- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (164 opinie)
- 2 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (118 opinii)
- 3 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (179 opinii)
- 4 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (90 opinii)
- 5 Wzięli pod lupę punktualność SKM (70 opinii)
- 6 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (451 opinii)
Będzie nowa droga rowerowa przez centrum Gdyni
Nowa trasa rowerowa połączy kładkę przy dworcu PKP w Gdyni z pasem rowerowym na ul. Obrońców Wybrzeża i będzie przebiegała wzdłuż al. 17 Grudnia, ale tylko częściowo. Realizacja powinna nastąpić w przyszłym roku. Z kolei w tym roku miały pojawić się ułatwienia w przejeździe na skrzyżowaniu Morska - Warszawska, ale przetarg na prace budowlane unieważniono.
Przejazd po al. 17 Grudnia, ale tylko częściowo
Przejazd dla rowerzystów od lat planowano przez całą długość trasy, chcieli tego m.in. społecznicy z Miasta Wspólnego w ramach Zielonej Obwodnicy Śródmieścia. Na przeszkodzie stanęły nierozwiązane sprawy własnościowe. W ostatnich dniach ogłoszono jednak przetarg na projekt drogi rowerowej wykorzystującej aleję, ale tylko na odcinku pomiędzy kładką i ul. Batorego.
Droga rozpocznie się za kładką przy dworcu PKP, później rowerzyści będą zjeżdżać na ul. Batorego. W ciągu ul. 3 Maja od ul. Batorego do ul. Armii Krajowej rowerzyści pojadą pasem rowerowym, natomiast na ul. 3 Maja od ul. Armii Krajowej do ul. Obrońców Wybrzeża jednokierunkową drogą rowerową.
Znikną tam istniejące miejsca postojowe wraz z placem przed garażami. Wyremontowany zostanie chodnik. Na końcu projektowana droga rowerowa połączy się z istniejącym pasem dla rowerów w ul. Obrońców Wybrzeża.
Gdynia na projekt chce przeznaczyć 76 tys. zł. Do wykonania zgłosiły się cztery firmy, w tym tylko jedna nie przekracza zakładanego kosztorysu. Wszystkie firmy zakładają czas przygotowania dokumentacji na pięć miesięcy. Oferty będą teraz analizowane. Realizacja przy pozytywnym rozstrzygnięciu przetargu mogłaby ruszyć w 2021 roku.
Z kolei w tym roku miało zostać przebudowane skrzyżowanie Morskiej i Warszawskiej.
Przetarg na prace budowlane unieważniony, poprawki w projekcie
W sierpniu 2019 roku odbył się pierwszy przetarg. Wpłynęła jedna oferta, dwukrotnie przewyższająca założony budżet. Zapadła decyzja o powtórzeniu postępowania. Władze Gdyni tłumaczyły, że miasto otrzymało pół miliona złotych dofinansowania z Funduszu Dróg Samorządowych na inwestycję, więc warto poczekać.
Szlaki i trasy rowerowe
Po otwarciu kopert w kolejnym przetargu okazało się, że firma MTM przedstawiła ofertę na kwotę 2,3 mln zł, natomiast Eurovia Polska SA ten sam zakres prac chce wykonać za 2,6 mln złotych i w lutym z powodu zbyt wysokich cen przetarg po raz kolejny unieważniono.
Czas postanowiono wykorzystać na wprowadzenie dodatkowych zmian do gotowej dokumentacji projektowej przygotowanej w 2018 roku przez firmę Nevora.
Rozbudują drogę rowerową na u. Płk Dąbka
Dodatkowe przejście dla pieszych obok przejazdu
- Zmiana polega na dodaniu przejścia dla pieszych obok zaprojektowanego wcześniej samodzielnego przejazdu dla rowerzystów przez ul. Morską - można przeczytać w warunkach przetargu.
Po otwarciu kopert okazało się, że dodatkowe prace może wykonać w czasie czterech miesięcy za blisko 40 tys. zł projektant inwestycji, czyli firma Nevora. Miasto chce wydać 15 tys. zł mniej. Decyzje w tej sprawie jeszcze nie zapadły.
- Realizacja tej inwestycji pozwoli nam fizycznie połączyć rowerowo kilka dzielnic z centrum. Dodatkowo wykorzystamy bardzo dużą szerokość jezdni ul. Warszawskiej na odcinku do ul. Wolności. Wyznaczymy tam pasy ruchu dla rowerów o długości 170 metrów. Pozwolą one cyklistom czuć się bezpieczniej, szczególnie w trakcie jazdy pod górę w kierunku Wzgórza św. Maksymiliana i Działek Leśnych - wyjaśniał Rafał Studziński z Samodzielnego Zespołu ds. Komunikacji Rowerowej w gdyńskim ZDiZ.
Miejsca
Opinie (195) 7 zablokowanych
-
2020-05-23 20:18
Opinia wyróżniona
A po co mam zjezdzac w Batorego? (2)
Tym bardziej, podjezdzac pod wal przy torach?
Rozumiem, gdyby zachowano konsekwencje i budowano mostki nad kolejnymi jego "uskokami" az do Wzgorza. Przyjemny odcinek bez ruchu ulicznego i szansa na ozywienie tej zapyzialej czesci miasta.
A w Batorego? Po co?
Sensowniej i logiczniej w Obroncow...- 50 8
-
2020-05-29 12:12
A po co najpierw podjeżdżać żeby później przy Obrońców zjeżdżać stromym zjazdem? Drogi rowerowe powinno się projektować przy jak najmniejszych przewyższeniach. Przez Batorego jest bardziej po płaskim.
- 1 0
-
2020-05-25 07:44
Bo tylko taki wariant można zrobić z wykorzystaniem kilku puszek farby.
- 3 4
-
2020-05-23 12:19
Opinia wyróżniona
Mnie ciekawi (10)
kiedy zbudują ścieżke rowerowa od pętli miętowa do Chwaszczyńskiej , z Dąbrowy do Wiczlina i do Chwaszczyna i ostateczności ścieżka która połączy Karwiny z Sopotem wzdłuż Sopockiej i Malczewskiego , chętnie gdy wracam z Sopotu w godzinach szczytu , pojechałbym rowerem , ale mam obawy jechać pod górkę obok samochodów PS ile km mają gdyńskie ścieżki ?
- 52 26
-
2020-05-24 19:25
Z Sopotu zamiast Malczewskiego- Obodrzyców, Kolberga. Z Brodwina leśna droga rowerowa do końcowej części Sopockiej. Przyjemnej jazdy.
- 4 1
-
2020-05-23 19:47
(3)
A po co pchać się Sopocką, po co z Dąbrowy do Wiczlina ścieżka?! Są piękne, malownicze i wygodne trasy rowerowe przez las. Należy wykorzystać przewagę rowerów nad samochodami! A nie pchać się w jedno, niebezpieczne bagno. Google maps - opcja trasy rowerem - z łatwością nam pomoże.
- 13 3
-
2020-05-23 21:43
dla wiekszosci rower to nie rekreacja tylko komunikacja (2)
na weekendowy wypad moze i są to "wygodne" trasy
do konkretnego przemieszczania z punktu a do b już niekoniecznie.- 8 2
-
2020-05-24 11:15
Wprost przeciwnie
Z Sopotu do Karwin/Wielkiego Kacka można jechać 23 Marca do końca, potem w las i dalej są oznakowane ścieżki rowerowe w całkiem niezłym stanie. Nie na rower szosowy, ale każdy miejski, trekking, gravel i mtb świetnie sobie poradzą.
- 5 1
-
2020-05-23 22:51
nie dla większości
...
- 2 2
-
2020-05-23 14:36
Dlaczego w XXI wieku w dobie Internetu i cyfrowych dokumentów, tworzenie dokumentacji trwa 5 miesięcy? Od kilkudziesięciu lat płacę podatki w Gdyni i mam wrażenie że ida one na pensję dla urzędników. Czy Gdynia potrzebuje tyle osób na państwowych stanowiskach? Przecież w prywatnych spółkach na jednego pracownika przypadaloby 4 urzędników....
- 17 4
-
2020-05-23 14:00
w godzinach szczytu (3)
jedziesz normalnie rowerem między samochodami, jak motor. Oczywiście zależy ile masz pary w nogach... To daje do myślenia ludziom zamkniętym w puszkach.
Więcej rowerów = mniej zakorkowane miasto, niezastawione chodniki, trawniki, czystsze powietrze. Rozumiem też, że czasami jest spotkanie i trzeba wygladać dobrze, czasami zrobić zakupy i auto jest potrzebne ale przeciez nie kazdego dnia!- 10 14
-
2020-05-23 14:39
(2)
Kolejna sprawa. Bus pasy, niby takie ekologiczne. Czy auta stojące w gigantycznym korku na kieleckiej nie generują co2? Dlaczego nie ma tam 2 pasów? Kto pozwolił na budowanie osiedli na chwaznie nie dodając odpowiedniej infrastruktury... Panie prezydencie Szczurek, jeździsz tamtenty codziennie i nie widzisz co się dzieje? Dlaczego urzędnicy odpowiedzialni za to nie mają wycoagnych konsekwencji
- 11 8
-
2020-05-24 14:47
na kieleckiej i małokackiej powinny być 3 pasy w górę i jeden w dół
3 pas środkowy powininen być ruchomy, w zależności w którą stronę jest większe natężenie ruchu. Takie coś na zachodzie stosują, ale u nas nie da się....qr...a
- 3 4
-
2020-05-24 10:23
Dwa pasy to oba w korku za chwilę i autobus też w korku
Bus pas musi być, bo musi być alternatywa.
- 7 2
-
2020-05-23 12:36
Opinia wyróżniona
A może by tak... (13)
A może by tak w końcu zrobili drogę przez tory między morską a obłużem w zdłuż estakady? Nie mam pojęcia kto tak to skopał ale jak by dociągnęli kawałek estakady do janka wiśniewskiego to był by piękny przejazd a tak albo na około albo przez tory.
- 86 10
-
2020-05-25 11:42
połączenie rowerowe - przez Estakadę Kwiatkowskiego
jest chyba najbardziej potrzebną i oczekiwaną inwestycją rowerową w Gdyni!
ale tu panuje jakaś ZMoWA i NiEMoC od 30lat !!!?- 2 0
-
2020-05-24 12:21
Droga przez tory do Morskiej
jest potrzebna ale widocznie za trudne a farba namalować się nie da
- 0 0
-
2020-05-23 20:26
A tak niewiele brakuje!
Zjazd ze slimakow na Wisniewskiego.
Czasem, w desperacji, jade poboczem Estakady i na slimaku przestawiam rower na jezdnie i... chwila strachu, jade dalej...
Zedy nie dalo sie zrobic jakiejs lekkiej, metalowej konstrukcji, dajacej dostep do pobocza (chodnika?) estakady. Zadziwiajace w miescie spawaczy...
Albo ulubiona metoda magistratu, namalowac sciezke ja slimaku!- 11 1
-
2020-05-23 15:32
Dla władz Gdyni (1)
To za trudne, farba się nie zalatwi
- 7 0
-
2020-05-23 20:28
Zalatwi...
Odciac zasieki chodnika przy slimaku (katowka) i namalowac na nim sciezke (pedzel, farba) . Zalatwione!
Nawet tego nie chce sie zrobic...- 2 0
-
2020-05-23 14:40
Przykre to jest (7)
że nie da się przejść z Leszczynek na Obłuże pieszo lub rowerem. Miasto dla zmotoryzowanych...
- 24 2
-
2020-05-23 21:39
Bo dobrze (1)
zaczęto, ale potem jskoś tak... zje..li robotę!!!
- 3 0
-
2020-05-25 11:39
do 2000r były tam chociaż schody drewniane przy ul.Janka Wiśniewskiego.
a teraz postawili znaki BRAK Przejścia i gitara gra!
- 0 1
-
2020-05-23 15:26
Rower w autobusie (4)
Zdarza mi się brać rower do autobusu na estakadzie, a później widzę spojrzenia i słyszę komentarze, że "mógł jechać na rowerze"
- 17 0
-
2020-05-26 11:26
Taka prawda, mogłeś jechać rowerem, buraku.
- 0 4
-
2020-05-25 11:36
byłem świadkiem jak kierowca wyprosił 3os. rodzinę z rowerami - śpieszącą się na prom do Karlskrony! (2)
na pytanie Ojca rodziny - To jak mam tam z Morskiej dojechać?
kierowca odp. - Nie obchodzi mnie to!- 4 0
-
2020-05-26 11:26
(1)
A po kij im na promie te rowery?
- 0 3
-
2020-05-28 18:05
Na promie może nie ma warunków do jazdy rowerem
ale po drugiej stronie Bałtyku rower jak znalazł. Transport publiczny drogi ma maksa, ale kierowcy uprzejmi i infrastruktura rowerowa nieźle rozwinięta. Rowerzysta korzysta z jezdni bez pretensji ze strony "miszczów kierownicy", którzy nie zachowują się tak, jakby leczyli jakieś kompleksy.
- 3 0
Wszystkie opinie
-
2020-08-07 11:48
to plus i minus
o matko i córko ale jak podjechać na moim swoim miejskim po górkę który tylko lekkie pagórki pokona, aczkolwiek to daje większe możliwości komunikacji rowerowej a z drugiej szkoda tek skrawka dziewiczej natury która się jeszcze w Gdyni ostała, gdyby troszkę miasto zainwestowało w nawierzchnie ścieżki spacerowej al 17 Grudnia w sensie że utwardzenie ale z zachowaniem piaszczystej nawierzchni , nie znam fachowej nazwy ale tak jak jest w Parku Północnym w Sopocie.
- 0 0
-
2020-05-23 20:18
Opinia wyróżniona
A po co mam zjezdzac w Batorego? (2)
Tym bardziej, podjezdzac pod wal przy torach?
Rozumiem, gdyby zachowano konsekwencje i budowano mostki nad kolejnymi jego "uskokami" az do Wzgorza. Przyjemny odcinek bez ruchu ulicznego i szansa na ozywienie tej zapyzialej czesci miasta.
A w Batorego? Po co?
Sensowniej i logiczniej w Obroncow...- 50 8
-
2020-05-29 12:12
A po co najpierw podjeżdżać żeby później przy Obrońców zjeżdżać stromym zjazdem? Drogi rowerowe powinno się projektować przy jak najmniejszych przewyższeniach. Przez Batorego jest bardziej po płaskim.
- 1 0
-
2020-05-25 07:44
Bo tylko taki wariant można zrobić z wykorzystaniem kilku puszek farby.
- 3 4
-
2020-05-23 13:53
(4)
Drugiej Holandii i tak tu nie zrobią. A najglupszym pomysłem, to jest droga rowerowa pod prąd. Mistrzostwo świata.
- 34 6
-
2020-05-23 14:31
Druga Holandia niekoniecznie - za płasko (2)
Gdynia centrum jak druga Kopenhaga - oczywiście niewątpliwie, jak najbardziej, czemu nie?
- 2 4
-
2020-05-23 23:05
radzę pozwiedzać równiez inne miasta Danii (1)
Tak pięknej i dobrze zorganizowanej sieci dróg i autostrad można zazdościć.
Kopenhaga może pozwolić sobie na zamykanie niektórych obszarów... Bo bardzo łatwo do nich dojechać... samochodem...- 1 1
-
2020-05-28 18:13
bo inne samochody nie przeszkadzają kierowcom
- 0 0
-
2020-05-23 14:02
nie wiem jak można "drogę rowerową" pod prąd zrobić.
Poszukaj sobie może definicji drogi dla rowerów bo najwyraźniej nie wiesz co to takiego jest.
Domyślam się że chodzi ci pewnie o kontrapas ruchu dla rowerów w jezdni?
Ja sobie chwalę taką opcję. Standard jezdni bez wyprzedzania na gazetę.
Rozwiązanie idealne.- 7 4
-
2020-05-23 12:01
(8)
I super,choć to kropla w morzu potrzeb...Tak myślę jakby 100 mln wydane na niedziałające lotnisko dać na trasy rowerowe....ehhhh...Gdynia byłaby Singapurem Europy....A tak mamy co mamy...ale jak widać gdynianie zadowoleni....dust and wind...Czuway!
- 57 48
-
2020-05-23 21:53
Obowiazkowe (3)
OC dla rowerzystow.
- 4 3
-
2020-05-28 18:07
30% samochodów w Polsce jeździ bez aktualnego OC
lepiej skup uwagę na tym zjawisku
- 0 0
-
2020-05-23 23:13
Luz (1)
Nie bez powodu OC na rower kosztuje 26pln bez zniżek, a nie 2000 jak na samochód.
Rowerzyści nie powodują szkód.- 4 1
-
2020-05-24 20:35
?
Niestety nie masz racji .
- 0 2
-
2020-05-23 12:51
Pogibalo ? (2)
Rowery motory kazdy jedzie jak chce .
Za nic nie maja przepisy ruchu drogowego.
Strach na ulicach .
Budujcie sciezki ale tylko na szerokich chodnikach z barierkami odgradzajacymi od pieszych .
Dla wszystkich bezpieczenstwa .
Obowiazkowe OC dla rowerzystow .
!!! .
Nie ma innej opcji .
Chcecie rownouprawnienia na drogach ?
Musicie byc ubezpieczeni .- 8 16
-
2020-05-23 23:12
Przypadkiem prawie masz rację.
Te barierki zatrzymałyby pieszych od włażenia, a kierowców od parkowania na ścieżkach.
A poza tym, obowiązkowe badanie emisji na przeglądzie. Za dużo jeździ gruzów biedaków, których nie stać na samochód.- 3 1
-
2020-05-23 15:00
i to nas niby ma ustrzec przed furiatami z łbami okutymi w blachy?
- 6 6
-
2020-05-23 17:06
Nikt z tej infrastruktury rowerowej i tak nie korzysta. Wystarczy popatrzec ilu ludzi jezdzi rowerem w okresie od Listopada do Marca - garstka. Jak dla mnie to nieuzasadniony wydatek.
- 5 5
-
2020-05-23 12:36
Opinia wyróżniona
A może by tak... (13)
A może by tak w końcu zrobili drogę przez tory między morską a obłużem w zdłuż estakady? Nie mam pojęcia kto tak to skopał ale jak by dociągnęli kawałek estakady do janka wiśniewskiego to był by piękny przejazd a tak albo na około albo przez tory.
- 86 10
-
2020-05-23 14:40
Przykre to jest (7)
że nie da się przejść z Leszczynek na Obłuże pieszo lub rowerem. Miasto dla zmotoryzowanych...
- 24 2
-
2020-05-23 15:26
Rower w autobusie (4)
Zdarza mi się brać rower do autobusu na estakadzie, a później widzę spojrzenia i słyszę komentarze, że "mógł jechać na rowerze"
- 17 0
-
2020-05-25 11:36
byłem świadkiem jak kierowca wyprosił 3os. rodzinę z rowerami - śpieszącą się na prom do Karlskrony! (2)
na pytanie Ojca rodziny - To jak mam tam z Morskiej dojechać?
kierowca odp. - Nie obchodzi mnie to!- 4 0
-
2020-05-26 11:26
(1)
A po kij im na promie te rowery?
- 0 3
-
2020-05-28 18:05
Na promie może nie ma warunków do jazdy rowerem
ale po drugiej stronie Bałtyku rower jak znalazł. Transport publiczny drogi ma maksa, ale kierowcy uprzejmi i infrastruktura rowerowa nieźle rozwinięta. Rowerzysta korzysta z jezdni bez pretensji ze strony "miszczów kierownicy", którzy nie zachowują się tak, jakby leczyli jakieś kompleksy.
- 3 0
-
2020-05-26 11:26
Taka prawda, mogłeś jechać rowerem, buraku.
- 0 4
-
2020-05-23 21:39
Bo dobrze (1)
zaczęto, ale potem jskoś tak... zje..li robotę!!!
- 3 0
-
2020-05-25 11:39
do 2000r były tam chociaż schody drewniane przy ul.Janka Wiśniewskiego.
a teraz postawili znaki BRAK Przejścia i gitara gra!
- 0 1
-
2020-05-25 11:42
połączenie rowerowe - przez Estakadę Kwiatkowskiego
jest chyba najbardziej potrzebną i oczekiwaną inwestycją rowerową w Gdyni!
ale tu panuje jakaś ZMoWA i NiEMoC od 30lat !!!?- 2 0
-
2020-05-24 12:21
Droga przez tory do Morskiej
jest potrzebna ale widocznie za trudne a farba namalować się nie da
- 0 0
-
2020-05-23 15:32
Dla władz Gdyni (1)
To za trudne, farba się nie zalatwi
- 7 0
-
2020-05-23 20:28
Zalatwi...
Odciac zasieki chodnika przy slimaku (katowka) i namalowac na nim sciezke (pedzel, farba) . Zalatwione!
Nawet tego nie chce sie zrobic...- 2 0
-
2020-05-23 20:26
A tak niewiele brakuje!
Zjazd ze slimakow na Wisniewskiego.
Czasem, w desperacji, jade poboczem Estakady i na slimaku przestawiam rower na jezdnie i... chwila strachu, jade dalej...
Zedy nie dalo sie zrobic jakiejs lekkiej, metalowej konstrukcji, dajacej dostep do pobocza (chodnika?) estakady. Zadziwiajace w miescie spawaczy...
Albo ulubiona metoda magistratu, namalowac sciezke ja slimaku!- 11 1
-
2020-05-25 12:43
W jakim celu wywala się miliony zl na drogi rowerowe w mieście, w którym pada przez trzysta dni w roku?
Jakoś tłumów na rowerach dzić nie widzę.
- 0 3
-
2020-05-23 12:17
Pozdrawiam absolwentów X LO (1)
Przynajmniej oni znają Aleję 17 Grudnia :P
- 25 7
-
2020-05-25 10:25
Aleja 17 Grudnia od kilkudziesięciu lat nie tknięta,
za to w Park Centralny miliony wpompowane..
- 1 1
-
2020-05-25 10:16
Znowu inwestycja za pomocą Farby i Pędzla?
Ach to Miasto z Morza i Marzeń:)
- 0 1
-
2020-05-25 10:05
I co z tego, jak zaraz się pojawią pseudo kolarze, którzy mają na sobie więcej reklam niż TV, i będą się przeciskać między samochodami nie widząc ścierzki. Ciekawe czemu policja nic z tym nie robi ?
- 0 1
-
2020-05-25 09:14
Zróbcie lepiej porządek z parkingami w tamtej okolicy, od 7 do 17 obszar ten przechodzi istne oblężenie! Mimo darmowych miejsc parkingowych w okolicy prokuratury i luxmedu, kierowcy parkują bezczelnie przed dwoma wieżowcami na 3 maja z i tak skromną liczbą miejsc dla mieszkańców - co jest określone wprost znakami - zakaz wjazdu z tablicą i oznaczeniem tylko dla mieszkańców. A tam potrafią przyjechać zarówno przyjezdni (gwe, gpu, gd,gka) jak i miejscowi GA i stać jakby nigdy nic 8h albo i więcej, a mieszkańcy kończąc pracę o 17-18 stoją na parkingi czekając aż się coś zwolni, albo szukają gdzieś dalej. pomocy!
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.