• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Remont pięciu peronów SKM w ciągu 2-3 lat

Michał Brancewicz
15 marca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Remont przystanku SKM Gdynia Stocznia zaplanowany jest na lata 2021-2022. Remont przystanku SKM Gdynia Stocznia zaplanowany jest na lata 2021-2022.

Jeszcze w tym roku powinna rozpocząć się modernizacja peronów SKM w Leszczynkach i Grabówku. W planach na kolejny rok jest remont Orłowa oraz obu przystanków stoczniowych w Gdańsku i Gdyni. Jeśli uda się znaleźć środki, przebudowa obejmie również peron na Przymorzu.



Jak oceniasz stan peronów SKM?

Szybka Kolej Miejska od lat realizuje projekt modernizacji kolejnych przystanków na należącej do niej trasie między Gdańskiem a Rumią. Obecnie dobiega końca remont peronu w Redłowie.

- W dalszej kolejności planowany jest remont Leszczynek i Grabówka, który ma się zakończyć do sierpnia 2021 oraz Orłowa do września 2022 - zapowiada Tomasz Złotoś, rzecznik spółki SKM PKP Trójmiasto.
Dla wszystkich trzech przystanków trwa opracowywane projektów.

Na ukończeniu jest również projekt przebudowy peronu SKM na Przymorzu. Jeśli uda się znaleźć środki, to prace modernizacyjne powinny ruszyć w przyszłym roku.

W tym samym czasie SKM planuje rozpocząć remont obu przystoczniowych przystanków w Gdańsku i Gdyni. Właśnie ogłoszony został przetarg na opracowanie projektów modernizacji i nadzór inwestorski. Oferty na oba zadania można składać do 10 kwietnia.

O wyborze zadecyduje:

  • cena dokumentacji - 80 proc.
  • cena obsługi projektowej - 15 proc.
  • termin wykonania projektu - 5 proc. (nie dłuższy niż 11 miesięcy i nie krótszy niż 10 miesięcy)

- Modernizacja peronów zaplanowana jest na rok 2022 - informuje rzecznik SKM.
W tym samym czasie co w Gdyni, ma ruszyć remont przystanku SKM Gdańsk Stocznia. W tym samym czasie co w Gdyni, ma ruszyć remont przystanku SKM Gdańsk Stocznia.
W obu przypadkach zakres prac projektowych jest podobny i obejmuje:

  • budowę nowych peronów o długości co najmniej 200 m i 96 cm wysokości
  • montaż nowych wiat niemal na całej długości peronów
  • wymianę szyn wzdłuż peronów
  • montaż wind przy kładkach prowadzących na perony
  • elementy małej architektury:
  • wiatrołapy - min. 2 szt. o powierzchni około 15 m kw. każdy
  • ławki w wiatrołapach - ławka jednostronna, mogąca pomieścić minimum cztery osoby,
  • ławki - min. 5 szt. na peronie, każda ławka dwustronna, mogąca łącznie pomieścić min. 6 osób
  • kosze - min. 9 szt. na peronie, kosz do selekcji odpadów - jeden zestaw
  • zasilanie urządzeń, które są przewidziane do zabudowy w późniejszych działaniach: głośniki, zegary, wyświetlacze LCD, CCTV, słupek INFO/SOS
  • zasilanie do automatów biletowych (przewidzianych do zabudowy w późniejszych działaniach)

Opinie (96) 3 zablokowane

  • skm Zaspa- dach cieknie na calej dlugosci od nowego !!! (9)

    po lawkach . Nikt z tym nic nie zrobil ale przyjal odbior ? jak? dosc partactwa ! moze wreszcie Pani Prezydent ukroci to bo wstyd dla Gdanska.

    • 48 23

    • Właścicielem SKM jest dobrozmianowe PKP... (2)

      • 20 1

      • I marszałek województwa... (1)

        • 1 3

        • Ja jestem właścicielem Orlenu, bo mam trzy akcje.

          • 3 0

    • bomba cyka, ile set (tysiecy?) niezdiagnozowanych rozsiewa wirusa?

      • 1 7

    • Zaspa

      Przystanek na Zaspie to faktycznie ciekawy przypadek. Cieknący dach od nowości to jeszcze nic, nierówna nawierzchnia z kostki niczym Bałtyk przy 10 w skali Beauforta. Niektóre płyty krawędziowe sypia się jakby były z piasku. Największa zagadką są ekrany LCD które z systemem informacji pasażerskiej maja niewiele wspólnego, bo wyświetlają tylko czas rozkładowy taki sam jaki w gablotach. O ewentualnych opóźnieniach nie dowiesz sie znekranow LCD, jak na innych przystankach, tylko z megafonów i jak nieprzejezdza obok żaden pociąg

      • 10 3

    • ten remont byl lata temu

      na Zaspie problem jest wiadukt bez wind i podjazdow

      • 4 0

    • Dulcessa nic nie zrobi, bo nic do tej pory nie robiła. Łudzicie się że teraz za pracę się weźmie? (2)

      Zajmuje się testamentem P.A. albo schowała się przed koronawirusem. Chyba że tak jak Trzaskoski jest na zwolnieniu z powodu przemęczenia...

      • 1 4

      • Może jeszcze ma ci kibel wyszorować? A potem zakończyć wojny na całym świecie.

        • 3 0

      • balbina moglby ruszyc d.. i wziac sie za kolenictwo, no ale jak jest wozony luksusowymi samochodami to ma wszystkich gleboko

        • 2 0

  • (8)

    Zastanawiam się nad tym od lat. W pociągach SKM i ogólnie ,stosowane są miedziane okładziny hamulcowe co powoduje w okolicy rudy nalot na dosłownie wszystkim. Po co remontować te dworce w kolorach białych ? Każdy wyremontowany dworzec wygląda strasznie już po kilku miesiącach.

    • 52 23

    • Miedziane okladziny? Do szkoly!

      • 33 1

    • Miedziane - ha, ha, ha!! (2)

      Nie wiesz - nie pisz! Okładziny hamulcowe nie są miedziane. A gdyby nawet były (science fiction), to ewentualny nalot byłyby zielony (śniedź).
      Ale klocki hamulcowe są żeliwne. Oczywiście lepszym rozwiązaniem są hamulce tarczowe i hamowanie elektrodynamiczne - ale tego archaiczne EN57 i EN71 nie mają. Jednym słowem potrzebny nowoczesny tabor.

      • 41 2

      • Haha huhu, a nadal malowanie jest bez sensu, bo brud świetnie widać.

        • 1 2

      • Okładziny są żeliwne

        • 1 0

    • kontrolnie zapytalem dziesiecioletniego syna co to jest ten brazowy nalot wokol peronow, odpowiedzial: rdza

      • 25 2

    • To co tak brudzi na rudo wszystko dookoła? Pantografy?

      • 1 10

    • Jesteś pewny, że to z okładzin?

      Gdyby były miedziane, to nalot powinien być zielony

      • 7 0

    • To prawda. Bez róznicy co brudzi i czym, ważne, że brudzi, więc dworce nie powinny być remontowne na jasno.

      • 0 0

  • (8)

    Gdansk Stocznia to w zasadzie mozna zlikwidowac

    • 37 42

    • Bzdura (1)

      Akurat gdy mają powstać tam biurowce, mimo że konserwator robi pod górkę, to planujesz skasować przystanek. Niektorzy zrobili sobie kwarantannę od wyjść. Może Ty zrób sobie przerwę od rad na t.pl.
      Takim samym "mądrym" pomysłem było skasowanie rezerwy pod SKM Południe i teraz kłopot jak to zbudować.

      • 26 2

      • na razie to tam co najwyżej hula wiatr - jak chcesz zostawić sobie rezerwę to nic nie buduj. Linie do Nowego Portu rozbierają więc nie ma sensu utrzymywać przystanku. Tramwaj w zupełności wystarczy. SKM Południe to utopia - może dodatkowo Przymorska SKM?

        • 4 17

    • Tak sądzą troglodyci jak katoslka Świętoszka D.ulkiewicz

      Stocznia jest potrzeba na dziś i na przyszłość

      • 3 4

    • Nazwę stacji SKM trzeba zmienić na Gdańsk Stocznia - Gdański Uniwersytet Medyczny (2)

      a przy okazji remontu zbudować kładkę od "północnej" strony peronu tak, by znacząco skrócić drogę pieszych zmierzających z tej stacji w stronę Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego. Istniejąca kładka po modernizacji powinna zostać dla obsługi miasta, które powstanie na dawnych terenach stoczniowych, których zasięg powinien być mocno ograniczony.

      • 1 9

      • Gdańsk Młode Miasto

        to oczywiste że tam przystanek będzie potrzebny

        • 2 1

      • Gdybyś...

        nie połączył zmiany nazwy z sensownym pomysłem drugiego wyjścia z peronu... Może lepiej dołem, bo mniej schodów.

        • 2 1

    • Tam to kładkę powinni wymienić... ale pewnie zrobią to dopiero jak się pod kimś zawali.

      • 1 2

    • Stocznia musi być i będzie

      • 2 2

  • A linie do nowego portu rozbierają (11)

    Można wiedzieć dlaczego?

    • 47 7

    • Modernizacja linii towarowej do portu (2)

      Tory położą ponownie

      • 13 3

      • Rozbiera pkp plk (1)

        To ich linia. Miasto uznało, że tam SKMki niepotrzebne i wystarczą autobusy i tramwaje.

        • 3 3

        • Bo...

          ...tory z Gdańska Głównego to lekka lipa od zawsze! Gdyby tor skręcał w kierunku Wrzeszcza...

          • 3 0

    • (4)

      pisuarowa logika nakazuje

      • 5 12

      • Ale kretyn. Gratuluje. (1)

        .

        • 6 3

        • sam sobie gratulujesz? niezly pyszalek z ciebie

          • 0 0

      • durny lemingu (1)

        od likwidacji są POpaprańcy, to jest remont lini i jak będzie potrzeba to skmki napewno powrócą

        • 4 5

        • wytrzyj piane

          • 1 0

    • Ruch pasażerski na tej trasie nie jest przwidywany hihi (1)

      • 4 1

      • to po co to oceanarium budują

        zresztą świat i tak zmierza ku zagładzie, z wirusem na dobrą sprawę i tak nigdy sobie nie poradzą,

        • 4 2

    • developer pewnie będzie budował

      • 0 0

  • To jest jak kupowanie nowego płaszcza, gdy brak na jedzenie... (5)

    Dla komfortu pasażerów, punktualności, ale przede wszystkim - kosztów przejazdów ważniejsze byłoby kupienie nowych pociągów. No, ale kupienie jednego pociągu nie będzie tak spektakularne..

    • 22 11

    • Mylisz sie, trzeba robic remont zeby jesienia mozna bylo znowu podniesc ceny biletow o 20%

      • 3 5

    • Nowe pociągi będą. (3)

      Po uzyskaniu długoletniej umowy przewozowej, co ma podobno nastąpić w przyszłym roku, SKM ma kupić 10 nowych długich pociągów. Jeden ma być tak długi jak te obecnie jeżdżące połączone we dwa. Szkoda, że nie wszystkie nowe, ale to już będzie coś.

      • 4 2

      • Nowy dlugi pociag. (1)

        Ten jeden ma być tak długi że jak będzie stał na stacji gd gł to będzie sięgał aż do gd stoczni.

        • 6 5

        • Docelowo mają być dwa pociągi o długości całej linii skm. Wsiadasz w Gdańsku, idziesz w środku pociągu i wysiadasz w Wejherowie. Ma to zapewnić olbrzymią oszczędność.

          • 9 0

      • 150 metrów długości

        Mają być tak długie, jak perony na PKM.

        • 1 0

  • Mój znajomy recydywista skazany wielokrotnie otwierający firmy krzaki wyłudzający kredyty kiedyś (3)

    teraz niby współpracuje z skm otowrzył firme budowlaną - to pokazuje jakie wały tam idą pewnie miliony zawyżane przetargi albo towar liczony podwójnie na fakturach . Nikt nie kontroluje skm bilety ciągle idą w górę a jakość przewozów jak z lat 90 tych wstyd prezsiki spółeczki wyprowadzanie kasy remonty które kosztują 2 razy więcej niż powinny. SKM to syf w trójmieście.

    • 35 10

    • Wladzy ma byc wygodnie

      A reszta ma na wladze placic.

      • 6 1

    • W urzedzie miejski w gdansku i podleglym im spolkom jak zielen,zkm,jest jeszcze gozej.sama korupcja czyli k.... i

      • 3 3

    • najlepiej wrzucić pomawiającego fake newsa

      bredzisz jak najęty a prawdy w tym tyle ile rozumu w twojej łepetynie

      • 3 2

  • (1)

    Co wy tu o peronach! Koronawirus szaleje. Boję się!!!!

    • 9 31

    • tym bardziej ze wszedzie dzialania pozorne, od sasa do lasa, ktos to koordynuje? ale "nie oddamy nawet guzika"

      • 2 10

  • Stacja (3)

    Peron Gdynia Stocznia już dawno powinien być odnowiony.Schody z drewna na wejście na peron,w którym wieku żyją mieszkańcy wsi?

    • 24 4

    • Czy Kolega jeździ SKM i widział

      z czego powstają stopnie na nowych schodach w Redłowie ;-)

      • 8 0

    • (1)

      Remont peronu SKM Gdynia Stocznia bez rozwalenia i postawienia nowej kładki łączącej WIśniewskiego, przystanek i Morską nie ma sensu. Gotowy wzór kładki juz stoi w Redłowie. Ale pewnie 'niedasie'.

      • 5 2

      • Kładka...

        ...w Gdyni Stoczni jest sprzed wojny i jest objęta ochroną konserwatorską.

        • 0 1

  • Zaspa - brak windy!!! (3)

    Dostanie się na Strzyżę z SKM Zaspa jest dla niepełnosprawnych niemożliwe. tak, przeczytajcie jeszcze raz - niepełnosprawny na wózku nie może dostać się na Strzyżę (al. Grunwaldzka, dalej np. Chopina i dalej w stronę lasu) z SKM Zaspa. Na Hynka może, ale na drugą stronę nie może. Zjazdu nie ma, windy nie ma, same schody.

    • 36 2

    • tam dawno powinno być przejście Chopina - Hynka z ułatwieniem dla niepełnosprawnych (1)

      o ironia postawili ławki dla niepełnosprawnych na peronie

      • 6 0

      • Ławki..

        ...są po to, aby niepełnosprawni mogli poczekać na kolejną skm- kę. A tak serio to na Zaspie: można bez zbędnej windy wydostać się w kierunku osiedla, pociągi PKM nie stają (a szkoda) na tym przystanku. Projektant tak to wymyślił, bo... no właśnie jak na razie ciężko dostrzec zalety tego rozwiązania.

        • 0 0

    • Rząd ma niepełnosprawnych w d*pie, wiec rządowe PKP bierze przykład.

      • 3 0

  • najlepiej rozłożyć te r4emonty na następną dekade i robić jeden przez dwa lata, do tego postawić na każdym słomianego misia .

    • 24 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane