- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (171 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (192 opinie)
- 3 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (54 opinie)
- 4 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (154 opinie)
- 5 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (485 opinii)
- 6 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (100 opinii)
Będzie łatwiej wyciąć drzewa z własnej działki
Będzie łatwiej wyciąć drzewa z własnej działki - projekt zmian w ustawie, która poluzuje zasady wycinek na własną rękę, trafił już do pierwszego czytania w Sejmie. Władze Gdańska, które wraz z innymi samorządowcami od ponad roku apelują o zaostrzenie przepisów w tej sprawie, ich złagodzeniem są zmartwione. - To ogromny krok wstecz - mówią.
Zmiany w przepisach przygotowała sejmowa komisja nadzwyczajna ds. deregulacji.
Zgodnie z projektem ustawy zgłoszenia wycinki na własnej posesji [na działkach stanowiących własność osób fizycznych i wycinanych na cele niezwiązane z prowadzeniem działalności gospodarczej - dop.red.] nie będą wymagały nawet większe drzewa, a gminy będą miały mniej czasu na sprzeciw.
Nowe zasady wycinki drzew na własnej działce: co się zmieni?
Projekt zakłada zwiększenie o 20 cm - w stosunku do obecnie obowiązujących wymiarów - obwodu pnia drzewa, którego wycięcie wymaga zgłoszenia. Po wejściu w życie nowych przepisów, właściciel będzie musiał zgłosić do urzędu chęć wycinki drzew, których obwód (mierzony na wysokości 5 cm) przekracza:
- 100 cm - w przypadku topoli, wierzby, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego,
- 85 cm - w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego,
- 70 cm - w przypadku pozostałych gatunków.
Skróci się termin na dokonanie przez urzędników oględzin drzew zgłoszonych do wycinki - z 21 do 14 dni. Oraz z 14 do 7 dni na wniesienie przez urzędnika ewentualnego sprzeciwu.
Jak legalnie wyciąć drzewo z własnej działki?
Autorzy projektu uzasadniają, że "dzięki tej zmianie właściciele nieruchomości będą mogli w szerszym zakresie korzystać z przysługującego im prawa własności, a w sytuacji, w której będą chcieli dokonać usunięcia drzewa wymagającego zgłoszenia, szybciej uzyskają ostateczne rozstrzygnięcie, czy mogą tego dokonać".
Posłowie uzasadniając zmiany dodają, że "właściciele nieruchomości rzadziej będą pozbawiani możliwości usunięcia drzewa i nowego zagospodarowania swojej działki w trakcie jednego sezonu, co dziś - ze względu na przeciągające się czynności administracyjne - często ma miejsce".
Nowe zasady wycinki drzew na własnej posesji: "będzie łatwiej pozyskać drewno na opał"
Przedstawiciele organizacji ekologicznych nie mają wątpliwości, że cel tych zmian jest jeden.
- Chodzi o to, by było łatwiej pozyskać drewno na opał. To oczywiste, skoro kolejne większe drzewa nie będą musiały być zgłaszane do wycinki, a właściciel będzie miał wolną rękę. Ludzie starają się zabezpieczyć przed zimą, a ten przepis im to ułatwi. Będą mieli tani opał, nie licząc się z konsekwencjami dla środowiska - powiedział dla DGP Dawid Kaźmierczak z Fundacji Dzika Polska.
Gdzie kupić drewno opałowe w Trójmieście? Sprawdź
Projekt został już skierowany do pierwszego czytania w Sejmie. Przepisy mają wejść w życie po 14 dniach od ogłoszenia w Dzienniku Ustaw.
Zmiana przepisów dot. wycinki drzew na własnej działce: władze Gdańska apelują o zaostrzenie przepisów, a nie ich luzowanie
Zmianą przepisów dotyczących wycinki drzew negatywnie zaskoczony jest Piotr Borawski, wiceprezydent Gdańska przedsiębiorczości i ochrony klimatu.
Mapa i "książeczki zdrowia". Radni chcą systemu ochrony drzew
- Od przeszło roku wraz z innymi samorządowcami apelujemy o zmianę złego prawa Lex Szyszko oraz zaostrzenie warunków do wycinek drzew i kar za nielegalne wycinki. Tymczasem rząd PiS ma to za nic i przepisy luzuje. To absurd i ogromny krok wstecz. Już teraz wycinki prowadzone są na dużą skalę, a po wejściu w życie ustawy właściciel działki będzie mógł wyciąć praktycznie wszystko. Apelujemy do rządu, by się opamiętał - komentuje Borawski. - Przepisy ustawowe powinny być podstawą, ale pozwólmy samorządom przyjmować bardziej ambitne polityki. W wielu miastach mieszkańcy oczekują jak największej ochrony drzew, które są dobrem nas wszystkich.
Opinie (212) ponad 10 zablokowanych
-
2022-10-07 07:06
Opinia wyróżniona
Jest jakiś trend na wycinanie wszystkiego. (9)
Płaskie łyse tereny otaczają nas, nawet nie ma się gdzie schować przed słońcem w lecie. Albo wycinanie starszych drzewostanów i zastępowanie ich hybrydowymi drzewkami z marketu budowlanego bo bardziej estetycznie wyglądają. Dramat.
- 150 131
-
2022-10-09 09:36
Wycinka
Wyciąć wszystkie drzewa zagrażające w pasie drogowym zasłaniające wyjazd z posesji, w zamian posadzić nowe na terenach miejskich w bezpiecznej odległości od dróg np. na pasie zieleni al. Armii Krajowej min 3m od krawędzi jezdni.
- 0 1
-
2022-10-08 09:40
kup sobie działkę i rozkoszuj się cieniem rzucanym przez drzewa, albo posadź sobie lipę i w jej cieniu twórz te swoje komentarze-wypociny.
- 1 2
-
2022-10-07 08:32
Kup sobie działkę budowlana w mieście i nasadź tam drzew to będziesz miał cień
- 15 7
-
2022-10-07 08:19
Oglądając stare zdjęcia przedwojenne okazuje się, że kiedyś drzew było o wiele mniej (4)
Ostatnie kilkadziesiąt lat to ogromne zalesienie miast
- 23 19
-
2022-10-07 15:16
Lasy womkół wycinali niemcy na potrzeby zagłębia rury i berlina, a podczas wojen na budowanie bunkró i okopów.
- 0 0
-
2022-10-07 09:43
to chyba oglądaliśmy inne zdjęcia (1)
Kiedys na każdej ulicy rosły drzewa
- 14 6
-
2022-10-07 11:57
Ogląda zdjęcia łąk, na których gierkowskie osiedla pobudowali.
- 4 0
-
2022-10-07 09:05
Pamiętam jaki kiedyś był piękny widok z Kamiennej Góry
Kiedyś drzewa nie zasłaniały widoku.
- 9 10
-
2022-10-07 07:11
mamy takie slonce w lecie ze rodacy chowają sie przed nim w Egipcie
- 26 22
-
2022-10-07 07:16
Opinia wyróżniona
Rząd chce ostudzić nastroje dotyczące braku opału (10)
Chrustu okazało się za mało więc teraz wymyślono Drzewo+? "Możecie palić wszystkim tylko nie oponami" a teraz sami możecie wycinać drzewa bez żadnych konsekwencji.
- 116 82
-
2022-10-07 15:12
Władze Gdańska się zajmą wycinką lasu w TPK, a nie na prywatnych posesjach
- 1 1
-
2022-10-07 12:49
A kartofle dzikom z lasu można wyżerać podczas zbierania chrustu?
- 6 0
-
2022-10-07 10:20
To chyba jest pozytywne, ze rzad troszczy sie o obywateli, nieprawdaz ?
Niektorym trudno dogodzic ...
- 4 6
-
2022-10-07 09:11
każdy kto miał piec na drewno wie że tegoroczne jest niezdatne do palenia
no chyba że masz jakieś świetnie przewiewne i bardzo suche miejsce żeby w kilka miesięcy podeschło, ale ono i tak może dopiero wiosną się do czegokolwiek będzie nadawało, ostatni moment żeby ciąć cokolwiek na sezon grzewczy to wiosna, a i tak optymalnie dwa lata suszyć a nie jeden rok
- 11 1
-
2022-10-07 08:09
(5)
Drewno przeznaczone na opał powinno charakteryzować się optymalnym poziomem wilgotności.
Najlepsze będzie drewno sezonowane, czyli takie które przynajmniej przez kilka miesięcy przeleżakowało w drewutni, pod zadaszeniem, lub w bardzo dobrze wentylowanym pomieszczeniu gospodarczym.
Świeżo ścięte jest mokre i się nie spali.- 14 4
-
2022-10-07 12:39
posłuchaj co na ten temat palenia drewnem i oponami mówi Prezes+
dziś w swoim objazdowym STAND'UP-ie+
- 2 2
-
2022-10-07 11:16
A teraz wszyscy zaczną ścinać swoje drzewa i natychmiast tym mokrym drewnem palić.
Ani ekologicznie ani oszczędnościowo, bo takie mokre drewno daje bardzo mało ciepła i dużo "dymu".
A za rok kiedy drewno trochę podeschnie może okazać się że warunki będą zupełnie inne i wrócimy do bardziej ekologicznego gazu, a drzewa już ścięte :(- 8 4
-
2022-10-07 10:21
sciete, suche drewno pali sie jak papier
- 1 4
-
2022-10-07 08:18
spali się, tylko dostaniesz w kominie sporo kondenastu (1)
i więcej zanieczyszczeń
- 18 1
-
2022-10-07 08:55
I mało ciepła, bo pójdzie na odparowanie soków
- 17 2
-
2022-10-07 07:11
Opinia wyróżniona
Moja działka moje drzewa. (27)
Tym bardziej, że sam je zasadziłem.
Tyle w temacie.- 429 79
-
2022-10-07 12:56
Tylko
Ci się wydaje że jest twoja dziś jutro już nie wysiedla cię
- 0 2
-
2022-10-07 10:18
Tak jest
Tym bardziej że w międzyczasie posadziłem kilka innych drzew.
- 5 0
-
2022-10-07 09:37
(1)
Z tymi zakazami to jest istna komedia, bo zanim drzewo osiągnie wymiary zostaje wycięte przez właściwa działki. Efekt jest taki, że na prywatnych działkach trudno już zobaczyć wymiarowe drzewo
- 10 5
-
2022-10-07 09:49
No i nic dziwnego, skoro same problemy z nimi. Sam sadzisz, a potem w nagrodę grozi ci kodeks karny. CHORE.
- 27 3
-
2022-10-07 09:07
"Tyle w temacie" najczęściej piszą nieg0dziwcy (2)
Co ludzi 0szukują. Obecne działania są po to, aby deweloperzy teraz to już w ogóle mogli wszystko, bo to o nich chodzi. Poza tym drzewo na opał - a popiół w komin. Wystarczy mieszkać na osiedlu w niedużej odległości od zabudowy jednorodzinnej . I to bynajmniej nie ostatnie 2 lata. Poza tym skrócenie czasu dla urzędników do 7 dni na odmowę to wiadomo, o co chodzi. Że się nieraz nie "wyrobią" w tym terminie ze względu na ilość pracy.
- 9 16
-
2022-10-07 18:45
A ty czym ogrzewasz chałupę? Bąkami?
- 1 0
-
2022-10-07 11:24
Czytanie ze zrozumieniem
- 4 1
-
2022-10-07 08:40
Zgadam się całkowice (9)
Dziadek czy ojciec zasadzili jakiś zagajnik i teraz ja żeby sobie tam postawić garaż czy wykopać ziemiankę albo po prostu to drzewo wykorzystać, muszę grzecznie urzędnika poprosić o zgodę na wycięcie - i**otyzm.
Nie jestem zwolennikiem obecnie panujących, wręcz przeciwnie, ale tu akurat zmiana, którą uważam za słuszną- 87 9
-
2022-10-07 10:53
Gratuluje ci ojca i dziadka, bo byli przewidujacy !
Ja nie mialam tyle szczescia. Moi byli zerami do kwadratu. I w dodatku sk .... ami dla wlasnej rodziny. Niech ci te drzewa odziedziczone po przodkach pieknie ogrzeja dom. Az do wiosny !
- 5 3
-
2022-10-07 09:38
W zimie będziesz miał czym palić w piecu (2)
Dziadek z ojcem byli przewidujący
- 10 4
-
2022-10-07 10:20
Wiedzieli że komuniści wrócą do władzy (1)
- 17 4
-
2022-10-07 11:22
Nigdy od niej nie odeszli :)
- 6 1
-
2022-10-07 09:31
Masz rację, koło Twojej działki, na mojej własności uruchomię skup surowców wtórnych. (4)
Mam nadzieję, że to moje prawo uszanujesz.
- 10 31
-
2022-10-07 11:26
Uruchom
Jak będziesz miał dobre ceny to podwórko ze złomu posprzątam i Tobie sprzedam :)
- 7 1
-
2022-10-07 10:24
a skupuj sobie tam co chcesz - czy ktos ci broni ? (1)
ale daj ludziom zyc !
- 14 1
-
2022-10-07 10:59
Widać że nie masz ani działki, ani drzewa ale expert
- 11 5
-
2022-10-07 09:54
Jeżeli jest to zgodne z przeznaczeniem tej działki to masz prawo.
- 40 1
-
2022-10-07 07:39
(9)
A pewnie. Ja też jestem za tym, że jak spłodzę potomka, to mam prawo go zabić bez konsekwencji dopóki jest niższy niż 100cm. Tak kiedyś było, że ojciec był właścicielem dzieci i komu to przeszkadzało, nie?
- 36 135
-
2022-10-08 04:04
Wtedy była inna poprawność polityczna. Dzisiaj poprawność polityczna polega na tym, że kobiety mają na każdym kroku przywileje, a facet służy jedynie do wyciągania kasy i utrzymywania.
- 1 1
-
2022-10-07 12:06
ja widze ze lewa strona juz w dno puka od spodu...
- 13 2
-
2022-10-07 10:23
porownywac dziecko do drzewa ...
to chore
- 29 5
-
2022-10-07 09:48
Porównanie, które zastosowałeś, świadczy o tym, że jesteś chorym lewakiem, którego powinno się izolować.
- 31 3
-
2022-10-07 08:12
szkoda, ze ty przekroczyłeś 100cm, ...a co za porównanie
- 20 6
-
2022-10-07 08:00
tylko lewizna porównuje ludzi do drzew
- 85 12
-
2022-10-07 07:58
Co za porównanie, strach się bać
- 58 8
-
2022-10-07 07:53
(1)
A Ty przekroczyłeś już 100 cm?
- 73 12
-
2022-10-07 08:54
Co za czasy
mój brzuch moja sprawa, ale o drzewa, wiewiórki i pieski trzeba dbać - smutne.
- 60 2
Wszystkie opinie
-
2022-10-07 07:06
Opinia wyróżniona
Jest jakiś trend na wycinanie wszystkiego. (9)
Płaskie łyse tereny otaczają nas, nawet nie ma się gdzie schować przed słońcem w lecie. Albo wycinanie starszych drzewostanów i zastępowanie ich hybrydowymi drzewkami z marketu budowlanego bo bardziej estetycznie wyglądają. Dramat.
- 150 131
-
2022-10-07 07:11
mamy takie slonce w lecie ze rodacy chowają sie przed nim w Egipcie
- 26 22
-
2022-10-07 08:19
Oglądając stare zdjęcia przedwojenne okazuje się, że kiedyś drzew było o wiele mniej (4)
Ostatnie kilkadziesiąt lat to ogromne zalesienie miast
- 23 19
-
2022-10-07 09:05
Pamiętam jaki kiedyś był piękny widok z Kamiennej Góry
Kiedyś drzewa nie zasłaniały widoku.
- 9 10
-
2022-10-07 09:43
to chyba oglądaliśmy inne zdjęcia (1)
Kiedys na każdej ulicy rosły drzewa
- 14 6
-
2022-10-07 11:57
Ogląda zdjęcia łąk, na których gierkowskie osiedla pobudowali.
- 4 0
-
2022-10-07 15:16
Lasy womkół wycinali niemcy na potrzeby zagłębia rury i berlina, a podczas wojen na budowanie bunkró i okopów.
- 0 0
-
2022-10-07 08:32
Kup sobie działkę budowlana w mieście i nasadź tam drzew to będziesz miał cień
- 15 7
-
2022-10-08 09:40
kup sobie działkę i rozkoszuj się cieniem rzucanym przez drzewa, albo posadź sobie lipę i w jej cieniu twórz te swoje komentarze-wypociny.
- 1 2
-
2022-10-09 09:36
Wycinka
Wyciąć wszystkie drzewa zagrażające w pasie drogowym zasłaniające wyjazd z posesji, w zamian posadzić nowe na terenach miejskich w bezpiecznej odległości od dróg np. na pasie zieleni al. Armii Krajowej min 3m od krawędzi jezdni.
- 0 1
-
2022-10-07 07:06
Gdańscy urzędnicy apelujący o ochronę drzew. Bardzo ciekawe :) (10)
- 115 6
-
2022-10-07 07:17
Dokładnie, ubrał sie diabeł w ornat i ogonem na mszę dzwoni
- 28 1
-
2022-10-07 07:21
(3)
Bo wycinać to trzeba umieć- wystarczy popatrzeć na TPK czy te drzewa na plaży...
- 13 2
-
2022-10-07 09:33
Co ma wspólnego miasto z TPK? człowieku ogarnij się
- 4 4
-
2022-10-07 11:57
Chodzi o kasę (1)
Miasto dostanie mniej kasy z wycinki drzew.
- 1 0
-
2022-10-07 15:48
Wroc do artykolu i przeczytaj ze zrozumieniem jeszcze R A Z .
- 0 0
-
2022-10-07 07:25
(1)
tak ale jak któryś z urzędników będzie chciał wyciąć drzewko na swojej działce to oczywiście bez problemu - koleżanka/ kolega klepnie z miejsca ale my zwykli śmiertelnicy bez "znajomości" w urzędzie musza się trochę namęczyć żeby otrzymać zgodę na wycięcie takiego drzewka - okres lęgowy ptaszków, urzędnik musi jechać sprawdzić to owe drzewko - paranoja, nie mówię już o wycinaniu drzew przy posesji jednak znajdujących się w pasie drogowym to już w ogóle jest paranoja
- 10 0
-
2022-10-07 11:00
Jestem expertem od urzędników, znam się
Co z tego, że nie mam ani domu ani drzewa, smutne to wszystko
- 0 0
-
2022-10-07 08:40
Psy ogrodnika (2)
Gdanscy urzednicy wycieli juz wszytsko co bylo mozna na terenie miasta, wiec teraz sa za ochrona drzew....
- 8 1
-
2022-10-07 09:33
Bardzo ciekawy, mądry i wiele wnoszący do dyskusji komentarz
- 1 2
-
2022-10-07 15:49
Zaratustro - wiesz ile trzeba bylo wyciac drzew .
- 0 0
-
2022-10-07 07:11
Opinia wyróżniona
Moja działka moje drzewa. (27)
Tym bardziej, że sam je zasadziłem.
Tyle w temacie.- 429 79
-
2022-10-07 07:39
(9)
A pewnie. Ja też jestem za tym, że jak spłodzę potomka, to mam prawo go zabić bez konsekwencji dopóki jest niższy niż 100cm. Tak kiedyś było, że ojciec był właścicielem dzieci i komu to przeszkadzało, nie?
- 36 135
-
2022-10-07 07:53
(1)
A Ty przekroczyłeś już 100 cm?
- 73 12
-
2022-10-07 08:54
Co za czasy
mój brzuch moja sprawa, ale o drzewa, wiewiórki i pieski trzeba dbać - smutne.
- 60 2
-
2022-10-07 07:58
Co za porównanie, strach się bać
- 58 8
-
2022-10-07 08:00
tylko lewizna porównuje ludzi do drzew
- 85 12
-
2022-10-07 08:12
szkoda, ze ty przekroczyłeś 100cm, ...a co za porównanie
- 20 6
-
2022-10-07 09:48
Porównanie, które zastosowałeś, świadczy o tym, że jesteś chorym lewakiem, którego powinno się izolować.
- 31 3
-
2022-10-07 10:23
porownywac dziecko do drzewa ...
to chore
- 29 5
-
2022-10-07 12:06
ja widze ze lewa strona juz w dno puka od spodu...
- 13 2
-
2022-10-08 04:04
Wtedy była inna poprawność polityczna. Dzisiaj poprawność polityczna polega na tym, że kobiety mają na każdym kroku przywileje, a facet służy jedynie do wyciągania kasy i utrzymywania.
- 1 1
-
2022-10-07 08:40
Zgadam się całkowice (9)
Dziadek czy ojciec zasadzili jakiś zagajnik i teraz ja żeby sobie tam postawić garaż czy wykopać ziemiankę albo po prostu to drzewo wykorzystać, muszę grzecznie urzędnika poprosić o zgodę na wycięcie - i**otyzm.
Nie jestem zwolennikiem obecnie panujących, wręcz przeciwnie, ale tu akurat zmiana, którą uważam za słuszną- 87 9
-
2022-10-07 09:31
Masz rację, koło Twojej działki, na mojej własności uruchomię skup surowców wtórnych. (4)
Mam nadzieję, że to moje prawo uszanujesz.
- 10 31
-
2022-10-07 09:54
Jeżeli jest to zgodne z przeznaczeniem tej działki to masz prawo.
- 40 1
-
2022-10-07 10:24
a skupuj sobie tam co chcesz - czy ktos ci broni ? (1)
ale daj ludziom zyc !
- 14 1
-
2022-10-07 10:59
Widać że nie masz ani działki, ani drzewa ale expert
- 11 5
-
2022-10-07 11:26
Uruchom
Jak będziesz miał dobre ceny to podwórko ze złomu posprzątam i Tobie sprzedam :)
- 7 1
-
2022-10-07 09:38
W zimie będziesz miał czym palić w piecu (2)
Dziadek z ojcem byli przewidujący
- 10 4
-
2022-10-07 10:20
Wiedzieli że komuniści wrócą do władzy (1)
- 17 4
-
2022-10-07 11:22
Nigdy od niej nie odeszli :)
- 6 1
-
2022-10-07 10:53
Gratuluje ci ojca i dziadka, bo byli przewidujacy !
Ja nie mialam tyle szczescia. Moi byli zerami do kwadratu. I w dodatku sk .... ami dla wlasnej rodziny. Niech ci te drzewa odziedziczone po przodkach pieknie ogrzeja dom. Az do wiosny !
- 5 3
-
2022-10-07 09:07
"Tyle w temacie" najczęściej piszą nieg0dziwcy (2)
Co ludzi 0szukują. Obecne działania są po to, aby deweloperzy teraz to już w ogóle mogli wszystko, bo to o nich chodzi. Poza tym drzewo na opał - a popiół w komin. Wystarczy mieszkać na osiedlu w niedużej odległości od zabudowy jednorodzinnej . I to bynajmniej nie ostatnie 2 lata. Poza tym skrócenie czasu dla urzędników do 7 dni na odmowę to wiadomo, o co chodzi. Że się nieraz nie "wyrobią" w tym terminie ze względu na ilość pracy.
- 9 16
-
2022-10-07 11:24
Czytanie ze zrozumieniem
- 4 1
-
2022-10-07 18:45
A ty czym ogrzewasz chałupę? Bąkami?
- 1 0
-
2022-10-07 09:37
(1)
Z tymi zakazami to jest istna komedia, bo zanim drzewo osiągnie wymiary zostaje wycięte przez właściwa działki. Efekt jest taki, że na prywatnych działkach trudno już zobaczyć wymiarowe drzewo
- 10 5
-
2022-10-07 09:49
No i nic dziwnego, skoro same problemy z nimi. Sam sadzisz, a potem w nagrodę grozi ci kodeks karny. CHORE.
- 27 3
-
2022-10-07 10:18
Tak jest
Tym bardziej że w międzyczasie posadziłem kilka innych drzew.
- 5 0
-
2022-10-07 12:56
Tylko
Ci się wydaje że jest twoja dziś jutro już nie wysiedla cię
- 0 2
-
2022-10-07 07:11
(1)
A czy ci co protestują mają własną działkę z zadrzewieniami? Czy może mieszkają w bloku i chcą innym mówić jak mają żyć?
- 126 13
-
2022-10-07 08:21
To chyba pytanie retoryczne?
Oczywistym jest, że ci "ekolodzy" mieszkają w blokach w Warszawie, ewentualnie w bliźniakach bez jednego drzewa pod Warszawą. Pominę już zupełnie fakt, że nie widzę ich w miejscach, gdzie Lasy Państwowe wycinają całe hektary, za to od razu pojawiają się, gdy chcę na własnej działce wyciąć jedno, kilku-metrowe drzewo, które przechyliło się w stronę mojego domu. :)
- 20 3
-
2022-10-07 07:11
Wycina się pod osłoną nocy a następnego dnia zgłasza kradzież drewna.
Tak sobie ludzie radzą z urzędniczą patologią i antyobywatelskim państwem.- 54 6
-
2022-10-07 07:15
bo ci rządzacy to zarzadzaja tym krajem tak jak ja jak mialem 12 lat
i gralem w gry strategiczne, kase sie bralo z kopalni zlota a jak sie konczyla to sie wycinalo drewno na potege i sprzedawalo za bez cen, bo przeciez ta gra sie za rok skonczy....
- 27 29
-
2022-10-07 07:16
(4)
I słusznie,choć to co robią w lasach woła o pomstę do nieba.A na mojej działce powinienem robić co chcę.
- 76 7
-
2022-10-07 07:36
No ale ty nie masz działki puchatku. (1)
Ahahahaha
- 5 5
-
2022-10-07 09:34
Myślisz, że go nie stać?
- 1 1
-
2022-10-07 09:29
Co chce to niebezpieczne stwierdzenie
- 0 1
-
2022-10-07 12:21
Lasy
Co innego są lasy państwowe i ustawy ich dotyczące a co innego prywatna własność , od niej wara inaczej to jest bolszewizm.
- 1 0
-
2022-10-07 07:16
Opinia wyróżniona
Rząd chce ostudzić nastroje dotyczące braku opału (10)
Chrustu okazało się za mało więc teraz wymyślono Drzewo+? "Możecie palić wszystkim tylko nie oponami" a teraz sami możecie wycinać drzewa bez żadnych konsekwencji.
- 116 82
-
2022-10-07 08:09
(5)
Drewno przeznaczone na opał powinno charakteryzować się optymalnym poziomem wilgotności.
Najlepsze będzie drewno sezonowane, czyli takie które przynajmniej przez kilka miesięcy przeleżakowało w drewutni, pod zadaszeniem, lub w bardzo dobrze wentylowanym pomieszczeniu gospodarczym.
Świeżo ścięte jest mokre i się nie spali.- 14 4
-
2022-10-07 08:18
spali się, tylko dostaniesz w kominie sporo kondenastu (1)
i więcej zanieczyszczeń
- 18 1
-
2022-10-07 08:55
I mało ciepła, bo pójdzie na odparowanie soków
- 17 2
-
2022-10-07 10:21
sciete, suche drewno pali sie jak papier
- 1 4
-
2022-10-07 11:16
A teraz wszyscy zaczną ścinać swoje drzewa i natychmiast tym mokrym drewnem palić.
Ani ekologicznie ani oszczędnościowo, bo takie mokre drewno daje bardzo mało ciepła i dużo "dymu".
A za rok kiedy drewno trochę podeschnie może okazać się że warunki będą zupełnie inne i wrócimy do bardziej ekologicznego gazu, a drzewa już ścięte :(- 8 4
-
2022-10-07 12:39
posłuchaj co na ten temat palenia drewnem i oponami mówi Prezes+
dziś w swoim objazdowym STAND'UP-ie+
- 2 2
-
2022-10-07 09:11
każdy kto miał piec na drewno wie że tegoroczne jest niezdatne do palenia
no chyba że masz jakieś świetnie przewiewne i bardzo suche miejsce żeby w kilka miesięcy podeschło, ale ono i tak może dopiero wiosną się do czegokolwiek będzie nadawało, ostatni moment żeby ciąć cokolwiek na sezon grzewczy to wiosna, a i tak optymalnie dwa lata suszyć a nie jeden rok
- 11 1
-
2022-10-07 10:20
To chyba jest pozytywne, ze rzad troszczy sie o obywateli, nieprawdaz ?
Niektorym trudno dogodzic ...
- 4 6
-
2022-10-07 12:49
A kartofle dzikom z lasu można wyżerać podczas zbierania chrustu?
- 6 0
-
2022-10-07 15:12
Władze Gdańska się zajmą wycinką lasu w TPK, a nie na prywatnych posesjach
- 1 1
-
2022-10-07 07:17
Niszczenie tego kraju ciąg dalszy (1)
- 22 55
-
2022-10-07 13:24
Siostro kaftan dla lewackiego czubka
- 1 0
-
2022-10-07 07:28
Szyszko rechocze zza grobu
Żadna partia nie ma tak kompletnego braku szacunku dla przyrody jak PiS.
Niszczenie kraju trwa w najlepsze- 28 62
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.