• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie koncepcja przejścia dla pieszych przy gdańskim dworcu

Maciej Naskręt
8 marca 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejny etap remontu tunelu przy dworcu w Gdańsku
Okolice dworca to dzisiaj komunikacyjny chaos. Urzędnicy spróbują to zmienić. Okolice dworca to dzisiaj komunikacyjny chaos. Urzędnicy spróbują to zmienić.

W lipcu poznamy szczegółowe plany zmian otoczenia przed dworcem Gdańsk Główny zobacz na mapie GdańskaGdańsk Wrzeszcz. zobacz na mapie Gdańska Jednym z elementów ma być przejście dla pieszych w poziomie jezdni przez Podwale Grodzkie w centrum.



Co spowoduje przejście naziemne przez Podwale Grodzkie?

Jakiś czas temu zachęcaliśmy władze Gdańska do odtworzenia przejścia dla pieszych przez Podwale Grodzkie w poziomie jezdni. Swój pomysł na przejście forsowali w budżecie obywatelskim także aktywiści miejscy. W sprawie jest pierwszy konkret.

Władze Gdańska szykują się do zmian w sąsiedztwie dwóch najważniejszych dworców, czyli Gdańsk Główny i Gdańsk Wrzeszcz. Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska rozstrzygnęła właśnie przetarg na wielobranżową koncepcję wykonania węzłów integracyjnych w tych lokalizacjach.

- Wstępną dokumentację dla przedsięwzięcia sporządziła firma Highway z Banina. Umowa na wykonanie koncepcji podpisana została 5 marca z terminem zakończenia do końca lipca br. - mówi Olimpia Schneider z gdańskiego magistratu.
Firma Highway ma przede wszystkim przygotować założenia do budowy naziemnego przejścia lub przejść dla pieszych z dworca PKP w stronę City Forum przed dworcem Gdańsk Główny.

Inwestycja obejmuje też budowę kubaturowych parkingów dla rowerów, każdy na 500 miejsc, znajdujących się w okolicach dworca Gdańsk Główny i Gdańsk Wrzeszcz. Plany mają zakładać budowę parkingu od podstaw lub wykorzystanie istniejącego obiektu.

Czytaj też: Dlaczego nawet krótki postój przed dworcem w Gdańsku kosztuje?

Koncepcja przejścia dla pieszych i rowerzystów zgłoszona w ubiegłorocznym budżecie obywatelskim ma szansę na realizację w innym projekcie. Koncepcja przejścia dla pieszych i rowerzystów zgłoszona w ubiegłorocznym budżecie obywatelskim ma szansę na realizację w innym projekcie.

Wiaty, "Kiss&Ride" i tablice SIP



Ponadto, projektanci muszą zaplanować budowę nowych wiat na przystankach węzła integracyjnego Gdańsk Główny:
  • autobusowych - o długości około 160 m,
  • tramwajowych - o długości około 200 m.

Przy obu dworcach powstaną też miejsca postojowe w systemie "Kiss&Ride" w lokalizacjach:
  • Gdańsk Główny: 10 miejsc postojowych (po 5 w każdym kierunku wzdłuż Podwala Grodzkiego),
  • Gdańsk Wrzeszcz: 15 miejsc postojowych (w sąsiedztwie dworca PKP na terenie należącym do Gminy Miasta Gdańska).

Dodatkowo projektanci muszą uwzględnić montaż tablic systemu informacji pasażerskiej w lokalizacjach:
  • Gdańsk Główny: 5 tablic,
  • Gdańsk Wrzeszcz: 3 tablice.

Inwestycja będzie realizowana w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020, z którego Gdańsk otrzymał dofinansowanie unijne na realizację przedsięwzięcia związanego z budową węzłów przesiadkowych.

Łączna maksymalna kwota dofinansowania z funduszy UE to blisko 33 mln zł. Inwestycje związane z wykonaniem węzłów integracyjnych mają przede wszystkim na celu zachęcenie mieszkańców metropolii do korzystania z komunikacji zbiorowej, a także z ekologicznych sposobów przemieszczania się.

Opinie (531) ponad 10 zablokowanych

  • (9)

    Wybudować tunel żeby potem z niego nie korzystać w imię wygody. Takie rzeczy tylko w Polsce....

    • 55 26

    • Takie rzeczy tylko w Gdańsku.

      • 6 3

    • (1)

      Tunel był wybudowany w głębokim PRLu. Świat idzie do przodu!

      • 18 5

      • PRL

        Więc należy zdegradować? Płytkie myślenie

        • 0 3

    • (1)

      Oj nawet nie wiesz jak bardzo się mylisz.
      Są miasta na świecie, godzie tunele się zasypuje, a główne drogi w centrum likwiduje i robi w ich miejscu parki.
      Polska dopiero powoli zauważa, że to nie samochód w mieście jest najważniejszy.

      • 12 4

      • lewackie bydlaki jedną łapą biorą ogromne podatki z motoryzacji a drugą próbują ludziom pokazywać jak mają żyć dom wariatów na resorach

        • 3 5

    • (3)

      Tuneli w centrum juz praktycznie nie ma w zadnym duzym polskim miescie albo są w formie jedynie alternatywy

      • 5 1

      • (2)

        Ciekawa opinia. Rozumiem zatem że porównywalne pod względem wielkości ruchu pieszych i drogowym przejścia podziemne pod centralnym w Warszawie albo pod rondem w Katowicach to fanaberia?

        • 3 4

        • (1)

          na jakim poziomie odbywa się ruch kolejowy na centralnym? a na jakim u nas?...

          • 2 1

          • Przejścia przy centralnym to nie tylko kolej......

            • 0 0

  • Wybudujcie tunel dla samochodow

    Wtedy zebra moze miec szerokosc 500m;)

    • 67 5

  • Drżyjcie narody, będzie koncepcja!

    Ale to nie wszystko na co nas stać. Potem bowiem będzie przetarg. Nie na wykonanie a na projekt ale co tam. Będzie!

    • 37 3

  • Wreszcie wraca cywilizacja. (5)

    Tunele są dla szczurów, metra i samochodów. Ludzie chodzą po ziemi.

    • 43 56

    • tunel to ziemia przykryta sufitem (3)

      jest szybciej, bezpieczniej, wygodnieji nie pada deszcz na łeb.

      • 11 6

      • (2)

        nie każdy jest młody, zdrowy i w dobrej kondycji... czasami ma też bagaż, dziecko w wózku o inwalidach na wózkach nie zapominając - wtedy poruszanie się po schodach nie jest ani szybsze, ani wygodniejsze, ani bezpieczniejsze

        • 9 5

        • nie każdy baranie zdąży też przejść tak wielkie przejście w czasie 10 sekund jakie dadzą ci kretyni tym twoim pieszym na przejście

          • 2 3

        • schody jeszcze nikogo nie zabiły, wystarczy udogodnienia dla niepełnosprawnych.

          • 1 3

    • .

      biedaki tez chodza w tunelach. tam gdzie wasze miejsce.

      • 1 3

  • Kon

    Ktoś na tym zarobi jakieś mieszkanko

    • 34 5

  • I słusznie (1)

    Zrobić nawet dwa przejścia naziemne

    • 19 34

    • Nawet cztery,

      ale bez sygnalizacji...

      • 7 0

  • Kiedy powstala firma Highway? jakie ma doswiadczenie w takich projektach?

    • 30 5

  • Forma Higway banino no ciekawa firemka..... Dokumentacja za parę milionów, pomalowane pasy i stoiska rowerowe, grubo, grubo mam nadzieję że po wyborach będzie wszystko przrswietlone

    • 40 7

  • Idiotyzm kretynizm !! Za malo korkow w Gdansku !? (3)

    Znów jakiś kretyn chce zabłysnąć!
    Już jest tunel i wystarczy!
    Nie wiem ze takich kretynów z takimi idiotycznymi pomysłami nie przeganiaja z ratusza raz na zawsze!

    • 58 31

    • (1)

      Uwierz mi, że samochód nie jest najważniejszy jak ci się wydaje...
      Jeżeli byłeś gdziekolwiek poza swoimi mazurami to byś o tym wiedział...

      • 7 3

      • Na Mazurach nie ma przejść podziemnych i jemu się wydaje, że to takie nowoczesne rozwiązanie.

        • 4 1

    • Janusz uspokój się

      przejedź się po innych miastach, takiego syfu jak u nas pod dworcem nie ma nigdzie, no może w Warszawie

      • 3 0

  • (11)

    Super, w końcu ktoś pomyślał :) co do korków - wali mnie ze smrodziarze będą w nich stali w korkach tak jak ich wali komfort pieszych.

    • 33 45

    • Co, nie zdało się prawka? I teraz szczekanie na blachosmrody zazdrośniku.

      • 15 10

    • Autobusy i tramwaje też będą stały na światłach a autobusy dodatkowo w korku, zakuta pało

      • 12 2

    • a pomyślałeś/aś (3)

      ze ktos moze jest z poza gdanska i wraca z malutkim dzieckiem od lekarza

      • 1 5

      • A gdyby tu stało przedszkole...

        • 1 1

      • do tego wystarczy jezdnia po jednym pasie jeżeli reszta nie będzie się poruszać autem tylko dla własnej wygody.

        • 1 1

      • Ojej jeju ale mi cie żal. I twojego wyimaginowanego bachora też...

        • 1 1

    • komfort pieszych ty kretynie ciężki zobaczysz jak będą ci biedni piesi narzekać jak mało im dali czasu na pokonanie tylu pasów i torów

      • 3 0

    • Komfort pieszych i czekających na komunikację miejską, taaaa... Intensywna emisja spalin w godzinach szczytu wydłuży się o kilka godzin dziennie. Im większe będzie zanieczyszczenie powietrza w tym miejscu, tym więcej ludzi przesiądzie się do samochodów z klimatyzacją,gdzie bedą mogli oddychać choć trochę przefiltrowanych powietrzem.

      • 1 2

    • (1)

      A ty bedziesz wdychal te spaliny ze stojacych samochodow

      • 4 1

      • perelko ale tam juz i tak jest korek wg ciebie ...wiec w czym problem . bedzie 15 metrowa przerwa w korku przez ktora przejda piesi

        • 3 1

    • ŚmierdzOM

      To cykliści pod pachOM

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane