• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie nowy buspas na Chwarznie

Michał Sielski
21 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Nowy buspas będzie prowadził aż do obwodnicy Trójmiasta. Nowy buspas będzie prowadził aż do obwodnicy Trójmiasta.

1,8 km będzie miał nowy buspas na ul. Chwarznieńskiej w Gdyni. Nie będzie wyznaczony na dotychczasowej jezdni, ale powstanie na dobudowanym, trzecim pasie. Gdynia właśnie ogłosiła przetarg, w ramach którego szuka projektantów tej inwestycji.



Przesiądziesz się z auta do autobusu, jeśli będzie on znacznie szybciej dojeżdżał do centrum?

Nowy buspas ma zaczynać się na wysokości przystanku autobusowego GierdziejewskiegoMapka, a kończyć przy wjeździe na obwodnicęMapka na Chwarznie-Wiczlinie. Urzędnicy do 20.01.2021 r. czekają na oferty wykonawców dokumentacji projektowej. Po podpisaniu umowy projekt koncepcyjny poznamy w 10 tygodni, a ostateczną dokumentację projektową w 72 tygodnie.

Na pewno wykonawca będzie musiał na początek przedstawić warianty projektu, potem wykonać prace geodezyjne, obliczyć wstępne koszty, a następnie prowadzić nadzór autorski nad realizacją robót budowlanych.

Buspas sprawi, że wybierający transport publiczny nie będą musieli tracić czasu w korkach. Buspas sprawi, że wybierający transport publiczny nie będą musieli tracić czasu w korkach.
Projekt koncepcyjny musi zawierać warianty:

  • jednowariantowy dla odcinka od przystanku autobusowego Gierdziejewskiego do przystanku autobusowego Tezeusza;
  • dwuwariantowy dla odcinka od przystanku autobusowego Tezeusza do włączenia z S6, z przebiegiem buspasa prowadzonym w istniejącej ulicy Chwarznieńskiej obok jezdni ruchu samochodowego oraz z przebiegiem buspasa prowadzonym w istniejącej ulicy Chwarznieńskiej i poprowadzeniem ruchu samochodowego nową, oddzielną jezdnią zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego.


- Odcinek Gierdziejewskiego - Węzeł Chwarzno to kluczowy fragment dla komunikacji miejskiej do stworzenia korytarza Gdynia Zachód - Śródmieście. Ma w swoim zakresie zarówno odcinki będące łatwymi do poprowadzenia przez dobudowę infrastruktury, jak również miejsca, gdzie projektanci muszą wskazać rozwiązania, uwzględniając istniejący układ zabudowy. Po wybudowaniu i oddaniu tej nowej inwestycji wraz z kontrapasem mieszkańcy tej części miasta zyskają bardzo dużą korzyść czasową w codziennych podróżach - podkreśla prof. Marcin Wołek, wiceprzewodniczący Rady Miasta Gdyni i specjalista ds. transportu.

Miejsca

Opinie (171) ponad 10 zablokowanych

  • Kto tam taki mieszka (13)

    Ze tyle zmian...

    • 66 18

    • Gryzoń

      • 1 0

    • mieszka (1)

      mieszka tam cała masa ludzi, powstały olbrzymie osiedla hossy i pomniejszych deweloperów,
      komunikacja miejska jest niewystarczająca , korki są codziennie i z oddaniem kolejnych bloków coraz dłuższe .Dobrze,że chociaż autobus będzie mógł szybciej dojechać.
      Oczywiście kila lat temu remontowano Chwarznieńską , ale geniusze z UM nie przewidzieli konsekwencji wydawania pozwoleń na zabudowę Chwarzna i Wiczlina, a co za tym idzie wzrostu ilości osób przemieszczających się do pracy czy szkoły.

      • 4 0

      • Jak się robi plan zagospodarowania terenu to najpierw buduje się główne drogi a później osiedla a nie na odwrót. Teraz masz bloki na polach a dojazdówek żadnych albo ciężko wcisnąć bo ziemie wokół dróg ma dewloper kupioną i nie chce się jej sprzedać.

        • 5 0

    • Łucyk

      .

      • 4 0

    • Szczur

      • 8 2

    • Wszystko dla szybkiego dojazdu z Chwarzna pod urząd (1)

      Najlepiej spierniczyli węzeł Franciszki Cegielskiej oznaczając 2 pasy do skrętu w kierunku Chwarzna i tyle samo do jazdy do centrum, Riviery, na Drogę Różową, stadion, do Gdańska. No ale wszystko dla Chwarzna, ups przepraszam: Gdyni Zachód.

      • 20 6

      • A ile miało być na Chwarzno?

        Chciałbyś stać na jednym pasie z autobusem? Bo obok jest zajezdnia. Piekliłbyś się wtedy, że z Warszawskiej wyjechać nie można i w ogóle korek od centrum

        • 7 6

    • (2)

      Szczurek... i wszystko jasne...

      • 22 2

      • aha (1)

        bo na pewno jeździ autobusem

        • 13 1

        • kiedyś będzie

          • 10 1

    • Ja

      • 7 0

    • post solidarnościowe pokolenie tam mieszka

      • 7 1

    • postsolidarnościowe pokolenie

      • 14 0

  • Powydawali zgody na budowy

    osiedli ja kmrówków pwostało na wiczlinie i chwarznie, powstaja od 30 lat i coraz wiecej i szybciej i dopiero teraz mysla o poprowadzni uulic tj połączeniu ich z centrum...ale to tez nei wyszł obo za pozno na to wiec buduja buspasy...gdynia szczurka,...tylk ow gdyn isie tak buduje...,

    • 9 1

  • Lotnisko w każdej dzielnicy !!! (1)

    Proponuję urzędnikom aby na Wiczlinie zbudowali lotnisko , wszak wiadomo że każdy Gdynianin posiada samolot , i będzie mógł sobie dolecieć gdzie potrzebuje . Koncepcja budowy buspasa zamiast rozbudowy drogi o dodatkowe pasy ruchu jest równie mądra co budowa lotniska . Za dziesięć lat okaże się że jednak trzeba budować dodatkowe pasy , i wydane pieniądze na buspas były pieniędzmi wyrzuconymi w błoto .

    • 11 1

    • Lotnisko

      Lotnisko na Chważnie już jest tyle że dla modeli . Buspas a dla czego nie pociągnąć od razu 2 pasów tak jak było już przewidziane .
      Wesołych i zdrowych świąt .

      • 2 0

  • Dlaczego ktoś w końcu nie powie: NIe !!!!!

    Nie !!!! dla tych kretyńskich pomysłów Szczurka i tej przegranej ekipy.
    Zwijaj się chłopie. Nic po sobie nie zostawiłeś
    Za 3 lata powstanie buspas....... Kocepcja rozwoju tego fragmentu miasta opracuje wykonawca jednego buspasika..... Gdzie tu rozum ????
    kto jeszcze żartuje o szczurze wizjonerze ?
    szczur to gołodupiec
    miliard deficytu i tak naprawdę zero pomysłu na przyszłość

    • 9 3

  • Cyt: "Buspas sprawi, że wybierający transport publiczny nie będą musieli tracić czasu w korkach." (3)

    Czyli co? Ano: Buspas sprawi, że wybierający transport prywatny będą musieli tracić czas w korkach!
    Teraz zagadka. Ile jest autobusów a ile samochodów prywatnych. Druga zagadka? Czy wolno wozić meble, dostawy do sklepów na paletach, materiały budowlane, butle z gazem i szeroko rozumiane inne towary autobusami? Nie? oo.. to czym mamy je wozić? Helikopterami? Jakby kto nie wiedział - Gdynia zachód to największa dzielnica Gdyni. W dodatku o największym potencjale dalszej rozbudowy.. ale.. najgorzej skomunikowana ze światem zewnętrznym. Jest to wynik ciągłych wadliwych decyzji urzędników UM Gdyni. Może do kogoś nie dotarło, że tu się nie tylko mieszka, ale i pracuje. Jest coraz więcej firm, sklepów i usług, które potrzebują dostaw towarów i szeroko pojętej logistyki.

    • 20 5

    • zauważ, że różne zjawiska mogą mieć różne przyczyny (1)

      warto zauważyć, że wybierający transport prywatny (konkretnie: terenochłonne pojazdy, takie jak samochody) sami powodują korki, bez względu na to, czy obok jest buspas czy go nie ma. Przepustowość korytarza ruchu jakim jest droga dla rowerów obok zatłoczonej jezdni jest także dużo większa niż pasa jezdni, po której poruszają się samochody. Dlatego sensowne jest budowanie buspasów i wydzielonych dróg dla rowerów wzdłuż głównych arterii komunikacyjnych miasta.

      • 1 3

      • A ty skąd ?

        opinia pisana pod zamówienie um ?

        • 0 1

    • ale taka jest rola prywatnego samochodu w ruchu miejskim - stanie w korku

      wybrałeś wygodę to stój w korku - proste

      • 2 1

  • (2)

    efekt budowania osiedli w polach kapusty za obwodnicą - zamiast na naprawę Morskiej czy 10 Lutego kasa idzie na budowę i rozbudowę dróg tam gdzie niedawno jeździły traktory

    • 14 9

    • i to jest ta właśnie europejska rodzinna gdynia

      Za 3 lata powstanie buspas....... he he he he he he
      cieszycie się już ????
      kiedy prokurator za umoczone pieniądze w terminal pasażerski na lotnisku w Kosakowie ?
      Codziennie stoisz w korku jadąc i wracając zpracy, a tam stoi terminal pasażerski.... żaden samolot nie odleciał

      • 1 0

    • a kto daje zgodę

      a kto daje zgodę na budowę tych osiedli ???

      • 2 0

  • Obecna Chwarznienska była i jest zaprojektowana (1)

    Jako lokalna droga dojazdowa dlatego jest jaka jest. Jest projekt który nad podatników kosztował dużo kasy w którym Chwarznienska jest wytyczono od początku Chwarzna przez nowy węzeł z Obwodnica aż do Niemotowa. Obecny węzeł Chwarzno nie spełnia standartów dlatego projektowano nowy . Ale cóż pieniądze wydano na obecna Chwarznienska i ścieżkę rowerowa , ronda itd i to nie małe również bo zabrakło nawet na remont krótkiego odcinka pomiędzy Chwarznem a Sokóką. Tak marnuje się nasze pieniądze . Na Witominie wyremontowano Hodowlaną , wokoło dużo miejsca a ścieżki rowerowej nie ma a byłaby potrzebna żeby ominąć odcinek Chwarznienskiej na Witominie. Żal na to wszystko patrzeć

    • 31 0

    • tak to jest

      jak rądzą kłamcy i krętacze

      • 0 0

  • (1)

    No w końcu nowy pas ruchu, nie kosztem istniejącego. Duży postęp,jak na Gdynię.

    • 14 3

    • duży postęp

      Ale to ciągle o duzo za mało

      • 1 0

  • Kluczowe to jest skrzyżowanie Małokacka/Rolnicza i pierwszy od Witomina odcinek Chwarznieńskiej... (1)

    • 21 0

    • Brawo

      Zgadzam się w 100%

      • 1 0

  • Moze na.poczatek rondo przy Lidlu na Wiczlinie? (5)

    W prosty sposob rozladowaloby korki

    • 78 8

    • (2)

      Od 8.01 bedzie zmiana na tym skrzyzowaniu pierszenstwo beda mialy auta z Chwarzna na Dabrowe a droga z Niemotowa bedzie podporzadkowana

      • 12 3

      • oj to będzie stłuczek na początku

        • 3 0

      • No prosze, dobra wiadmosc

        Z drugiej strony, czemu tak pozno?

        • 6 1

    • kolejny oszołom od rond, a moze cywilizowana sygnalizacja świetlna?

      ronda zdają egzamin wyłącznie przy niskim natężeniu ruchu, przy średnim i większym korkują ruch

      • 3 3

    • Podobno szczur ma zamówić projekt

      • 1 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane