Fakty i opinie

Będzie więcej płatnych parkingów w Gdyni

Opłaty zostaną wprowadzone m.in. na parkingu przy bulwarze Nadmorskim.
Opłaty zostaną wprowadzone m.in. na parkingu przy bulwarze Nadmorskim. fot. Anna Bobrowska/KFP

Na dziewięciu parkingach w Gdyni znajdujących się poza drogami publicznymi będzie trzeba od lipca płacić za postój. Pozastrefowe parkingi zostaną wyposażone w parkomaty, które mają wspomagać pracę obsługi.



Czy wprowadzenie opłat na kolejnych parkingach spowoduje, że będzie na nich więcej wolnych miejsc?

tak, będzie większa rotacja aut 41%
będą tak samo dostępne 41%
będą bardziej zapełnione 18%
zakończona Łącznie głosów: 1242
O wprowadzeniu na nich opłat zdecydowali gdyńscy radni. Uchwały przyjęte w ostatnich miesiącach ws. rozszerzenia Strefy Płatnego Parkowania dotyczą ustalenia zasad i trybu korzystania z niestrzeżonych parkingów należących do Gdyni, które są usytuowane poza drogami publicznymi.

Ustalono wysokość opłat za parkowanie w następujących lokalizacjach:



Dyskusja czytelników o miejscach parkingowych w Gdyni



Znane są już także opłaty, które będą musieli ponieść kierowcy zostawiający samochód na wymienionych parkingach.

Opłaty postojowe na parkingach przy al. Marszałka Józefa Piłsudskiego oraz ulicach: 3 Maja, Stefana Batorego, Jerzego Waszyngtona, Juliana Ejsmonda:



  • Pierwsza godzina parkowania 5,50 zł.
  • Druga godzina parkowania 6,60 zł.
  • Trzecia godzina parkowania 7,90 zł.
  • Każda kolejna godzina parkowania 5,50 zł.


Opłaty abonamentowe:
  • Abonament dobowy 80 zł.
  • Abonament tygodniowy 200 zł.
  • Abonament 30-dniowy 800 zł.


Opłaty postojowe na parkingach przy ulicach Partyzantów, Legionów, Witomińskiej, Orłowskiej:



  • Pierwsza godzina parkowania 3,90 zł.
  • Druga godzina parkowania 4,60 zł.
  • Trzecia godzina parkowania 5,50 zł.
  • Każda kolejna godzina parkowania 5,90 zł.


Opłaty abonamentowe:
  • Abonament dobowy 45 zł.
  • Abonament tygodniowy 150 zł.
  • Abonament 30-dniowy 450 zł.


Urzędnicy informują, że kara za parkowanie bez opłaty (oficjalnie: opłata podwyższona za brak biletu postojowego) będzie wynosiła 150 złotych (gdy zostanie uiszczona do 7 dni od daty otrzymania zawiadomienia) lub 200 zł (za uiszczenie jej po 7 dniach od daty otrzymania zawiadomienia).

- Parkingi przy al. Marszałka Józefa Piłsudskiego oraz ulicach 3 Maja, Stefana Batorego, Jerzego Waszyngtona i Juliana Ejsmonda będą dostępne dla użytkowników przez całą dobę, każdego dnia tygodnia. Parkingi przy ulicach Partyzantów, Legionów, Witomińskiej, Orłowskiej będą dostępne dla użytkowników przez całą dobę, od poniedziałku do piątku - informuje Hanna Wyszyńska, rzecznik ZDiZ w Gdyni.
Na parkingach będą pojawiały się osoby z obsługi

Kontrolerzy oraz 20 dodatkowych parkomatów



W ostatnich dniach zostały zaprezentowane oferty w przetargu dotyczącym instalacji oprogramowania zarządzającego procesem windykacji opłat pobieranych na parkingach. Oprogramowanie ma wspomagać pracę obsługi.

Miasto chciało przeznaczyć na ten cel nieco ponad 1 mln zł. Ofertę złożyła firma PM 3D z Bydgoszczy, oferując na realizację kwotę 986 tys zł. Trwa analiza ofert.

Co istotne, urzędnicy chcą wyposażyć pozastrefowe parkingi w parkomaty. Będzie ich 20.

- Zgodnie z uchwałą taryfikator opłat postojowych i abonamentowych za korzystanie z parkingu zacznie obowiązywać od 1 lipca 2021 r. - mówi Hanna Wyszyńska.
Przypomnijmy, że decyzją Rady Miasta przesunięto termin wprowadzenia nowych zapowiadanych stref płatnego parkowania na lipiec przyszłego roku. Przed ta decyzją, latem, ogłoszono przetarg na dostawę nowych 120 urządzeń, które pojawią się w rozszerzonej strefie oraz ich obsługę. Gdynia zamierzała przeznaczyć na urządzenia 6,7 mln zł. We wrześniu okazało się, że wpłynęła jedna oferta z ceną 7,2 mln zł brutto od firmy Flowbird SAS. Mimo wyższego niż zakładany koszt, została przyjęta.

Nowe parkomaty niebawem, rozszerzona SPP od lipca



- Jeszcze w grudniu tego roku zostanie dostarczonych i zamontowanych 120 nowych parkomatów solarnych z płatnościami BLIK. Będzie to bardzo istotna funkcjonalność, bo coraz więcej kierowców i zagranicznych turystów chętniej uiszcza opłaty parkingowe przez urządzenia mobilne. Wykonawca zapewni też opcję płatności BLIK w 197 parkomatach działających w Śródmieściu. Równie ważnym elementem kontraktu będzie dostarczenie nowych mechanizmów przepływu i prezentacji danych, które zapewnią nam m.in. sprawną obsługę systemu pobierania opłat - tłumaczył po podpisaniu umowy Wojciech Folejewski, dyrektor gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Urządzenia pojawią się na terenie Działek Leśnych, Grabówka oraz Wzgórza św. Maksymiliana. Firma Flowbird przez trzy i pół roku będzie odpowiedzialna za serwisowanie, konserwację i monitorowanie parkomatów w sposób zapewniający im sprawne i ciągłe funkcjonowanie.

Opinie (393) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (15)

    Miejsc mało a wprowadzają kolejne z opłatami....gdzie tu sens i logika?A powinni już dawno zbudować sieć podziemnych parkingów po przystępnej cenie...wszak aut będzie coraz więcej...niedługo aby przespacerować się bulwarem trzeba będzie auto zaparkować w Wejherowie i stamtąd spacerkiem nad bulwar...ehhh.Abonament 30 dniowy...450zł...dla kogo ta cena?Przecież to 6000zł rocznie za samo parkowanie...a gdzie życie,opłaty i inne...chyba że zakładają że nowoczesne auta będą się składać niczym domino i po podjechaniu nad morze pakujemy auto do damskiey torebki....

    • 208 53

    • musisz tam jeździć? (11)

      ja sobie centra odpuściłem. nie stać mnie. Wybieram las, morze i jeziora. Paliwo na dojazd wychodzi taniej niz bilety czy parkowanie.

      • 32 2

      • A kto powiedział kochanieńki że ja tam jeżdżę?Również wolę bardziey ustronne miejsca a na bulwarze ostatni raz spacerowałem gdzieś w 2006,circa marzec.Omijam mieysca nieprzyjazne kontemplacyi,wolę otwarte morze a nie brudny pjach,pety i puchy po piwsku.

        • 11 11

      • prawda. w centrum jestem teraz max raz w miesiącu, bo i po co tam jeździć. (6)

        przedszkole ma na osiedlu, knajpę na osiedlu, las mam 10 min i robotę w Gdańsku. Żeby nie urząd z którym muszę się użerać nie bywałbym wcale.

        • 15 5

        • I o to między innymi chodzi. (5)

          Żeby ludzie bez aktywnych zainteresowań i potrzeb w zakresie kultury siedzieli przed telewizorem i korków na dojazdówkach nie robili. Wszyscy zadowoleni.

          • 10 13

          • ja na pewno. podatki płacę już w gdańsku. powodzenia z dotowaniem tej kultury w przyszłości :) (2)

            nastepny sylwester z polsatem musi sfinasnować wyrobiona publiczność z potrzebami :)

            • 8 7

            • Akurat tej kultury nie dotowałeś, a koszty przynosiłeś (1)

              Więc nieodmiennie każdy korzysta. W Gdańsku też sobie popłacisz. Parkowanie na krzywy ryj se ne vrati

              • 4 1

              • A dziura w budzecie coraz wieksza

                Już nie tylko na Polsat nie wystarcza. A jeszcze w kolejce skandalik z biegaczami. Lotniska nikt nie chce. Niefart, bo przecież nie niekompetencja.

                • 3 3

          • Gdynianka (1)

            A jaką kulturę ma do zaoferowania Gdynia ? Dobre teatry , muzea i wydarzenia kulturalne to Gdańsk.

            • 0 2

            • To że nie umiesz czegoś znaleźć nie znaczy że to nie istnieje.

              • 1 1

      • (1)

        Będzie trzeba tak zrobić i zmienić przyzwyczajenia.Kamień,Bieszkowice też tam ladnie i będzie taniej.

        • 5 3

        • W Bieszkowicach i Kamieniu latem igły nie wciśniesz, taki tłum

          • 10 0

      • Matarnia przezywa rozkwit, ludzie tam jada bo maja gdzie auto zostawic.

        • 0 1

    • (2)

      Wydaje mi się, że to W ogóle nie ma planu. W najwiekszych miastach australijskich jest tak: dojeżdżasz autem/rowerem/autobusem do stacji kolejowej (jak nasza skm) tam jest mnóstwo miejsc parkingowych I dojeżdżasz pociągiem do centrum, a w centrum kursują bezpłatne tramwaje. Wyobraźcie sobie że w 5 milionowym mieście w samym centrum można swobodnie jechać autem, jak stoją auta na światłach to Max 2-3!!!

      Czyli autobusy jadą tylko po osiedlach I zbierają ludzi do stacji, a tramwaje bezpłatne jeżdżą po centrum, pociągi to główna forma poruszania się. I też rozkłady są zrobione z głową czyli nie zatrzymują się na każdej stacji co 10 min

      • 2 2

      • Tak, w Australii wszystko jest absolutnie za darmo. (1)

        Ktoś tu sobie zaprzecza, skoro te pociągi nie zatrzymują się na każdej stacji co 10 minut, to nie jest łatwo dojechać.

        • 1 2

        • Jest łatwo dojechać. Pociąg x nie zatrzymuje się na 3 6 9 stacji, ale za to zatrzynuje się następny pociąg za 10 min I pomija stawanie na stacji 1, 2, 4, 7, 8

          • 0 0

  • (4)

    Oczywiście, kolejne platne

    • 73 18

    • To niezgodne z Konstytucją (1)

      Jakim prawem nakładają opłatę za postój??

      • 7 10

      • warto wspomnieć, że grunty miasta należą do suwerena, czyli płacimy za postój na swojej ziemi

        • 5 2

    • Żeby kolejne - to są te co były wcześniej bezpłatne (1)

      • 4 1

      • Vivat władze miasta

        Tak długo czekaliśmy na płatne parkingi i nareszcie som.

        • 6 1

  • to jest kij. a gdzie marchewka? jakaś skmka z Oksywia? Nie? (10)

    wszystko poszło na lotnisko?

    • 184 17

    • to jest ocet. Miód będzie, jak będzie więcej wiat do parkowania rowerów przy klatkach schodowych (4)

      a także w pobliżu stacji SKM

      • 1 3

      • no to rajska przyszłość przed gdynianami, których większość za 20 lat będzie emerytami (2)

        już widzę te gromady seniorów doginających na rowerach w wyścigu po 1 miejsce do geriatry na nfz

        • 11 2

        • zauważ wzrost popularności rowerów wspomaganych elektrycznie w dobrze zarządzanych miastach (1)

          może coś zrozumiesz

          • 0 2

          • A to na elektryki deszcz nie pada? Czyli jakies pole elektryczne odpychajace deszcz jest?

            Teraz juz wiem skad ta nazwa elektryki. A temperature tez podwyzszaja? Bo jest -1 i bez podgrzewania troche zimno na rowerku.

            • 2 0

      • hehehe, tyle o tym jezdzeniu rowerem ale jak od tygodnia deszcz leje to jakos nie widze tych rowerzystow

        • 1 0

    • Marchewki dą w kieszeniach.

      • 1 1

    • przypomniał mi się skecz "rozmowa z klientem" (2)

      nawiązując, marchewkę to se pan możesz wsadzić. Tam gdzie pan może pana majstra w d. pocałować ... czy jakoś tak.
      I od tej strony to jest wszystko załatwiane. Komunikacja miejska cały czas jest alternatywą teoretyczną.

      • 3 1

      • zależy dla kogo. Dla korzystających z niej to alternatywa praktyczna (1)

        UE to nie jest wyimaginowana wspólnota. To rzeczywista wspólnota wartości i interesów.

        • 1 0

        • w większości przymusowa

          UE do tego nie mieszamy...

          • 0 0

    • Marchewka jest maraton albo triathlon.

      • 2 0

  • I dobrze, w Gdyni dwa razy więcej samochodow niż w Berlinie, na każde tysiąc mieszkańców (34)

    • 62 195

    • Byłeś w Berlinie??? (6)

      bo ja byłem i tam opłaty są niższe niż tutaj.

      • 46 11

      • Skoro mniej samochodow to mniejsze opłaty, podaż ,popyt i taka tam ekonomia.

        Czy nie można sprawdzić opłat w Internecie że bycie w berlinie to takie ważne?

        • 9 17

      • To chyba byłeś na ich przedmieściach (4)

        Bo stawki za parkowanie w Berlinie w strefach centralnych to 24 euro za dobę za podziemny, 3 euro/godzina na ulicy

        • 10 13

        • Ja byłem, mieszkałem nawet przez kilka tygodni (1)

          Zasadnicza różnica między Berlinem a Gdynią/Trójmiastem jest taka, że tam podróż komunikacją publiczną w każdym wypadku jaki mnie spotkał była szybsza niż gdybym wybrał auto. U-bahny, S-bahny, świetnie rozwiązane stacje przesiadkowe + autobusy.
          W weekend metro kursowało co 7 minut!
          W trójmieście (w Gdyni najbardziej) tymczasem na siłę próbuje się zniechęcić ludzi do korzystania z samochodów podczas gdy nie istnieje ŻADNA sensowna alternatywa. Duża część dzielnic nia ma nawet stacji SKM, do niektórych które mają dojeżdżają tylko niektóre składy (np. Cisowa), nie ma tramwajów, nie ma metra, autobusy stoją w korkach razem z autami, a całe miasto jest pofalowane przez liczne wzgórza, co sprawia, że osoby starsze i mniej sprawne fizyczne nawet na ten rower się nie przesiądą. Mieszkam w Gdańsku na Morenie. Gdybym tu i teraz w momencie pisania tego posta (16:20) chciał pojechać na Bulwar Nadmorski to google maps pokazuje mi: samochodem: 40 minut, komunikacją 1h20 min. O czym my mówimy?! A później trzeba jeszcze wrócić...

          • 51 6

          • Czyli jednak drożej

            Gdybym w momencie pisania tego posta chciał się dostać na bulwar nadmorski, to byłbym w 12 minut. Piechotą. Ale cóż, ktoś uwierzył w foldery dewelopera...

            • 3 13

        • (1)

          Przelicz te stawki na pensje tu i w Berlinie Einsteinie.

          • 11 4

          • Nic nie poradzimy, że kiepsko zarabiasz

            • 5 7

    • paradne są te porównania do Berlina Kopenhagi i Amsterdamu (3)

      naprawdę nie czujesz, że te miasta od Gdyni różnią się paroma rzeczami?

      • 46 6

      • (2)

        Liczbą osob które "muszą" samochodem?

        • 14 26

        • a może trudniejsze słowa

          strukturą zatrudnienia, średnią pensją, stabilnością i bezpieczeństwem?

          berlin może sobie pozwolić na dosatrczanie zaopatrzenia rowerami cargo. tam 150 euro dziennie wyciągają żębracy na ulicach. niestety w warunkach polskich kierowca dostawczaka musi dziennie zrobić kilkaset km bo inaczej biznesy siadają.

          no ale kto powiedział, że trzeba się znać na ekonomii. wystarczy kopiować i będzie dobrze. na pewno będzie dobrze. a jak nie to się przesunie dyrektora na inne odpowiedzialne stanowisko. stratny nie będzie.

          • 18 7

        • Muszę, ponieważ z Takich dzielnic jak:

          Chylonia, Grabówek, Demptowo wyprawa na Polankę Redłowską i z powrotem to strata około 2 godzin bo nie ma komunikacji bezpośredniej. To tylko przykład.

          • 16 4

    • Ile wagonów metra na mieszkańca ma Berlin, a ile Gdynia? (9)

      • 37 4

      • (6)

        Gdynia ma całą lokonotywownie SKM

        • 6 12

        • (2)

          To niech mnie ta lokomotywownia SKM zawiezie na Chwarzno

          • 29 3

          • A mnie na Pogórze (1)

            • 21 2

            • To się nazywa

              "branie odpowiedzialności za swoje decyzje życiowe"

              Samemu.

              • 3 8

        • Jeżdżącą średnio raz na 15 minut z przerwami?

          • 10 2

        • Skm to nie metro

          • 12 4

        • Metro w Berlinie, Nowym Jorku, Petersburgu ma kilka, lub kilkanaście linii

          A stacje są tak blisko siebie, ze po prostu nie opłaca się jechać samochodem, bo to by była strata czasu. To metro kursuje zazwyczaj co dwie minuty, więc nie trzeba zupełnie przejmować się rozkładem jazdy. Jak można porównywać SKMkę do metra w Berlinie?? Ludzie!!

          • 3 0

      • Co z tego? (1)

        U nich też są korki i tłok w komunikacji zwłaszcza w godzinach szczytu.

        • 4 3

        • absolutny zakaz wjazdu do centrum pojazdami nie 100% ECO!

          • 1 2

    • (3)

      Doskonale, że nawiązujesz do Berlina. Może niech najpierw w Gdyni powstanie tak doskonała infrastruktura rowerowa i tak rozbudowana sieć metra, jak w Berlinie, a później niech włodarze zabierają się za redukowanie miejsc postojowych dla samochodów i za kosmiczne podwyższanie opłat za parkowanie. Na chwilę obecną porównywanie Gdyni do Berlina świadczy o braku znajomości tematu.

      • 38 6

      • taki piarowski kabaret. nie wiedzą o czym mówią. (1)

        szczurek, zeby utrzymać władzę musi kanalizować potencjalne zagrożenia. rośnie grupa ludzi żyjących z zasiłków w postaci etatów w um i okolicach (to największy pracodawca w mieście). te etaty często daje się tym potencjalnym krzykaczom. no to realizują swoje wizje. współćzuję przyszłym pokoleniom, któe będą musiały po tym sprzątać.

        • 19 3

        • Szczurek już niczego nie musi utrzymywać

          to zdaje się jego ostatnia kadencja, więc co mu szkodzi?

          • 4 0

      • Nie najpierw. Równolegle.

        Takie twierdzenia świadczą o braku znajomości tematyki suburbanizacji.

        • 0 0

    • a widziałeś (1)

      Jaką mają komunikację publiczną w Berlinie, ze szczególnym podkreśleniem sieci metra i kolejek naziemnych? Jak byśmy mieli połowę takiej sieci to można by pomyśleć nad pozbyciem się samochodu, szczególnie w codziennym miejskim ruch. Na razie jest to po prostu niewykonalne

      • 24 3

      • Też mają tłok w komunikacji

        I korki w godzinach szczytu.

        • 5 2

    • Bzdura - w Berlinie jest dużo więcej aut i duzo więcej miejsc postojowych (2)

      a opieranie się na danych Cepik gdzie najwięcej jest Fiatów 126p to manipulacja godna obecnej władzy

      • 21 3

      • berlin ma troche więcej mieszkańców jednak...

        gdyby Gdynia miała więcej samochodów niż Berlin bez przeliczania na liczbę mieszkańców to byłaby niezła masakra...

        • 5 3

      • Policz po aktywnych polisach OC

        Nieodmiennie, przepaść per capita

        • 1 1

    • jak sie doczekamy 10 linii metra w Gdyni...

      i 173 stacji :-) tak jak w Berlinie, to oddam Ci mój samochód za darmo.

      • 15 2

    • kolejny tłumok porównujący jabłka z gruszkami

      • 3 0

    • taki wpis już był....

      autor nawiązuje do wypowiedzi Szczurka i komentarza internauty który zapytał: a ile wagonów metra jest na osobę w Gdyni. I to wystarczy, nie warto pytać o liczbę autobusów i trolejbusów na mieszkańca jak i częstotliwości kursowania.

      • 1 0

    • Berlin... serio?

      Co to za i**otyczne porównanie! Gdzie Berlin, a gdzie Gdynia? Jak można w ogóle wpaść na pomysł, żeby porównywać te miasta. Jak Gdynia rozrośnie się do takich rozmiarów i wybuduje taką infrastrukturę, metro, rozwinie komunikację miejską jak u zachodnich sąsiadów to wtedy możemy porównywać. Obecnie Gdynia ma 2 razy więcej samochodów bo inaczej nie da się poruszać po tym mieście - proste! Proponuję najpierw rozbudować infrastrukturę, to może kierowcy sami się przesiądą w inne środki transportu i nie będzie trzeba z nimi walczyć ...

      • 4 0

  • (2)

    30 zł za godzine to minimum inaczej pozastawiają całe miasto tymi samochodami

    • 32 141

    • 500zł za minute

      I autograf szczura na czole gratis dla każdego

      • 14 2

    • Zapewne odezwał/a się ten kto jeździ rowerem :D

      • 3 0

  • (1)

    A teraz pytanie, ile z tych miejsc należy rzeczywiście do Gdyni, a ile z nich może należeć do osób prywatnych? Dla przykładu, połowa parkingu przy Luxmedzie (część nieutrwardzona) jest wyłączona z opłat - ponieważ a) jest to teren prywatny i b) nie można pobierać opłat w miejscach, na których nie są wyznaczone poszczególne miejsca parkingowe.

    • 65 5

    • Wyłączona, vo jeszcze jej nie utwardzili

      Ale zaraz zrobią, bo to kasa - działkA gminna i w pasie drogowym

      • 0 7

  • Opinia wyróżniona

    no poprostu brawo Gdynia (31)

    likwidacja miejsc parkingowych i oplaty spowodują ze mieszkańcy i turyści wogóle bedą omijac miasto szerokim łukiem, które i tak zamiera.

    • 413 70

    • (9)

      Ja tam się cieszę... W Gdyni i tak nie ma nic do zwiedzania, więc latem tylko lepiej gdy h*łoty mniej.

      • 30 13

      • (2)

        Skoro nie ma nic do zwiedzania, to czemu jest aż tylu turystów?

        Przesiadka między Gdańskiem, a Helem?

        • 23 4

        • (1)

          Niestety zatrzymują się przede wszystkim na świeżą rybkę, rozmrażaną po raz piętnasty, smażoną na oleju nie wymienianym cały rok. To ulubiona forma odpoczynku części społeczeństwa...

          • 22 4

          • dlatego będą opłaty za parkowanie

            • 8 2

      • (5)

        Ale czasami na tę godzine ,dwie człowiek się tam zatrzymał żeby trochę pochodzić i wspomnieć dawne dobre czasy.Teraz ja podziękuję na zatrzymywanie sie na ten czas ,bo w przeliczeniu za te zatrzymanie to ja będę miał całodzienne wyżywienie.Zatrzymam się teraz zawsze gdzieś za miastem i pochodzę sobie po lesie,będzie chociaż zdrowiej.

        • 28 7

        • nie żegnam ale nie wracaj

          • 5 13

        • Za 12 PLN masz całodzienne wyżywienie? (1)

          Owszem, można za to przeżyć, ale skoro jedziesz na wakacje to budżet masz dużo większy.
          Ty nie przyjedziesz, ale dzięki opłatom kilkanaście osób przyjedzie rowerami, wypiją piwko, zjedzą rybkę (nie ważne czy odmrażana czy smażona na starym oleju) i wrócą do domu. I tak wydadzą więcej niż Ty

          • 2 6

          • A co jego samochód ma do tego

            Ilu rowerzystów przyjedzie?

            • 0 0

        • Las też spywatyzują a wchodzenie

          obiletują. To oczywiste i wpisujące się w uprawianą tu politykę

          • 4 2

        • No to podjedziesz autobusem albo SKM-ką i przejdziesz kawałek dalej, jeśli i tak planowałeś pochodzić. Twoje podejście przypomina podjechanie autem do siłowni, żeby tam pojeździć na rowerze stacjonarnym:)

          • 2 2

    • tak, tak samo centrum Gdanska umiera, bo nie mozna wjechac samochodem (4)

      wiadomo, ze zmotoryzowany klient z Wejherowa jest lepszy, niz jakis zagraniczny, co by chcial sobie jak biedak pochodzic

      • 12 12

      • (2)

        Dlaczego został przywołany klient z Wejherowa?

        • 10 5

        • To przez rejestrację (1)

          Jak sie czlowiek naogląda GWE na chodnikach, trawnikach i go nie potraca, to jakoś niechęci nabiera. Nie mówiąc juz ze generują korki

          • 7 8

          • ty generujesz hejt

            • 8 1

      • zagraniczny przylatuje samolotem i zostawia slad weglowy. nie wolno go wpuszczac.

        • 8 6

    • Oby. Przez to zamieranie ciężko się lato przepchać bulwarem

      • 10 3

    • (1)

      Skończyla sie moja dawna Gdynia ,gdzie na początku 2000 roku można było nawet wjechać samochodem do jacht klubu.Jak to się mowi to se już ne wratii ,teraz wjazd do miasta na parę godzin będzie tylko dla zamożnych,podobnie do Sopotu i Gdańska.A mieliśmy iść do przodu tymczasem we wszystkim sie cofamy,co za czasy nadeszły.Szkoda tylko że te wysokie ceny parkowania są nieadekwatne do zarobkow.Wychodzi że za minimalną godzine pracy Polaka zaparkujesz na dwie godziny,tymczasem w Niemczech i innych zachodnich za minimalną godzine pracy zaparkujesz samochód na 20 godzin.

      • 28 12

      • taaa, nawet do morza można było wjechać :)

        • 9 6

    • przecież artykuł jest o tym, że będzie więcej parkingów :) (4)

      • 5 12

      • ja tu czytam, że te parkingi już są więc niby dlaczego więcej? (3)

        kto wie kiedy tam wstawią donice z badylami i plastikowe ryby?

        • 12 1

        • donice ładniej się prezentują

          zieleni w mieście nigdy nie za wiele, szczególnie jeśli zadbana

          • 2 7

        • wiecej płatnych parkingów (1)

          a nie nowych miejsc parkingowych

          • 10 2

          • parkingi po za centrum

            i dowóz rydwanem

            • 0 1

    • uwalnianie ulic i placów miejskich od jeżdżących i parkujących samochodów (4)

      powoduje, że zwiększa się liczba klientów sklepów i placówek usługowych położonych przy tych ulicach. Sprawdzone na całym świecie, również w Gdańsku, Gdyni i w Sopocie.

      • 3 7

      • Jakies zrodlo? (2)

        • 5 1

        • Nie umiesz używać google'a czy nie znasz angielskiego? Kilka pierwszych wyników wyszukiwania:
          http://content.tfl.gov.uk/walking-cycling-economic-benefits-summary-pack.pdf
          http://colabradio.mit.edu/wp-content/uploads/2010/12/Final_Thesis_Alison_Lee.pdf
          https://www.forbes.com/sites/carltonreid/2018/11/16/cyclists-spend-40-more-in-londons-shops-than-motorists/

          • 0 2

        • polecam szczególnie prezentację Turning the city around pana Larsa Gemzoe.

          do wygooglania. Można się także spytać restauratorów przy ulicy Stągiewnej w Gdańsku (sprzed okresu walki z pandemią).

          • 0 0

      • Klientów tych pustostanow

        po raz nty z tabliczką sprzedam/wynajmę ?

        • 3 2

    • tak samo krzyczeli w Kopenhadze przed zamknięciem dla ruchu głównej ulicy (1)

      a dziś to najchętniej odwiedzany deptak , a sklepy maję wielokrotnie wyższe obroty niż wczęniej, gdy ulica była zakorkowana. I...śmierdząca spalinami

      • 1 1

      • to samo działo się w wielu innych miastach, również w Polsce.

        warto postudiować historię przekształcenia ulicy Stągiewnej w Gdańsku lub Mariackiej w Katowicach w strefy wolne od parkujących i jeżdżących samochodów.

        • 0 0

    • tak ,dlatego ze

      nei pdojada pod buwla rsamocgodem a beda musieli isc od przystanku 300 m zneicheci turystów, masz racje...i tacy na wybor ychodza masakra

      • 0 0

  • Kraść jest BE (2)

    Co za różnica czy kradnie się bezpośrednio czy poprzez ustawę ?

    • 95 7

    • (1)

      łoją tą motoryzację z każdej strony, bez motoryzacji to państwo by upadło po miesiącu

      • 9 1

      • budżet wielu państw nie ma środków na utrzymanie zbudowanej kiedyś, przewymiarowanej infrastruktury

        tworzonej z myślą o potrzebach użytkowników samochodów. Miasto przyjazne dla pieszych i rowerzystów jest dużo tańsze w utrzymaniu i eksploatacji.

        • 0 1

  • Gdynia hmmmm a gdzie ta wioska lezy???? (1)

    Placic i nie gadac. Narzekacue i tylko tyke to robia z wami Co chcs

    • 47 30