• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport
Skopiowano

Będzie skwer w miejscu na Drogę Czerwoną na Zaspie

Krzysztof Koprowski
25 października 2016 (artykuł sprzed 5 lat) 
Opinie (116)
Najnowszy artykuł na ten temat Droga Czerwona: w lipcu wybór projektanta
  • Tak obecnie prezentuje się obszar, który w przyszłym roku doczeka się nowego zagospodarowania.
  • Tak obecnie prezentuje się obszar, który w przyszłym roku doczeka się nowego zagospodarowania.
  • Tak obecnie prezentuje się obszar, który w przyszłym roku doczeka się nowego zagospodarowania.
  • Tak obecnie prezentuje się obszar, który w przyszłym roku doczeka się nowego zagospodarowania.
  • Tak obecnie prezentuje się obszar, który w przyszłym roku doczeka się nowego zagospodarowania.

Na Zaspie - w pobliżu przystanku SKM zobacz na mapie Gdańska i zarazem na miejscu zarezerwowanym pod budowę Drogi Czerwonej - wkrótce powstanie atrakcyjna przestrzeń publiczna. O jej głównej funkcji zdecydują mieszkańcy, oddając głos w ankiecie internetowej. Inwestycja zostanie sfinansowana w głównej mierze przez właściciela centrum handlowego po drugiej stronie torów kolejowych zobacz na mapie Gdańska.



Czy tereny w rezerwie Drogi Czerwonej powinny zyskać lepsze zagospodarowanie?

Teren między ul. Hynka, Braci Lewoniewskich i chodnikiem prowadzącym na wiadukt nad torami od lat prezentuje się niezbyt okazale. Od ponad pół wieku stanowi rezerwę pod Drogę Czerwoną wraz z przebudową układu drogowego w pobliżu, czyli maksymalnie bezkolizyjną arterię wzdłuż torów kolejowych, między Gdynią a Gdańskiem.

Ponieważ realizacja tego przedsięwzięcia drogowego w Gdańsku jest mało prawdopodobna w kolejnych co najmniej 10-15 latach, poprawą wizerunku obszaru tuż przy przystanku Szybkiej Kolei Miejskiej Gdańsk Zaspa chce zająć się stowarzyszenie Inicjatywa Miasto.

Głównym partnerem stowarzyszenia w projekcie jest spółka City Pro, inwestor powstającej po drugiej stronie torów Galerii Wnętrz City Meble. Chęć współpracy zadeklarowały też Rada Dzielnicy Zaspa Młyniec oraz Zarząd Dróg i Zieleni.

- Czujemy się odpowiedzialni za otoczenie, pragniemy działać na korzyść mieszkańców dzielnic sąsiadujących z City Meble i współtworzyć otaczającą nas przestrzeń. Dlatego zdecydowaliśmy się na współpracę z rozwijającym się i pełnym pomysłów stowarzyszeniem, które od trzech lat działa na rzecz rewitalizacji przestrzeni miejskiej w Trójmieście i poprawy jakości życia jego mieszkańców - mówi Marek Bogacki, dyrektor zarządzający w spółce City Pro.
Planowany przebieg Drogi Czerwonej, która w założeniach ma być drogą ruchu przyspieszonego z dwupoziomowymi skrzyżowaniami. Planowany przebieg Drogi Czerwonej, która w założeniach ma być drogą ruchu przyspieszonego z dwupoziomowymi skrzyżowaniami.
Nowe zagospodarowanie jest obecnie na etapie opracowania trzech koncepcji - scenariuszy przekształceń tego terenu na funkcję: sportową, rekreacyjną lub krajobrazową.

- Koncepcje te zostaną wkrótce przedstawione mieszkańcom na poświęconej naszemu projektowi stronie internetowej [nie została jeszcze uruchomiona - dop. red.] - zapowiada Mateusz Sylwestrzak, wiceprezes stowarzyszenia Inicjatywa Miasto.
I to właśnie przez Internet mieszkańcy będą mogli od połowy listopada oddawać głosy na najlepszy ich zdaniem wariant.

- Planujemy wykonać nowe zagospodarowanie na wiosnę przyszłego roku. Dokładny termin rozpoczęcia prac będzie uzależniony od pogody oraz pozyskania niezbędnych pozwoleń - dodaje Piotr Czyż, prezes stowarzyszenia.
W ramach nowego zagospodarowania przewiduje się podjęcie współpracy z osobami prowadzącymi działalność w pawilonach handlowych, co ma skutkować podniesieniem estetyki budynków, a także poprawą stanu technicznego przystanku autobusowego zobacz na mapie Gdańska.

Opinie (116) 2 zablokowane

  • W końcu! (3)

    taki pomysł powinien być zrealizowany 20 lat temu,
    włodarze miasta nazywają Gdańsk "Metropolią", a połowa terenów albo leży odłogiem albo jest w wiecznej "rezerwie terenowej". Co również ciekawe - jedyne sensowne zagospodarowanie zawsze towarzyszy nowej inwestycji handlowej, miasto całkowicie umywa ręce albo twierdzi, że na budowę czegokolwiek niezbędne są fundusze z UE. Chodnik z fuduszu obywatelskiego to u nas szczyt rozpusty.

    • 127 11

    • Ależ co Ty mówisz (2)

      Miasto zawsze chętnie odda ziemię, by dewelopre mógł na niej wybudować mieszkania, bądź galerię handlową.

      • 8 3

      • albo Forum Radunia

        Ale ja lubię Galerie Forum...!

        • 0 0

      • Akurat deweloperzy budują na prywatnej ziemi - cały Gdańsk Południe

        a w każdej metropolii znajdują się takie miejsca - tylko małe miasteczka można całkowicie zagospodarować.

        • 2 2

  • TAK dla drogi czerwonej (19)

    droga czerwona jest potrzebna, dziwię się, że władze znajdują różne powody by zniechęcić ludzi do jej powstania

    • 74 162

    • smutno patrzeć

      budyń nie ma dużej kasy na czerwoną, więc łaskawie pozwoli zazielenić za małą

      • 11 31

    • chyba tylko tobie i zamiastowym żeby im tranzyt ułatwić (5)

      • 40 24

      • Ty zapewne otrzymał(a/e)ś mieszkanie po rodzicach lub dziadkach (4)

        ...w atrakcyjnej lokalizacji Wrzeszcz / Oliwa....wszystko "podstawione" pod nos na tacy, więc nie ma się co dziwić że Ty i Tobie podobni są przeciwni rozbudowom komunkacyjnym

        • 9 42

        • nie, od kilku lat pracuje na zagranicznych kontraktach, aby zarobic

          • 8 1

        • więc w imię Twojej rozbudowy mam oddać mieszkanie i się wyprowadzić na wygwizdowie?

          Ty po prostu wiesz już, że popełniłeś życiowy błąd ale zamiast chcieć go naprawić - kombinujesz, żeby inni mieli jeszcze gorzej

          • 16 2

        • A kto Ci broni kupić mieszkanie we Wrzeszczu lub w Oliwie?

          • 9 0

        • Wbrew pozorom rozbudowa i zwiększenie przepustowości dróg w mieście powoduje jego większe zatkanie.

          Zastanawiam się kiedy władze gdańska zrozumieją, że system transportu miejskiego powinien być przyjazny dla pasażera (również cenowo) to pasażer zmądrzeje i będzie częściej z niego korzystał. a wówczas dróg w mieście nie trzeba będzie rozbudowywać, tylko dbać o ich nawierzchnię.

          • 5 1

    • DC to kompletny idiotyzm (5)

      trasa idaca dokladnie wzdluz SKM.

      Za te pieniadze mozna zrobic duzo bardzo waznych rzeczy dla calego Trojmiasta. Nie mowiac o tym, ze nie ma na nia miejsca w Sopocie...

      • 40 17

      • To zaleta... (4)

        I tak powinna być poprowadzona ta droga, wzdłuż torów - skoro tory dzielą Gdańsk w jednym miejscu, to po co wytyczać nową arterię w innym miejscu ? Przy okazji nasyp po jednej stornie pełnił by funkcję ekranów dźwiękochłonnych.

        • 9 12

        • ja bym w tunel (2)

          umiescilbym ta droge w tunelu a dodatkowo w niedlugim czasie bedziemy jezdzic autami elektrycznymi wiec spalin bedzie duzo mniej zatem duzy ruch samochodowy nie bedzie juz takim problemem....

          • 1 2

          • (1)

            najpierw skończ szkołę, potem przyjdzie czas na "pomysły" ...

            • 3 0

            • pojedz sobie do barcelony lub marsylli tam sa tunele ktore biegna pod miastem pod jego centrum, aby uniknac jazde przez miasto, tunel zamiast drogi mialby sens ale kosztowo pewnie kosmos

              • 0 0

        • a z drugiej strony degradacja "rewitalizowanych" starych dzielnic

          • 1 0

    • oby na szczęście nie

      Z kolei ja się dziwię jak można do czegoś takiego zachęcać...

      • 20 5

    • do czego ta droga jest potrzebna?

      • 19 6

    • (2)

      Czy wlasnie nie otworzyli rąbitnej galerii handlowej na tej trasie drogi czerwonej? :)

      • 13 1

      • niestety, jest wybudowany tunel pod ta galeria :( (1)

        co nie zamyka ciagle tego poronionego pomyslu.

        Jednak, 40 lat temu wszyscy jej chcieli, tylko ich niebylo stac. Dzisiaj lekko polowa ludzi jej nie chce, a nadal nas nie stac.

        Za 20 lat 70% ludzi bedzie skrajnie przeciwnych. Niech no zbuduja Nowa Politechniczna i Droge Zielona w takiej formie, w jakiej planuja, a ludzie zrozumieja, ze to droga do nikad.

        Miliardy topione w leczenie kompleksow wobec zachodu, ktory wydaje teraz miliardy na likwidacje takich tras przelotowych przez srodek miasta, bo to BLAD.

        • 18 4

        • Bzdura!

          Po wybudowaniu czerwonej można by pomyśleć o uspokojeniu ruchu na Grunwaldzkiej. Jak tylko będzie nas na to stać to warto!

          • 0 6

    • Nie dla drogi czerwonej!!!

      Droga czerwona w Gdyni będzie prowadziła przez moją kuchnię.
      Nie życzę sobie, żeby ktoś mi w gary zaglądał.

      • 5 2

  • Żądam jako suweren obelisku LAK, (2)

    wizerunek ma być identyczny jak na tablicy przed pałacem prezydenckim (gdyż jest to prawdziwe arcydzieło) w Warszawie, tylko w skali co najmniej 10:1.

    • 12 10

    • takie pytanie ankietowe

      Czy tereny w rezerwie Drogi Czerwonej nie powinny były zyskać lepszego zagospodarowania już wcześniej?

      • 1 0

    • zaorać działki należy

      • 0 1

  • I świetnie (2)

    Często przejeżdżam przez tamtą okolicę i jestem zniesmaczona tym obleśnym klepiskiem. Cieszy mnie że wkrótce ono zniknie.

    • 64 6

    • A ja jestem zniesmaczony (1)

      niepysznym widokiem twojej facjaty gdy siedzę sobie na piwku w IKARZE.

      • 1 1

      • Nie siedź tam tak długo

        bo zaśniesz pod stolikiem.

        • 0 1

  • Droga czerwona to antymiejskie szaleństwo! (12)

    Czas raz na zawsze skończyć z tą paranoją budowy trasy ekspresowej przez sam środek miasta.
    To koszmar wymyślony kilkadziesiąt lat temu, wtedy to się może wydawało postępowe i nowoczesne, ale teraz tylko wisi nad nami i straszy grożąc degradacją miasta i blokując jego rozwój

    • 142 53

    • Tak???? (6)

      A znasz jakieś duże miasto w Europie z jedną, jedyną ulicą główną? A tak jest w Trójmieście, rowerzysto.

      • 24 33

      • nie tylko jedna, klamiesz

        Od Glownego do Wrzeszcza masz Grunwaldzka i JzK.

        Masz tez Lostowicka - Nowolipie - Rakoczego - Potokowa - Slowackiego

        Dodatkowo jest Legionow - Reczpospolitej - Chlopska, a po drugiej stronie torow jest Ita Stwosza.

        Co wiecej, Droga Czerwona biegnie wzdluz SKM. Mozna skorzystac z SKM / PR.

        Natomiast jesli chodzi o polaczenie Gdanska i Gdyni, to:
        1. Sopot nie zbuduje takiej glupiej autostrady u siebie, a na tunel ich nie stac
        2. Tranzytu nie puszcza sie przez centrum miasta
        3. I tak szybciej jest pojechac Przewozami regionalnymi. I w tej kwestii nic sie nie zmieni, chyba, ze ktos ma zamiar jechac motocyklem nieszczegolnie zwazajac na prawo

        • 27 12

      • (4)

        Już Ci ktoś obok pokazał, że manipulujesz faktami i piszesz nieprawdę.
        A ja z kolei poproszę o przykład cywilizowanego miasta, które buduje drogę ekspresową i puszcza tranzyt przez ścisłe centrum. Bo nie znam.
        Za to mogę podać przykłady miast, które takie drogi likwidują traktując je jako kosztowną pomyłkę planistyczną.

        • 22 9

        • np. Praga (1)

          • 4 11

          • Tak, ta warszawska.

            • 11 0

        • berlin (1)

          autostrada nr 100 i 103

          • 1 8

          • Gdańsk - 460 tys mieszkańców
            Berlin - 3600 tys mieszkańców
            Faktycznie świetny przykład, nie mówiąc o tym, że autostrada 100 jest mniej więcej w takiej samej odległości od centrum jak nasza obwodnica.

            • 10 2

    • proponuję 1/4 kosztu budowy drogi czerwonej i 1/2 kosztu jej rocznego utrzymania przeznaczyć na infrastrukturę, tabor, porządek i bezpieczeństwo w SKM. Wyjdzie szybciej i taniej, a rachunek i tak nie obejmuje korzyści z zagospodarowania leżących odłogiem terenów w samym środku miasta

      • 5 0

    • a jednak się da (3)

      przez Berlin "przelatują" po powierzchni jak i pod ziemią autostrady : 100, 103, 110, 111,113, 114, 115 oraz drogi ekspresowe: 1, 2, 96, 96A, 101, 109, 158 oraz 179. Planowane są następne ponieważ tam wiedzą, że drogą do rozwoju jest szybka i sprawna komunikacja. W Berlinie nie ma czegos takiego jak korki uliczne ! Kto kiedykolwiek będzie zjeżdżał autem trasą pod dworzec główny to zrozumie co to jest komunikacja.

      • 0 6

      • A może dlatego nie ma korków:
        Berlin - 320 samochodów na 1000 mieszkańców
        Gdańsk - miasto 8 razy mniejsze - 508 samochodów na 1000 mieszkańców

        Zamiast autostrady przez środek miasta lepiej u nas przeznaczyć tę kasa na transport zbiorowy i drogi rowerowe.

        • 6 0

      • Co ty porównujesz?!

        Zapomniałeś jeszcze o dobrej siatce transportowej Berlina obejmującej również Metro. A u nas nawet tramwaje nie są dobrą alternatywą. Nie mówiąc o jednej linii skm i pkm. Berlin ma wszędzie ścieżki rowerowe. Przy każdej ulicy w mieście. Priorytet mają rowerzyści, nie mówiąc już nawet ilu ich jest. Parking rowerowy przed dworcem jest większy od naszych parkingów typy park&ride. A stojaków na rowery jest więcej niż latarni ulicznych. W zasadzie to są wszędzie. Podróż komunikacją miejską z jednego końca miasta na drugi trwa krócej niż u nas droga od centrum Gdańska do Sopotu. W Berlinie jest miej samochodow niż ludzi poruszających się pieszo. Daleko nam do zachodu i długo jeszcze Janusze tego nie pojmą dlaczego rozbudowa dróg to nie wszystko.

        • 1 0

      • ignorancja

        Droga nr 2 nie jest drogą ekspresową, więc proszę nie pisz głupot na podstawie wizyty w google. Na odcinku północnym wygląda jak typowa krajówka pod Piasecznem, natomiast już w mieście przynajmniej do niedawna był nawet odcinek z kostki granitowej. Zwykła jednojezdniowa szosa, z dużą ilością skrzyżowań z sygnalizacją świetlną. Ekspresowa to może jest w nocy jak się nią da przejechać 50 km/h. Co do innych dróg przytoczonych się nie wypowiadam zaznaczając tylko że żadna ze wskazanych autostrad nie przebiega przez tereny śródmiejskie. Co więcej, w nocy na głównych ulicach zdarzają się ograniczenia do 20 km/h aby mieszkańcom życia nie zatruwać hałasem.
        Może pomyliłeś Berlin z Lagos w Nigerii, bo ilość wspaniałych dróg w centrum miasta jest mniej więcej podobna, podobnie jak jakość życia.

        I jedno zastrzeżenie - codziennie jeżdżę samochodem, robię z przymusu rocznie ok 30 k km, korzystam też z pociągów i roweru, nie identyfikuję się z żadnym ekstremizmem, ale nie lubię jak ktoś z miasta robi węzeł drogowy tłumacząc za kasę z GM że tak jest na całym świecie - liczbowo może tak, ale nie jakościowo.

        • 1 0

  • Po co ta droga czerwona? (5)

    Trzeba wrócić do koncepcji z lat 60-tych i poprowadzić estakadę nad torami kolejowymi. Wyjdzie z tego arteria, mająca po trzy pasy w każdą stronę. Trójmiasto "odetka" się na 20 lat.

    • 26 59

    • Po pierwsze - koszmarnie drogie w budowie i utrzymaniu (3)

      Po drugie, nie odetcha sie.

      Boze, ludzie. Poczytajcie troche o budowie komunikacji w nowoczesnych miastach :(

      • 27 6

      • (2)

        Chętnie poczytam - jakie miasto wielkości Gdańska masz na myśli ?

        • 8 0

        • chocby Bristol, Dublin (rozbudowywana wielka sieca tramwajowa kosztem drog samochodowych) (1)

          Mozna zajrzec tez do Mediolanu. Choc akurat jest to miasto o innym ksztalcie. Mimo to nikt nie pomyslal, aby przez glowne dzielnice puscic autostrade.

          • 13 0

          • Turyn

            • 4 0

    • haha

      już widzę te "koniczynki" do wjazdu, przecież to wizja jak z kiepskiego horroru

      • 1 0

  • świetnie@! (3)

    proszę tam wkomponować piękną ścieżkę rowerową, wzdłuż torów. W otoczeniu parku i ładnej architektury w pobliżu + np. prace plastyczne dzeiciaków albo artystów z ASP w Gdańsku, albo np. dłuuugiego oczka wodnego jakoś fajnie urządzonego.

    • 48 21

    • A teraz tylko czekać na hejt wieśniaków... (1)

      ...i innych blachosmrodow

      • 6 8

      • po co szczuc?

        • 0 0

    • Dość ścieżek!

      Szaleństwo z tymi ścieżkami rowerowymi. Już są w tej okolicy po drugiej stronie drogi. I starczy. Ludzie, ogarnijcie się.

      • 1 0

  • Widok paskudny ! Straszne blokerskie osiedle . Tandeta wielkiej plyty jak w ZSRR. (11)

    Takie osiedla powinny byc juz dawno zburzone a tam powinny powstac miejsca prestizu dla ludzi kulturalnych i zamoznych. Tragicznie te blokernie wygladaja jak kolchozy sowieckie . To mieszkancy przez 30 lat nie mogli zagospodarowac swojego osiedla ? to tam jakies pasozyty zamieszkiwaly chyba . Wszysko zardzewiale i podupadajace jakby 30 lat sie osiedle na farbe nie umialo zebrac wspolnie i odmalowac, odswiezyc. Szkoda takim osiedlom cos robic . Jakies centrum handlowe tam zbudowac zeby zaslonic te blokerskie slumsy z komuny.

    • 17 88

    • "dla ludzi kulturalnych i zamoznych" (2)

      Wybierz jedno.

      • 20 1

      • dokladnie! (1)

        noiw bogaci to totalne buraki!

        • 13 1

        • gdyby byli ' burakami ' to by nie byli bogaci

          ty natomiast niby nie burak a nie masz tego co bogaci . Moze pracy poszukaj bo aby byc bogatym nalezy zaczac pracowac.

          • 2 13

    • do zgreda - trafna uwaga, punkt dla Ciebie (3)

      do tego co pigułki dzisiaj nie zażył - wolisz taki kołchoz jak np garnizon? mrówkowce betonowe jeden przy drugim (na planie wygląda to właśnie jak kołchoz) , zero zieleni, zero miejsca dla ludzi, okno w okno z sąsiadami? lekki lifting elewacji bloków na Zaspie i osiedle jak malowane, jeszcze z przestrzenią ale pewnie też już niedługo

      • 18 4

      • nie stac cie na ' Garnizon ' to zazdroscisz .

        ten twoj stary tekscik jak brak argumentow ze ' budynki zbyt blisko itd ) .......taaa widac ze pojecia nie masz o wysokim standardzie jak uwazasz iz bloki wystarczy poddac liftingowi i beda jak malowane ...taa jak malowane bo nic innego juz tam sie zmienic nie da. Wysoki standard kolego to cos wiecej niz twoj ' malowany blok z wielkiej plyty' . Rury idace od parteru do gory przez mieszkania to jest tragedia i widac ze pojecia nie masz o nowych budynkach i przeplacanie tysiecy zlotych rocznie jakims chorym patolom zwanym - spoldzielnie mieszkaniowe - daj se siana kolego .

        • 3 16

      • Akurat Garnizon jest przykladem dobrze zaplanowanego osiedla (1)

        Czy turysci jezdza do Glownego Miasta czy na Zaspe? A wiele budynkow pochodzi z tego samego czasu.

        Urbanistyka ma wplyw na jakosc zycia.

        Zaspa czy Zabianka sa ciekawymi przykladami (moim zdaniem) blednej mysli urbanistycznej, ale kompletnej. Nowym osiedlom czesto nie sposob konkurowac z takimi dzielnicami, bo nie sa planowane i kreowane, a jedynie budowane ze zbyt pozna reakcja miasta na to, co sie juz stalo.

        • 1 5

        • udało się dzisiaj sprzedać jakieś mieszkanko?

          zaraz do domku trzeba będzie się zbierać, za obwodnicę

          • 6 1

    • Zaspa - perelka mysli urbanistycznej - unikat - godny miejsca na liscie unesco!!! (3)

      beznadziejne to sa nowe deweloperskie plaby na naszym osiedlu!!!

      • 13 0

      • ojojoj ....Perelka mysli ))) (2)

        czy idac do pracy zdenerwowal cie widok milionera palacego cygaro w nowym apartamentowcu ? musisz wiecej pracowac to tez na cygara bedziesz mial .

        • 1 12

        • Perełka czy nie perełka to kwestia gustu i upodobań.

          Ja w tym swoim starym bloku jak już zarobię na to cygaro ( bo na apartament pewnie mnie nie będzie stać) to ze spokojem zapalę je sobie na balkonie nie musząc uważać tak jak milioner z apartamentowca który to może przypalić przypadkiem czoło sąsiada z naprzeciwka.

          • 15 0

        • choc nie chcialbym mieszkac na Zaspie, to jest to naprawde ciekawie zaprojektowana

          urbanistycznie czesc miasta. Widac bylo, ze ktos mial konkretny, pelen pomysl na to, jak ludzie maja zyc.

          Troche nie wyszlo - moim zdaniem. Jednak zamysl byl ciekawy.

          • 12 0

  • (2)

    Czyżby brakowało w Gdańsku terenów do zagospodarowania ?
    Proponuję zagospodarować wszystkie tereny przeznaczone na nowe drogi.

    • 11 23

    • tez tego nie rozumiem (1)

      pelno jest miejsca na tego tytpu sprawy, to oczywiscie musieli wybrac teren zarezerwowany pod budowe drogi, mistrzowie planisci z koziej d.

      oczywiscie jak sie kasa znajdzie na nowa droge i trzeba to bedzie usunac to bedzie wielki placz i prostesty, paranoja

      • 5 9

      • Drogi, ktora jest zbedna, koszmarnie droga i szkodliwa

        Aktualnie jest syfny sr*lniko-parking.

        Dobra decyzja wladz miasta. Lepsza byloby tylko wyrzucenie z urzedu Wieslawa B. i jego chorym, zakompleksionych wizji miasta dla samochodu.

        Gdzie ten pan mieszka? Czy nie przypadkiem pod Tczewem? Jakim cudem czlowiekiem odpowiedzialnym za kwestie planowania miasta jest ktos, kto nie mieszka w tym miescie?!

        • 5 1

  • Jak zwykle inwestycje to w Gdańsku,

    szczurek kiedy weźmiesz się do roboty?

    • 10 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.