- 1 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (98 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (206 opinii)
- 3 Ugaszono pożar na budowie osiedla (176 opinii)
- 4 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (37 opinii)
- 5 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (81 opinii)
- 6 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (173 opinie)
Ponowny przetarg na kolejowy objazd na Kaszuby
W kwietniu ponownie ogłoszony zostanie przetarg na realizację tzw. bajpasu kartuskiego, który pozwoli utrzymać połączenie kolejowe Gdańska z Kartuzami podczas planowanej przebudowy linii z Gdyni do Maksymilianowa koło Bydgoszczy. Przetarg ogłoszony w 2019 r. został unieważniony, ponieważ najtańsza oferta przekroczyła o blisko 35 mln zł planowany budżet na tę inwestycję.
Zbyt drogie oferty
Będzie on stanowił alternatywę - przede wszystkim w ruchu towarowym - dla znacznie obciążonej linii kolejowej do Bydgoszczy (i dalej na południe Polski) przez Gdańsk - Tczew.
W grudniu otwarto oferty złożone w przetargu na projekt i realizację bajpasu kartuskiego. Wszystkie przekroczyły zakładany budżet 216,8 mln zł.
- Konsorcjum Roverpol 1 (Warszawa) i Roverpol 2 (Walencja, Hiszpania) - 250,3 mln zł (277,5 mln zł po rozszerzeniu o opcje dot. systemów sterowania i nadzoru ruchu)
- Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe (Gdańsk) - 357,7 mln zł (360,7 mln zł po rozszerzeniu o opcje)
- Trakcja PRKiI (Warszawa) - 400,3 mln zł (413,8 mln zł po rozszerzeniu o opcje)
Przetarg unieważniony, ale realizacja niezagrożona
Dopiero w lutym ostatecznie podjęto decyzję o unieważnieniu całego postępowania i rozpisania go ponownie.
- W kwietniu planowane jest ponowne ogłoszenie przetargu dot. zaprojektowania i wykonania prac budowlanych na liniach kolejowych nr 234 Kokoszki - Stara Piła oraz linii nr 229 Stara Piła - Glincz, czyli tzw. bajpasu kartuskiego. Bajpas kartuski będzie gotowy przed rozpoczęciem modernizacji linii kolejowej nr 201 z Maksymilianowa przez Kościerzynę do Gdyni, a dojazd koleją do stolicy województwa będzie utrzymany - zapewnia Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe.
Kolejarze jednocześnie analizują zakres rzeczowy inwestycji, więc niewykluczone będą zmiany w zakresie całego przedsięwzięcia celem obniżenia kosztów.
Bajpas kartuski w 2022 r., linia do Maksymilianowa w 2025 r.
Niezależnie od działań PKP PLK w najbliższych miesiącach będzie ogłoszony przetarg na budowę połączenia Kokoszek z przystankiem Pomorskiej Kolei Metropolitalnej Gdańsk Kiełpinek. Za realizację tego ok. 1,5-kilometrowego odcinka odpowiadać będzie miasto Gdańsk i PKM.
Rozkłady komunikacji miejskiej w Trójmieście
Przetarg na realizację pierwszego etapu tzw. alternatywnego ciągu transportowego Bydgoszcz - Trójmiasto będzie ogłoszony w marcu br. i obejmie odcinek Glincz - Kartuzy wraz z przebudową układu torowego w obrębie stacji w Kartuzach.
Jeżeli uda się dotrzymać zakładanego harmonogramu, tzw. bajpas kartuski powstanie w 2022 r. Odcinek Glincz - Kartuzy będzie gotowy rok później, zaś przebudowa pozostałej części szlaku do Maksymilianowa będzie realizowana w latach 2022-2025.
Materiał archiwalny z 2015 r.
Opinie (91) 3 zablokowane
-
2020-02-22 12:12
Polskie parodie gospodarcze " Pseudo Ekonomiści " likwidowali Kolej po 1989 r a teraz mówią o jej budowaniu
- 6 0
-
2020-02-22 20:48
1,5 kilometra torowiska...
Zaiste, inwestycja na miarę styropianu.
W rzeczy samej, słowiańszczyzna nadaje się do powożenia furmanką, co najwyżej!- 2 2
-
2020-02-22 22:59
co za bzdura.
Polska to kraj kabaret. Elektryfikację robi się ekspresowo i można puścić ruch na trasie na której powstają słupy elektryczne. Ale nie, przyjaciel królika musi ukraść...
- 1 2
-
2020-02-22 23:02
Rozbój w biały dzień
Jak można za tyle milionów budować jakieś objazdy? Miłośnicy kolei od siedmiu boleści. Cały ten PKM to rozbój w biały dzień
- 2 4
-
2020-02-22 23:13
Przyspieszyć elektryfikację, pieniądze z bajpasu przekazać na elektryfikację i w 2022 uruchomić pkm /skm elektryczne do
Przesunąć środki, prace prowadzić przez 24h, rok każdy jakoś sobie poradzi, ( autobusy, PKS itd, a po roku super transport
- 0 2
-
2020-02-23 14:27
a może odbudowa linii Kościerzyna - Pszczółki?
byłaby kolejna alternatywa dla zamkniętego odcinka.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.