- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (142 opinie)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (155 opinii)
- 3 Wzięli pod lupę punktualność SKM (62 opinie)
- 4 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (78 opinii)
- 5 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (40 opinii)
- 6 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (415 opinii)
Będzie nowy buspas na Chwarznie
1,8 km będzie miał nowy buspas na ul. Chwarznieńskiej w Gdyni. Nie będzie wyznaczony na dotychczasowej jezdni, ale powstanie na dobudowanym, trzecim pasie. Gdynia właśnie ogłosiła przetarg, w ramach którego szuka projektantów tej inwestycji.
Na pewno wykonawca będzie musiał na początek przedstawić warianty projektu, potem wykonać prace geodezyjne, obliczyć wstępne koszty, a następnie prowadzić nadzór autorski nad realizacją robót budowlanych.
Projekt koncepcyjny musi zawierać warianty:
- jednowariantowy dla odcinka od przystanku autobusowego Gierdziejewskiego do przystanku autobusowego Tezeusza;
- dwuwariantowy dla odcinka od przystanku autobusowego Tezeusza do włączenia z S6, z przebiegiem buspasa prowadzonym w istniejącej ulicy Chwarznieńskiej obok jezdni ruchu samochodowego oraz z przebiegiem buspasa prowadzonym w istniejącej ulicy Chwarznieńskiej i poprowadzeniem ruchu samochodowego nową, oddzielną jezdnią zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego.
- Odcinek Gierdziejewskiego - Węzeł Chwarzno to kluczowy fragment dla komunikacji miejskiej do stworzenia korytarza Gdynia Zachód - Śródmieście. Ma w swoim zakresie zarówno odcinki będące łatwymi do poprowadzenia przez dobudowę infrastruktury, jak również miejsca, gdzie projektanci muszą wskazać rozwiązania, uwzględniając istniejący układ zabudowy. Po wybudowaniu i oddaniu tej nowej inwestycji wraz z kontrapasem mieszkańcy tej części miasta zyskają bardzo dużą korzyść czasową w codziennych podróżach - podkreśla prof. Marcin Wołek, wiceprzewodniczący Rady Miasta Gdyni i specjalista ds. transportu.
Miejsca
Opinie (171) ponad 10 zablokowanych
-
2020-12-21 16:52
A jednak raz na tysiąc (1)
udało się urzędasom coś sensownego wymyślić.
- 21 10
-
2020-12-22 09:55
o, kolejny pantofelek
na poziomie urzędasów z UM Gdynia się odezwał.
- 3 0
-
2020-12-21 16:55
Ul. Jana Nowaka-Jeziorańskiego
Czytałem o niej w 2012 roku. Ulica po 2 pasy w każdą stronę, od Rdestowej na wysokości byłej już giełdy, do skrzyżowania przy Lidlu na Wiczlinie. Ktoś coś wie?
- 23 6
-
2020-12-21 17:03
lewaccy durnie walczą z tymi z których mają podatki bardzo to zadziwiające
- 15 14
-
2020-12-21 17:09
Komunikacja to zagrożenia (1)
W tych czasach bezpiecznie tylko w samochodzie i tylko w taka infrastrukturę warto inwestować
- 20 23
-
2020-12-22 00:19
Bardzo bezpiecznie.
Kilka tysięcy ofiar wypadków każdego roku z pewnością to potwierdzi.
- 4 0
-
2020-12-21 17:20
Przetarg na projekt
A realizacja za 18 lat
- 19 8
-
2020-12-21 17:22
(1)
Co za marnotrastwo. Gdy przebudowywali ta droge 10 czy 12 lat temu od razu bylo wiadomo ze 1+1 to za malo. Teraz beda pruć i niszczyc przystanki autobusowe, sciezki rowerowe, zasadzenia itd. Gdyby podobna logika kierowali sie planisci w PRL obwodnica trojmiasta w ogole by nie powstala ewentualnie tez po jednym pasie w kazda strone
- 47 4
-
2020-12-21 23:14
I to jest właśnie najgorsze. Zdecydowanie nie jestem fanem komunistów, ale akurat planowanie przestrzenne za PRL było na duuuuuużo wyższym poziomie, niż obecnie. Wstyd.
- 9 0
-
2020-12-21 17:28
Co do ankiety...nie samym busem czlowiek dojezdza. W tych czasach malo kto dojezdza do pracy jednym srodkiem transportu zbiorowego
- 19 6
-
2020-12-21 17:30
Skrajna niegospodarnosc czy glupota? (3)
Poszerzanie drogi na raty to najdrozsze rozwiazanie. Teraz poszerza droge o buspas w jedna strone.... Kiedy bus pas w druga strone? Co z kolejnymi pasami ruchu dla normalnego ruchu? Gdynia Zachod caly czas sie rozrasta, skomunikowana jest z miastem droga o przepustowosci luczonej na lata 60-70 minionego wieku, gdy na Wiczlinie mieszkala garstka mieszkancow. Ilisc mieszkancow wzrosla wielokrotnie. Szerokisc drogi pozostala bez zmian. Takie zalisne polsrodki jak kawalek buspasa w jedna strone i kontrabuspas w druga nie rozwiazuja realnych problemow. Dlaczego miasto Gdynia nie buduje nowych drog? Ekipa Szczurka do wymiany, panom Wolkowi, Guciowi, Lucykowi i Szczurkowi nalezy jak najszybciej podziekowac. Kazdy kolejny ich dzien pracy u UM Gdynia to poglebianie kryzysu w jakim miasto znalazlo sie na skutek ich dzialan i zaniechan....
- 48 9
-
2020-12-21 18:09
pobozne zyczenia
Powiedz to tym tlukom co glosuja na Szczurka i jego mafie, ale tak nie zrozumieja.
- 5 0
-
2020-12-21 23:15
(1)
Zaraz przyjdzie jakiś aktywista z MW i powie, że 1 pas jest lepszy i jak będą 2 pasy, to będzie więcej korków. Podziękuj Piesiewiczowi i jego bandzie.
- 4 2
-
2020-12-22 09:56
a co ma do tego Marynarka Wojenna?
- 1 0
-
2020-12-21 17:30
(1)
Te wszystkie rozwiązania są o 5 lat spóźnione. Jak zostaną zrealizowane będą spóźnione o dalsze 5 lat. Wielkosc strategów rozwoju miasta polega na tym, ze potrafia przewidywac i planowac inwestycje z wyprzedzeniem w stosunku do bieżących potrzeb. Ci co specjalizuja sie w doborze kolorów farb i na nich opieraja inwestycje nigdy do wielkich nie zostaną zaliczeni.
- 30 3
-
2020-12-21 17:32
Oni przewiduja 100 lat naprzod
Utopili 100 milionow w nieczynnym lotnisku w Kosakowie
- 1 0
-
2020-12-21 17:31
Zamiast obwodnicy Witomina..... (1)
- 20 8
-
2020-12-21 17:38
Nie daj Bóg jak mówiła moja prababcia.
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.