Dąbka i Staniewicza zobacz na mapie Gdyni w Gdyni łącznie z budową sygnalizacji świetlnej ma poprawić bezpieczeństwo pieszych. To reakcja władz Gdyni na niedawne wypadki w tym miejscu.



Co robisz, widząc pieszego przed przejściem bez sygnalizacji świetlnej?

  1. Ulica płk. Dąbka to jedna z najruchliwszych i jednocześnie najniebezpieczniejszych dróg w Gdyni.
  2. W 2017 i 2018 roku sześć osób przechodzących przez jezdnię ul. płk. Dąbka zostało rannych, a dwie zginęły.
  3. By poprawić bezpieczeństwo, urzędnicy wycięli m.in. kilkadziesiąt drzew rosnących na skraju jezdni.
  4. W maju na wysokości budynku przy ul. Romanowskiego 28 doszło do śmiertelnego wypadku.
  5. Do kolejnego śmiertelnego potrącenia doszło w grudniu, na wysokości ul. Romanowskiego 36.
  6. W styczniu tego roku w okolicy doszło do kolejnego potrącenia, w którym poważnie ranni zostali dwaj 15-latkowie.


Po styczniowym wypadku postanowiły zareagować władze Gdyni. Po spotkaniu z policją i urzędnikami zdecydowano, że konieczne są na ulicy dalsze zmiany, a konkretnie na skrzyżowaniu Płk Dąbka i Staniewicza.

- Po dyskusji podjęliśmy decyzję o przeprojektowaniu tego skrzyżowania, łącznie z budową sygnalizacji świetlnej - mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Gdynia: Policja popiera działania władz



Na razie nie ma szczegółów dotyczących terminów ani zakresu inwestycji. Wiadomo, że z inicjatywy władz Gdyni, dotyczącej budowy sygnalizacji świetlnej, są zadowoleni gdyńscy policjanci.

- Uważamy, że jest to bardzo dobre rozwiązanie, które znacząco wpłynie na poprawę bezpieczeństwa w ruchu drogowym w tym miejscu. Analizy wskazują, że kilkukrotnie dochodziło tu do poważnych wypadków - tłumaczy asp. sztab. Adam Rzechuła, zastępca naczelnika Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdyni.

Płk. Dąbka w Gdyni: niebezpiecznie, ale jest poprawa



Przypomnijmy, że w rejonie od kilku lat już działa sygnalizacja świetlna. Są to skrzyżowania z ulicą Derdowskiego i z ulicą Sikorskiego.

Trwa budowa, prowadzona wspólnie z gminą Kosakowo, sygnalizacji na skrzyżowaniu z ulicą Porębskiego i Traugutta.

- Z siedmiu przejść dla pieszych na tym odcinku sześć posiada punktowe oświetlenie, a trzy z nich są nowe, wybudowane w latach 2016-2017. Trwa budowa doświetlenia na siódmym przejściu, z ulicą Porębskiego - przypominają urzędnicy.

Miejsca

Opinie (216) 2 zablokowane

  • Ci rowerzyści znowu. (10)

    Wszystko przez nich.

    • 49 41

    • więcej osób zginęło (1)

      • 6 3

      • bo mandaty są za niskie

        bo mandaty są stanowczo za niskie ... by wychować takich kierowców ....................... podniesienie ich x10 - przynajmniej za przekroczoną prędkość i nie przepuszczenie pieszych, ,,,, we Francji jak podnieśli x2 wys. mandatów to Francja z tej czołówki (obok Polski) wypadków śmiertelnych na 1000 mieszkańców zjechała na sam dół listy ... a Polska w tym czasie jeszcze awansowała w rankingu śmierci na drogach w całej tej UE

        • 0 0

    • musi ktoś zginąć żeby szczurek zaczął coś robić.

      • 8 6

    • O kurcze, ale zmiany w komentarzach na trójmiasto.pl. Redakcja podjęła "radykalne" kroki po ostatnim artykule ;) (1)

      Teraz nawet godziny komentarza nie widać. Już nikt się nie dowie, że po minucie od wstawienia artykuły jest pierwszy komentarz.

      • 11 2

      • Widać mają w tym cel.

        • 10 1

    • dałem plusa za ironię (1)

      chociaż nie mam pewności, że to faktycznie była ironia

      • 4 0

      • Ironia

        • 3 0

    • Dzień jak codzień z dojazdami na rowerze do pracy. (2)

      Nie ma dnia, aby kierowcy kilka razy w jedną stronę wymusili pierwszeństwo na DDR. Są tacy, którzy nie patrzą i mają w tyłku. Są tacy, którzy patrzą na mnie (mam porządne oświetlenie) i też mają w tyłku sytuację. Często też spotykam zaparkowane auta na DDR. Rozumiem, choć nie pochwalam, są różne sytuacje i powody, których nie znam, ale dziś widziałem kuriozalną sytuację, mianowicie młoda dziunia z poważną nadwagą, zaparkowała na DDR i wpieprzała z wiadra jakiś fastfood, patrzyła na mnie jak na impertynenta. Kilkanaście metrów dalej widzę pieszy patrol policyjny. I się zastanawiam, robić aferę czy nie. Odpuściłem, nie wiem czy dobrze czy źle..

      • 3 0

      • (1)

        dwa dni temu w niemal dokładnie takiej samej sytuacji ("moje" psy siedziały w suce)
        obsobaczyłem policję. adrenalina dodała mi znacznie więcej furii i znacznie mniej kultury niż zwykle. nic mi nie zrobili, mimo inwektyw (na ktore rownie wrednie odbluznęli) ale nie zrobili też nic. zupełnie nic.

        ech drogówkę też trzeba zlikwidować, nie tylko straszaków miejskich?

        • 1 1

        • Flaaaagaaaa na maaaaaszt, Iraaaaak jest naaaaaasz...

          • 1 0

  • (7)

    Zrobić rondo i po kłopocie kochani.A nie kombinacje ze światłami,oszczędzą na drogim prądzie.

    • 30 52

    • (3)

      Rondo ma być koło przystanku PKM Galeria Szperk - Lotnisko

      • 5 1

      • to chyba za 100 lat

        • 5 2

      • ciekawe czy zrobią trasę kolejową PKM do Szperk - Airport

        w sumie tylko takie rozwiązanie ma sens - kolej na Pogórze,
        Oksywie - to już zamknięta pod względem rozbudowy dzielnica

        Parę lat temu jeszcze były tory przez las do lotniska (choć bardzo mało osób w ogóle o tym wie (dla niezorientowanych - ten wiadukt na Unruga)), choć już bardzo zdewastowane, dzielnice północne mają jeszcze sporo "pola" do popisu

        • 2 0

      • mapka

        https://mapa.trojmiasto.pl/#/search/Gdynia, adm. Józefa Unruga/r/1/map/-273.21,-341.43,8,o,0;1;24;37

        • 0 0

    • (2)

      Tam? Rondo? Siedź w tej Szwecji i się nie wypowiadaj o miejscach które znasz jedynie z obrazka.

      • 2 2

      • Pol.Patr

        Albo nie w Szwecji a w red.akcji trojmiasto...

        • 0 2

      • Przecież on artykułów nie czyta...

        ...czego wymagasz?

        • 0 2

  • Takie to polskie! Swiatla po wypadkach, czemu nie przed? (6)

    • 62 15

    • musi ktoś zginąć żeby szczurek coś zrobił

      • 10 10

    • bo tak się najbardziej kalkuluje

      najwięcej kosztuje budowanie nowych dróg i utrzymywanie starych. Dlatego jedyne, co się u nas rozbudowuje, to sieć szykan drogowych typu pasy, światła, garby. A najlepszym pretekstem do tego są właśnie wypadki.

      • 5 3

    • bo uznali, ze nie jesteśmy w Rosji i kierowcy maja jakaś kulturę.
      Najwyraźniej, okazuje się ze wyborcy szczurka maja iq ziemniaka i trzeba ich pilnować na smyczy, wiec poprawiaja swój błąd.

      Twoje wszystkie decyzje są 100% sprawdzone i jesteś miliarderem?

      • 5 0

    • przed wypadkami (których nie powinno być) (2)

      powinna być akcja wyjaśniająca sens uspokajania i redukcji skali ruchu oraz działania, które do niej faktycznie prowadzą. Projektowanie rozwiązań drogowych z udziałem psychologów transportu przyniosło bardzo dobre wyniki nie tylko w miastach krajów tzw. zachodu ale również w naszym polskim Jaworznie. Wizja zero lub nawet koncepcja "vision beyond zero" realizowana obecnie w Skandynawii prowadzi do zmniejszenia stresu u wszystkich uczestników ruchu oraz do redukcji liczby nie tylko ofiar śmiertelnych do zera ale także do zmniejszenia liczby ofiar z ciężkimi obrażeniami ciała. U nas admini tego portalu nie blokują nawet wypowiedzi sygnowanych tekstem typu: rowerzyści powodujo raka.

      • 4 1

      • Projektowanie dróg przy użyciu psychologii (1)

        Żeby wmawiać ludziom czego potrzebują i jak mają żyć. Utopia dojrzałej demokracji.

        • 1 2

        • to nie jest utopia

          to jest po prostu dobra praktyka: udział psychologów w zespołach projektujących rozwiązania drogowe. System transportowy miasta to zbyt istotna sprawa by pozostawić go w rękach inżynierów budownictwa lądowego, którzy skupiają uwagę głównie na tzw. przepustowości pojazdów, a komfort życia ludzi pozostaje poza zasięgiem ich pola skojarzeń.

          • 2 1

  • Wypadki (7)

    Oby jak najszybciej zanim znow ktos zaplaci tragedia ! Nie ma sie nad czym dluzej zastanawiac ...
    Panowie, cala polnocna Gdynia powinna zostac doswietlona a takze po likwidowane przejscia dla pieszych ktore sa ledwie zauwzalne i na tak ruchliwej drodze tylko w miejscach z sygnalizacja swietlna

    • 41 9

    • polityka miasta jest dokładnie odwrotna (3)

      jak najwięcej przejść naziemnych i wszędzie skrzyżowania równorzędne. Oświetlenie w nocy wybiórczo wyłączone, żeby przypadkiem nie było zbyt dobrej widoczności. Do tego jeszcze brak sensownych dróg rowerowych, żeby rowerzyści mogli wybrać, czy wolą rozjeżdżać pieszych czy być rozjeżdżanymi przez samochody. Buspasy, kontrapasy i w ogóle wszyscy na raz na jezdni. Przy takich założeniach dziwne, gdyby nie było ofiar.

      • 7 5

      • pasażer pseudozrównoważony (2)

        W Gdańsku, tak jak w wielu innych miastach Polski, Europy i świata wdrożenie strefy Tempo 30 i skrzyżowań równorzędnych doprowadziło do skokowego spadku liczby zdarzeń drogowych, w tym oczywiście i potrąceń pieszych czy rowerzystów. Pisanie o rozjeżdżaniu pieszych przez rowerzystów to oklepany tekst, nie znajdujący pokrycia w faktach: efektywnie wdrożona strefa Tempo 30 powoduje, że rowerzyści nie mają żadnego interesu w jeżdżeniu po chodnikach. Jedynym istotnym czynnikiem skłaniających ich do poruszania się po chodnikach to agresywna jazda kierowców, która w warunkach dobrze zaprojektowanej geometrii ulic nie ma szans się rozwinąć.

        • 1 2

        • Żeby znaleźć pokrycie w faktach (1)

          zapraszam na ul Śląską i Morska. Proszę pokonać je rowerem i potem jeszcze raz zastanowić się nad dyrdymałami, które się wypisuje. Bo z urzędniczego fotela zapewne wszystko jest rozwiązane idealnie a Gdynia jest najprzyjemniejszym miastem na świecie dla wszystkich uczestników ruchu.

          • 0 1

          • chyba nie zrozumiałeś sensu powyższego postu.

            Nie neguję w nim sensu tworzenia wydzielonych dróg dla rowerów wzdłuż głównych arterii komunikacyjnych miasta. Na lwiej części sieci ulicznej miasta takiego jak Gdynia powinny zostać wprowadzone rozwiązania prowadzące do uspokojenia ruchu. Wówczas potrzeba budowy kosztownych rozwiązań typu sygnalizacja świetlna mogłaby zostać zakwestionowana, a poziom bezpieczeństwa ruchu uległby poprawie. Tylko tyle i aż tyle.

            • 1 1

    • (2)

      "Panowie".

      Era panów dawno się skończyła, miastem zarządzają także panie - mizoginie.

      • 5 3

      • widać w Gdyni rękę Gruszeckiej:)))) (1)

        • 2 0

        • I jej słynnej apaszki

          • 1 1

  • (1)

    W ankiecie nie ma odpowiedzi, którą mógłbym zaznaczyć. Widzę na przejsciu dzieci, rodziców z dziećmi, osoby starsze, niepełnosprawne i ładną dziewczynę zawsze się zatrzymam nawet jak jest wmiarę pusto ;) Reszta ludzi jak jest duży ruch to się zatrzymuje

    • 7 14

    • uprawnienia do kierowania ruchem masz?

      czemu na sygnalizacji świetlnej się nie zatrzymasz i nie puścisz pieszych, gdy mają czerwone?
      przecież trzeba być uprzejmym

      • 1 0

  • Progi zwalniajace są dobre (7)

    Bo działają zawsze I skutecznie uczą zmniejszać prędkość, światła też można zignorować, szczególnie jak jesteś nacpanym gowniarzem w starej bryce

    • 28 49

    • Zawsze jade po progach 60-80km /h (3)

      Wtedy mniej trzęsie. Próbowałeś kiedyś zahamować na progu po deszczu?

      • 6 4

      • myślę, że konfabulujesz (1)

        tak jak wielu uzależnionych mentalnie od samochodu

        • 2 4

        • ciekawe czym się zajmujesz w życiu, że samochodu nie potrzbujesz....

          • 0 0

      • wielokrotnie zwalniałem przed wjazdem na próg, z dobrym skutkiem

        przezorność jest ważniejsza od tzw. refleksu

        • 0 0

    • wystarczy nie remontowac dziur po zimie zamiast budowac te progi.

      efekt ten sam a za darmo...

      • 1 1

    • W mieście coraz więcej suvów i terenówek

      To odpowiedź na progi zwalniające

      • 2 1

    • Dobra to jest wiedza mechaniczna

      Im wiecej progów tym czesciej naprawiasz auto

      • 2 1

  • Pobudowaćć tunel dla pieszych i będzie git (5)

    Pieszy bespieczny a fury jadą

    • 30 59

    • A czemu nie tunel dla aut? (4)

      • 10 2

      • oba rozwiązania kosztują duże pieniądze (3)

        "kierunek szacunek", uspokajanie i redukcja skali ruchu to lepsze rozwiązanie dla poprawy jakości życia w mieście.

        • 3 3

        • A dodatkowo edukacja pieszych

          Art 1 pkt 1,2 prawo o ruchu drogowym

          • 2 5

        • redukcję skali ruchu (1)

          trudno nazwać szacunkiem.. brzmi raczej jak "wynoś się" z Gdyni mieszkańcu innej miejscowości..

          • 0 1

          • chodzi o redukcję skali ruchu pojazdów

            a nie redukcję skali ruchu ludzi. Przyswój sobie, proszę, pojęcie "niepotrzebnych przejazdów samochodem". Około 50% przejazdów samochodem w miastach odbywa się na odległość nie większą niż 5 km, wiele z nich może śmiało zostać zastąpionych przejazdami przy pomocy znacznie mniej terenochłonnych sposobów poruszania się po mieście. Wystarczy zacząć myśleć i przyznać prostą prawdę: samochód nie jest jedynym sposobem poruszania się po dobrze zarządzanym mieście.

            • 0 0

  • (5)

    Wszystkie przejścia dla pieszych gdzie są więcej niż jeden pas ruchu w jedną stronę powinny byc ze światłami

    • 43 8

    • Trochę szkoda że dopiero po tragedii (a właściwie kilku) ktoś się pochylił nad sprawą wypadków na Płk. Dąbka, no ale lepiej późno niż wcale.

      • 3 0

    • ulic z więcej niż jednym pasem ruchu w jedną stronę nie powinno się budować (3)

      w dobrze zarządzanych miastach. W naszych miastach mamy do czynienia niestety z nadmiarem takich ulic - arterii pseudoszybkiego ruchu drogowego. Bez zatrudnienia psychologów transportu w zespołach projektujących system ulic miejskich niewiele się poprawi w tym temacie.

      • 2 2

      • Najpierw radzę zapytać psychologów (2)

        Jak szykany drogowe typu progi zwalniające czy czerwona fala, wpływają na emocje kierowców. Bo wg mnie za radykalny wzrost agresji na drogach odpowiada właśnie nieudolna próba redukcji ruchu kołowego, nie mająca nic wspólnego z troską o środowisko czy społeczność lokalną. Nikt mi nie wmówi ze zatrzymywanie i ruszanie spod świateł średnio co 200m (Wielkopolska) jest lepsze niż sprawne przepuszczenie ruchu z punktu A do B.

        • 3 2

        • rozważ przede wszystkim warunki ruchu ludzi

          ruch pojazdów to sprawa wtórna w dobrze zarządzanych miastach. Niestety twoje wpisy nie świadczą o zdolności rozważania tematu z różnych punktów widzenia.

          • 1 0

        • na emocje kierowców najbardziej wpływa obecność innych kierowców na drodze.

          Wyniki badań na ten temat są łatwo dostępne w internecie. Uspokajanie ruchu zmniejsza potrzebę zatrzymywania się i skraca cykle ewentualnie montowanych świateł: w dobrze zaprojektowanych sieciach ulic na skrzyżowaniach równorzędnych nie ma potrzeby montowania świateł, wystarczy kontakt wzrokowy między różnymi użytkownikami ulic.

          • 0 0

  • Jak narazie ankieta przeraża (12)

    30% kierowców widząc pieszego przed pasami nie robi nic, nawet nie zwalnia... Cudnie.

    • 44 13

    • potwierdza rzeczywistosc

      ale w komentarzach, kazdy jeszdzi przepisowo, tylko czasem ci niewidzialni piesi sami wbiegaja pod maske

      • 20 1

    • a co mam niby robić... (1)

      jadąc 30km/h...
      Ja zwolnie, pieszy wejdzie a kierowca z lewej zbierze go na przejściu...
      Gratuluje fantazji...
      Z tą uprzejmością trzeba ostrożnie...

      • 13 19

      • Czyli nie zwalnia i nie ustępuje dla dobra pieszego

        Cóż za wspaniałomyślność.

        • 3 2

    • Przeraza, ze 42% twierdzi, iz zawsze sie zatrzymuje. Coz za zaklamany narod. (1)

      A pytanie w ankiecie jak zwykle powala, bo jezeli jest faktycznie kierowca, ktory potrafi jednoznacznie na nie odpowiedziec, nie znajac przeciez zadnych innych okolicznosci (szybkosc i natezenie ruchu, liczba pasow, widocznosc miejsca, widocznosc pieszego itp itd), to powinien oddac prawko w najblizszym Wydziale Komunikacji.

      • 5 5

      • I po co ta mowa nienawiści ?

        • 4 2

    • nie zwalnia i nawet nie patrzy (1)

      chociaż by dzisiaj, przechodziłam na pasach a Pani w suvie przejechała mi przed nosem, nawet się na mnie nie spojrzała tak się spieszyła do Lidla na promocje....
      smutne ale najczęściej kobiety się nie zatrzymują na pasach.
      Panowie są pod tym względem bardziej rozgarnięci. No chyba, że mówimy o Sebku w golfiku...

      • 13 4

      • Wejscie wprost przed nadje zdzający pojazd jest wykroczeniem! Pieszemu wolno wejśc na jezdnię dopiero po upewnieniu sie czy nic nie nadjeżdza... kodeks ruchu drogowego proponuję poczytać! Jeśli chciała pani wejśc na jezdnię przed jadącego suva popełniłaby pani wykroczenie!!!!

        • 2 7

    • Widzac pieszego przed pasami... (4)

      A co wtedy ma kierowca niby zrobic?
      Zatrzymac sie?
      Przeciez przepisy zabraniaja!!!
      Nasz kodeks opisuje wyraznie ,jesli nie ma na przejsciu pieszego to znaczy ze nie powinienes sie zatrzymywac bo obowiazuje zakaz postoju na jezdni bezposrednio przed pasami!!!
      Poczytajcie a pozniej robcie te glupie ankiety.
      Jesli zachodzi prawdopodobienstwo iz pieszy wejdzie na pasy nalezy zachowac szczegolna ostroznosc i zwolnic .

      • 4 11

      • Odp (1)

        Zatrzymanie się a postój to 2 odrębne zagadnienia

        • 9 0

        • Postoj masz na poboczu i parkingu lub w zatoczve

          Zatrzymac mozesz sie przed pasami...
          Polecam orzeczenie sadu z Bydgoszczy pierwszej instancji gdzie egzaminowana zatrzymala sie przed pasami i zostala oblana!!!!Na przejsciu nie bylo pieszego stal 2metry dalej...
          Najlepiej zwyzywac od idiotow,ale prawda jest taka ze ja napewno mam setki tys wiecej km przejechanych niz ty bez excesow ...a w dodatku umiem cztac kodeks,ktory o ironio nadaje sie do korekty.

          • 1 1

      • Takich mamy kierowców (1)

        Idiota, który twierdzi, że ustępowanie pieszym jest wykroczeniem. No po prostu dramat!

        • 3 1

        • Jest o ile nie jest na pasach

          Taki mamy kodeks...pretensje miej do wielkich głów

          • 0 2

  • Państwo istniejące tylko na papierze (8)

    Najpierw wypadki potem działanie zero prewencji

    Przejścia dla pieszych, escape room, dachy na budynkach, firmy ochronirskie

    • 36 16

    • szczurek nawet na farbę już nie ma kasy. (5)

      na północy Gdyni przejścia dla pieszych tzw zebry są praktycznie niewidoczne.

      • 8 7

      • (4)

        Nieudaczniku jak byś leczył swoją psychiczną chorobę to może wtedy zdasz sobie sprawę z tego, że zawsze na wiosnę odmalowuje się pasy.

        • 7 5

        • czym akwarelami? po miesiącu już są niewidoczne. (3)

          wyznawco kiedy remonty dróg w Gdyni???

          • 5 6

          • (2)

            Może masz poprostu niedowład oczu? Pasów po miesiącu nie widzisz, a szczurka widzisz cały rok nawet w swojej lodówce więc świadczy to tylko o tym że powinieneś się leczyć u psychiatry.

            • 6 4

            • typowy wyznawca, skacze natychmiast z wyzwiskami. (1)

              ładnie cię szczurek wypral:))

              • 4 5

              • Że powinieneś się leczyć to nie wyzwisko tylko diagnoza.

                • 2 1

    • Prewencja

      To nie jest zero prewencji tylko uczenie się na błędach zamiast w szkole lub na doświadczeniu

      • 6 0

    • to nie jest temat głównie dla "państwa" (w domyśle: rządu centralnego)

      To jest obszar działania samorządu lokalnego. Niestety wielu "ekspertów" bezpieczeństwa ruchu lekceważy korzyści i wynikające z działań na rzecz uspokajania ruchu, nie odróżnia zachowań stwarzających zagrożenie dla innych użytkowników ulic od zachowań wiążących się z narażaniem się na ryzyko potrącenia przez "miszczów" kierownicy we własnym przekonaniu jeżdżących "szybko ale bezpiecznie".

      • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane