Fakty i opinie

Będzie remont kładki dla pieszych w Redłowie

Kładka nad torami przy ulicy Sportowej w Gdyni, 1.06.2020 Gdynia-Redłowo
Kładka nad torami przy ulicy Sportowej w Gdyni, 1.06.2020 Gdynia-Redłowo fot. Maciej Czarniak/Trojmiasto.pl

Na kładce łączącej al. ZwycięstwaMapka oraz ul. Łużycką i SportowąMapka w Gdyni pojawią się nowe osłony przeciwporażeniowe. Elementy zabezpieczają osoby korzystające z kładki przed ewentualnym porażeniem prądem elektrycznym z sieci jezdnej. Podczas prac będzie utrudnione kursowanie pociągów.



zakończona Łącznie głosów: 422
Pomysł wybudowania nadziemnego przejścia nad torami i Drogą Gdyńską powstał jeszcze za czasów prezydent Franciszki Cegielskiej.Został zrealizowany w pełni w 2009 roku.

Ma 140 metrów długości i waży ponad 350 ton. Jej budowa pochłonęła ponad 14 mln zł z budżetu miasta. Prace trwały prawie cały rok.

Kładką można dojść i dojechać rowerem do hali sportowo-widowiskowej, biurowców Łużycka Office Park, stadionów sportowych, a od kilku lat także stacji PKM Stadion.

Od grudnia nad wejściem wisi neon przeniesiony z peronu SKM Redłowo.


Osłony przeciwporażeniowe do wymiany



Jako że kładka biegnie nad torami kolejowymi, na środkowym przęśle konstrukcji znajdują się osłony przeciwporażeniowe. To elementy wykonane w formie stalowego rusztowania, wypełnionego przezroczystym poliwęglanem o grubości 20 mm. Stalowa konstrukcja rusztowania została zabezpieczona powłoką cynkową oraz doszczelniającymi farbami epoksydowo-poliuretanowymi.

Czytaj też: Będzie nowa droga rowerowa przez centrum

Na kładce w Redłowie znajduje się 12 osłon przeciwporażeniowych. Chronią pieszych i rowerzystów przed ewentualnym porażeniem prądem z sieci. Zgodnie z rozporządzeniem ministra transportu i gospodarki morskiej musi je posiadać każdy obiekt zlokalizowany nad liniami kolejowymi trakcji elektrycznej.

Osłony na kładce w Redłowie zostały zniszczone i konieczna jest ich wymiana.

Oferta MTM tańsza niż szacunki



Gdynia była gotowa wydać nawet 730 tys. zł na wymianę i modernizację. Do przetargu zgłosiła się jednak tylko jedna firma - MTM - i zaoferowała wymianę osłon za 582 tys. zł w ciągu 170 dni. Propozycja została przyjęta.

Kładka znajduje się oprócz torów także nad Drogą Gdyńską.
Kładka znajduje się oprócz torów także nad Drogą Gdyńską. fot. Maciej Czarniak/Trojmiasto.pl
- Koszt modernizacji wyniesie prawie 600 tys. złotych, ale to konieczna inwestycja z punktu widzenia bezpieczeństwa mieszkańców korzystających z kładki - wyjaśnia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.

Będą konieczne zamknięcia torów



Ważna kwestią jest ustalenie harmonogramu prac i uzgodnienia z PKP. Remont wymusi bowiem zamykanie torów i sieci trakcyjnej w bezpośrednim sąsiedztwie kładki.

- Większość kosztów realizacji tego zadania pochłoną tzw. koszty kolejowe. Wymiana osłon będzie wiązała się z koniecznością wielokrotnego wyłączenia napięcia w trakcji nad poszczególnymi torami, wstrzymania ruchu pociągów czy zmiany harmonogramu ich kursowania - tłumaczy inż. Teresa Okurowska z ZDiZ w Gdyni.

Opinie (60) 5 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Brawo Prezydent Szczurek (3)

    Gdynia kwitnie za jego rządów - stąd tak wysokie poparcie

    • 15 23

    • Inwestycja goni inwestycję

      • 5 0

    • widać rozwój na Skwerze, budy i stragany z chińskim badziewiem, krzywe chodniki, wszystko zawalone szrotami (1)

      • 6 4

      • nie wiem ile wam z nowogrodzkiej płacą ... ale na pewno za mało! ;))))

        • 5 3

  • Już? (2)

    Tak szybko?

    • 23 1

    • Powinni czekac az sie zawali?

      Ty auto pewnie tak serwisujesz aż tłoki bokiem wyjdą, albo koła odpadna

      • 2 0

    • ważne, żeby ten napisł "Redłowo" pozostał, wygląda super

      • 1 0

  • (1)

    I znowu te mtm

    • 13 0

    • Mamy Trzy Maszyny :P

      • 2 0

  • to nie jest kładka dla pieszych

    to jest kładka dla pieszych i rowerzystów. Powinna zostać przedłużona tak, by była kładką nie tylko nad torami, ale także nad jezdniami ulicy Łużyckiej. Czekam na innowacyjny projekt zwodzonej kładki dla pieszych i rowerzystów od ulicy Admirała Wagi do placu Gombrowicza, wraz z połączeniem pieszo-rowerowym do Placu Kaszubskiego. Tylko w ten sposób mieszkańcy północnych dzielnic Gdyni zyskali by wygodne połączenie ze śródmieściem, a korki na estakadzie Kwiatkowskiego uległy by znaczącej redukcji. Liczę na wyobraźnię prezydenta Szczurka i wiceprezydenta Łucyka oraz podchwycenie tego pomysłu przez mieszkańców całej Gdyni Północ.

    • 16 6

  • Gwarancja na 64 miesiące...

    W Gdańsku była konieczna wymiana po 44 latach, widać tutaj liczy się trwałość ;-)

    • 15 4

  • Piękny widok jest z naszej kładki - (2)

    gdy przechodzę od strony gdyńskiego centrum biznesowego - naszego La Défense - w kierunku PPNT po lewej stronie moje oczy cieszy piękna dzielnica willowa zlokalizowana przy głównej arterii miasta - Alei Zwycięstwa.
    Zżera mnie wówczas zazdrość, że mieszkam w zwykłym mieszkaniu Hossy na przedmieściach.

    • 28 6

    • o ile akurat dymek z kominow willi nie zalatuje i nie kluje w oczy (1)

      bo zima, do nocne paliwo idzie caly dzien. Ale przeciez nikt tam nie moze mieszkac caly rok, to dzialkowicze tylko

      • 3 1

      • Chyba sobie zartujesz "tylko dzialkowicze". A Nawet jezeli to to wstyd, ze taki teren w centrum miasta jest oddany "działkowiczom".

        • 2 0

  • powinno być więcej kładek, wiaduktów i tuneli

    naziemne to przeżytek, w przyszłości i tak będziemy je likwidować

    • 8 10

  • kiedy remont kładki na przystanku Gdynia Stocznia? (1)

    czym dalej od centrum tym bardziej zapomniane okolice

    • 27 2

    • Jak znam zycie to nigdy bo obiekt nalezy do PKP.

      • 0 0

  • w Gdańsku już by zrobili przejscie naziemne (2)

    Bo blachosmrodziarz czyli kierowca jest tam powszechnym wrogiem.... brawo Gdynia

    • 6 17

    • Jeździsz samochodem po torach kolejowych?

      • 3 0

    • no ale.....to nad torami

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.