• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Będzie skwer w miejscu na Drogę Czerwoną na Zaspie

Krzysztof Koprowski
25 października 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Tak obecnie prezentuje się obszar, który w przyszłym roku doczeka się nowego zagospodarowania.
  • Tak obecnie prezentuje się obszar, który w przyszłym roku doczeka się nowego zagospodarowania.
  • Tak obecnie prezentuje się obszar, który w przyszłym roku doczeka się nowego zagospodarowania.
  • Tak obecnie prezentuje się obszar, który w przyszłym roku doczeka się nowego zagospodarowania.
  • Tak obecnie prezentuje się obszar, który w przyszłym roku doczeka się nowego zagospodarowania.

Na Zaspie - w pobliżu przystanku SKM zobacz na mapie Gdańska i zarazem na miejscu zarezerwowanym pod budowę Drogi Czerwonej - wkrótce powstanie atrakcyjna przestrzeń publiczna. O jej głównej funkcji zdecydują mieszkańcy, oddając głos w ankiecie internetowej. Inwestycja zostanie sfinansowana w głównej mierze przez właściciela centrum handlowego po drugiej stronie torów kolejowych zobacz na mapie Gdańska.



Czy tereny w rezerwie Drogi Czerwonej powinny zyskać lepsze zagospodarowanie?

Teren między ul. Hynka, Braci Lewoniewskich i chodnikiem prowadzącym na wiadukt nad torami od lat prezentuje się niezbyt okazale. Od ponad pół wieku stanowi rezerwę pod Drogę Czerwoną wraz z przebudową układu drogowego w pobliżu, czyli maksymalnie bezkolizyjną arterię wzdłuż torów kolejowych, między Gdynią a Gdańskiem.

Ponieważ realizacja tego przedsięwzięcia drogowego w Gdańsku jest mało prawdopodobna w kolejnych co najmniej 10-15 latach, poprawą wizerunku obszaru tuż przy przystanku Szybkiej Kolei Miejskiej Gdańsk Zaspa chce zająć się stowarzyszenie Inicjatywa Miasto.

Głównym partnerem stowarzyszenia w projekcie jest spółka City Pro, inwestor powstającej po drugiej stronie torów Galerii Wnętrz City Meble. Chęć współpracy zadeklarowały też Rada Dzielnicy Zaspa Młyniec oraz Zarząd Dróg i Zieleni.

- Czujemy się odpowiedzialni za otoczenie, pragniemy działać na korzyść mieszkańców dzielnic sąsiadujących z City Meble i współtworzyć otaczającą nas przestrzeń. Dlatego zdecydowaliśmy się na współpracę z rozwijającym się i pełnym pomysłów stowarzyszeniem, które od trzech lat działa na rzecz rewitalizacji przestrzeni miejskiej w Trójmieście i poprawy jakości życia jego mieszkańców - mówi Marek Bogacki, dyrektor zarządzający w spółce City Pro.
Planowany przebieg Drogi Czerwonej, która w założeniach ma być drogą ruchu przyspieszonego z dwupoziomowymi skrzyżowaniami. Planowany przebieg Drogi Czerwonej, która w założeniach ma być drogą ruchu przyspieszonego z dwupoziomowymi skrzyżowaniami.
Nowe zagospodarowanie jest obecnie na etapie opracowania trzech koncepcji - scenariuszy przekształceń tego terenu na funkcję: sportową, rekreacyjną lub krajobrazową.

- Koncepcje te zostaną wkrótce przedstawione mieszkańcom na poświęconej naszemu projektowi stronie internetowej [nie została jeszcze uruchomiona - dop. red.] - zapowiada Mateusz Sylwestrzak, wiceprezes stowarzyszenia Inicjatywa Miasto.
I to właśnie przez Internet mieszkańcy będą mogli od połowy listopada oddawać głosy na najlepszy ich zdaniem wariant.

- Planujemy wykonać nowe zagospodarowanie na wiosnę przyszłego roku. Dokładny termin rozpoczęcia prac będzie uzależniony od pogody oraz pozyskania niezbędnych pozwoleń - dodaje Piotr Czyż, prezes stowarzyszenia.
W ramach nowego zagospodarowania przewiduje się podjęcie współpracy z osobami prowadzącymi działalność w pawilonach handlowych, co ma skutkować podniesieniem estetyki budynków, a także poprawą stanu technicznego przystanku autobusowego zobacz na mapie Gdańska.

Opinie (116) 2 zablokowane

  • (1)

    Skwer potwornym sznytem przetnie tkankę miejską, przyczyny się się powstania getta i umierania miasta. Osobnikom mentalnie przyspawanym do siedzeń samochodów proponuję, aby zobaczyli jak umiera, przecież tak niedaleko od nas położone, Detroit pocięte potwornymi sznytami skwerów i innymi elementami przyczyniającymi się do zurbanizowania miasta.
    Miasto dla ludzi i dla rowerzystów a nie dla skwerów.

    • 7 4

    • warto dodać

      że tak hołubione stawy, stawiki, strumyki są wyłącznie przyczyną kłopotów.
      Pożytku z tego żadnego, nie da się przejechać rowerem, przejść suchą nogą.
      Miasto dla ludzi i dla rowerzystów a nie dla kałuż

      • 4 2

  • (3)

    kiedy światła na skrzyżowaniu Hynka z Braci Lewoniewskich???

    • 5 2

    • a kiedy na skrzyżowaniu

      Jana Pawła i Rzeczpospolitej?

      • 1 0

    • Przydałoby się rondo na Hynka-JP II...

      • 0 0

    • Zainstaluj jeszcze sobie światła

      Pomiędzy kuchnią a toaletą( o ile ją posiadasz w domu)

      • 1 0

  • To jest skandal Zamiast autostrady przez park Regana nazywanej droga zieloną tam powinna własnie isc!

    To właśnie w tym miejscu drogi czerwonej niech sobie prowadzą autostradę z drogi zielonej a nie niszcząc Park Reagana !!!

    • 3 7

  • proponuje budyń więcej miejsca dla developerów na nowe wielkie bloki, potem już się zatkamy do końca z drogami

    • 6 2

  • Bardzo dobrze

    byle by później gdy w końcu znajda sie fundusze na drogę nie protestowano przeciw jej budowie.

    • 1 0

  • byly plany pod droge czerona ... (1)

    ale nie ma co sie sugerować Gdynia gdzie nic sie nie dzieje a tym bardziej Sopotem tylko zmienić nazwę i budować kolejna nitka przyda sie jak najbardziej gdanisk sie rozwija w szybkim tempie i kolejna równoległa przyda sie jak najbardziej ...

    • 0 4

    • jak masz potrzebę jechania równolegle do grunwaldzkiej, to przesiądź się do SKM

      • 4 0

  • Nie będzie żadnej Czerwonej

    drogi. To jakiś relikt PRLu. Te tereny na których planowano tą drogę już dawno powinny być zagospodarowane, a na Hynka w miejscu tego placu powinno powstać np. centrum z małymi restauracyjkami. Z resztą jest juz tam pizzeria i knajpa meksykanska I jedzenie jest niezłe. Można coś zjeść na szybko wysiadając z skm-ki lub autobusu

    • 15 3

  • Może torowisko?

    Ja bym puścił w miejscu planowanej drogi tramwaj do sopotu

    • 3 1

  • Świetny pomysł! Drogę czerwona trzeba zamienić na uliczkę

    normalną, wąską tam gdzie sie przyda i autrosrtade wykreślić z planów. Bo inaczej dalej olbrzymie tereny zarezerwowane pod nią bedą szpeciły miasto.

    • 7 1

  • gdyby nie popsuli przepustowości na grunwaldzkiej przez mnóstwo nowych biurowców i skrzyżowań,

    to i czerwona droga nie byłaby potrzebna

    • 4 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane