- 1 Podejrzany o morderstwo w Jagatowie zatrzymany (89 opinii)
- 2 Mężczyzna spadł z klifu w Orłowie (83 opinie)
- 3 Podejrzany o morderstwo może być groźny (162 opinie)
- 4 Koniec pętli pod oknami mieszkańców (76 opinii)
- 5 Kraj, z którego pochodzą piraci drogowi (388 opinii)
- 6 Lotnisko zarabia najwięcej w historii (152 opinie)
Będzie koncepcja przejścia dla pieszych przy gdańskim dworcu
W lipcu poznamy szczegółowe plany zmian otoczenia przed dworcem Gdańsk Główny i Gdańsk Wrzeszcz. Jednym z elementów ma być przejście dla pieszych w poziomie jezdni przez Podwale Grodzkie w centrum.
Władze Gdańska szykują się do zmian w sąsiedztwie dwóch najważniejszych dworców, czyli Gdańsk Główny i Gdańsk Wrzeszcz. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska rozstrzygnęła właśnie przetarg na wielobranżową koncepcję wykonania węzłów integracyjnych w tych lokalizacjach.
- Wstępną dokumentację dla przedsięwzięcia sporządziła firma Highway z Banina. Umowa na wykonanie koncepcji podpisana została 5 marca z terminem zakończenia do końca lipca br. - mówi Olimpia Schneider z gdańskiego magistratu.
Firma Highway ma przede wszystkim przygotować założenia do budowy naziemnego przejścia lub przejść dla pieszych z dworca PKP w stronę City Forum przed dworcem Gdańsk Główny.
Inwestycja obejmuje też budowę kubaturowych parkingów dla rowerów, każdy na 500 miejsc, znajdujących się w okolicach dworca Gdańsk Główny i Gdańsk Wrzeszcz. Plany mają zakładać budowę parkingu od podstaw lub wykorzystanie istniejącego obiektu.
Czytaj też: Dlaczego nawet krótki postój przed dworcem w Gdańsku kosztuje?
Wiaty, "Kiss&Ride" i tablice SIP
Ponadto, projektanci muszą zaplanować budowę nowych wiat na przystankach węzła integracyjnego Gdańsk Główny:
- autobusowych - o długości około 160 m,
- tramwajowych - o długości około 200 m.
Przy obu dworcach powstaną też miejsca postojowe w systemie "Kiss&Ride" w lokalizacjach:
- Gdańsk Główny: 10 miejsc postojowych (po 5 w każdym kierunku wzdłuż Podwala Grodzkiego),
- Gdańsk Wrzeszcz: 15 miejsc postojowych (w sąsiedztwie dworca PKP na terenie należącym do Gminy Miasta Gdańska).
Dodatkowo projektanci muszą uwzględnić montaż tablic systemu informacji pasażerskiej w lokalizacjach:
- Gdańsk Główny: 5 tablic,
- Gdańsk Wrzeszcz: 3 tablice.
Inwestycja będzie realizowana w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, z którego Gdańsk otrzymał dofinansowanie unijne na realizację przedsięwzięcia związanego z budową węzłów przesiadkowych.
Łączna maksymalna kwota dofinansowania z funduszy UE to blisko 33 mln zł. Inwestycje związane z wykonaniem węzłów integracyjnych mają przede wszystkim na celu zachęcenie mieszkańców metropolii do korzystania z komunikacji zbiorowej, a także z ekologicznych sposobów przemieszczania się.
Opinie (531) ponad 10 zablokowanych
-
2018-03-09 19:32
Aby ta koncepcja (1)
Funkcjonowała w miarę poprawnie należałoby NAJPIERW całowicie przebudować ul 3 Maja i rondo przy Bramie Oliwskiej (estakada, bezkolizyjne skrzyżowania) aby ruch pojazdów sprzed dworca prznieść przynajmniej częściowo na inną trasę. Inaczej będzie to totalny bubel i blokada komunikacji miejskiej
- 3 2
-
2018-03-14 08:24
tak idioto przesuniesz korek pod operę
Hahahaha
- 0 1
-
2018-03-10 15:01
ha ha ha (1)
wszystko na odwrót. poważnie ktoś to bierze pod uwagię? bez komentarza.
PS czy palma jeszcze żywa..? oliva- 1 3
-
2018-03-11 15:32
stan palmy jest objęty ścisłą tajemnicą
w międzyczasie harmonia oliwska będzie rozszerzon o budynek w miejscu palmiarni- 1 0
-
2018-03-10 05:53
haha
po to zrobili tunel, żeby teraz pomalować zebre na ulicy? w piąteczek 2 godzinny koreczek na bank w centrum
- 1 3
-
2018-03-09 20:06
Nie bardzo rozumiem (3)
Najpierw likwiduje się przejścia naziemne (we Wrzeszczu zlikwidowano 2: przy galerii Manhattan i przy teatrze Miniatura) w trosce o lepszą przepustowość i zmniejszenie liczby wypadków a teraz wprowadza się nowe i to w tak newralgicznym miejscu??? Widać w Gdańsku jedyną koncepcją jest brak koncepcji i puszczenie wszystkiego na żywioł. Chyba mamy za dużo kasy.
- 4 2
-
2018-03-09 20:26
sięgnij do słownika i znajdź znaczenie pojęcia: reorientacja (strategii) rozwoju miasta (2)
- 0 3
-
2018-03-09 21:29
Sprawdziłem. (1)
Szkoda tylko że teoria tak bardzo mija się z praktyką. I logiką
- 2 1
-
2018-03-09 22:49
a co proponujesz? budowę pseudobezkolizyjnych skrzyżowań?
Amerykanie próbowali, w korkach na tych skrzyżowaniach tracą rocznie setki godzin życia
- 1 0
-
2018-03-09 10:36
Najsmutniejsze jest to zacietrzewienie ideologów i ludzi o ograniczonych hotryzontach, to wyzywanie od blachosmrodów, (2)
1. Gdańsk jest stolicą województwa, funkcje o znaczeniu regionalnym zlokalizowane są niestety głównie w tzw śródmieściu, Mieszkańcy Chojnic, Słupska, Wejherowa, Kwidzyna też musza tu przyjeżdżać do Urzędu, sadu szpitala- jak? tramwajem? rowerem?,
2. Gdańsk pyszni się nazwami w tylu metropolitalna, aglometracja itp I faktycznie jest stolicą milionowej aglometracji. Do sądu/urzędu muszą tu przyjeżdżać mieszkańcy Świbna, Osowej, Klukowa itd
3. Gdańsk ma specyficzny kształt geograficzny, jest miastem de facto jednej ulicy, pech I historia sprawiły że ta główna arteria Aglomeracji przebiega przez zwężenie przy dworcu stacji Gdańsk Główny
4. Transport publiczny tak w skali województwa jak i Aglomeracji jest na bardzo niskim poziomie jest niewydolny i czasochłonny, nie jest żadną alternatywą dla transport osobowego samochodowego. Nie ma tramwaju z Osowej klukowa Swibna, Borkowa, Kowal Nie ma kolelek podmiejskich z Nowego Dworu, Kolbud, Szemuda, Można by długo wymieniać czego nie ma
Z tych powodów założenie, że da się zmusić ludzi do jeżdżenia "kominikacją miejską" I że uda się "wypchnąć samochody z centrum" i ze śródmieście gdańska ma być rajem dla rowerzystów i piszych wegetarian jest po prostu chore. Jak na teraz jest to szkodliwa, absurdalna koncepcja, motyowowana ideologią i ksenofobicznym zacietrzewieniem. Prztypomnę że ksenofobia to po grecku "strach przed obcymi".
Nie chcecie ludzi w centrum? To przenieście funkcje ponadlokalne poza centrum, tylko nie płączcie że na Głównym Mieście nie utrzymują sie sklepy i restauracje. i trzeba potem "rewaloryzować centrum" za publiczne pieniądze.- 8 3
-
2018-03-09 22:47
ta arteria przed dworcem to nie zwężenie
ale rozszerzenie
- 0 1
-
2018-03-09 11:26
Odpowiem tylko na pierwsze pytanie
Otóż z każdego z wymienionych miast codziennie za pieniądze właśnie województwa kursuje wiele pociągów, które stają właśnie na przedmiotowym dworcu.
- 1 1
-
2018-03-09 21:24
A dla służb ratowniczych
Zapupić helikoptery, bo przy takim zakorkowaniu śródmieścia żaden pojazd nie przejedzie.
- 1 2
-
2018-03-08 16:17
(1)
W całej Europie gdzie nie byłam samochody maja pierwszeństwo a piesi na szarym końcu. Od Włoch po Szwecję i troszkę lepiej mysle w Polsce. Po 12 latach panowania, nareszcie ruszył palcem! potem po wyborach pewnie znowu zaśnie
- 1 7
-
2018-03-09 20:25
chyba dawno nie byłaś w Kopenhadze
Pierwszeństwo samochodów w miastach holenderskich to mit.
Berlin, Paryż i Londyn mobilizują się na rzecz poprawy komfortu i bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów.
Nowy Jork podobnie- 1 0
-
2018-03-08 11:08
SHIBUYA CROSSING (4)
Szanowni kierowcy - rzut głowy na grafikę google i najsłynniejsze przejście dla pieszych w Tokio.
Wiem że noga z gazu dla was to wysiłek intelektualny ale miasto jest dla ludzi.- 9 15
-
2018-03-08 19:56
Wiadomix (1)
W samochodach nie ludzie tylko sami kosmici.
- 1 1
-
2018-03-09 20:22
w zaparkowanych samochodach ludzi jak na lekarstwo
- 0 0
-
2018-03-08 19:18
Tylko że w Tokio mają drogi alternatywne. Jak w Gdańsku zrobią przynajmniej 2 alternatywne drogi objazdu to całe Podwale można zamienić w deptak. Trzeba myśleć nie tylko o własnym nosie!
- 3 1
-
2018-03-08 11:24
No tak kierowcy to nie ludzie
- 3 2
-
2018-03-08 11:02
Koncepcyjny bubel (4)
W tym miejscu przejście naziemne to skrajna głupota. To nie czasy, żeby wyeliminować ruch kołowy dlatego powinien pozostać tunel, ale z dużymi windami dla pasażerów z dużymi bagażami i wózkami.
Parking przy dworcu powinien zostać odebrany obsługującej firmie, bo nie ma miejsca na zatrzymanie się na po dowóz i odbiór pasażerów z dworca. Powinni postawić bramki biletowe. Postój do 20 min. bezpłatny, a potem cena zaporowa nawet 50 zł za pół godziny. Teraz nawet jak się pomylisz i przejedziesz przez ten parking płacisz 4 zł., to jest złodziejstwo. Wiaty z tego co czytam mają być długie i to jedyny dobry pomysł. Parking dla taksówek powinien być w ciągu ul.Wały Jagiellońskie przed budynkiem KFC. Pętla autobusowa przeniesiona z Jana z Kolna na Plac Ludowy, wtedy autobusy szybciej dojadą do dworca nie tworząc korków.- 18 8
-
2018-03-08 16:11
Spadaj z tymi windami ! Daj kasę na nie, bo nie życzę sobie dawać na nie z musu - (2)
z podwyżki podatku od nieruchomości. Parę tysięcy wind na kładki i tunele dla pieszych w przy każdym skrzyżowanie - to ten podatek będzie 4 cyfrowy za kwartał !
Dzieciaczku - dorośnij ! Te sprawy - energia elektryczna dla licznych silników napędzających te windy nie jest za darmo, podobnie konserwacja !- 2 1
-
2018-03-08 18:36
Dziecko drogie (1)
To ja poproszę całość wpływów z podatku drogowego i akcyzy paliwowej na drogi. Bo chwilowo kierowcy dotują zasiłki dla menelni jeżdżącej komunikacją miejską.
- 0 2
-
2018-03-09 20:22
wpływy z podatków od sprzedaży samochodów
i akcyzy ze sprzedaży paliwa
pokrywają tylko ułamek kosztów tworzenia i utrzymywania (przewymiarowanej) infrastruktury dla ruchu kołowego.- 0 0
-
2018-03-08 14:29
Wysadź pasażerów po drugiej stronie ulicy; albo koło PKS, niech tunelem sobie przejdą; przecież to wygodne i fajne.
- 2 1
-
2018-03-08 10:54
Moze się wreszcie odechce samchodziarzom wjeżdzać d centrum! (2)
Popieram inicjatywe! Samochody na obwodnice - a centrum dla pieszych, rwerzystow i komunikacji miejskiej. I przekształcic czesciowo aleje Zwyciestwa w teren parkowo - rekreacyjny.
- 14 11
-
2018-03-08 11:05
(1)
...NO ..i wszystkie sklepy na obrzeże miasta, w centrum tylko zabytki i parki. A i odłączyć w centrum wszystkim prąd i kanalizację - zachowane wówczas będzie dziedzictwo historyczne..
- 8 5
-
2018-03-09 20:20
przeginanie już stało się dawno nudne
tradycyjne ulice handlowe to ratunek dla centrum
hypermarkety z hyperparkingami na przedmieściach to sposób na zabijanie życia w centrum.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.