Fakty i opinie

Będzie odcinkowy pomiar prędkości na obwodnicy

GDDKiA chce wnioskować do GITD, by kamery odcinkowego pomiaru prędkości pojawiły się na obwodnicy Trójmiasta.
GDDKiA chce wnioskować do GITD, by kamery odcinkowego pomiaru prędkości pojawiły się na obwodnicy Trójmiasta. fot. Trojmiasto.pl

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w najbliższych dniach zwróci się z oficjalnym wnioskiem do Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego o montaż odcinkowego pomiaru prędkości na obwodnicy Trójmiasta. Zanim jednak nad ekspresówką pojawią się pierwsze maszty z kamerami... mogą minąć nawet 2 lata.



zakończona Łącznie głosów: 3958
Na początku grudnia informowaliśmy o analizie, jaką prowadzi gdański oddział GDDKiA w celu poprawy bezpieczeństwa na obwodnicy. Pomysł zakłada ograniczenie maksymalnej dopuszczalnej prędkości na gdańskim odcinku ze 120 km/h do 100 km/h, podobnie jak ma to miejsce na gdyńskim odcinku trasy S6.

Drogowcy do idei ograniczania prędkości od samego początku podchodzili z dystansem. Teraz idą krok dalej i chcą, by na obwodnicy pojawił się system odcinkowego pomiaru prędkości (OPP).

Podobne pomysły pojawiały się już wcześniej. Gdy w 2016 roku CANARD (jednostka wydzielona z Inspekcji Transportu Drogowego do obsługi m.in. odcinkowych pomiarów prędkości) kończył instalację niemal 30 urządzeń OPP, drogowcy chcieli, by takie same urządzenia pojawiły się na trójmiejskiej ekspresówce, która już wtedy uchodziła za jedną z najbardziej niebezpiecznych i obleganych tras w kraju. Wówczas nie starczyło na to pieniędzy.


Teraz jednak sytuacja się zmieniła. We wtorek w Ministerstwie Inwestycji i Rozwoju została podpisana umowa na unijne dofinansowanie realizacji projektu "Zwiększenie skuteczności i efektywności systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym". Dofinansowanie ze środków UE wyniesie aż 137,7 mln zł.

Nowy system ma objąć swoim zasięgiem wszystkie kategorie dróg publicznych. W ramach realizacji projektu przewidziano zakup 358 nowych urządzeń rejestrujących, w tym 111 urządzeń, które zostaną zainstalowane w nowych lokalizacjach (fotoradary stacjonarne i mobilne, odcinkowe pomiary prędkości, rejestratory przejazdu na czerwonym świetle zamontowane również na przejazdach kolejowych). 247 urządzeń przeznaczonych będzie do zainstalowania w dotychczas wykorzystywanych lokalizacjach - sukcesywnie wymieniane będą najstarsze i wyeksploatowane już urządzenia funkcjonujące w ramach systemu CANARD GITD.

I prawdopodobnie właśnie z tej puli mogłyby pochodzić środki na sfinansowanie odcinkowego pomiaru prędkości na obwodnicy.

- Nie jesteśmy przekonani czy ograniczenie prędkości jest właściwym rozwiązaniem, bo jak pokazuje praktyka, jeśli kierowcy przestrzegają obecnych przepisów, to zagrożenia na drodze nie ma. Najbardziej niebezpieczni są tzw. ekstremalni kierowcy, którzy znacznie przekraczają prędkość i np. wjeżdżają w tworzący się korek - mówił we wtorek na antenie Radia Gdańsk Bartłomiej Banach, naczelnik wydziału Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w gdańskim oddziale GDDKiA.
Przyczyny zdarzeń od początku stycznia do końca listopada 2018 r.
przyczyny wg rodzaju winyliczba zdarzeńliczba wypadkówliczba zabitychliczba rannychliczba kolizji
ogółem82643156783
z winy kierujących74338 - 52705
gwałtowne hamowanie2 - - - 2
inne przyczyny211 - 220
niedostosowanie prędkości do warunków ruchu25614 - 19242
nieprawidłowe cofanie1 - - - 1
nieprawidłowe omijanie9 - - - 9
nieprawidłowe skręcanie31 - 12
Jak zdradził, GDDKiA jako zarządca obwodnicy w najbliższych dniach zwróci się z wnioskiem do Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego o montaż na obwodnicy odcinkowego pomiaru prędkości. To ma być pierwszy tego typu formalny wniosek w tej sprawie, co w praktyce oznacza otwarcie - dodajmy długiej - drogi do instalacji urządzeń.

- Bezpieczeństwo jest ważniejsze od mandatów, jakie pewnie pojawiłyby się w początkowym okresie funkcjonowania systemu. Uruchomienie kamer nie jest takie proste i pewnie trochę potrwa, co widać choćby po ul. Słowackiego w Gdańsku, gdzie system już jest, ale wciąż nie udało się go uruchomić. Mamy nadzieję, że GITD uda się nam przekonać.
Jak informuje CANARD instalacje nowych urządzeń w nowych lokalizacjach powinny rozpocząć się w III kwartale 2020 r. Posadowienie nowych urządzeń w istniejących lokalizacjach rozpocznie się natomiast w III kwartale 2021 r.

Obecnie na Pomorzu odcinkowy pomiar prędkości funkcjonuje tylko w jednym miejscu - na drodze wojewódzkiej nr 216 z Redy na Hel. W tym przypadku inicjatorem był jednak Samorząd Województwa Pomorskiego, który go zaprojektował i zbudował, a następnie przekazał do eksploatacji Głównemu Inspektoratowi Transportu Drogowego.

Statystyka zdarzeń drogowych na Obwodnicy Trójmiasta w latach 2016-2018
201620172018
wypadki445743
wypadki ze skutkiem śmiertelnym - 31
zabici - 31
ranni567556
kolizje600688783
zdarzenia drogowe644745826

Opinie (562) ponad 10 zablokowanych

  • Jeszcze buspas zróbcie (66)

    Wszędzie inwigilacja i ograniczenie precz z komuna

    • 290 517

    • (31)

      I bardzo dobrze, 90% ludzi nie nadaje się do tego żeby mieli wolność bo robią totalne głupstwa

      • 106 34

      • (3)

        Zabraniam tobie publicznych wypowiedzi bi są glupie

        • 26 50

        • a co ze ścieżką rowerową? (2)

          my rowerzyści żądamy pełnego i nie ograniczonego dostępu do obwodnicy!!!

          • 17 16

          • i co z elektrycznymi hulajnogami (1)

            wszędzie je maja a u nas nie

            • 11 2

            • polaki zasuwaki

              tylko niewolnik się spieszy, bo strach go pędzi,
              człowiek wolny, hrabia, płynie dostojnie ziewając na tratujący się tłum szczurów

              • 32 2

      • dla mnie jestes niebezpieczny wiec powinienes być w klatce, ok? bo piszesz totatlne głupstwa

        • 11 26

      • (21)

        Piane biją ci którzy mają za uszami. Przepisowych kierowców to nawet nie interesuje czy zamontują czy też nie. Są ludzie szanujący przepisy i życie innych i na 120 jadą 120 albo 110 a nie 150 albo 180. Jednostki jeżdżące szybko i niebezpiecznie same się eliminują po czasie, gorzej jak zabierają na tamten świat przypadkowych ludzi :( Powinni na każdym jednym skrzyżowaniu zrobić monitoring przejazdu na czerwonym i wysyłać listem pozdrowienia.

        • 70 17

        • (19)

          Tak to jest, jak "łyka" się każdą opinię bezrefleksyjnie. Szybko nie musi oznaczać "niebezpiecznie". Kierowca jadący 130 na ograniczeniu do 110, ale nie "skaczący po pasach" jest mniej niebezpieczny od "sieroty" na pustej Obwodnicy, ciągnący się lewym pasem 70km/h i zmieniający pasy bez kierunkowskazu.

          • 26 46

          • (4)

            Albo od sieroty co włącza się do ruchu na obwodnicy z prędkością 50km/h nie wykorzystując pasa do rozpędzania.

            Statystyki prowadzą, a nie potrafią wyciągnąć wniosku, ze nie jest to główna przyczyna kolizji!

            • 25 16

            • (2)

              Główną (lub w ostatnich latach, drugą w kolejności) przyczyną kolizji jest od lat nadmierna prędkość. Sprawdź! Nie zaklinaj rzeczywistości!

              • 33 14

              • on ma dysonans poznawczy, to się leczy psychiatrycznie (1)

                nie wytłumaczysz choremu, któy żyje w zaprzeczeniu,
                jego cały domek z kart, który uważa za życie, by runął

                • 14 2

              • nawet sie nie chce czytac twojego komentarza, jakas paplanina

                • 2 3

            • bo jak jedzie sierota to trzeba jej pomóc i wpuścić, czego nie rozumiesz ?

              jak masz ciśnienie to jedź na autostradę do Niemiec i będziesz się bała mandatu za 300 EUR co ?

              • 1 2

          • (8)

            tylko ze taka sierota z przyczepa zdarzy się raz na jakis czas a kretyni szybko jeżdżących jest pełno. Jak słyszę "Szybko nie musi oznaczać "niebezpiecznie"" to są teorie ludzi przez których później są korki na obwodnicy spowodowane wypadkami.

            • 37 8

            • (7)

              Hmm to dziwne zawsze jeżdżę szybciej a wypadku nie miałem- dziwne 50 tyś kilometrów rocznie i cały czas od 12 lat bez wypadku- bardzo dziwne bo nie zgadza się z twoją teorią.

              • 12 35

              • re (1)

                bo mądrzejsi ustępują ci

                • 16 5

              • w punkt

                tak dokłądnie jest, mądrzejszy ustępuje głupiemu

                • 15 3

              • No bo jakbyś miał, to byś leżał na cmentarzu, a nie pierniczył na forum. Kwestia czasu, kozaczku.

                • 13 4

              • I oby tak zostało (1)

                Ja słyszałem o pasażerze samochodu, który jechał 200/h i przeżył wypadek bo nie zapiął pasów- wyleciał przez szybę i nie spotkał nic na drodze swojego lotu. Czy to oznacza, że nie lepiej ich nie zapinać?

                • 8 1

              • Legenda miejska, tak jak to, że w Polsce jest broń energetyczna :)

                • 3 0

              • Pewnego dnia możesz zakończyć swój żywot i już wiecej nie napiszesz takiego komentarza. Nie jesteś w stanie przewidzieć wszystkiego. Choćby pieszego który przechodzi przez obwodnicę. Wystraszysz się, zahamujesz, rąbniesz w filar mostu i papa żegnamy nastepnego który twierdził, że szybko nie znaczy niebezpiecznie. A ci jeżdżący 70 -120 dojadą do swojego celu i nadal będą żyć. Do przepisowej jazdy trzeba po prostu dorosnąć.

                • 9 3

              • i czego to dowodzi ? a ilu jest kierujących ? staystyka się kłania do pierwszego razu

                • 1 0

          • (1)

            Jadąc dwa razy wolniej dajesz wszystkim dwa razy więcej czasu na reakcję, panie "szybki, ale bezpieczny". Statystyki wypadków są nieubłagane - najczęstszą przyczyną wypadków jest umiłowanie wysokiej prędkości i wstręt do naciskania hamulca, a najpoważniejsze w skutkach są kolizje przy dużych prędkościach.

            • 32 5

            • zgadza się, badania ruchu i symulacje pokazują, że płynność ma większe znaczenie i wpływ na średnią prędkość

              ale co tam naukowcy,
              janusz ma w mózgu jedną sprężynkę tylko podłączoną do pedału gazu,
              nie wytłumaczysz sierotce mariolce

              • 15 4

          • Przekraczając prędkość musisz liczyć się z tym (1)

            Że jakiś mniej doświadczony kierowca lub tzw. Dzban widząc w lusterku, że jesteś dość daleko, zmieni pas na lewy. Przy dużej prędkości kwestią sekund jest, że będziesz na jego zderzaku. Brak wyobraźni to duży problem na drodze

            • 9 2

            • Tyle że ten "dzban" jak to ująłeś, może zakładać że jedziesz mniej więcej z dopuszczalną prędkością a nie 220/h... I widzi daleko auto, to wjeżdża...
              Uwierz, nie mam tendencji ani chęci zajeżdzać ludziom drogi ale jak w przeciagu paru sekund pokonuje odległość kilkuset metrów, to mi nie wmówi że to było 30km/h różnicy...

              • 6 0

          • Idiotą jesteś. Włącz się do ruchu, jak Ci zap*** 160 na ograniczeniu 100. Żebyś Sk*** wpadł w poślizg i zginął. Jednostki chore psychicznie należy eleminować

            • 4 3

        • #preczzautamiztrojmiejskiejobwodnicy

          Komoletne ograniczenie dlatego wlasnie w tym kraju mozna dymac ludzi wzglednie myslacych ze mysla. Niexh igranicza do 80 i co 5 km automat z herbata i kawa na srodku najlepiej zeby nie robic zbyt duzych kosztow a jedynie przychod bo orzeciez na tym ma to polegac :)

          Lepszy pomysl sie pojawil :) po co te auta zaglosujny calyn 3miastem zeby obwodbice zmoderbizowac na trakt 3miejski ze sciezkami dla rowerow i dorozej np :)
          Akcja
          #preczzautamiztrojmiejskiejobwodnicy

          • 0 1

      • (2)

        Pierwsze działanie za dwa lata hahahahahahahaha
        I dalej nie trzeba czytać :)

        • 6 0

        • (1)

          Albo 2 wypadki śmiertelne. Słowackiego też śrutowanie robili po tym jak kilka osób zginęło. Chociaż faktycznie uspokoili się tam dopiero po montażu pomiaru prędkości. Gdańsk, tam jest GDDKiA, to jednak betony.

          • 1 1

          • Śrutowanie było niepotrzebne

            Na Słowackiego stoi 70, nawet jadąc 90 nie da się wylecieć na żadnym z łuków. Trzeba zapiep**ać zdrowo powyżej setki, a fizyczna eliminacja zapiep**ających zdrowo powyżej setki na takim odcinku jest korzystna dla społeczeństwa.

            • 0 2

      • w demokracji to owe 90% ma głos

        • 2 0

    • jakby się naród nadawał do wolności i demokarcji nie trzeba by było wprowadzać podobnych środków (2)

      a tak banda nieskoordynowanych tumanów może trochę popuści pampersy jak trzeba będzie zapłacić kilkaset złotych

      • 51 10

      • "tragedii wspólnego pastwiska" i to tyle co mam do powiedzenia o wolności :)

        • 3 0

      • ale to właśnie ów naród, demokratycznie wprowadził sobie i tej bardziej kumatej części, ograniczenia o których piszesz

        • 2 0

    • Mario o o o! (5)

      Ty komune to opowiadan babci znasz a drzesz ryja o komunie jakbys conajmniej jeden dzien przezyl w niej. Za komuny byla wolnosc to,teraz sa same zakazy.

      • 27 6

      • (4)

        Jakbyś dostał kilka razy pałą za bycie poza domem po zmroku to byś inaczej śpiewał...

        • 11 16

        • byle kogo milicja nie pałowała. (1)

          trzeba było na to zasłużyć. Taki Bolek nie zasłużył bo ani razu w swoim życiu jak to sam mówił nie dostał pałą czy z liścia . Ten to miał znajomości!!!

          • 6 4

          • jak majątek znikąd na żoliborzu, granie w filmach dla dzieci

            szemrane powiązania

            • 7 0

        • w Polsce nigdy nie było komuny (1)

          wracaj do książek

          • 5 1

          • Masz rację, była pełna demokracja między 44 a 89.
            Niech zgadnę, nikt tak naprawdę nie wprowadził prawdziwego komunizmu, bo gdyby tak było, to by był tam raj...

            • 1 3

    • Jak ludziom wolność nie wychodzi to trzeba ich za ryj prowadzić.

      • 26 5

    • co z pomiarem na słowackiego? ktoś za to poniósł odpowiedzialność? (3)

      • 14 6

      • Na trojmiasto.pl pisali, że ma działać na Euro 2012 (2)

        • 12 1

        • (1)

          Kłamiesz, albo podaj tytuł artykułu!

          • 1 3

          • puknij się

            • 0 0

    • I progi zwalniające co 500m (1)

      • 16 7

      • Słaby troll jest słaby

        Mistrz

        • 3 0

    • Typowe działanie na odczepnego

      • 3 8

    • (2)

      Buspas i autobusy, to jest jakiś absurd i rekord idiotyzmu, że na tak uczęszczanej trasie jak obwodnica nie kursują autobusy.

      • 5 9

      • kursują so najmniej 2 linie.

        • 9 0

      • o, specjalista zabrał głos na podrzędnym forum o charakterze tabloidu

        wierzymy ci wszyscy o najjaśniejszy

        • 3 0

    • (4)

      Strasznie się awanturujecie o te 20 km/h z ciekawości policzyłem róznica przejazdu calej dlugosci obwodnicy - od autostrady do gdynii miedzy 120 a 100 to 3 minuty i 52 sekundy. Tyle dziennie byście tracili gdyby wprowadzono ograniczenie do 100 na całej długosci.(Nie uwzgledniam tego, ze dozwolone w Gdynii juz jest ograniczenie do 100).
      Nie rozumiecie tego, ze wiecej tracicimy w korku przez to ze wiekszosc z NAS(kierowców) nie przestrzega nawet tych 120 km/h bo nie ma bata...

      • 36 1

      • d**ilowi tego w żaden sposób nie przetlumaczysz

        • 14 1

      • (2)

        W teorii... rzadko udaje się przejechać płynnie ta trasę :(

        • 4 1

        • (1)

          Bo zamiast prawy pas 90-100, a lewy 110-120 jest prawy do 90 (przez ciągłe włączanie się i hamowania), a lewy to chaos zajeżdżania drogi ciśnięcia gazuuuuu

          • 14 2

          • zabronić dołączania się, zlikwidować zjazdy i wjazdy na obwodnicę

            połączyć dwa końce obwodnicy w tor
            i niech się ścigają Janusze

            • 8 1

    • (4)

      Słychać bełkot redukcji do absurdu i kwik oderwanych od pedału gazu. :)

      • 12 4

      • (3)

        Do „Skodziarza”- A potem taka skoda 50 km/h- bo im wolniej tym bezpieczniej ....

        • 6 12

        • Bo tak jest, tym wolniej, tym bezpieczniej. (1)

          Wjedź w drzewo przy prędkości 10 i 100 km/h, to się przekonasz. Albo sprawdź obrazki w internecie.

          • 10 7

          • Idąc tym tokiem rozumowania powinieneś chodzić pieszo.

            Raz idąc wpadłem (przez jedną dziewczynę po drugiej stronie ulicy) na drzewo i nic mi się nie stało. To znaczy trochę głowa bolała. Następnym razem zostanę w domu i będę siedział na fotelu (tylko broń Boże bujanym). Polecam.

            • 4 3

        • Dalej bełkot redukcji do absurdu - na ekspresówce jadę sobie 100-110 spokojnie i wystarczy. Także daj sobie siana, bo się kompromitujesz :)

          • 5 4

    • (1)

      jako kierowca znasz prawo o uchu drogowym. jak się nie podoba nie musisz jeździć samochodami. to są przywileje i obowiązki

      • 12 1

      • bo on żąda

        i on się domaga, żeby mu dać, zapewnić, zrobić,
        bo on żąda

        • 8 0

    • Znaczy się od uruchomienia systemu Tristar zwiększyły się korki i liczba wypadków .... (1)

      • 3 3

      • A liczba samochodów to co?

        • 5 1

  • Kiedy bedzie jeden tani bilet na wszystkie mozliwe liniie wcalej aglomeracji trojmiejskiej?? (29)

    Moze wowczas obwodnica nie bedzie tak zapchana?

    • 318 33

    • Jest bilet metropolitalny...dość tani, chyba (20)

      Że ktoś ma kiepska prace

      • 4 17

      • (10)

        Nie rozumiem jednego. Po co jeździć po całej aglomeracji? Mieszkam w Gdyni pracuję w Gdyni mieszkam w Gdańsku pracuje w Gdańsku mieszkam w Kowalach pracuję w Kowalach - ludzie szukają sobie mieszkania daleko w polu a pozniej niepotrzebnie korkują drogi. Powinien być zakaz pracy dalej niż 20 km od miejsca zamieszkania lub obowiazkowa jazda komunikacją np. skm

        • 5 78

        • (5)

          powinien być zakaz wypowiadania się gimnazjalistom

          • 56 2

          • lub zakaz zmiany pracy (4)

            • 7 0

            • (1)

              I brania kredytu

              • 2 0

              • i nie splacania go

                • 0 0

            • Najlepiej nie wróci nakaz pracy (1)

              • 2 0

              • i nie bylo by bezrobocia

                • 0 0

        • 9 rano (2)

          ale najdurniejszy komentarz dnia już poszedł

          • 14 2

          • (1)

            To co pisze ma sens. Rozwiązaniem może być powołanie jednego organizmu miejskiego, ciągnącego się od dotychczasowego Gniewu aż po Lębork. Nazwijmy go Lechokaczyńsk.

            • 7 0

            • Kaczogórd

              tylko Disney musiał by udzielić licencji.

              • 0 0

        • I nie zrozumiesz...

          Dlatego pracujesz tam gdzie pracujesz..

          • 3 1

      • 150 na jedno miasto (5)

        (Sopotu nie liczę oddzielnie) lub
        230 na Trójmiasto to trochę dużo.
        Za akceptowalne (nie tanie) uznałbym odpowiednio 120 i 180.

        • 7 1

        • W Pradze bilet miesieczny na wszystko kosztuje 90 zl (1)

          Przy takich cenach w trojmiescie jak obecnie nie ma sensu sie jezdzic komunikacją miejska, pamietajmy tez ze procz ceny liczy sie rowniez czas dojazdu i komfort

          • 17 0

          • zatem dojeżdzaj z Pragi na ich bilecie.

            • 1 2

        • zapraszam do UK, dojazd do pracy niektórych kosztuje 2-3 tysiące funtów rocznie (2)

          • 1 2

          • No i ? A zarobki w UK pewnie wynosza 2200 PLN brutto, prawda? (1)

            • 2 2

            • proporcjonalnie w Polsce by było 10% dochodu

              zarabiasz 3500 brutto, dojazd 350 miesięcznie

              • 1 0

      • Tani jest dla tych co maja dobra prace a i tak jezdza dobra bryką. Dla biednych jest za drogi

        i musza kupowac 20letnie poniemieckie złomy na gaz ktorymi najbiedniejsci imigranci w Niemczech nie chca juz jezdzic zeby dojechac do roboty, bo tak wychodzi im taniej.

        • 13 0

      • Chcesz zlikwidować kiepskie stanowiska pracy czy ludzi je zajmujących? (1)

        • 0 0

        • wszystko

          • 0 0

    • (2)

      Przewidujemy kontrapas dla ekipy rowerowej

      • 6 6

      • (1)

        Słaby troll jest słaby

        • 1 1

        • bo jest słaby i jest słabym trolem.

          • 0 0

    • (1)

      Gdyby były linie autobusowe na obwodnicy z Gdańska do Gdyni i takie różne, to obwodnica byłaby nie zapchana. Ale komuś zależy, aby takich linii nie było. Dlaczego?

      • 10 4

      • Bo nakupowali szrotów a nie autobusów i to się nie nadaje na obwodnicę do kursowania codziennie po wiele kilometrów. Poza tym, przecież to byłby na bank diesel więc lobby panów w ciasnych gaciach którzy muszą czuć siodełko między nogami zaraz podniosło by jazgot że miasto nie jest eko.

        • 1 1

    • (1)

      Nie będzie wspólnego biletu to jest tylko mydlenie oczu.

      Dostaniesz kartę dzięki której zapłacisz w każdym środku transportu w trójmieście ale bez wspólnego biletu.

      Gdańsk Gdynia - płacisz za bilet na autobus, wsiadasz do skm płacisz za bilet na skm, wsiadasz do autobusu w gdyni płacisz za bilet w gdyni. wyjdzie tyle samo albo drożej

      • 4 2

      • Wyjdzie drozej. Ciekawe, komu na tym zalezy zeby tak wyszlo ?

        • 4 0

    • Powinni zrobić i narzucić limit SKM 30km/h, nie będzie wtedy awarii, nie będzie korków na całej linii.

      • 0 0

  • (6)

    OK ale co z przepisami wykonawczymi? Kamery wiszą od lat i co? Ktoś przytulił kasę a sprzęt wisi bezużytecznie i niszczeje. Żeny to miało sens muszą istnieć przepisy pozwalające egzekwowanie i karanie kierowców.

    • 166 21

    • (5)

      Te kamery, które wiszą, nie są od pomiaru prędkości, tylko od sprawdzania natężenia ruchu. Dzięki nim można określić ile aut danego dnia przejechało obwodnicę

      • 20 2

      • (4)

        Po co strzępisz język, on swoje wie... przecież nigdzie w Polsce nie ma odcinkowych pomiarów, w ogóle nie ma na to przepisów...

        • 6 2

        • w Warszawie jest (2)

          • 6 0

          • Nie ma takiej możliwości, obecnie przepisy nie pozwalają na karanie na podstawie odcinkowego pomiaru prędkości

            • 2 6

          • To była ironia kolego :)
            W Polsce jest ponad 30 odcinków pomiarowych na trasach międzymiastowych.
            Co do miast to się nie wypowiadam - im więcej tym lepiej.

            Od razu uwaga do naszych mistrzów kierownicy:
            TO jest pomiar Średniej prędkości, nie maksymalnej.... Nie musicie jechać cała trasę -10 od ograniczenia, wystarczy że jedziecie zgodnie z ograniczeniem.

            • 0 0

        • Jest np. na "siódemce" Glinojeck-Płońsk

          • 2 0

  • Nareszcie, tylko dlaczego tak długo trzeba na to czekać ?! (3)

    • 219 105

    • (2)

      Haha co za łby
      Przez większość dnia nie ma szans na przekroczenie prędkości

      • 8 10

      • Janusz, nie wjeżdżaj ciągnikiem na obwodnicę !

        • 6 1

      • jak będziesz jechać za

        Wolno to też dostaniesz mandat hehe.

        • 5 1

  • I super. (6)

    • 154 72

    • Trochę za późno. Ale ok

      • 9 5

    • bardzo dobrze.

      Teraz czas zmienić status obw. metropolitarnej z PPP na normalny tok i budować.

      • 2 0

    • CO przepraszam super ? (3)

      Idiota Janusz zahamuje na widok kamery , a 5 następnych wjedzie mu w du..pę.
      Następny kaszub w BMW najpierw przetestuje auto , a potem będzie się wlókł 30km/h by mu się średnia prędkość do pomiaru zgadzała. d e b i l i z m

      • 6 9

      • (2)

        to jest tzw odpowiedzialność zbiorowa - nic to nie da dopóki nie będzie surowych kar i ich egzekwowania - kierowców trzeba wychować i zminić mentalność bo aktualnie jak ktoś potrafi płynnie jeździć to jest "wariatem drogowych" a ci co się wloką lewym pasem 40 km/h albo ryszają po 10 sekundach od zapalonego zielonego to są "bezpiecznymi kierowcam" guano prawda , wolę "wyrwać ze świateł i resztę "bezpiecznych kierowców" zostawić z tyło , niech się mielą w swoim sosie ... im mniej aut obok mnie tym mniejsze prawdopodobieństwo że jakiś bezpieczny pan we mnie wjedzie ... Poza tym jak kogoś kto jest doświadczonym kierowcą i pewnie czuje się za kółkiem nazywać od razu wariatem , to tak jakby nieczytaty i nie pismaty ciemniak wyzywał od geniuszy tego co umie pisać i czytać ... połowa szybciej dojechała by ZKM nisz samemu.

        • 2 4

        • (1)

          Nie przesadzaj. Lewym pasem nie jeżdżą 40 i nikt nie nazywa wariatem tego kto jedzie z maksymalną dozwoloną prędkością, w tym wypadku 120. Czytaj ze zrozumieniem.

          • 1 0

          • mam cały zestaw filmów - "szeryfowie lewego pasa " - połowa na filmie to paniusie w gwe cwl i inne nol gksy a druga połowa to taksówkarze

            • 0 0

  • Obwodnica (18)

    Wy lepiej zlozcie wniosek o dodatkowe dwa pasy na obwodnicy

    • 415 78

    • Dopiero wtedy by się zaczęło.

      • 22 17

    • albo osiem w tym jeden tylko dla GWE i GKA (13)

      • 44 9

      • (5)

        Ja dam więcej - 10.
        Kto da więcej?

        • 13 2

        • 17 (4)

          • 5 2

          • Siedemnaście pasów po raz pierwszy (3)

            Kto da więcej ?

            • 8 3

            • Ja proponuję jeden pas dla każdego (2)

              Jeden pas dla każdego kierowcy, kto da więcej?

              • 2 2

              • (1)

                Ale na gołą d**ę?

                • 2 1

              • Tak a dokładnie to między poślady.

                • 1 0

      • (5)

        A no tak bo GD i GDA to mistrzowie kierownicy którzy do tej pory żadnej kolizji nie spowodowali jeżdżą zgodnie z przepisami i są najlepszymi kierowcami na świecie

        • 9 6

        • A ja myślałem że to ludzie kierują samochodami (1)

          A tu się okazuje że to jeden numery rejestracyjne.

          łola boga

          • 10 0

          • trudno zgadnąć co kieruje samochodami z tymi rejestracjami

            • 0 0

        • (2)

          ale to gka, gwe itp ludzie z tymi rejestracjami najczęściej popełniają wykroczenia

          • 4 5

          • twoi rodzice popelnili przynajmniej jedno wykroczenie

            • 1 3

          • Prawda w oczy kole i cię wsie minusujo

            • 2 2

      • Najgorzej niestety prowadzi Gdańsk ostatnimi czasy. Co dzwon na obwodnicy to Gdańskie blachy.

        • 0 0

    • Czytelnik (1)

      Najlepiej rozbudować obwodnicę na całej długości o dodatkowe pasy w każdym kierunku.

      • 11 1

      • Uniemożliwiają to niektóre wiadukty, nie przewidziano dodatkowych pasów i są zbyt wąskie.

        • 2 1

    • bez wyobraźni

      projektowano i tworzono bez wyobraźni od razu powinno byc więcej po obu stronach o jeden pas ....... w godzinach szczytu jechać obwodnica to męka ....

      • 6 1

  • Brawo! (65)

    Super! Skończy sie jazda na zderzaku, miganie długimi... Mam nadzieję, że szeryfowie raz dwa stracą uprawnienia!

    • 298 135

    • (5)

      Szeryf blokuje lewy pas, a nie utrudnia jazdę

      • 62 12

      • (2)

        Szeryf, to osoba która mysli, ze jej wszystko wolno na drodze...

        • 39 19

        • (1)

          Nie,to szejk

          • 10 0

          • milk

            szejk

            • 1 0

      • (1)

        Blokuje, a nie utrudnia. W jednym zdaniu...

        Czy z taką głupotą można rozmawiać?

        Blokuje baranie znaczy: bruździć, być komuś solą w oku, ciskać komuś kłody pod nogi, czynić trudności, dekoncentrować, hamować, komplikować, krępować, mieszać komuś szyki, mnożyć trudności, paraliżować, piętrzyć przeszkody, przeciwdziałać, przeszkadzać, przyhamowywać, psuć komuś szyki, robić komuś wstręty, rzucać komuś kłody pod nogi, siedzieć komuś na głowie, siedzieć komuś na karku, stać czemuś na drodze, stać czemuś na przeszkodzie, stać czemuś na zawadzie, stać komuś na drodze, stać komuś na przeszkodzie, stać komuś na zawadzie, stać komuś nad głową, sterczeć komuś nad głową, tamować, torpedować, uniemożliwiać, utrudniać, wadzić, walić komuś kłody pod nogi, wchodzić komuś w drogę, wchodzić komuś w paradę, wchodzić komuś w słowo, wiązać komuś ręce, wpadać komuś w słowo, zablokowywać, zakłócać, zawadzać, zawracać komuś głowę, brać kogoś w cugle, miarkować, mitygować, ograniczać, okiełznywać, pętać, poskramiać, powstrzymywać, powściągać, przyduszać, przykracać, przystopowywać, stopować, temperować, trzymać coś na uwięzi, trzymać coś na wodzy, trzymać coś w granicach, trzymać coś w karbach, trzymać coś w ryzach, ujarzmiać, ujmować coś w karby, ujmować coś w kluby, ujmować coś w ryzy, ukracać, zmniejszać, brać coś w cugle, komprymować, kurczyć, limitować, minimalizować, obcinać, obniżać, redukować, reglamentować, skracać, spowalniać, uszczuplać, wygaszać, zaniżać, zawężać, korkować, krępować ruchy, opóźniać, sabotować, stawiać opór, tarasować, tworzyć wąskie gardło, tworzyć wąskie korek, tworzyć wąskie zator, unieruchamiać, zagradzać, zastawiać, czynić bezsilnym, gasić, hipnotyzować, kłaść kres czemuś, krzyżować komuś plany, krzyżować komuś zamiary, mrozić, obezwładniać, porażać, razić, skuwać, wiązać, wstrzymywać, zatrzymywać, zniewalać, przerywać, przygważdżać, przykuwać, stawiać tamę czemuś, usadzać, usztywniać, wyłączać, zaklinowywać, dławić, pacyfikować, tłamsić, tłumić, uciszać, udaremniać, zgniatać, barykadować, izolować, odcinać, oddzielać, odgradzać, odłączać, odseparowywać, powstrzymać, dusić, neutralizować, opanowywać, ostudzać, przygaszać, przygłuszać, reflektować, stępiać, studzić, uspokajać, uśmierzać, zagaszać, krzyżować, niweczyć, podstawiać komuś nogę, przekreślać, szkodzić, kiełznać, ukrócać, usidlać, tworzyć korek, tworzyć zator, utrudniać przejazd, zamykać drogę, zawalać, zduszać, oddać niedźwiedzią przysługę, rzucać kłody pod nogi, sypać piasek w tryby, wkładać kij w szprychy, zaszkodzić, źle się przysłużyć, zapychać, zaryglowywać, zagważdżać, zakleszczać, szachować, zajeżdżać, zamykać, zamykać dostęp, zasłaniać, zablokować, zabierać, zajmować, zapełniać, zastawiać miejsce,

        • 10 5

        • Wszyscy wiedzą o co chodzi tylko ty taki poliglota

          • 1 2

    • (46)

      dni kiedy da się przekroczyć prędkość jestem w stanie policzyć na pałacach jednej ręki... a co z prędkościami na obwodnicy w granicach 60-80km/h ??? Może by karać tych powolnych jest to zdecydowanie większe zagrożenie

      • 61 36

      • Tak, dziś jechałam 80 km/h prawym pasem (45)

        za wolno?? W d**** was mam, moim planem codziennie jest dojechać na czas cała i bez kolizji. Prawko mam od 14 lat, nigdy nie miałam żadnej kolizji! Więc mi nie pitol, że za wolno jeżdżę.
        Jak jest przymrozek nie będę zapier***** bo Ty tak chcesz! Pasy są 2, a miejscami nawet 3, więc możesz wyprzedzić jak Ci za wolno

        • 88 40

        • Won do autobusu. (2)

          • 27 63

          • Zimno na przystanku co?

            • 15 7

          • Won to do mamy pajacu skoro tak cie wychowała.

            • 30 6

        • (22)

          To że masz prawko od 14 lat o niczym nie świadczy

          • 38 16

          • (1)

            Ale fakt, że przez te 14 lat nie miała żadnej kolizji już tak, prawda?
            Ja mam prawko 17 lat i jedną małą przecierkę - więc uważam że Pani jest ostrożnijeszym kierowcą odemnie.
            A jej postawa jest bardzo ale to bardzo bardzo słuszna.
            Ostatnio robiłem mały test - jaka jest różnica w czasie przejazdu jadąc 130 a 100. Powiem krótko - pomijalna.

            • 36 13

            • jeżeli jedziesz 400 km to godzina :). Ale jadąc w rejonie miasta to rzeczywiście bardziej liczy się płynność niż szybkość.

              • 26 3

          • A to że Ty jedziesz 150 km/h świadczy tylko o Twojej głupocie. (19)

            Skoro nie miałam żadnej kolizji ze swojej winy to dla mnie oznacza to, że jeżdżę bez zarzutu. Jak masz z tym problem i nie potrafisz dostosować się do znaków, zapraszam po PORD na ponowny egzamin.
            Wiem, że OSK mają kursy doszkalające, ale myślę, że najpierw powinieneś udać się do okulisty (skoro nie dowidzisz znaków/cyfr na znaku) lub już do poradni, by zacząć leczenie, które w dzieciństwie zaniedbali Twoi rodzice (nieumiejętność czytania/ odróżniania liter/cyfr)

            • 35 15

            • Spowolnianie ruchu (18)

              To że nie miałaś wypadku nie znaczy że jesteś dobrym kierowcą. Takie ameby co jadą 50km/h obwodnicą bo zaczął deszcz kropić powinny wykupić sobie dożywotnie abonamenty na komunikacje. Często widzę takie idealnie jadące 50km/h panie które nawet nie zdają sobie sprawy że odwalają manianę i tylko prowokują innych do agresywnego wyprzedzania (to nie jest dla nich usprawiedliwieniem ale stwierdzam fakt). Jak ktoś sie boi jechać zgodnie z ograniczeniem prędkości przy odpowiednich warunkach to nie nadaje się na kierowce i tyle w temacie.

              • 28 36

              • Ale ja nie popieram jazdy obwodnicą z prędkością 50 km/h! (17)

                Ja jadę średnio w takich warunkach kolo 80-90 km. - i nie uważam że spowalniam ruch - ciężarówki też jad ą taka prędkością albo wolniej. Ponadto, prędkość na znaku jest prędkością maksymalną a nie minimalną bądź nakazem z jakim muszę się poruszać. Interpretacja znaku.. mam wrażenie że to jest dla naszych polskich kierowców najtrudniejsze.

                • 33 10

              • (16)

                Chodzi mi tylko o to ze nie nadmierna prędkość jest tu największym problemem tylko ludzie stwarzający niebezpieczne sytuacje, którzy często nawet nie wiedzą co odwalają i są za bardzo przestraszeni tym co sie dzieje wokół żeby miec jakikolwiek pogląd na sytuacje. Ale podtrzymuje swoje zdanie o tym że przejechanie iluś tam lat bez wypadku nie jest oznaką dobrego kierowcy (wystrczy mieć przeciętny refleks żeby przy prędkościach miejskich uniknąć prawie wszystkich wypadków poprzez naciśnięcie hamulca). Jak ktoś dużo jeździ to nie ma bata, prędzej czy później będzie miał kolizje. Ze swojej winy lub czyjejś - czysta statystyka. Oczywiście zdarzają się wyjątki ale to raczej z tych potwierdzających regułę.

                • 15 11

              • Proszę Pana! (15)

                Od prawie 7 lat pracuje jako Przedstawiciel Handlowy i naprawdę dużo jeżdżę, nie tylko po Trójmieście ale też okoliczne wiochy i wgl prawie całe woj. Pomorskie., Mimo to, nie miałam żadnej stłuczki/kolizji. Tak jak Pan, nie popieram jazdy 50-60 km obwodnicą, ale jeśli są rano przymrozki to uważam ze bezpieczniej będzie jechać prawym pasem 80 km niż 120 (bo rozumiem, że taka jest prawidłowa prędkość według Ciebie). Oczywiście latem inaczej się jeździ, i uważam że w normalny przeciętny letni dzień można nawet i 150 pojechać o ile ma się dobre hamulce, stosuję się odpowiednią odległość od pojazdu przed nami itd.

                • 18 3

              • Nie tłumacz ...

                bo i tak nie wytłumaczysz, nie zrozumieją, że prędkość należy także dostosowywać, do warunków panujących na drodze.

                • 20 0

              • (3)

                Popieram Panią. Każdy ma prawo jechać z prędkością jaką uważa za bezpieczną i w sposób jaki jest bezpieczny dla siebie i innych uczestników. Jeździsz wolniej - jedziesz prawym psem, prawy pas jest wolny-zjeżdżasz na prawy, zachowujesz odpowiedni dystans do pojazdu „przed”. Powiem tak, jeśli masz szybkie auto to najpierw sprawdź czy masz super hamulce. Proszę porównać drogę hamowania w autach seryjnych/rodzinnych i autach usportowionych

                • 10 2

              • Prędkość minimalna

                Otóż to jest właśnie super błędne myślenie i świadczy o niskim braku edukacji kierowców na poziomie kursu na prawo jazdy. W normalnych warunkach kierowca powinien bez problemu w sposób bezpieczny prowadzić samochód z maksymalną dopuszczalną prędkością. Jeżeli nie jest w stanie to są dwie możliwości:

                - nie ma wystarczających umiejętności, czyli nie powienien takiego prawa jazdy posiadać
                - boi się co jest chyba jeszcze gorsze bo w sytuacji awaryjnej nie wiadomo co taki człek odwali jak spanikuje

                Tak czy siak uważam twoją wypowiedź za zupełnie błędną. Droga to nie przedszkole, jak nie umiesz prowadzić w sposób płynny to do autobusu bo tylko prowokujesz niebezpieczne sytuacje.

                • 8 11

              • Tak raczej to nie jest, bo wg. Ciebie jeżeli uważam że dla mnie bezpieczna na obwodnicy to 50 to jest ok, ale jak uważam że 150 to już nie jest ok....

                • 0 1

              • ameba

                Zrozum deklu. Jeżeli jedziesz prawym pasem 50 km/h to stwarzasz zagrożenie na drodze. Osoby, które chcą Cię wyprzedzić muszą się wbić na pas, gdzie kierowcy jadą dwa razy szybciej. Naprawdę tak ciężko to ogarnąć? Tak to jest jeżeli ktoś myśli tylko o sobie. I tak całe szczęście, że na obwodnicy są dwa pasy i takiego dałna w końcu się wyprzedzi. Niestety, mam wątpliwą przyjemność częstego korzystania z trasy Gdynia - Słupsk i tam wyprzedzenie takiego nieudacznika grozi czołówką.

                • 0 1

              • (6)

                W takim razie gratuluje dobrej passy ale ja już nie mówię o pani tylko o ogóle kierowców. Nie mam problemu z ludźmi jadącymi 80km/h prawym pasem, chodzi mi o sytuacje gdy taka osoba wyjeżdża na lewy pas dalej mając 80 km/h przed osobę jadącą te powiedzmy 120km/h. Sama nadmierna prędkość przy normalnych warunkach (do pewnego poziomu oczywiście) bardzo rzadko jest bezpośrednią przyczyną wypadków. Trzeba mieć troche wyobraźni i wiedzieć że wartość bezpiecznej prędkości (realnej) zależy najczęściej od kierowcy i samochodu i osoby narzekające na "piratów" same często stwarzają większe zagrożenie swoją ignorancją.

                Żeby nie było, nie uważam że jeżdżenie super szybko jest dobrym rozwiązaniem, bardziej skłaniam się ku oscylowaniu w granicy prędkości dopuszczalnej jednak w umiejętny, uwzględniający innych sposób i uważam że jeżdżenie zbyt wolno powinno być tak samo piętnowane jak jeżdżenie zbyt szybko

                • 7 5

              • Ale (5)

                żeby wjeżdżać na lewy pas z prędkością 80 km to trzeba mieć coś z głową. Uważam, że na lewym pasie powinni jechać tylko Ci, którzy wyprzedają prawy pas a nie jadą na równi.
                Niemniej jednak, nadal podtrzymuje swoje zdanie, że lepiej wolniej a bezpieczniej.
                Vin Diesel a ostatnio jak obwodnica była biała to też jechałeś te swoje (minimum) 120 ?

                • 6 0

              • Nie wiem, jak Vin Diesel, ale ja owszem, jechałem (1)

                Nigdy (a skoro już mówimy, kto ile lat ma prawo jazdy - ja 22 lata), nie zdarzyło mi się wpaść w poślizg na śniegu (biała jezdnia). Raz zdarzyło mi się na tzw. czarnym lodzie, w centrum Wrzeszcza, przy prędkości sporo poniżej 50 km/h, bo już lekko zwalniałem przed światłami.
                Także, mimo tego, iż szanuję Twoje zdanie, wyrażone zresztą w spokojnych, merytorycznych wypowiedziach, to przychylam się do zdania Vin Diesla w tej materii. Pozdrawiam

                • 1 2

              • Panie Macieju

                więc sugeruje Pan, że aby nie wpaść w poślizg trzeba jechać szybciej niż te 80-90 km/h?
                Jak dla mnie to totalny absurd.. Obawiam się, że ktoś ze świeżych kierowców to przeczyta i potem "wpuści" to w życie..
                Dla mnie lepiej wolniej, a bezpieczniej. Nikogo nie oceniam, nie moja sprawa kto ile jedzie, najlepiej niech jedzie według własnego uznania, tylko żeby potem korków przez takich kierowców nie było. Nie wypuszczam się na lewy pas z prędkością 80-90 bo nie widzę sensu by wkurzać innych za mną co jadą te 130 - kwestię czy bezpiecznie już zostawiam im, gdyż skoro mają prawo jazdy, to są odpowiedzialni za swoje wyczyny na drodze. Ponadto uważam, że jak jest lód na drodze to prędkość 50 czy 130 nie robi różnicy, opony także nie, bo po prostu się leci.. Także jak już napisałam, ja nikomu (w moim mniemaniu) nie przeszkadzam na drodze, mi zazwyczaj też nikt nie przeszkadza i tego się trzymajmy, na szczęście są co najmniej 2 pasy, więc każdy może jechać jak chce.

                • 3 2

              • Prędkość minimalna (2)

                Ona - ale dlatego w moich wypowiedziach mówię o normalnych warunkach a nie białej drodze (co zresztą też nie jest tragedią, to jest kwestia niskiego poziomu nauki na egzaminach, ludzie nie umieją jeździć po śliskiej nawierzchni i myślą że jak pada śnieg albo deszcz to jest juz kataklizm i olaboga poślizg). Zdawałęm 2 egzaminy na prawo jazdy i w obu przypadkach egzaminator upominał mnie za jeżdżenie 10km/h poniżej ograniczenia (utrudnianie ruchu) i takie kryterium według mnie powinno być jednym z decydujących przy egzaminie na prawo jazdy

                • 2 2

              • Drogi Vin Diesel (1)

                OK, jeśli mowa o normalnych warunkach drogowych tzn bez ulewnych deszczy, opadów śniegu. lodu i przy dodatniej temperaturze itd to się z Tobą zgadzam. Spokojnie można jechać te 100-110 km/h. Wcześniej w moich wypowiedziach cały czas myślałam, że piszesz o warunkach "zimowych" - śnieg, być może miejscami lód.
                Ale wciąż podtrzymuje, że jeśli ktoś się za pewnie nie czuje przy takiej prędkości to niech jedzie wolniej bez kolizji niż potem wszyscy mamy się denerwować, że stoimy w korku. Bądźmy bardziej wyrozumiali dla świeżaków :) każdy kiedyś zaczynał i od razu wszystkiego nie wiedział.

                • 1 0

              • Świerzaki

                Oczywiście nie można wiele oczekiwać po świeżo upieczonych kierowcach ale to jest wina egzaminów które może zdać dosłownie każdy. Jak nie zda za 1 albo za 2 to za 10. Prawo jazdy powinno być przywilejem przysługującym osobom o odpowiednich zdolnościach motorycznych i pewnym poziomie inteligencji. Teraz wystarczy dać pieniążki na kurs, umieć ruszac od przodu, do tyłu i skręcać (znam dziesięciolatków którzy byliby w stanie zdać plac). Aby posiadać broń w polsce potrzeba przejść milion procedur, a wsiąść do samochodu i niszczyć życia innym ludziom odwalając na drodze może każdy

                • 1 2

              • prawidlowa predkos na obwodnicy

                prawidlowa predkosc na obwodnicy to 180 bez wzgledu na warunki , pasatem

                • 2 1

              • Proszę Pana!

                Temat dotyczy jazdy obwodnicą trójmiasta. Tu się nie da jechać bezpiecznie 150 km/h zachowując bezpieczne odległości od pojazdu. Tu jest za duże natężenie ruchu.

                • 0 1

              • Szanowna Pani, zgadzam się iż Pani profesja jest godna szacunku. Jak każda zresztą. Jednakże nazw zawodów nie piszemy z wielkiej litery.

                • 1 0

        • (1)

          takim pierdołom jak ty, co jadą 70 km/h na obdownicy albo 40 km/h pasem rozpędowym powinno się złomować auto i na siłę wrzucać do autobusu. i pewnie jeszcze jeździsz z twarzą w kierownicy bo bliżej usiąść się nie da :D

          • 13 30

          • O właśnie!

            Z takimi jak Ty nawet nie mam zamiaru podejmować dyskusji, bo niestety widać po Twoim komentarzu, że inteligencją nie błyszczysz, więc nie nadajesz się do dalszej konwersacji.

            • 28 5