- 1 Śmierć w stoczni: zabójstwo, a nie wypadek (149 opinii)
- 2 Tak znaleziono podejrzanego o morderstwo (61 opinii)
- 3 Sondaż: Kosiorek prezydentem Gdyni (151 opinii)
- 4 Mężczyzna spadł z klifu w Orłowie (176 opinii)
- 5 Nocna akcja SAR na Bałtyku (36 opinii)
- 6 Podejrzany o zabójstwo żony zatrzymany (176 opinii)
Będzie remont kładki dla pieszych w Redłowie
Na kładce łączącej al. Zwycięstwa oraz ul. Łużycką i Sportową w Gdyni pojawią się nowe osłony przeciwporażeniowe. Elementy zabezpieczają osoby korzystające z kładki przed ewentualnym porażeniem prądem elektrycznym z sieci jezdnej. Podczas prac będzie utrudnione kursowanie pociągów.
Ma 140 metrów długości i waży ponad 350 ton. Jej budowa pochłonęła ponad 14 mln zł z budżetu miasta. Prace trwały prawie cały rok.
Kładką można dojść i dojechać rowerem do hali sportowo-widowiskowej, biurowców Łużycka Office Park, stadionów sportowych, a od kilku lat także stacji PKM Stadion.
Od grudnia nad wejściem wisi neon przeniesiony z peronu SKM Redłowo.
Osłony przeciwporażeniowe do wymiany
Jako że kładka biegnie nad torami kolejowymi, na środkowym przęśle konstrukcji znajdują się osłony przeciwporażeniowe. To elementy wykonane w formie stalowego rusztowania, wypełnionego przezroczystym poliwęglanem o grubości 20 mm. Stalowa konstrukcja rusztowania została zabezpieczona powłoką cynkową oraz doszczelniającymi farbami epoksydowo-poliuretanowymi.
Czytaj też: Będzie nowa droga rowerowa przez centrum
Na kładce w Redłowie znajduje się 12 osłon przeciwporażeniowych. Chronią pieszych i rowerzystów przed ewentualnym porażeniem prądem z sieci. Zgodnie z rozporządzeniem ministra transportu i gospodarki morskiej musi je posiadać każdy obiekt zlokalizowany nad liniami kolejowymi trakcji elektrycznej.
Osłony na kładce w Redłowie zostały zniszczone i konieczna jest ich wymiana.
Oferta MTM tańsza niż szacunki
Gdynia była gotowa wydać nawet 730 tys. zł na wymianę i modernizację. Do przetargu zgłosiła się jednak tylko jedna firma - MTM - i zaoferowała wymianę osłon za 582 tys. zł w ciągu 170 dni. Propozycja została przyjęta.
- Koszt modernizacji wyniesie prawie 600 tys. złotych, ale to konieczna inwestycja z punktu widzenia bezpieczeństwa mieszkańców korzystających z kładki - wyjaśnia Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni.
Będą konieczne zamknięcia torów
Ważna kwestią jest ustalenie harmonogramu prac i uzgodnienia z PKP. Remont wymusi bowiem zamykanie torów i sieci trakcyjnej w bezpośrednim sąsiedztwie kładki.
- Większość kosztów realizacji tego zadania pochłoną tzw. koszty kolejowe. Wymiana osłon będzie wiązała się z koniecznością wielokrotnego wyłączenia napięcia w trakcji nad poszczególnymi torami, wstrzymania ruchu pociągów czy zmiany harmonogramu ich kursowania - tłumaczy inż. Teresa Okurowska z ZDiZ w Gdyni.
Opinie (60) 5 zablokowanych
-
2020-06-03 22:31
Błagam to chyba jakiś żart !!!
Przecież tych drutów nawet nie idzie dotknąć !!! Za te 600 tysia wyremontujcie lepiej warstwę ścieralną na Al. Zwycięstwa od Wielkopolskiej albo na rondzie pod sądem.
Naprawdę jesteście nienormalni z takim marnowaniem publicznych pieniędzy!!!- 4 0
-
2020-06-04 00:23
Juz?
- 1 0
-
2020-06-04 00:40
Cwaniaki
Nowa i już do remontu ale ta Gdynia dobrze wydaje i kontaktuje państwo w państwie , łucyk bardziej wygląda na biznesmena A nie na urzędnika
- 2 0
-
2020-06-04 16:06
Zapraszamy na Kwiatkowskiego, Zielona, Unruga, Platynową
I inne ulice Północnej Gdyni...
Szanowni PANI Tereso, Szanowny Panie Prezydencie Łucyk
Tu też są potrzeby, ulice są bardzo dziurawe i zaniedbane od wielu lat, w wielu miejscach dzielnic Obłuże Pogórze miasto wygląda jak trzeci świat, naprawdę...- 1 0
-
2020-06-04 23:32
Dlaczego neon nie zawisł z drugiej strony? Byłby widoczny z PKM i byłby faktycznie na wejściu do Redłowa jako witacz a nie na jego wyjściu
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.