- 1 Stracił pół mln zł, bo zainwestował w kryptowalutę przez oszusta (148 opinii)
- 2 Oszuści podszywają się pod system Fala (70 opinii)
- 3 Ktoś zostawił dokumenty na przystanku (55 opinii)
- 4 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (325 opinii)
- 5 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (228 opinii)
- 6 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (104 opinie)
Będzie rondo Praw Kobiet w Gdańsku
U zbiegu ul. Myśliwskiej i Wołkowyskiej powstanie rondo Praw Kobiet. Z wnioskiem o nadanie takiej nazwy wystąpił klub Koalicji Obywatelskiej w Radzie Miasta Gdańska. Uchwała ma zostać przegłosowana w najbliższych miesiącach.
Wybór padł na rondo u zbiegu ul. Myśliwskiej i Wołkowyskiej w dzielnicy Piecki-Migowo.
- Nie ma obecnie nazwy, a z uwagi na swoją lokalizację, rozmiar i natężenie ruchu zasadnym jest nadanie temu miejscu nazwy - wskazuje Cezary Śpiewak-Dowbór, szef klubu KO w Radzie Miasta Gdańska. - Proponowana nazwa ma na celu upamiętnienie historii uzyskiwania przez kobiety swoich praw oraz podkreślenie znaczenia praw kobiet w aktualnym życiu społecznym.
Radni w uzasadnieniu wniosku przypominają m.in., że w 2018 r. w Polsce obchodzono 100. rocznicę nadania Polkom praw wyborczych.
- Nasza odradzająca się po latach zaborów ojczyzna była jednym z pierwszych krajów, w którym kobiety zyskały bierne i czynne prawo wyborcze. Obecnie to artykuł 33. Konstytucji umocowuje prawa kobiet w Polsce. Jednak jak pokazują raporty Rzecznika Praw Obywatelskich, nadal wiele tematów, jak mobbing, wsparcie w przemocy, obecność kobiet w ciałach decyzyjnych, umniejszanie roli kobiet w używanym języku czy respektowanie praw reprodukcyjnych, wymaga poprawy - piszą radni KO.
Czytaj też:
Podpisy pod petycją w sprawie al. im. Strajku Kobiet
Dodają też, że w trakcie ostatnich 100 lat wiele aspektów związanych z prawami kobiet uległo poprawie.
- Niemniej sytuacja prawna, ekonomiczna i społeczna kobiet w wielu miejscach świata jest nadal trudna. Nie możemy zapominać o nich i musimy wspierać każde dążenie do poszanowania niezbywalnych praw kobiet. Również współczesna Polska nie jest wolna od dyskusji o prawach kobiet w zakresie dostępu do jednakowego wynagrodzenia, udziału w życiu publicznym, ochrony przed przemocą czy przestrzegania praw kobiet w trakcie ciąży - wskazują radni.
Odsłonięcie nowej nazwy ronda w Dzień Kobiet
Zgodnie z przepisami nadawanie nazw ulicom, placom czy rondom to wyłączna kompetencja Rady Miasta. Radni składają w tej sprawie wniosek do zaopiniowania urzędnikom z magistratu, ale ich opinia nie jest dla radnych wiążąca. Urzędnicy sprawdzają m.in., czy proponowana nazwa jest wolna, czyli czy nie istnieje w mieście inny obiekt, który już ją nosi.
Czytaj też:
Transparent ze Strajku Kobiet trafił do Muzeum Gdańska
Tak też było w tym przypadku. Następnym krokiem jest złożenie uchwały. Ta ws. ronda Praw Kobiet trafić ma na jedną z najbliższych sesji Rady Miasta - prawdopodobnie na początku 2022 r. I patrząc na podział sił politycznych w Gdańsku, raczej nie ma ryzyka, że nie zostanie przegłosowana, nawet jeśli opozycja zagłosuje przeciwko.
Na razie władze PiS nie podjęły bowiem decyzji w tej sprawie.
- Wstrzymujemy się z ocenianiem tego projektu do momentu, aż wpłynie do Rady. Zapoznamy się z nim i wtedy podejmiemy decyzję, jak będziemy głosować - mówi nam Przemysław Majewski, radny PiS.
Najprawdopodobniej uroczyste odsłonięcie nowej nazwy ronda odbędzie się w Dzień Kobiet - 8 marca.
Miejsca publiczne mające w nazwie prawa kobiet mają już m.in. Szczecin, Słupsk, czy Zielona Góra.
Miejsca
Opinie (552) ponad 100 zablokowanych
-
2021-11-10 14:43
Opinia wyróżniona
Byleby nie stawiali jakiegoś znaku z nazwą. (16)
To jest naprawdę ładne rondo i nie trzeba go szpecić znakiem/tablicą.
- 245 49
-
2021-11-11 12:52
Piękna, słuszna i oczekiwana inicjatywa władz
Cudownie! Wreszcie! Na to czekaliśmy tyle lat...
Obyśmy doczekali także ronda kota domowego oraz łańcuchowego psa reakcji.
Następnie proponywałbym rondo zawracających z zad*pia wron i czarciej zapadki na księdza pedofila. Idzie ku lepszemu.- 2 4
-
2021-11-11 07:50
Tablica może być ładna
- 2 1
-
2021-11-10 20:47
(3)
A ja chcę rondo LGBT . A co . A jak . A my to gorsi ?
- 9 12
-
2021-11-11 13:06
Zgadza się. Gorsi. Zero tolerancji dla agentury z rozepchanymi.
- 0 2
-
2021-11-11 07:32
Ha, ha , ha . (1)
Ci co dali łapki w dół nie wyczuli , że to przecież jest sarkazm . Weszli w ten tekst jak dzik w żołędzie .
- 2 5
-
2021-11-11 13:08
Aleś nas oszukał. Przewrotny, cwany jak lis! Jak zawsze.
Wino dla tego pana Cwaniaka.
- 2 1
-
2021-11-10 18:34
Pewnie lepsze byloby rondo kaczynskiego?
- 12 12
-
2021-11-10 17:37
(3)
Proponuje rondo Jarosława Kaczyńskiego prawdziwego patrioty, który kochał kobiety !
- 13 12
-
2021-11-10 19:37
Jarosław the best
I koty.
- 8 3
-
2021-11-10 18:07
Kochał tylko jedną czyli matkę. Jak to homoseksualiści. (1)
- 16 15
-
2021-11-11 13:04
Po co pytasz? Miał jak ty...
- 2 1
-
2021-11-10 16:44
(1)
Znaki z nazwą są normalnym elementem na rondach. Chyba, że chciałbyś jeszcze znaki drogowe pousuwać, żeby nie szpeciły ładnego ronda?
- 16 16
-
2021-11-11 12:56
Osobiście chciałbym tabliczki
na twojej facjacie: "Jestem głupi i jestem z tego dumny."
- 4 4
-
2021-11-10 16:22
niestety dopóki w Gdańsku będą rządzić starzy i młodzi demokraci to bedziemy mieli takie żałosne informacje jak ta. (2)
- 29 16
-
2021-11-12 09:20
tak tylko postawić pomnik - Indianina Zdradzonego Szczałami o Świcie
i już te nieoPiSane pienia z zachwytu
- 0 0
-
2021-11-11 13:55
to raczej problem polityków ogólnie.
ta informacja i sam pomysł jest równie żałosna, jak powstanie ul. kaczyńskiego w miejsce dąbrowszczaków czy żołnierzy wyklętych i tych paskudnych murali przy tej ulicy.
a gdy ludzie protestują, politycy przeciwnej opcji od razu zakładają, że to poparcie dla ich-równie chorych- pomysłów.
to jak strajk kobiet- ludzie tłumnie wyszli nata informacja i sam pomysł jest równie żałosna, jak powstanie ul. kaczyńskiego w miejsce dąbrowszczaków czy żołnierzy wyklętych i tych paskudnych murali przy tej ulicy.
a gdy ludzie protestują, politycy przeciwnej opcji od razu zakładają, że to poparcie dla ich-równie chorych- pomysłów.
to jak strajk kobiet- ludzie tłumnie wyszli na ulice w obronie kompromisu aborcyjnego, politycy chcieli to zawłaszczyć jako poparcie dla nich i aborcji na żądanie i dziwią się, że ludzie stracili zainteresowanie sprawą.
ludzie chcą spokoju i są przeciwni skrajnościom. w każdą stronę.- 5 1
-
2021-11-10 15:14
Opinia wyróżniona
Beno (48)
Ten pomysł świadczy o dzieleniu obywateli wszyscy tu płacą podatki więc wszyscy mają powinni mieć równe prawa. Włodarze powinni działać dla wszystkich bez zaznaczania po jakiej są stronie powinni być apolityczni głupi pomysł
- 430 74
-
2021-11-11 14:36
dzielenie??
przecież z natury samej jest podział na kobiety i mężczyzn, ludzi mądrych i głupich ,ludzi i pisowców. To normalne.Mowic o podziale ,to niezrozumiałe,chyba ,że ktos ma marzenie komunistów o unifikacji gatunku ludzkiego
- 1 0
-
2021-11-10 21:54
Jeśli ktololwiek nie widzi problemu w tym jak obecnie traktuje się kobiety musi naprawdę nie mieć do nich szacunku.
- 3 7
-
2021-11-10 19:39
W Polsce jest 20 milionów kobiet. Masz z tym jakiś problem?
- 3 2
-
2021-11-10 18:38
Tak wszyscy tu płacą podatki i nie życzę sobie kolejnychpomnikow JP2 nie robiacego niczego w sprawie pedofili i kaczynskiego, tez tu place podatki na pewno wieksze od twoich
- 6 12
-
2021-11-10 15:23
Według twojego rozumowania, walka o prawa ludzi poszkodowanych przez błędy medyczne, (1)
to dzielenie ludzi na zdrowych i chorych. Ile klas podstawówki skończyłeś?
- 10 19
-
2021-11-10 18:13
Znasz dowcip "jak ze stu kobiet wybrać pięć najgłupszych?"?
Wersja dla feministek: "jak ze stu kobiet wybrać pięć najmądrzejszych"?
Odpowiedz ta sama... :-)- 8 0
-
2021-11-10 15:21
Co to za bełkot i odwracanie kota ogonem? Walka o prawa dyskryminowanej grupy społecznej do dzielenie ludzi? (12)
Przyznanie praw kobietom to odebranie prawa innym? Bo taki wydźwięk ma twój tekst "działać dla wszystkich bez zaznaczania po jakiej są stronie".
- 17 32
-
2021-11-10 19:01
w punkt
- 3 0
-
2021-11-10 15:32
Przyznawanie praw w obszarach gdzie istnieje równosc praw to nadawanie kobietom przywilejów. (5)
I dyskryminacja mężczyzn. Kobiety mają WIELE przywilejów iw tych obszarach nie wnioskują zrównanie swoich praw.
- 33 6
-
2021-11-10 19:00
równość praw istnieje tylko w teorii do czasu aż nie zmieni się mentalność niektórych ludzi nie możemy mówić o równości
- 3 2
-
2021-11-10 18:58
(3)
gdzie niby kobiety mają więcej przywilejów? Jest mnóstwo badań, które mówią, że kobiety są częściej niż mężczyźni dyskryminowane na wielu płaszczyznach zwłaszcza na tych związanych z władzą i prestiżem
- 1 18
-
2021-11-10 19:26
Na przykład kobiety żyją dłużej... (2)
...a pracują krócej? To nie przywilej? Walczmy o równe prawa, prawda?
- 18 2
-
2021-11-12 09:42
posłowie mają odliczenie od podatku 30tysięcy ... Obywatel tylko 3tys
prokuratorzy mają 15dni urlopu więcej niż Polacy!
... zacznijmy Równać od TYCH nieoPiSanie uprzywilejowanych ponad stan i konstytucje!- 0 0
-
2021-11-10 22:49
Kazda normalna kobieta chce pracowac dluzej i miec wyzsza emeryture, a nie byc okradana przez prawactwo.
- 3 10
-
2021-11-10 15:34
Kobiety w Polsce nie są dyskryminowane ale jak się wierzy w feminazim to potem zostaje tylko kisiel z mózgu (2)
- 33 15
-
2021-11-10 18:59
(1)
masz jakieś badania na ten temat? czy tak ci się wydaje
- 7 12
-
2021-11-10 22:50
Tak mu jego kurzy cwiercmozdzek podpowiada.
- 3 7
-
2021-11-10 15:34
Żadna z kobiet z. List PO nie została wybrana, tylko faceci... (1)
Obluda, ale to normalne
- 21 5
-
2021-11-10 15:57
Taki scenariusz jest możliwy w demokracji. Próba korekty tego na siłę jest właśnie naruszaniem równości wobec prawa.
- 13 1
-
2021-11-10 15:16
(28)
Bardzo będę się cieszył, kiedy prawa kobiet zrównają się z prawami meżczyzn, a władze zmienią nazwę tego ronda :)
Tylko w tej kolejności.- 31 17
-
2021-11-10 18:09
Najpierw zrównanie odpowiedzialności za swoje czyny, zwłaszcza w sądach rodzinnych (7)
- 21 5
-
2021-11-10 19:25
(6)
odpowiedź jest prosta dyskryminacja na tym polu wynika z tzw kultury patriarchatu tak jak każda dyskryminacja ze względu na płeć. Kobiety dyskryminowane są na szczeblach zawodowych bo to mężczyznom "tradycyjnie" przypisuje się zarabianie pieniędzy, z kolei mężczyźni dyskryminowani są jeśli chodzi o opiekę nad dziećmi bo kobietom "tradycyjnie"
odpowiedź jest prosta dyskryminacja na tym polu wynika z tzw kultury patriarchatu tak jak każda dyskryminacja ze względu na płeć. Kobiety dyskryminowane są na szczeblach zawodowych bo to mężczyznom "tradycyjnie" przypisuje się zarabianie pieniędzy, z kolei mężczyźni dyskryminowani są jeśli chodzi o opiekę nad dziećmi bo kobietom "tradycyjnie" przypisuje się opiekę nad dziećmi Jak chcecie przestać być dyskryminowani w sądach rodzinnych bądźcie za egalitaryzmem w każdej strefie życiowej i odrzućcie model patriarchatu
- 7 10
-
2021-11-10 20:02
(1)
Ależ kobiety domagają się przywilejów, które mają dzięki temu patriarchatowi i które zostałyby zlikwidowane, gdyby ten patriarchat nie istniał. Na przykład równe prawa rodzicielskie, emerytalne, pracy. To dzięki patriarchatowi kobiety mogą iść na emeryturę wcześniej i być na utrzymaniu patriarchatu dłużej niż mężczyźni, zupełnie nieadekwatnie do
Ależ kobiety domagają się przywilejów, które mają dzięki temu patriarchatowi i które zostałyby zlikwidowane, gdyby ten patriarchat nie istniał. Na przykład równe prawa rodzicielskie, emerytalne, pracy. To dzięki patriarchatowi kobiety mogą iść na emeryturę wcześniej i być na utrzymaniu patriarchatu dłużej niż mężczyźni, zupełnie nieadekwatnie do składek z tytułu pracy. Patriarchat daje różne dodatkowe bonusy niedostępne dla mężczyzn, od programów pomocowych w szkołach, przez domy dla bezdomnych i samotnych kobiet, po różne subwencje i pięćsetplusy. Na dodatek, gdy kobieta popełni przestępstwo, patriarchat traktuje ją pobłażliwie. Chyba, że chodzi o aborcję.
- 10 2
-
2021-11-11 14:58
powiedz mi w którym momencie kobiety domagały się "przywilejów", o których tu piszesz. Nie ma domów dla samotnych kobiet tylko dla samotnych matek a to znacząca różnica. O jakich programach pomocowych w szkołach piszesz nigdy się z czymś takim nie spotkałam a studiowałam na 3 uczelniach. Dlatego odpowiedzią jest odrzucenie patriarchatu i zastąpienie go egalitaryzmem z korzyścią dla wszystkich
- 1 0
-
2021-11-10 19:56
(3)
Czy to ten przeklęty "patriarchat" sprawia iż ~75% udanych samobójstw to mężczyźni? Czy to "patriarchat" sprawia iż ~95% bezdomnych to mężczyźni? Czy to "patriarchat" sprawia iż ~99% przypadków śmierci w czasie pracy to mężczyźni? Czy to "patriarchat" sprawia iż w najbardziej niebezpiecznych zawodach pracy np. eksterminator szczurów w kanałach
Czy to ten przeklęty "patriarchat" sprawia iż ~75% udanych samobójstw to mężczyźni? Czy to "patriarchat" sprawia iż ~95% bezdomnych to mężczyźni? Czy to "patriarchat" sprawia iż ~99% przypadków śmierci w czasie pracy to mężczyźni? Czy to "patriarchat" sprawia iż w najbardziej niebezpiecznych zawodach pracy np. eksterminator szczurów w kanałach miejskich, gdzie średnia długość pracy to dwa tygodnie, pracują sami mężczyźni? Czy to "patriarchat" sprawia iż na prewencję i leczenie raka piersi wydawane jest ponad 10 razy więcej pieniędzy niż na prewencję i leczenie raka prostaty chociaż śmiertelność i zachorowalność w obu przypadkach jest niemalże identyczna? Czy to "patriarchat" sprawia iż kobiety żyją dłużej od mężczyzn lecz idą na emeryturę wcześniej?
Dziwny ten patriarchat.- 19 5
-
2021-11-11 14:54
tak to patriarchat sprawia, że mężczyźni popełniają więcej samobójstw i wynika to ze wzorca toksycznej męskości jest mnóstwo badań na ten temat. Czy kobiety nie wykonują zawodów które szkodzą zdrowiu ale zabijają powoli mają kontakt z różnego rodzaju farbami, lakierami i innymi substancjami toksycznymi. Nie słyszałam żeby kobiety kiedykolwiek
tak to patriarchat sprawia, że mężczyźni popełniają więcej samobójstw i wynika to ze wzorca toksycznej męskości jest mnóstwo badań na ten temat. Czy kobiety nie wykonują zawodów które szkodzą zdrowiu ale zabijają powoli mają kontakt z różnego rodzaju farbami, lakierami i innymi substancjami toksycznymi. Nie słyszałam żeby kobiety kiedykolwiek domagały się wcześniejszej emerytury przecież to PO zrównało wiek kobiet i mężczyzn to ten pisowski rząd nie wyobraża sobie pracującej kobiety po 60 dlatego wysyła kobiety na emeryturę wcześniej. Z leczeniem raka piersi i prostaty czy dysponujesz badaniami na ten temat? To, że kobiety żyją dłużej znowu wynika z toksycznego wzorca męskości
- 1 3
-
2021-11-11 10:27
Śmierć w pracy? Tak, faceci częściej umierają. (1)
Ale dlaczego? Dlatego, że mają duszę husarzy i często są na kacu lub pod wpływem. Niedaleko mojego domu są duże remonty i budowy, na przerwach fachowcy latają po Kustosza i Harnasia do lokalnych sklepów. To nie pomaga ocalić życie w pracy.
- 1 5
-
2021-11-12 09:39
faceci szybciej umierają - bo chcą!
pół wieku z jedną babą i wysłuchiwanie pla pla pla ... to już lepiej kopnąć w kalendarz!
- 0 0
-
2021-11-10 15:52
Zupełnie nie czuję, że mój brat czy mąż miał większe prawa niż ja! (1)
- 23 10
-
2021-11-11 13:22
To może nie kwestia "czucia", tylko trzeba sobie o tym poczytać?
Ja nie jestem kierowcą, więc nie wiem, czy całe prawo ich dotyczące jest sprawiedliwe. Ty nie jesteś akurat tą kobietą w sytuacji podbramkowej z polskim prawem i też nie wiesz. Dlatego każdy powinien się edukować, a nie nic nie robić, a potem jęczeć, że nie rozumie tematu- 2 2
-
2021-11-10 15:45
ja tez czekam
na emeryture od 60
- 18 4
-
2021-11-10 15:30
Prosze bardzo... (5)
Zacznijmy od zrównania wieku emerytalnego kobiet i mężczyzn, a potem już z górki.... włączenie kobiet do poboru do wojska w czasie wojny. Likwidacja dodatkowych przywilejów tylko dla kobiet przy dostępie do stypendiów i naborze na studia. Likwidacja wszelkiego rodzaju parytetów płciowych. Obniżenie liczby studiujących kobiet bo obecnie to około
Zacznijmy od zrównania wieku emerytalnego kobiet i mężczyzn, a potem już z górki.... włączenie kobiet do poboru do wojska w czasie wojny. Likwidacja dodatkowych przywilejów tylko dla kobiet przy dostępie do stypendiów i naborze na studia. Likwidacja wszelkiego rodzaju parytetów płciowych. Obniżenie liczby studiujących kobiet bo obecnie to około 60% kobiety i 40% mężczyźni. Wyrównanie praw kobiet do opieki nad dzieckiem z 95% do 50% itd itd.... równe prawa dla obu płci,jak najbardziej. Walczmy o równe prawa :)
- 79 6
-
2021-11-11 10:24
Gdzie są te przywileje w dostępie do studiów? (1)
Pracowałem kilka lat w komisji rekrutacyjnej pewnej dużej uczelni i nie było czegoś takiego. Jak byłem w liceum, to były dodatkowe punkty dla chłopców startujących na medycynę, ale to dawne czasy.
- 6 3
-
2021-11-11 13:58
dla chłopów (i robotników), nie chłopców...
- 2 1
-
2021-11-10 22:45
Dopiero co byl rowny - to wasza skrajnie prawacka waadza to zmienila, ku niezadowoleniu wyksztalconych kobiet!!!
- 6 9
-
2021-11-10 15:33
Biedna protegowana Tuska Pani Pomaska... (1)
Miała być i ja wywalili
- 29 8
-
2021-11-11 18:05
Nie załapałeś się na spęd do Warszawy.
- 0 0
-
2021-11-10 15:32
W PO to nie mają szacunku dla kobiet (10)
Kidawe Blonska wywalili i zastąpili Trzaskowskim, Kopacz Tusk wywalił żeby samemu objąć p. o. Po... Masakra
- 39 10
-
2021-11-11 18:07
Następny co się nie załapał na spęd do Warszawy i tu wylewa swe gorzkie żale.
- 0 0
-
2021-11-10 22:46
Kidawa jest przeciw prawom kobiet, wiec niech uchodzi predziutko!
- 6 3
-
2021-11-10 21:56
(3)
Tak i każą im nosić w sobie martwe dziecko po to, żeby je urodzić i zaraz pochować, każą im ryzykować własne życie dla płodu, uważają, że dobra żona to taka która jest posłuszna mężowi i nigdy nie odmawia i wiele innych. Uważam, że te sytuacje dużo bardziej pokazują brak szacunku do kobiet.
- 9 18
-
2021-11-11 12:04
Kto każe ?
Zapoznaj się przepisami a nie z artykułami i wtedy pisz komentarze zamiast wypisywać takie bzdury ... !!!
- 3 2
-
2021-11-10 22:49
(1)
Na szacunek trzeba sobie zasłużyć, z automatu nikomu nic się nie należy.
- 9 6
-
2021-11-11 13:20
Zmuszanie kobiet do usługiwania mężczyznom, a zdobywanie u kogoś szacunku to zupełnie różne rzeczy. Jakim cudem wyszedł ci taki fikołek, żeby te dwie rzeczy ze sobą powiązać będzie zastanawiało profesorów fizyki przez kolejne dekady...
- 3 3
-
2021-11-10 18:00
A Kaczor wywalił Szydło (3)
I co na to powiesz? :)
- 10 24
-
2021-11-11 12:03
Powiem na to :
Zdjął Szydło ze stanowiska co jest kolejom rzeczy a Kidawa chciała być Prezydentem kraju i co ? Odechciało jej się ? Może odwidziało się jej zwirzchnikom i ją odwołali czyli wywalili. Aż dziwne, że jej się chce z nimi zadawać takie pośmiewisko z niej zrobili ... Z siebie zresztą też. Jak można być tak niezdecydowanym przy wystawianiu kandydata na Prezydenta kraju ...
- 5 3
-
2021-11-10 21:53
27 : 1 i kwiaty w podziękowaniu za spełniony obowiązek... (1)
- 6 4
-
2021-11-12 09:22
bo Wystarczy NiE Kraść... - tak słyszałem
i praca pokora umiar ... a te Nagrody nam się po prostu należały
- 0 0
-
2021-11-10 15:31
Opinia wyróżniona
Proponuję rondo 100-lecia... (6)
Nadania kobietom praw obywatelskich w RP.
- 205 29
-
2021-11-10 20:10
Proponuję gdańską syrenkę na Długim Targu obok Neptuna. (5)
- 6 6
-
2021-11-11 10:09
Neptuna łatwo przerobić na Neptunke (2)
Wystarczy piła i trochę gipsu
- 6 0
-
2021-11-11 16:20
Neptun jest kobietą !
- 0 0
-
2021-11-11 10:26
Nic nie trzeba przycinać,identyfikator jest przysłonięty listkiem figowym.
- 3 0
-
2021-11-10 20:47
(1)
Syrenka jest w Warszawie. Wystarczy.
- 10 4
-
2021-11-10 22:02
Gdańsk powinien mieć swoją Syrenkę. Jak parytet,to parytet,jest Neptun,obok powinna być Syrenka.
- 10 7
Wszystkie opinie
-
2021-11-10 14:16
Tam to Rondo Zniszczonej Przyrody (5)
powinno być.
- 188 11
-
2021-11-10 14:25
(1)
I zmarnowanych szans na rozwój.Gdańsk się sypie a Ci mają czas na takie bzdury.
- 19 3
-
2021-11-10 14:37
pozdrów swego koleżkę Janusza Ch
- 3 8
-
2021-11-10 14:42
A Rondo Praw Kobiet (1)
u zbiegu ul. Jabłoniowej i ul. Leszczynowej. :>
- 2 2
-
2021-11-10 15:18
Tam powinno być rondo głupoty kierowców.
W końcu tylko dlatego dalej istnieje.
- 4 1
-
2021-11-10 16:12
tytuł sugeruje nowe rondo
a tu tylko nowa nazwa istniejącego... tytuł sponsorowany przez UM?
- 3 3
-
2021-11-10 14:17
(1)
Paląca wiadomość.
- 111 8
-
2021-11-10 18:28
Łamiąca wiadomość
- 3 1
-
2021-11-10 14:18
BRAWO!!!!! (9)
Kobiety i mężczyźni maja takie same prawa o czym czarna sukienkowa mafia nie chce pamiętać. A stary kawaler do kawalerii i na koniku na Białoruś!!!!!! Razem z Bąkiellsem!!!!
- 49 272
-
2021-11-10 14:20
Nie karmić trola!
- 30 6
-
2021-11-10 15:37
Ale ty głupi/głupia jesteś
- 11 4
-
2021-11-10 16:49
pyta.pl
ponoc kobiety i ludzie maja takie same prawa :)
- 19 2
-
2021-11-10 17:22
tylko dziwne zadna kobieta nawet za dobra oplata nie chciala mi kanapy wniesc na 5 pietro (2)
- 18 4
-
2021-11-11 02:54
A TY (1)
A Ty chciał byś chodzić w ciąży i urodzić dziecko??
- 2 7
-
2021-11-11 18:17
A TY
chciałabyś iść na bezsensowną wojnę i zginąć, by odnaleźć cię po x latach?
- 1 0
-
2021-11-10 19:41
weź rozbieg...
- 1 1
-
2021-11-11 06:08
Co ta telewizja robi z mózgu
Szok
- 2 1
-
2021-11-11 09:03
A jakich praw brakuje kobietom w Polsce?
- 6 0
-
2021-11-10 14:19
Dziękuję. Bardzo się cieszę! (8)
Oby PO KO zawsze o tych prawach pamiętała i przestała służyć kościółkowi.
- 25 230
-
2021-11-10 14:50
słuzba Kosciołowi jest naszym polskim obowiązkiem i honorem, ateizm jest złem moralnym (3)
- 28 11
-
2021-11-10 15:01
Weź leki
- 5 20
-
2021-11-10 17:16
(1)
Kościół nie wynalazł moralności.
- 2 9
-
2021-11-10 19:55
Ateizm wynalazł amoralność
- 6 3
-
2021-11-10 15:50
(1)
Kobiety! Do łopaty w takim razie!
- 15 3
-
2021-11-10 22:01
Zbrojarz - zbrojarka, betoniarz - betoniarka, śmieciarz - śmieciarka, marynarz - marynarka, kobiety na traktory !
- 7 1
-
2021-11-10 18:35
to chyba Pis , konfederacja i reszta śmieci służy kosciołowi , nie wchodz w temat którego nie rozumiesz
- 2 11
-
2021-11-10 21:18
kościółek to budynek, pewnie chodziło ci o Kościół
a do tego kobiety też należą więc o co chodzi?
- 8 1
-
2021-11-10 14:19
Ci pseudo-politycy to chyba nie mają nic do roboty (8)
Niech się zajmą czymś pożytecznym, a nie wymyślaniem głupot.
Kolejne będzie rondo praw mężczyzn?
Później zwierząt? Itd?
Ogarnijcie się i do roboty!- 301 20
-
2021-11-10 14:27
Ronda Praw Mężczyzn raczej nie będzie, bo to politycznie niepoprawne (2)
ale Rondo Praw Zwierząt jest możliwe, Sylwia S. byłaby zachwycona.
- 26 4
-
2021-11-10 17:29
Chyba że homoseksualnych, czarnych albo eskimosów. (1)
- 10 3
-
2021-11-10 20:14
Nie eskimosów
Okazuje się, że "eskimos" to słowo obraźliwe i niepoprawne politycznie, bo w języku Indian oznacza "dzikusów jedzących surowe mięso". Zamiast tego powinieneś powiedzieć "inuitów", żeby przypadkiem kogoś nie urazić (póki nie okaże się, że i to słowo jest obraźliwe)
- 6 1
-
2021-11-10 16:36
(1)
Sami poprzez np dodatkowe punkty przy rekrutacjach czy stypendiach zrównują kobiety z niepełnosprawnymi. Z calym szacunkiem dla obu grup. Czy to nie jest działanie na ich szkodę? Tym ruchem sami udowadniają, że kobiety są gorsze co nie jest prawdą.
- 10 1
-
2021-11-11 08:48
Tak samo robią z czarnymi w USA. Nikt tak na całym świecie nie dzieli ludzi jak lewica.
Tak na marginesie to czy włodarze naszego miasta nie mają pilniejszych problemów do rozwiązania. W naszej radzie miasta za dużo jest polityków a za mało samorządowców. Pełno "plastusiów" chcących się wśliznąć do lepszego życia za nasze podatki. Karierowicze po socjologiach, teologiach, europeistyce i innych "wyższych szkołach dumania i gładkomówienia".- 7 0
-
2021-11-10 17:28
(2)
Zwierzęta nie mają praw, ponieważ nie mają narzędzia służącego do oceny, czy robią dobrze, czy źle. Zwierzęta mają instynkt. To człowiek ma obowiązek nie krzywdzić zwierząt.
- 7 0
-
2021-11-10 17:35
Ty tak na serio??? (1)
- 1 2
-
2021-11-10 17:38
tak, oczywiście
- 4 1
-
2021-11-10 14:19
A dla zapewnienia równowagi i egalitaryzmu powstanie gdzieś rondo praw mężczyzn? A w ślad za nim ronda praw pozostałych "płci"? (26)
Mam nadzieje, że nie w gorszej okolicy bo by to było seksistowskie.
- 282 15
-
2021-11-10 14:29
Zdaje się, że prawo do głosowania mają od zawsze i nie musieli o nie walczyć. (9)
- 13 20
-
2021-11-10 14:35
Wy też od przeszło 100 lat macie takie same prawa. Od 1918 bodajże. Więc o co mało jeszcze?
- 29 7
-
2021-11-10 14:41
naprawdę? za cara były jakieś wybory? (1)
- 15 4
-
2021-11-10 17:39
Były wybory do Dumy
W pierwszej Dumie zostało do Dumy wybranych bardzo dużo posłów - Polaków i car zmienił ordynację a pierwszą Dumę rozwiązał.
- 2 1
-
2021-11-10 14:43
W Polsce ogół mężczyzn dostał prawo wyborcze w tym samym momencie co kobiety, czyli po I wojnie światowej (5)
To przede wszystkim mężczyźni walczyli w powstaniach i na polach bitew I wojny światowej, bez której nie byłoby Polski. Z kolei przed zaborami tylko szlachta miała prawo wyborcze, czyli jakieś 8-10% mieszkańców.
- 29 2
-
2021-11-10 15:02
A kobiety siedziały i rodziły takich intelektualnych gnomów jak ty
- 1 26
-
2021-11-10 15:02
Ale panowie szlachta, nie?
- 0 11
-
2021-11-10 15:10
konsekwencje przemarszu wojsk radzieckich przez wsie poniosły kobiety ..w każdym wieku (2)
- 8 5
-
2021-11-10 15:18
Bo mężczyźni zdążyli wcześniej zginąć na wojnie / w Katyniu / w Auschwitz / na Syberii (1)
- 19 1
-
2021-11-10 17:40
to nie była jedyna przyczyna tych bezeceństw
- 1 0
-
2021-11-10 14:31
a co czujesz się dyskryminowany przez kobiety? (9)
- 13 10
-
2021-11-10 14:55
Ja tak (4)
Kobiety:
-dłużej żyją,
-krócej pracują,
-w pracy nie muszą podnosić ciężkich rzeczy (bo BHP daje niższe limity to, ile kobieta może podnieść),
-na niektórych uczelniach mają dodatkowe punkty za bycie kobietami,
-mają darmowe wejścia do klubów (gdy mężczyźni płacą za wstęp)
-firmy robią promocje tylko dla kobiet (np. niższa cena za przejazd Boltem)
-firmy otwarcie wspierają fundacje pomagające tylko kobietom (np. Rossmann "pomaga jak może kobietom")
-kobiety nie muszą przestrzegać parytetów jeśli stanowią większość (np. Urząd Miejski w Paryżu)
-znacznie więcej pieniędzy idzie na promocję mammografii niż na promocję badań prostaty
itd.- 38 4
-
2021-11-10 15:09
podnieś i wnieś wózek dzieciecy z zakupami na 7 piętro... (2)
- 3 15
-
2021-11-10 15:16
wózek z abortowanym "płodem", nie chcecie takich wózków podnosic, więc trzeba wasze prawa zrównać
z prawami mężczyzn
- 13 1
-
2021-11-10 15:22
Bloki wyższe niż 5 pięter mają windy
poza tym i tak zawsze to mężczyzna w rodzinie wnosi najcięższe zakupy czy meble
- 18 2
-
2021-11-11 12:59
racja
ostatnio widzialem jeszcze miejsca parkingowe w centrum handlowym tylko dla kobiet. Uscislajac, nie dla kobiet z dzieckiem, ale tylko dla kobiet. Okazalo sie ze te miejsca sa szersze i blizej windy. Ta....
- 4 0
-
2021-11-10 14:56
jest wiele takich miejsc, gdzie mężczyzna nie ma szans na awans (2)
kobiety mają dokładnie taką samą skłonność do dyskryminacji jak mężczyźni. tragedia polega na tym, że kobieta publicznie skarżąca się na dyskryminację jest słuchana, mężczyzna wyśmiewany. taka mała hipokryzja.
- 30 3
-
2021-11-10 15:03
(1)
To jak się tak nagle przejmujesz tym brakiem równouprawnienia, to zrób coś z tym. Załóż sobie partie równości mężczyzn, a nie plakulkasz w internetowych że kobiety walczą o swoje po setkach lat dyskryminacji
- 3 17
-
2021-11-10 15:35
ooo i już wypłynęła walka o 'równouprawnienie'....
no chyba ze straci się przywileje to wtedy to sie nazywa 'prawa kobiet'
- 11 1
-
2021-11-10 15:06
przez korek spowodowany przez POdżegaczki do aborcji przy pomniku Sobieskiego nie da się przejechać
- 10 1
-
2021-11-10 14:34
A równy wiek emerytalny?
- 29 1
-
2021-11-10 14:43
Idiokracja to nie film fantasy
To dokument.
- 9 1
-
2021-11-10 15:01
I jak zwykle o kobietach mówią faceci.....
- 1 9
-
2021-11-10 15:08
innych płci nie koniecznie, sami nie wiedzą czy są facetami czy kobietami czy doniczką (1)
więc rondo doniczki z siusiakiem ????
- 6 1
-
2021-11-10 20:43
Płci księżycowej.
- 0 0
-
2021-11-10 16:52
A może Rondo Symetryzmu osoba by chciała?
- 1 2
-
2021-11-10 14:19
Powinno być imienia obumarłej Palmy Oliwskiej (3)
- 279 17
-
2021-11-10 14:51
Tak z kąta spojrzałam (1)
i przeczytałem obumarłej Platformy Obywatelskiej
- 26 3
-
2021-11-10 15:04
spojrzałem z kąta... ObmierZłej
- 6 4
-
2021-11-10 18:41
I wszystkich istot zielonych obymarłych w donicach Oli
- 7 0
-
2021-11-10 14:19
(7)
Tylko w Polsce każde rondo musi mieć imię ;)
- 175 15
-
2021-11-10 14:34
to takie spryt polityków
tanim kosztem załatwia sprawę swoich wyborców, no i zawsze jest okazja żeby się najeść i napić za darmo.
- 16 2
-
2021-11-10 14:46
No, a najlepsze jest jak się jedzie na Kokoszki (1)
Rondo miasta rządzonego przez faszystowskie Niemcy.
- 11 3
-
2021-11-10 15:29
Niemcy były faszystowskie od 1933 podczas gdy Wolne Miasto Gdańsk istniało o 1920.
Ale o tym zapewne wiesz, prawda? Wiesz też zapewne, że w tym mieście nie mieszkali sami faszyści, tak samo jak w tym kraju nie mieszkają sami idioci. Wiem, że można odnieść takie wrażenie bo PiS ma większość w sejmie, ale to tylko arytmetyka wyborcza.
- 6 7
-
2021-11-10 14:47
Brakuje ronda im. Ronda
- 18 2
-
2021-11-10 14:53
Za to w innych krajach każdy tunel ma "imię"
- 1 8
-
2021-11-10 15:40
do wyboru był jeszcze jan paweł 2, od tego sie zaczyna w polsce wybieranie nazwy
- 7 1
-
2021-11-10 17:42
nieprawda, nie musi
wiele rond nie ma imion, w innych krajach wiele rond ma swoje imiona (choć nie wszystkie)
- 0 1
-
2021-11-10 14:19
dobry pomysł
a Majewski czeka na to co powie jego guru Płażyński więc bez zdziwienia, że nie ma zdania.
- 28 138
-
2021-11-10 14:20
No tak. Bo tylko kobiety mają prawa, mężczyźni niech zdychają. (9)
Bo to determinuje myślenie, że tylko jedna strona ma jakieś prawa, a druga... to raczej nie.
A Rondo Praw Ludzi? Albo Rondo praw obywatelskich? Bez rozróżnianie na płeć i podział na lepszych i gorszych. Na wyróżnionych i pominiętych?- 241 20
-
2021-11-10 14:27
(5)
idż do sądu i się rozwiedź , zobaczymy kto z automatu jest winny , kto staje po stronie kobiet i komu z automatu przyznawane są dzieci , nie patrząc nawet na sytuacje w domu i preferencję dzieci a nawet powód rozwodu i winnego tego
- 34 5
-
2021-11-10 14:36
Czyli zgadzasz się czy nie? (4)
- 3 1
-
2021-11-10 15:39
No zgadza się że od lat mężczyźni są wykorzystywani finansowo i materialnie (3)
a kobiety wiecznie graj ofiary stosując przemoc psychiczną i instytucjonalną
- 20 3
-
2021-11-10 17:43
stwórz koalicję która wystąpi o nadaniu jednemu z rond nazwy Rondo Praw Mężczyzn (1)
może ci się uda
- 1 3
-
2021-11-10 20:04
Sądy kastowe, zlewaczałe i zfemizowane orzekają na niekorzyść ojców
- 9 1
-
2021-11-11 18:41
wbrew pozorom życie z kobietą przez jej hormony może skończyć się traumą
- 1 0
-
2021-11-10 17:17
(1)
xD A jakie prawa ci zabrali?
- 3 1
-
2021-11-11 18:12
a czy tu tylko o prawa chodzi?
przeczytaj komentarze wyżej
- 0 0
-
2021-11-11 11:32
dzielenie obywateli
kobiety mezczyzni tylko po co
- 2 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.