• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie rondo zamiast skrzyżowania na Oruni

szym
20 stycznia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Skrzyżowanie Platynowa - Kadmowa - Rumla. Tu ma powstać rondo.
  • Skrzyżowanie Platynowa - Kadmowa - Rumla. Tu ma powstać rondo.
  • Skrzyżowanie Platynowa - Kadmowa - Rumla. Tu ma powstać rondo.
  • Skrzyżowanie Platynowa - Kadmowa - Rumla. Tu ma powstać rondo.
  • Skrzyżowanie Platynowa - Kadmowa - Rumla. Tu ma powstać rondo.
  • Skrzyżowanie Platynowa - Kadmowa - Rumla. Tu ma powstać rondo.

Skrzyżowanie ulic Kadmowej, Platynowej i RumlaMapka zamieni się w rondo. Drogowcy planują rozpoczęcie prac 24 stycznia. Roboty potrwają do końca lutego.



Czy twoim zdaniem kierowcy mają problem z jazdą po rondach w Trójmieście?

Na mapie Oruni pojawi się tzw. wyniesione rondo. Drogowcy zamierzają przebudować w ten sposób istniejące do tej pory skrzyżowanie ulic Kadmowej, Platynowej i Rumla.

- Wykonane zostanie także dodatkowe przejście dla pieszych na wysokości kompleksu handlowo-usługowego. A istniejące przejścia zostaną odsunięte od jezdni ul. Platynowej - mówi Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Drogowcy informują, że roboty będą się toczyć przy miejscowym zawężeniu ul. Platynowej w obrębie skrzyżowania. Po ich zakończeniu wprowadzone zostanie docelowe oznakowanie pionowe i poziome.

Najtrudniejsze ronda w Gdańsku



Kolejny etap prac



Budowa ronda i przejścia dla pieszych realizowana jest w ramach umowy drogowej zawartej z firmą Inwesting Sp. z o.o. Przebudowa skrzyżowania Platynowa - Kadmowa - Rumla to drugi etap realizacji umowy.

W pierwszym, jesienią ubiegłego roku, wykonano wyniesione przejście dla pieszych na skrzyżowaniu ulic Dywizji Wołyńskiej i 3 Brygady SzczerbcaMapka.

szym

Opinie (178) 1 zablokowana

Wszystkie opinie

  • Po co? (11)

    Czy jest tam jakieś szczególne nasilenie ruchu z bocznych (w stosunku do Platynowej) uliczek, uzasadniające budowę ronda?
    A przejścia dla pieszych już są wyniesione.

    • 74 6

    • (4)

      Gdyby Kadmowa łączyła się z Malomiejska to miałoby to sens A tak to zbędny wydatek Może lepiej za te pieniądze wybudować druga jezdnię Świętokrzyskiej od Platynowej do Havla

      • 18 2

      • (3)

        Co ci da "druga jezdnia Świętokrzyskiej od Platynowej do Havla"? Prawoskręt w Havla już ma dwa pasy, a Małomiejska i Świętokrzyska i tak są wąskie. Ludzie, myślcie, zanim klikniecie "wyślij"!...

        • 0 2

        • (2)

          Już Ci odpowiadam: bo następnie za pieniądze ze zbędnych przejść naziemnych przy funkcjonujących podziemnych wybudowali by kawałek Malomiejskiej do połączenia z planowaną droga na Chełm obok Kauflandu A następnie za x lat zbudowanoby resztę Malomiejskiej A tak będzie rondo nikomu nie potrzebne

          • 4 1

          • Aha, czyli wolisz mieć Małomiejską rozkopywaną na raty, bo budowa "odcinkami", bez realizacji żadnej poprawy w ruchu (1)

            I takie mózgi oczerniają "ūrzędasòw"... :D

            • 0 1

            • Oczywiście że lepiej po kawałku budować nawet mając częściowe utrudnienia niż nie robić nic i czekać - Małomiejską w pierwotnych planach miasto miało zbudować do 2012 roku. Poprawa komunikacyjna byłaby znacząca dla mieszkańców Oruni Górnej bo z Chełmu i Centrum dojeżdżaliby bez korków. Na Małomiejskiej i tak ciągle są jakieś remonty (obecnie przy Madalińskiego) Więc jeśli kogoś obrażasz to wcześniej zastanów się w jakim świetle stawiasz siebie

              • 0 0

    • może jakiś wpływowy urzędnik wyjeżdża z Rumla na doł co czasem bywa kłopotliwe przy dużym ruchu (2)

      dlatego przeforsował rondo

      • 15 0

      • (1)

        Spisek! Zamach! Wina Tuska! ;)

        • 1 3

        • Nie błaznuj.

          • 1 0

    • Czarny Dwor z JPII

      Miało być rondo na Czarnym Dworze z JPII. Ciągle korek przez te dziwne światła.
      To chyba ważniejsze żeby upłynnić tam ruch i mniej smrodzić ludziom pod blokami.
      Plany plany ....

      • 2 1

    • Kultury jazdy Polaków uczyć (1)

      A nie budować ronda i karać za wszystko co się da! Trzeba zmienić mentalność ! Inaczej nic z tego

      • 0 1

      • Rondo służy m.in. właśnie nauce kultury jazdy. Np. oducza przyśpieszania przed skrzyżowaniem, żeby z rykiem silnika przelecieć na "późnym pomarańczowym".

        • 3 0

  • Super jakość

    Zimowa porą budowa jak najbardziej wskazana ;-)

    • 23 1

  • Kiedy budowa Kielnienskiej???

    W zeszlym roku mial byc przetarg!!!

    • 11 3

  • I znowu gdańscy drogowcy chcą na siłę uszczęśliwiać mieszkańców

    i powstanie rondo przez które autobus będzie musiał przyjeżdżać środkiem vide pomyłka na skrzyżowaniu Łódzka/Warszawska/Cedrowa. Po co!?

    • 74 8

  • Opinia wyróżniona

    Liczyłem, że chodzi o skrzyżowanie (21)

    Małomiejska-Zamiejska-Raduńska. Jeden samochód skręcający z Małomiejskiej w Zamiejską blokuje ruch na całą zmianę świateł i stąd są korki.

    • 214 5

    • (7)

      Tam nie ma miejsca na rondo.
      Rozwiązaniem byłby zakaz skrętu w lewo z Małomiejskiej w Zamiejską, ale musiałby on iść w parze z udrożnieniem wjazdu i wymianą nawierzchni na Nakielskiej. Wówczas te (powiedzmy) 10% aut, skrecających mogłyby bezproblemowo zrobić małą pętlę przez Nakielską i Raduńską i przejechać w cyklu świateł poprzecznych do Małomiejskiej.

      • 41 3

      • Ewentualnie likwidacja zakazu skrętu w lewo z Podmiejskiej w Raduńską. (2)

        Mam wrażenie, że przynajmniej część samochodów jadących z dołu i tak ma zamiar później skręcić w Granitową, więc gdyby mogła skręcić w Raduńską umożliwiłaby skręt z Małomiejskiej w Zamiejską.

        • 1 8

        • (1)

          Nie. Nie wpłynęłoby to na skręcających z Podmiejskiej w Zamiejską (jadących "od góry"). Tam jest za ciasno na równoczesne bezproblemowe wyminięcie się dwóch skrecających pojazdów. Musiałyby się mijać jak w ruchu lewostronnym, czyli ostro ścinać zakręt a to groziłoby kolizjami z pojazdami skręcającymi w prawo, na zielonej strzałce, z Raduńskiej w Podmiejską i z Zamiejskiej w Małomiejską.

          • 5 0

          • > skręcających z Podmiejskiej

            Miałem na myśli oczywiście skręcających z Małomiejskiej, czyli, jak napisałem, jadących od góry.
            Ktoś miał niezłą fantazję, aby te trzy krzyżujące się tam (poza Raduńską) uliczki nazwać tak, żeby nawet mieszkańcowi się nazwy myliły :D

            • 4 0

      • Dobry pomysł (1)

        Korzystam z Nakielkiej ale tylko pieszo/rowerem nad kanał. Samochodem się tam nie pcham bo przeważnie zjeżdżam do traktu. Myśle ze śmiało można zgłosić ten pomysł do władz miasta niech tam sobie poleży w szufladzie klika lat, może coś się ruszy. W BO tez można zgłaszać choć wiadomo, że to nie miejsce na takie inicjatywy ale czasami inaczej się nie da w tym mieście poprawić drożności/bezpieczeństwa na drodze.

        • 5 0

        • Pomysł jest dobry, bo tani w realizacji. Czyli - dobry dla mieszkańców a nie dla władz ;D
          Zatem można być pewnym, że nie zostanie zrealizowany. A władze będą miały wymówkę, że to koliduje z planami budowy nowej Małomiejskiej, które, jak wszystkim powszechnie wiadomo, raczej nigdy nie doczekają sie realizacji. A przynajmniej nie za naszego życia :D

          • 7 2

      • Tam już był zakaz lewoskrętu "z góry" w Zamiejską.

        I było dobrze, nieliczni skręcający w lewo zawracali na pustej Raduńskiej i wyjeżdżali na zielonym świetle prosto, a wszyscy jadący z góry nie byli zablokowani na swoim zielonym. Cytując klasyka, "Panie, komu to przeszkadzało?"

        • 31 1

      • czy bez problemu to nie wiem.

        Rano Raduńska jest zapchana aż za przedszkole. Będę stali na Nakielskiej i Małomiejskiej. Drogi z 19 wieku nie gwarantują rozwoju prawie metropolii

        • 4 3

    • A jamyślałem że korki są z zupełnie innych powodów (4)

      Np całkowite uzależnienie niektórych od samochodu i jeżdżenie wszędzie, nawet po 500 metrów. Kiedyś w tych okolicach faktycznie nie było ani szkół ani sklepów ani komunikacji miejskiej ale to się zmienia mocno a niektórzy wciąż uważają że trzeba wszędzie jeździć. Może to takie szlacheckie korzenie że oni pieszo nigdzie nie pójdą a autobusem z plebsem to już w ogóle nie ma mowy. No dobrze że ja na tych szlacheckich dzielnicach nie muszę się pojawiać.

      • 6 19

      • Po co te złośliwości? (3)

        • 11 3

        • (2)

          Bo lepiej zapobiegać (wskazując źródło nadmiernego ruchu samochodów), niż leczyć (bez końca wydawać pieniądze na rozbudowę infrastruktury drogowej)?

          • 2 7

          • (1)

            A autobusy pokierujemy przez pola i łąki.

            • 2 1

            • Autobusy nie potrzebują "wielu pasów, bo przepustowość". To samochody "zatykają" wąskie ulice.

              • 0 0

    • SM Orunia słała w tej sprawie listy do władz mista (1)

      Zostały zignorowane. Według inżyniera z ZDiZ rozwiązaniem sprawy było by postawienie tablicy od strony Traktu Świętego Wojciecha z treścią: Kierowco, przepuść skręcających na Chełm. Zmniejszysz korki!

      • 2 1

      • Możnaby opóźnić włączenie zielonego światła dla jadących "z dołu". Na uprzejmość ludzi nie ma co liczyć. Zresztą, jeśli przepuścisz, obtrąbi cię kierowca za tobą...

        • 4 0

    • niech szybciej (2)

      się zabiorą za rondo na skrzyżowaniu Starogardzka - Niepołomicka - Czerska !!!

      • 4 0

      • (1)

        świętokrzyska -niepołomicka tam jest potrzebne rondo !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        • 2 0

        • I będzieeee!!!!!! Przetaaaaarg!!!!!!!!!!!!!!!!

          • 0 0

    • bardzo dobry pomysł (1)

      daliby radę z rondem, wyburzyli kamienice więc można pokombinować :)

      • 0 0

      • Nie da rady "pokombinować", bo wyjazd z Raduńskiej. Tu tylko przywrócenie zakazu lewoskrętu pomoże.

        • 0 1

    • Tak tu jest niezbędne rondo-tylko miejsca brak
      Skręt w zamiejską jest istotnie kłopotliwy-blokuje

      • 1 0

  • I kolejne pieniądze w błoto... (2)

    Zamiast naprawiać poza pa dane studzienki i dziury oni robią bezsensowne rondo... Ręce opadaja

    • 48 3

    • A wystarczyła by rzyczliwośc kierowców

      Bez kultury na drodze można postawić tysiąc rond, świateł i przejąć dla pieszych i tak to nic nie zmieni

      • 2 2

    • Ale oczywiście jak zgłosisz TIRa wgniatającego te studzienki na osiedlowej uliczce, jesteś konfidentem, nie?

      Może by się zająć przyczynami, a nie łataniem skutków...

      • 3 0

  • Klasyka, wymyślanie robot, zeby kasa popłynęla do podziału.

    Tam jest spokojna jazda, pełno przejść dla pieszych i spowalniacze. Nie ma żadnego uzasadnienia taka przebudowa.

    • 55 3

  • (1)

    A rondo na skrzyżowaniu Czerska/Starogardzka/Niepołomicka?!?!

    • 29 1

    • Był artykuł niedawno, już jest w toku.

      • 0 3

  • Może lepszym rozwiązaniem było by zmienić lokalizację ronda na... (4)

    Skrzyżowaniu ulic świętokrzyska / niepołomicka. Tu codziennie są. Korki z każdej i w każdą stronę przez te skrzyżowanie....!!!!

    • 51 0

    • Pytanie czy ciężko jest zainstalować tam system kamer (1)

      Monitorujący natężenie ruchu i zmieniający automatycznie światła, dostosowując do potrzeb;)? Oj pewnie to nie wykonalne! Cóż za skomplikowana operacja :O ale taka kamera znajduje się wyżej na skrzyżowania Wieżycka-swietokrzyska

      • 0 1

      • Ale co to da, jeżeli za skrzyżowaniem jest dalej korek?

        • 2 0

    • (1)

      Nie ma przestrzeni na rondo w miejscu tego skrzyżowania.

      • 3 1

      • 2 stare zrujnowane budynki przy skrzyżowaniu

        Usunąć i będzie miejsce

        • 1 0

  • (2)

    polacy nie są zbyt inteligentni i nie potrafią korzystać z normalnych skrzyżowań, więc najlepiej zamienić każde skrzyżowanie w Trójmieście rondo i mieć nadzieję, że dadzą radę..

    • 7 3

    • Gdy Polak jadący 10km/H w korku (1)

      Ma do ruchu wpuścić cię z ulicy podporządkowanej to graniczy z cudem! Co 20 kierowca ma rozum i się zatrzyma bys mógł wjechać na główna drogę! Tak im się spieszy w korku iż nie mogą wpuścić auta.

      • 1 1

      • Phi, to jeszcze pikuś.

        Ostatnio jak kogoś w korku wpuściłem, złotówa za mną zaczął trąbić, że nie jadę :D

        • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane