• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie nowa droga rowerowa przez centrum Gdyni

rb
23 maja 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Planowany przebieg nowej drogi rowerowej w Gdyni. Planowany przebieg nowej drogi rowerowej w Gdyni.

Nowa trasa rowerowa połączy kładkę przy dworcu PKP w Gdyni z pasem rowerowym na ul. Obrońców Wybrzeża i będzie przebiegała wzdłuż al. 17 GrudniaMapka, ale tylko częściowo. Realizacja powinna nastąpić w przyszłym roku. Z kolei w tym roku miały pojawić się ułatwienia w przejeździe na skrzyżowaniu Morska - WarszawskaMapka, ale przetarg na prace budowlane unieważniono.



Rowerem w mieście jeździsz głównie po:

O wykorzystaniu alei 17 Grudnia dla pieszych i rowerzystów mówi się w Gdyni od lat. Trasa prowadząca wzdłuż torów od węzła Wzgórze do kładki przy dworcu PKP pozostaje w większości zaniedbana. Mimo to jest często wybierana przez spacerowiczów, bo miejsce, choć znajduje się w Śródmieściu, jest ciche i spokojne.

Przejazd po al. 17 Grudnia, ale tylko częściowo



Przejazd dla rowerzystów od lat planowano przez całą długość trasy, chcieli tego m.in. społecznicy z Miasta Wspólnego w ramach Zielonej Obwodnicy Śródmieścia. Na przeszkodzie stanęły nierozwiązane sprawy własnościowe. W ostatnich dniach ogłoszono jednak przetarg na projekt drogi rowerowej wykorzystującej aleję, ale tylko na odcinku pomiędzy kładką i ul. Batorego.

Aleja 17 Grudnia mogłaby być ciekawym miejscem do spacerów, ale od lat pozostaje zaniedbana. Aleja 17 Grudnia mogłaby być ciekawym miejscem do spacerów, ale od lat pozostaje zaniedbana.
Droga rozpocznie się za kładką przy dworcu PKP, później rowerzyści będą zjeżdżać na ul. Batorego. W ciągu ul. 3 Maja od ul. Batorego do ul. Armii Krajowej rowerzyści pojadą pasem rowerowym, natomiast na ul. 3 Maja od ul. Armii Krajowej do ul. Obrońców Wybrzeża jednokierunkową drogą rowerową.

Znikną tam istniejące miejsca postojowe wraz z placem przed garażami. Wyremontowany zostanie chodnik. Na końcu projektowana droga rowerowa połączy się z istniejącym pasem dla rowerów w ul. Obrońców Wybrzeża.


Gdynia na projekt chce przeznaczyć 76 tys. zł. Do wykonania zgłosiły się cztery firmy, w tym tylko jedna nie przekracza zakładanego kosztorysu. Wszystkie firmy zakładają czas przygotowania dokumentacji na pięć miesięcy. Oferty będą teraz analizowane. Realizacja przy pozytywnym rozstrzygnięciu przetargu mogłaby ruszyć w 2021 roku.

Z kolei w tym roku miało zostać przebudowane skrzyżowanie Morskiej i Warszawskiej.

Przetarg na prace budowlane unieważniony, poprawki w projekcie



W sierpniu 2019 roku odbył się pierwszy przetarg. Wpłynęła jedna oferta, dwukrotnie przewyższająca założony budżet. Zapadła decyzja o powtórzeniu postępowania. Władze Gdyni tłumaczyły, że miasto otrzymało pół miliona złotych dofinansowania z Funduszu Dróg Samorządowych na inwestycję, więc warto poczekać.

Szlaki i trasy rowerowe



Po otwarciu kopert w kolejnym przetargu okazało się, że firma MTM przedstawiła ofertę na kwotę 2,3 mln zł, natomiast Eurovia Polska SA ten sam zakres prac chce wykonać za 2,6 mln złotych i w lutym z powodu zbyt wysokich cen przetarg po raz kolejny unieważniono.

Skrzyżowanie Morska i Warszawska w Gdyni to miejsce, gdzie brakuje rozwiązań dla rowerzystów. Skrzyżowanie Morska i Warszawska w Gdyni to miejsce, gdzie brakuje rozwiązań dla rowerzystów.
Czas postanowiono wykorzystać na wprowadzenie dodatkowych zmian do gotowej dokumentacji projektowej przygotowanej w 2018 roku przez firmę Nevora.

Rozbudują drogę rowerową na u. Płk Dąbka



Dodatkowe przejście dla pieszych obok przejazdu



- Zmiana polega na dodaniu przejścia dla pieszych obok zaprojektowanego wcześniej samodzielnego przejazdu dla rowerzystów przez ul. Morską - można przeczytać w warunkach przetargu.
Po otwarciu kopert okazało się, że dodatkowe prace może wykonać w czasie czterech miesięcy za blisko 40 tys. zł projektant inwestycji, czyli firma Nevora. Miasto chce wydać 15 tys. zł mniej. Decyzje w tej sprawie jeszcze nie zapadły.

- Realizacja tej inwestycji pozwoli nam fizycznie połączyć rowerowo kilka dzielnic z centrum. Dodatkowo wykorzystamy bardzo dużą szerokość jezdni ul. Warszawskiej na odcinku do ul. Wolności. Wyznaczymy tam pasy ruchu dla rowerów o długości 170 metrów. Pozwolą one cyklistom czuć się bezpieczniej, szczególnie w trakcie jazdy pod górę w kierunku Wzgórza św. Maksymiliana i Działek Leśnych - wyjaśniał Rafał Studziński z Samodzielnego Zespołu ds. Komunikacji Rowerowej w gdyńskim ZDiZ.
rb

Miejsca

Opinie (195) 7 zablokowanych

  • Przypominam:

    Piłowanie Golfa IV na ręcznym to nie drifling

    Kreska namalowana farbą albo kolorowa kostka bauma na chodniku to nie droga rowerowa.

    Poza tym dobrze gdyby droga rowerowa nie kończyła się nagle.

    • 33 1

  • Odwołać budowę

    bo trwa smiercionosna pandemia

    • 7 6

  • Połączenie Morskiej z Aleją Zwycięstwa byłoby bardziej przydatne (1)

    Obecnie trzeba jechać przez Warszawską, żeby sprawnie przejechać w stronę Sopotu. Gdyby nie ta przerwa można by przejechać ścieżką rowerową z Rumii do Gdańska!

    • 12 1

    • Raczej dostac choroby morskiej

      Od ciaglego halsowania miedzy odcinkami "sciezki" po prawej i lewej. W Rumii sciezmi nie ma wcale. Ani po lewej, ani po prawej.
      Za to budowany jest tunel pod torami w Janowie!

      • 1 0

  • (4)

    Drugiej Holandii i tak tu nie zrobią. A najglupszym pomysłem, to jest droga rowerowa pod prąd. Mistrzostwo świata.

    • 34 6

    • nie wiem jak można "drogę rowerową" pod prąd zrobić.
      Poszukaj sobie może definicji drogi dla rowerów bo najwyraźniej nie wiesz co to takiego jest.

      Domyślam się że chodzi ci pewnie o kontrapas ruchu dla rowerów w jezdni?
      Ja sobie chwalę taką opcję. Standard jezdni bez wyprzedzania na gazetę.
      Rozwiązanie idealne.

      • 7 4

    • Druga Holandia niekoniecznie - za płasko (2)

      Gdynia centrum jak druga Kopenhaga - oczywiście niewątpliwie, jak najbardziej, czemu nie?

      • 2 4

      • radzę pozwiedzać równiez inne miasta Danii (1)

        Tak pięknej i dobrze zorganizowanej sieci dróg i autostrad można zazdościć.
        Kopenhaga może pozwolić sobie na zamykanie niektórych obszarów... Bo bardzo łatwo do nich dojechać... samochodem...

        • 1 1

        • bo inne samochody nie przeszkadzają kierowcom

          • 0 0

  • szkoda, ja bym tam dał łunerf

    • 12 3

  • Wieś (4)

    Tej dużej wsi nie trasy rowerowe, a ulice są potrzebne, bo te istniejące są dziurawe jak ser szwajcarski. Gdynia jest przereklamowana. To miasto, sorki, ta wieś (nie ubliżając prawdziwym wioskom) jest szara, brudna, po prostu ochydna.

    • 29 10

    • zdradzę tajemnicę, czyli ajlrewejl a sikryt (2)

      właśnie po tym odróżnisz wieś i miasto
      (oraz wiesniaków i mieszczuchów),
      że jedni jeżdżą traktorami i furami,
      a drudzy rowerami i tramwajami

      dodatkowo, jedni mają imiona "sugerujące kompleksy"
      typu dżessika, adrian, dżonny, czy ben,
      a drudzy są normalnymi grażynami, ewami, wojtkmi i jurkami,
      oraz nie mają nadmiernych problemów z ortografią,
      bo szkoły w mieście bywają lepsze, nauczyciele są lepsi

      taka prawda, nie walcz z tym, andy

      • 4 4

      • a widziałeś traktor w cenie dwóch mesiów S? (1)

        to własnie takie jeżdżą obecnie "na wsi".
        I nie walcz z tym... Bo to nie ma z toba walczyć zamiaru...

        • 2 0

        • 1. dawno nie widziałeś cen traktorów, doucz się, by się tak nie ośmieszać

          2 (merc robi też traktory, nienajlepsze, ale odpowiednio droższe, niż to cuś, co ty masz za szczyt miejskiego luksu. )

          3 a jeszcze, wiesz co to jest "Chelsea tractor"? to jest właśnie wieśniactwo, "w cenie dwóch mesiów". czlowiek czasem wyjedzie ze wsi, ale wieś z człowieka wychodzi z pewnym opóźnieniem :-D

          • 1 2

    • Jak ci się nie podoba to się wypracować bo z ciebie taki gdynianin jak zemnie warszawianka same słoiki itu itam

      • 0 0

  • drogi rowerowe (2)

    naskrobane farba drogi rowerowe a te d*pki i tak dalej chodnikami jezdza
    rowerzyści duzo maja do powiedzenia a łamia prawo i staja sie niebezpieczni dla nas pieszych. niestety taka prawda. powinny byc mandaty i to wysokie ale niestety polska daleko stylu za europa ze wszystkim.......

    • 18 9

    • ty buraku pieszo to nawet 50 metrów nie przejdziesz bez zadyszki ,bo masz tyłek przysosniety do blachoszrota

      • 1 4

    • to łatwo sprawdzić jak są niebepieczni

      z winy kierowcow w 2019r na chodniku i drogach pieszych zgineło 17 pieszych

      z winy rowerzystów 0( zero)

      w Polsce

      • 3 1

  • Projekt od ekierki...Inzynierowie z petrobudowy

    • 11 1

  • Brawo. Kolejny krok w kierunku miasta bez spalin. (2)

    Tylko rowery i samochody elektryczne. Brawo Prezydent. Wspolnie wygonimy te blachosmrody.

    Wanda z Witomina

    • 10 25

    • Taka prawda

      Kocham Cię Wandziu

      • 3 5

    • Raczej nie .

      Wygonimy rowerzystów! Albo zrobi to covid-19.

      • 9 1

  • no to się potwierdza (1)

    Dobry to projekt czy zły, czy piesi, rowerzyści i kierowcy będa mieli lepiej, czy gorzej
    ale jedno jest pewne: Gdynia się stara, albo choć stara się starać się,
    Gdańsk siedzi okrakiem na laurach, z rozpędu chyba uważa, że starać się już nie musi,

    a Sopot jest gęboko w d*pie.

    Może by tak jakaś aneksja? Jak moja kochana Oliwa, wiek temu była wcielona
    do ościennego miasta za długi i ogólną małość... Może by to powtórzyć?

    hej tam, Śledzie, chcieli byście Sopot? Hej tam w Chwaszczynie,
    nie mieli byście ochoty na dostęp do morza?

    • 3 10

    • nie, nie chcielibyśmy...

      Sopotu.
      Niech sobie sami radzą z zachlaną patologią...

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane