- 1 23 mln zł na remont ulic na Dolnym Mieście (56 opinii)
- 2 Fałszywy mandat za przejście "na czerwonym" (121 opinii)
- 3 Klif w Orłowie co roku cofa się o metr (83 opinie)
- 4 Czyj to garaż? - pytają urzędnicy (145 opinii)
- 5 Pobili mieszkańców i okradli dom (175 opinii)
- 6 Sąd aresztował rosyjskiego szpiega (336 opinii)
Odciążony ma zostać odcinek ul. Morskiej najbardziej korkujący się latem - przed wjazdem na obwodnicę od strony Cisowej. Nie wiadomo jednak, kiedy dodatkowy pas dokładnie powstanie, bo koszt inwestycji będzie spory. Na razie nie ogłoszono jeszcze przetargu na dokumentację.
- Buspasy w Trójmieście
- Nowy buspas na ul. Morskiej? Miejsca nie brakuje
- Będzie buspas przed obwodnicą
Buspasy w Trójmieście
Buspasy w Trójmieście bezsprzecznie wywołują sporo emocji. Z jednej strony mamy bowiem argumenty pasażerów, którzy narzekają na spóźnienia komunikacji publicznej poprzez korki, a z drugiej kierowców samochodów, którzy są przeciwni temu, żeby zabierać istniejące już pasy i zamieniać je w dostępne tylko dla komunikacji, taksówek i motocykli.
Salomonowym rozwiązaniem jest budowanie buspasów od nowa. Jest to też jednak - z oczywistych względów - znacznie droższe. Nie wszędzie da się to też zrobić.
Nowy buspas na ul. Morskiej? Miejsca nie brakuje
Korki przy ul. Morskiej w Cisowej przed wjazdem na obwodnicę to codzienność. Nasilają się zwłaszcza w sezonie letnim. Dlatego właśnie tam także przydałby się buspas.
- W tym przypadku jest dużo wolnej przestrzeni do realizacji samodzielnego, nowego buspasa, co znacznie mogłoby usprawnić ruch komunikacji publicznej na odcinku od ul. Sibeliusa do ul. Kcyńskiej, a nawet wjazdu na obwodnicę - mówi Marcin Bełbot, radny PiS z Gdyni.
Z prośbą o wyznaczenie tam buspasa zwrócił się więc do władz miasta.
Będzie buspas przed obwodnicą
Okazuje się, że takie rozwiązanie było analizowane przez Zarząd Dróg i Zieleni oraz Wydział Inwestycji gdyńskiego magistratu już w 2021 r. Przeprowadzono nawet wstępne konsultacje z Radą Dzielnicy Cisowa.
- Inwestycja wymaga otwarcia zatok przystankowych, zajęcia pasów zieleni i przesunięcia 16 słupów trakcyjnych. Znaczącym utrudnieniem technicznym jest kolizja z magistralą wodociągu PEWiK - informuje Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Mimo to Wydział Inwestycji przygotował już wymagania dotyczące zadania budowlanego. Realizować będzie je ZDiZ. Na razie nie wiadomo jednak dokładnie kiedy.
Opinie (95) 4 zablokowane
-
2023-03-16 07:41
Opinia wyróżniona
oderwany od pozostałych (14)
wkurza mnie ta moda na buspasy robione takimi odcinkami! Co to ma być, przez kliometr jest buspas, potem zwężenie i go nie ma przez pół, potem znowu kilometr... Zachowajmy ciągłość to wtedy faktycznie autobusy przyspieszą. Takie dziobanie powoduje tylko problemy
- 139 15
-
2023-03-16 08:08
(2)
Człowieku nic nie przyspieszy ponieważ obowiązują je te same limity prędkości. Odcinek morskiej w Cisowej jedynie w lecie jest zakorkowany poza tym w tym roku będzie można sprawdzić o ile zmalał ruch po otwarciu trasy kaszubskiej która powinna dużą część ruchu odebrać. Jeszcze inna sprawa jest taka że w 2013 ten odcinek morskiej był kompleksowo
Człowieku nic nie przyspieszy ponieważ obowiązują je te same limity prędkości. Odcinek morskiej w Cisowej jedynie w lecie jest zakorkowany poza tym w tym roku będzie można sprawdzić o ile zmalał ruch po otwarciu trasy kaszubskiej która powinna dużą część ruchu odebrać. Jeszcze inna sprawa jest taka że w 2013 ten odcinek morskiej był kompleksowo remontowany były głębokie wykopy jezdnie praktycznie budowano od podstaw wtedy jakiś bałwan wymyślił sobie że zatoczki przystankowe trzeba zamknąć plackami trawnika. Najzabawniej to wygląda między przystankami zbożowa i dawne Tesco 150 m między przystankami i zamknięta zatoka wymuszająca tracenie czasu na objechanie trawnika i wjazd do następnej zatoki po 20 metrach. Co do przyspieszania to można przyspieszyć rozkłady jazdy skrócić czas przejazdu w pewnych godzinach
- 3 10
-
2023-03-16 08:43
Człowieku, jakie znaczenie mają limity prędkości przy średniej 10-15km/h? (1)
Nie chodzi o to żeby autobus zasuwał nie wiadomo ile, a żeby się nie zatrzymywał między przystankami. To wystarczy żeby był 2x szybszy od samochodu.
- 16 1
-
2023-03-16 11:04
a gdzie się niby zatrzymuje indziej niż przystanki i światła widzisz na tych zdjęciach czubie korki które uniemożliwiają jazdę?OpóźnienIa w realizacji kursu są spowodowane jedynie przez pasażerów lub styl jazdy kierowcy gdzie ty biedaku ten trolejbus mający przystanek średnio co 300 m wygra z samochodem ja nawet rowerem cymbale szybciej dojadę na wzgórze maksymliana z tej cisowej niż ten biedny trajtek do dworca głównego żaden bus pas niczego nie zmieni
- 4 4
-
2023-03-16 09:44
po co buspas wzdłuz lini SKM? (1)
- 5 3
-
2023-03-16 10:16
Bo SKM na tym odcinku to parodia!
Z Chyloni do Głównej jedzie 10 minut o ile się nie spóźni. To dla kogo ma być taka oferta? Nawet jeśli bym mieszkał blisko dworca to i tak do SKM będę szedł co najmniej 5 minut dłużej niż na przystanek autobusowy. W centrum jeszcze gorzej bo dworzec jest na skraju centrum no i z 10 minut robi mi się minimum 20 czyli to samo co autobus. Do tego autobusy są częstsze i bardziej niezawodne bo jak się jeden zepsuje to nie stoi cała linia jak na SKM.
- 4 1
-
2023-03-16 09:48
znowu wydadzą 50 milionów żeby kilka pojazdów na godzinę mogło pojechać szybciej (3)
w tym czasie reszta zmotoryzowanych mieszkańców nadal będzie gnił w korkach
- 6 7
-
2023-03-16 10:00
No tak
Znowu pisiakom nie odpowiada
- 3 6
-
2023-03-16 13:23
taka opinia ma sens jedynie wtedy, gdy się myśli o pojazdach (1)
w mieście trzeba przede wszystkim myśleć o ludziach
- 4 0
-
2023-03-16 18:53
No tak, te pojazdy przecież puste jeżdżą.
- 0 1
-
2023-03-16 09:58
Nie płacz
Szczurek jest za PO, ten bus pas powstanie tak szybko jak tramwaj z moreny do wrzeszcza
- 3 4
-
2023-03-16 10:05
lepsze to niż wcale (1)
- 1 3
-
2023-03-16 13:10
w Gdyni od lat jest tylko...wcale
- 1 1
-
2023-03-16 17:01
A ja sie nie zgodze. Owszem, lepiej jesli jest zachowana ciaglosc. Ale jezeli zbudujemy buspas, ktory ma kilometr, ale na tym kilmetrze zawsze jest korek i autobus pokonuje go w 10 minut to budujac juz ten kilometr zyskujesz prawie 10 minut dla pasazerow. Buspas wrecz nie ma sensu poza miejscem, gdzie sie twoerzy korek.
- 5 0
-
2023-03-17 06:42
Takie rzeczy są normą w Gdyni
Powoli po trochu
- 0 0
-
2023-03-16 07:37
Opinia wyróżniona
(2)
Temat jeszcze z 2018r. gdy dyrektorem ZDiZ był Wojciech Folejewski. Pamiętam spotkanie z ZKM i PKT na miejscu, gdzie sprawdzaliśmy czy trolejbus da radę bez przesuwania słupów trakcyjnych przejechać jadąc po zatokach/pasach do skrętu w prawo. Zatrzymaliśmy kilku kierowców Tirów prosząc o pomoc, której chętnie udzielili. Niestety, lokalizacja przewodów trakcyjnych powodowała, że wysokie pojazdy jadąc prawym pasem zderzały by się z pantografami trajtków, dlatego temat na tamten czas umarł.
- 35 1
-
2023-03-16 08:59
To obiecanki przed wyborami
- 7 0
-
2023-03-16 09:45
wydają dziesiątki milionów na buspasy a jednocześnie hurtowo tną połączenia. O co tu chodzi?
- 6 0
Wszystkie opinie
-
2023-03-16 07:02
Jakiś dom wariatów z tymi buspasami (3)
- 42 20
-
2023-03-16 07:04
To Gdynia - miasto z buspabsów i czerwonych ścieżek rowerowych (2)
- 17 3
-
2023-03-16 07:34
i Tristarem który więcej korkuje niż pomaga... (1)
- 13 1
-
2023-03-16 08:44
Dopóki nie wysiądzie i nie okazuje się że korków jest więcej :D
- 3 1
-
2023-03-16 07:02
(5)
A więc większe korki.Słuszna koncepcja.
- 15 26
-
2023-03-16 07:06
Przesiądź się do konunikacji (4)
nie będziesz stał w korkach. Już niebawem wejdą przepisy o opłatach za wjazd autem do miasta, korki znikną, więc rozbudowa dróg jest zbędna.
- 3 8
-
2023-03-16 07:09
Nie znikną, wszyscy zapłacą za wjazd
- 5 1
-
2023-03-16 07:35
po jakich środkach masz taki "zjazd"???
- 5 0
-
2023-03-16 08:12
(1)
I ty czubie się z tego cieszysz że banda komunistycznych eko czubow robi deficyt na miliardy i szuka wciąż nowych źródeł wyciągania kasy? Myślisz ty trochę mózgiem czubie?
- 5 1
-
2023-03-16 08:46
Idź kup jeszcze jeden samochód i to koniecznie z większym silnikiem niż somsiad, bo musisz kupować części i paliwo.
Wolę rządy "komunistów" działających dla dobra społeczeństwa, niż korporacji kierujących się tylko zyskiem.
- 1 4
-
2023-03-16 07:03
A kiedy jeden tani bilet miesięczny na wszystkie środki komunikacji miejskiej w całym trójmieście ??? (5)
Przypomnę ze np. bilet miesięczny w Pradze kupowany na rok z góry kosztuje ok 60 zł / miesiąc.
- 40 3
-
2023-03-16 08:38
Tak, obecnie taniej jest mi jechać autem niż komunikacja miejska.
- 6 0
-
2023-03-16 09:19
(3)
Bilet roczny to 3650 CZK, co daje w przeliczeniu 720 PLN. Nie wiem czy dużo osób byłoby w stanie taką kwotę zapłacić jednorazowo.
- 0 4
-
2023-03-16 09:31
W sytuacji kiedy miesieczny na cale trojmiasto to 240 zl, a ma byc bodajze 275, to raczej nie widze problemu.
To jednak 180 zl miesiecznie roznicy w tej chwili miedzy calorocznym miesiecznym w Pradze a miesiecznym w trojmiescie. Sporo, prawda?
- 2 0
-
2023-03-16 09:45
Serio? Na prawde myyslisz ze woleliby płacic 240 zl miesiecznie zamiast 720 / rok? To 2160 zl róznicy !!!! (1)
- 3 0
-
2023-03-16 10:33
Do tego mega wygoda - placisz raz na rok, nie musisz co miesiac tego odnawiac, przelewac itp.
- 2 0
-
2023-03-16 07:13
No tak kucyk (3)
Nie można go namalować i masz problem
- 25 3
-
2023-03-16 07:39
Lepiej poszerzyć drogę rowerową do nikąd (2)
Przy hali na Jana z Kolna i się odkorkuje
- 3 2
-
2023-03-16 08:47
Proponuję więcej parkingów. (1)
Po co komu jakieś chodniki i ścieżki rowerowe? Można przecież podjechać samochodem pod drzwi!
- 2 4
-
2023-03-16 09:30
Jest już team Kukla i chłopcy z bulwaru
a wciąż im ciasno
- 0 0
-
2023-03-16 07:15
Brawo czy oni wogle myślą
Najlepiej zwińcie asfalt i podatki dodatkowe nałóżcie parkingi zlikwidujcie i słupki postawcie
Oraz strefę płatnego parkowania powiększcie
Za chwilę wybory glosujemy- 18 7
-
2023-03-16 07:19
Mam nadzieję, że nie taki, który już istnieje (1)
Od przystanku Owsiana, do Zbożowej. Pseudo BusPas, po którym nie mogą jeździć trolejbusy, bo sieć za daleko odchodzi i jak jedzie jakiś TIR, to można stracić pantografy....
- 10 1
-
2023-03-16 08:16
Mądrzy kierowcy trolejbusów letni korek objeżdżają lewym pasem morskiej wymaga to troszkę pomyslunku i umiejętności jazdy dużym pojazdem ale gwarantuje minimalne opóźnienie na punkcie kontroli czasu przy kartuskiej kto jedzie z tą stonka od pętli do obwodnicy prawym pasem ten ma minimum 10 minut w plecy. To co odwalili za owsianą do niczego się nie nadaje bo to jest ślepy pas
- 2 0
-
2023-03-16 07:26
Niska jakość remontu (1)
Na wyremontowanej części ulicy 3-maja, studzienki zaczynają się już zapadać
- 13 0
-
2023-03-16 07:41
Tu też omnibus namaluje na planie
Studzienki tam gdzie koła jeżdżą i zapadną się w pół roku. Po co między kołami przecież
- 2 0
-
2023-03-16 07:30
To będzie czy nie?
Będzie, ale nie ma dokumentacji? Nie wiadomo kiedy powstanie? Czyli nic się nie zmienia jak z obwodnicą Witomina
- 16 1
-
2023-03-16 07:33
Żeby nie było korków (4)
Robią buspasy. Chyba jakaś nagroda albo prykaz z Zielonej Eko Unii musi plynac, że tak ochoczo planują buspasy.
Może to jakieś projekty niemieckie które trzeba kupić? Może kredyt który trzeba zaciągnąć? Ktoś orientuje się jaka jest prawdziwa przyczyna tego szaleństwa?- 19 17
-
2023-03-16 07:45
Twoja stara
- 1 3
-
2023-03-16 08:49
Samochodoza
- 2 1
-
2023-03-16 09:46
właśnie jest tak jak piszesz, pracowałam w pewnej instytucji państwowej w 3 mieście, i powiem tak środki były zawsze na coś co lądowało w magazynie na lata, ale były środki trzeba było je wydać oczywiście + mieć swoje lub kredycik i kupić coś na co był konkretny grant , a co tam ze to nie było potrzebne ... to jest te celowe i oszczędne wydatkowanie pieniędzy przy zadłużaniu się dla grantów . każdy mówi unia dala gdyby nie unia to by nic nie było, owszem jest ale nikt nie podaje ile długu przy tym jest w konkretnych bankach na lata . gdyby to unaocznić ludziom to może by się obudzili z tego snu o eurokołchozie
- 3 1
-
2023-03-16 11:01
Mieszkają poza Gdynią, gdzie nie mogą sprawować władzy. Nudzą się. I mają pomysła. Ot i cala zagadka.
- 2 0
-
2023-03-16 07:37
Opinia wyróżniona
(2)
Temat jeszcze z 2018r. gdy dyrektorem ZDiZ był Wojciech Folejewski. Pamiętam spotkanie z ZKM i PKT na miejscu, gdzie sprawdzaliśmy czy trolejbus da radę bez przesuwania słupów trakcyjnych przejechać jadąc po zatokach/pasach do skrętu w prawo. Zatrzymaliśmy kilku kierowców Tirów prosząc o pomoc, której chętnie udzielili. Niestety, lokalizacja przewodów trakcyjnych powodowała, że wysokie pojazdy jadąc prawym pasem zderzały by się z pantografami trajtków, dlatego temat na tamten czas umarł.
- 35 1
-
2023-03-16 08:59
To obiecanki przed wyborami
- 7 0
-
2023-03-16 09:45
wydają dziesiątki milionów na buspasy a jednocześnie hurtowo tną połączenia. O co tu chodzi?
- 6 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.