• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bez rewolucji w ruchu w centrum Gdyni

Patryk Szczerba
11 marca 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Starowiejska: większość za strefą pieszą
Strefa Tempo 30 ma spowodować, że kierowcy będą po ulicy Starowiejskiej jeździli wolniej niż do tej pory. Strefa Tempo 30 ma spowodować, że kierowcy będą po ulicy Starowiejskiej jeździli wolniej niż do tej pory.

Strefa Tempo 30 i sezonowe zlikwidowanie kilku miejsc postojowych na ul. Starowiejskiej to jedyne trwałe zmiany w centrum Gdyni w ramach programu Civitas Dynamo. Urzędnicy tłumaczą, że projekt zakładał tylko próbne wyłączenia z ruchu i to zostało zrealizowane.



Czy zmiany zaproponowane przez Gdynię są wystarczające?

Przypomnijmy, że w unijnym programie Civitas Dynamo Gdynia zobowiązała się do ograniczeń w ruchu na jednej z trzech ulic: Starowiejskiej, Świętojańskiej i al. Jana Pawła II. Decyzję miały poprzedzić prowadzone przez kilka miesięcy badania, w których wypowiadali się mieszkańcy, a wyniki analizowali specjaliści z Politechniki Gdańskiej. W listopadzie 2014 roku odbyła się dyskusja podsumowująca z udziałem naukowców i zainteresowanych stron. Urzędnicy tłumaczyli, że dopiero w kolejnym roku zapadną konkretne decyzje.

Żadnych oficjalnych komunikatów nie było, co tylko uaktywniło zwolenników i przeciwników zmian spierających się zwłaszcza o kształt ul. Starowiejskiej. W międzyczasie zaprezentowano też wyniki dotyczące sytuacji parkingowej oraz obecności pieszych na wymienionych wcześniej trzech ulicach w centrum.

Bez rewolucji

Kto liczył na rewolucyjne ograniczenie ruchu kołowego w centrum Gdyni, może czuć się zawiedziony. Odetchnąć mogą za to protestujący przeciwko radykalnym zmianom w śródmieściu.

Wiadomo już bowiem, że ostatecznie w najbliższym czasie w w ruchu w śródmieściu zmieni się niewiele. Największą zmianą przeprowadzoną w ramach projektu Civitas Dynamo będzie wprowadzenie ograniczenia prędkości w postaci strefy Tempo 30 na ul. Starowiejskiej, która tym samym stanie się największym beneficjentem unijnego projektu. Malowanie nowego oznakowania zwracającego uwagę, że trzeba jechać w tym miejscu wolniej niż dotychczas, zaplanowano na kwiecień.

- Projekt Civitas Dynamo jest projektem badawczym i jako taki zakładał pilotażowe wyłączenie ruchu kołowego na wybranych ulicach w śródmieściu Gdyni. Założenia te zostały zrealizowane przez przeprowadzanie próbnych zamknięć ulic dla ruchu kołowego w czasie trwania projektu - tłumaczy posunięcia Piotr Majewski z Zarządu Dróg i Zieleni.
Jedynym ułatwieniem dla rowerzystów na ul. Starowiejskiej pozostanie kontrapas na niecałej połowie długości ulicy. Jedynym ułatwieniem dla rowerzystów na ul. Starowiejskiej pozostanie kontrapas na niecałej połowie długości ulicy.
Starowiejska została zamknięta na kilka godzin w jeden z lipcowych weekendów 2014 roku, a Świętojańska dwukrotnie w ramach święta ulicy.

Kontra ruch na bocznych ulicach

Urzędnicy dodają, że oprócz nowego oznakowania, na ul. Starowiejskiej pojawią się dwa parklety, czyli miejsca dla pieszych wyposażone w siedziska, zieleń oraz miejsca postojowe dla rowerów. Zabiorą kilka miejsc parkingowych. To już jednak projekt realizowany z pieniędzy budżetu obywatelskiego, na który wpadli przedstawiciele Stowarzyszenia Starowiejska. Jego koszt to 56 tys. zł.

Nie będzie za to dopuszczony kontra ruch rowerowy. Rowerzyści pod prąd pojadą za to na ul. Zgody zobacz na mapie GdyniMściwoja zobacz na mapie Gdyni, Abrahama - między 10 lutego i Starowiejską zobacz na mapie GdyniZygmunta Augusta zobacz na mapie Gdyni, które również obejmie strefa Tempo 30. Jego wprowadzenie urzędnicy zapowiadali już w sierpniu zeszłego roku. W ślad za tym podobne rozwiązania mogą zostać wprowadzone także na Dąbrowie, o co zabiegają radni dzielnicy.

Urzędnicy z ZDiZ przyznają, że przyszłe zmiany w organizacji ruchu uzależnione są od możliwości finansowania niezbędnych prac remontowych w przestrzeni ulic.

W mniej oficjalnych rozmowach można jednak usłyszeć, że opór środowisk przeciwko zmianom jest tak duży, że na radykalniejsze posunięcia związane chociażby z ograniczeniem miejsc parkingowych, nie ma w najbliższym czasie co liczyć.

Miejsca

Opinie (174)

  • A próg zwalniający co 3 metry będzie? (11)

    Jak nie to może chociaż ekrany dźwiękochłonne?
    Tylko pas dla rowerów?
    To za mało!

    • 94 23

    • (4)

      Chcieliście szczurkolandie to macie :D

      • 5 11

      • Horałacamp byłby lepszy? (1)

        • 8 1

        • A czy ktokolwiek może być gorszy niż to co jest teraz?

          • 2 7

      • Juz nie przesadzaj ze Szczurkiem. (1)

        Napisz do niego e-mail w grzecznej formie ze swoja propozycja jak to zrobic aby bylo lepiej. Zaden boss nie ma czasu wysluchiwania pustych skarg. Trzeba przedstawic pomysly jak rozladowac problem. Wtedy na meetingach beda dyskutowac nad tym.....

        • 8 3

        • Ja pier....

          Przecież według Szczurka w ekodolinie nie śmierdzi... staruch już węchu nie ma...

          • 0 0

    • Gdzie ty widzisz tam miejsce na ekrany dzwiekochlonne? (4)

      Przeciez to centrum miasta. Ten problem z hałasem istnieje w kazdym gesto zaludnionym miescie na calym swiecie. Co maja powiedziec mieszkancy wielkich swiatowych metropolii? Chcesz mieszkac w centrum to musisz placic czyms. Cierpliwoscia. Progi zwalniajace tzw. "speed bumpsy" troche pomoga ale wtedy zrobi sie potezny korek na ulicy ktory zatamuje rozladowanie ruchu ulicznego w godzinach szczytowych kiedy ludzie jada i wracaja z pracy. Zastanow sie nad konsekwencjami tego. Ja nigdzie nie widzialem ani ekranow ani progow w zadnym miescie gdziekolwiek bywalem. One sa tylko tam gdzie sa osady rezydencjalne zlozone z domkow jedno/dwurodzinnych oraz budynkow wielopietrowych poniewaz bawia sie tam dzieci. A dzieci jak to dzieci sa nieposluszne i stale wbiegaja na ulice. Tyle moge powiedziec......

      • 2 12

      • Niektórzy nie rozpoznadzą sarkazmu nawet jakby ich udrzyl po twarzy

        • 9 2

      • Dzieci jak to dzieci, mają rodziców prawda ?
        Progi zwalniające to najbardziej chory pomysł jaki udało się wymyślić dla poprawy bezpieczeństwa !

        • 3 4

      • Do tych co mnie krytykuja... (1)

        Jak wy malo wiecie..... Dziecmi jestescie jeszcze..... Smutne.....

        • 1 1

        • napisałeś mętnie, dlatego zebrałes minusy

          skoro tego nie zrozumiałeś
          to sam mało wiesz,
          i uważaj z ta patronyzacją bo człowiek się uczy całe życie

          • 1 0

    • Tempo 30? Nie trzeba

      I tak po tym starym bruku szybciej nie jechać

      • 8 1

  • Umieszczenie kontrapasa jak na zdjeciu (25)

    to proszenie sie o wypadek. Kierowca samochodu cofajac (wlaczajac sie do ruchu) ma male szanse na zauwazenie rowerzysty, zwlaszcza, ze rowerzysci zazwyczaj poruszaja sie w miare szybko (20-30 km/h).

    • 135 17

    • czy jest jakiś internauta, który zanim wypowie się na temat sposobu jazdy rowerzysty (8)

      sam wsiądzie na rower i sprawdzi swoje tezy?

      W Kopenhadze średnia prędkość rowerzysty miejskiego to niecałe 18 km/h, w Gdyni podobnie, chyba że momentami z górki.

      Rowerzyści jeżdżący po mieście po jezdni są bardziej rozważni niż przeciętni kierowcy.

      • 11 49

      • Znajdz definicje sredniej predkosci, (6)

        nastepnie przeczytaj ze zrozumieniem, a potem zamilcz ze wstydu. Dla ulatwienia dodam, ze srednia predkosc uwzglednia czas postoju np. na swiatlach lub zwolnienie prawie 'do zera' ze wzgledu na rozne sytuacje drogowe.
        Co moze oznaczac, ze predkosc maksymalna moze wynosic np. 60 km/h (z gorki), a chwilowa np. 40 km/h akurat na tym nieszczesnym kontrapasie.

        • 16 5

        • (3)

          40 po tych kamlotach?Facet zejdź na ziemię te kamienie powodują takie wibracje że jazda 20 km/h na rowerze nawet z amortyzacją wprawia go w masakryczne wibracje masz wrażenie że zaraz odpadną ci koła proponuję samemu sprawdzić jak się jedzie po tym bruku na rowerze a potem pleść dyrdymały o tym jakie to prędkości rowerzyści tam osiągają

          • 11 8

          • trzeba byc twardym, a nie mientkim

            pewnie ci w lateksach tyle nie moga jechac :)

            • 9 5

          • (1)

            Chyba nigdy nie jechałeś na fullu, ja na takiej drodze jadę jak na każdej innej, racje ma autor tego wątku.

            • 4 3

            • ilu ludzi jeździ na fullu w mieście dziwny człowieku?Widziałeś kiedyś rower miejski z pełną amortyzacją?

              • 0 3

        • naprawdę mi ciebie żal, żuczku...

          • 0 4

        • zanim rowerzysta miejski się rozpędzi do prędkości powyżej 30 km/h

          będzie musiał zwalniać przed każdym kolejnym skrzyżowaniem ub stawać na światłach.

          Pisanie o prędkości rowerzysty na Starowiejskiej rzędu 30 km/h lub więcej jest przejawem zaawansowanej samochodozy lub antyrowerozy.

          • 2 2

      • Częściej tez kopią w zdeżaki jak im się coś nie podoba.

        Niedawno był i film i artykuł..

        • 10 3

    • (2)

      Kierowca samochodu cofając ma psi obowiązek zauważenia rowerzysty, pieszego, spacerującej kury a nawet innego samochodu.

      • 13 37

      • i twojej d... zapewne

        • 7 12

      • oszalałeś człowieku? zastanów się co ty mówisz?

        po prostu jak się uspokoisz to przemyśl jeszcze raz to co napisałeś

        • 7 4

    • Przeczytaj przepisy ruchu drogowego. Włączając się do ruchu, patrz wyjeżdżając z parkingu, kierowca musi zachować ostrożność. (7)

      To jest podstawa, której uczą kursantów w szkołach jazdy. Jeśli tego nie rozumiesz lub nie umiesz wykonać, to oddaj prawko, bo stanowisz zagrożenie na drodze.

      • 10 27

      • ja pierdziele (5)

        teoria teorią, a życie życiem... to Ty się zastanów, bo wg mnie te zmiany mogą spowodować niebezpieczne sytuacje. Kontrapas to jakieś nieporozumienie.

        • 21 6

        • kto ci dał prawo jazdy? (3)

          ty jesteś nieporozumieniem.
          To że wyjeżdżasz z parkingu tyłem i nie patrzysz czy ktoś jedzie to Twój problem, wjedziesz w jakiegoś rowerzystę i będziesz musiał sobie lakierować samochód i płacić za leczenie... Twój wybór.

          • 7 16

          • No i jakże nie przyznać ci racji. (2)

            W tym czasie duszyczka rowerzysty będzie sobie radośnie siedziała na chmurce, w błogim poczuciu słuszności swoich racji.

            • 11 1

            • (1)

              Tak się składa, że kierowcy w Polsce zabijają ok. sześciokrotnie więcej samych siebie i swoich pasażerów, niż rowerzystów.

              • 4 6

              • to prawda, to piesi najwięcej zabijają siebie

                i rowerzyści też są sprawcami własnej śmierci,
                czasem nawet śmierci pieszego,

                dla niedowiarków coroczne raporty policji dostępne na stronach komendy głównej

                • 0 0

        • Człowieku, wyjeżdżając z każdego parkingu, czy z kontrapasem czy bez, należy się rozglądnąć i włączyć bezpiecznie do ruchu.

          Jeśli tak będziesz robił, a rowerzyści też będą się zachowywać odpowiedzialnie i zgodnie z przepisami, to do żadnych niebezpiecznych sytuacji nie powinno dochodzić.
          Ps. Jeśli ty przepisy ruchu drogowego oraz dobrą praktykę jazdy nazywasz teorią, to się zastanawiam, jakim ty jesteś kierowcą/rowerzystą?

          • 3 3

      • Ty mozesz oddac mozg

        Jest chyba zupelnie nieuzywany.

        • 5 3

    • pierdzielenie (1)

      Pracuje tam i jeżdżę co dzień. Nie mam żadnych problemów z zauważeniem rowerzysty

      • 1 3

      • A jakim samochodem jeździsz ?

        jeśli w miarę wysokim / dostawczy etc../ to przy wyjeździe z miejsca parkowania nie zasłaniają Tobie widoczności samochody parkujące z obu stron.

        • 2 0

    • Dobra praktyka jest taka,

      że przy pasie rowerowym jeśli są miejsca parkingowe to tylko równolegle. Niestety to tylko teoria.

      • 8 0

    • 84 durni dało ci plusa. Miejsc gdzie rowerzyści mogą oberwać od włączających (1)

      się tyłem aut (i nie tylko rowerzyści, ale wbrew pozorom także auta) jest całe mnóstwo. Szkoda, że nie można tu jak na fb wklejać zdjęć czy linków do "street view" bo wkleił bym ci ich całe mnóstwo - parkingów gdzie samochody stają prostopadle do jezdni wraz z przykładami zaparkowanych dostawczaków, z przyciemnionymi szybami bocznymi lub ich braku, itp. które zasłaniają widok cofającym się kierowcom jak i tym którzy zbliżają się do nich.
      Nie dziwi mnie duża liczba wypadków między kierowcami po takich opiniach - opiniach słabych kierowców bez wyobraźni.

      • 5 1

      • zapominasz o jednym

        jak koleś wyjedzie autem przed auto to komentarze brzmią "jak jeździsz, kretynie?". Jak koleś wyjedzie przed rowerzystę - "należało się pedalarzowi". Podwójna moralność...

        • 0 0

  • brak woli politycznej i wyobraźni (9)

    powoduje, że w Gdyni jakość życia będzie ulegać stopniowej degradacji, a konflikty między kierowcami o miejsca do parkowania lub na jezdni będą kontynuowane lub coraz większe.

    Żeby mieszkańcy poczuli zmiany na lepsze, warto zdecydowanie poprawić jakość nawierzchni by była przyjazna mieszkańcom a nie parkującym i jeżdżącym w wielu przypadkach na trywialnie małe odległości kierowcom.

    Zmarnowana szansa może się pojawić w przyszłości, na razie zamiast postępu mamy dryf strategiczny zarządu miasta bojącego się grupki osób mających wyobraźnię ograniczoną do pola widzenia dostępnego zza szyby samochodu.

    • 63 32

    • juz ulega degradacji (5)

      nie buduje sie parkingow przy centrum
      nie rozbudowuje sie drog wokol centrum
      nie tworzy sie przyjaznych stref pieszych
      wciaz oddaje sie miejskie grunty coraz to nowszym spadkobiercom, zwlaszcza tym z bardzo zamierzchlych czasow, np sprzed wojny
      nie wdraza sie nowych systemow komunikacyjnych (w tym polnocnej czesci PKM)
      nie konczy sie starych inwestycji drogowych (Rozowa, Chwarznienska, Kwiatkowskiego)
      itd, itd.

      • 17 2

      • Parkingi w centrum sa, tylko puste, bo jednoczesnie urzednicy przymykaja oko na parkowanie na chodnikach.
        Chodniki zawalone, parkingi puste.
        Wystarczyloby wziac sie za parkowanie na chodnikach.

        Z pozostala czescia sie zgodze.

        • 8 5

      • budowa parkingów przy centrum zwiększa korki na dojazdach do niego (3)

        dlaczego takich prostych jak cep tez wielu internautów i zarządców miasta w ogóle nie kuma?

        jazda samochodem do pracy zabija wyobraźnię

        • 2 6

        • (2)

          Jazda rowerem do pracy upośledza intelektualnie.

          • 3 3

          • na temat degradacji psychoruchowej dzieci dowożonej do szkół i przedszkoli (1)

            samochodami rodziców jest sporo literatury fachowej.

            Twoja wypowiedź zdaje się potwierdzać te wyniki.

            Kompleksy antyrowerowe dają się leczyć.

            Straty czasu na poszukiwanie miejsca do parkowania są nie do odrobienia - a do nich prowadzi decyzja odłożenia zmiany charakteru Starowiejskiej na później.

            Uzależnienie od samochodów odbije się rykoszetem na jakości życia w całej Gdyni

            • 2 2

            • co innego dzieci do szkoły a co innego siebie do pracy

              nie mieszaj dwóch róznych rzeczy

              • 0 0

    • (1)

      Jasne, i nie jest istotne co na ten temat myślą mieszkańcy bo biedaki sami nie wiedzą czego chcą, a my "chcemy ich dobra". Ręce precz od dobra mieszkańców społeczniku jeden niespełniony!

      • 6 5

      • Zle to rozumiecie. Sprawa i zmiany dotycza wszystkich.

        I wcale tutaj nie chodzi o eliminacje, albo zwiekszenie ruchu.
        Rzecz dotyczy pogodzenia potrzeb wszystkich.
        Ruch czesciowo ograniczyc, ale pobudowac porzadne parkingi dookola centrum.
        Ruch w ulicach zawezic, aby dac pozostalym odetchnac na chodnikach - zrobic miejsce na lawki, zdroje, etc....przywrocic wyglad ulicom.
        Wladsylawa IV poszerzyc, aby dac mozliwosc sprawnego przejazdu przez centrum w obu kierunkach - po co to kluczenie uliczkami. Tam ruch powinien byc, ale uspokojony.

        Ps. Co niektorym krzykaczom to widze ze artykuly sie pomylily. Artykul prawie wcale nie dotyczy problematyki rowerowej, ale to na jej temat sa tutaj glownie prowadzone dysputy. Czytajcie artykuly ze zrozumieniem, prosze.

        • 2 1

    • Z góry założyłeś, że pieszy = mieszkaniec, a kierowca to przybysz wyłącznie z innego miasta (gminy) :)

      • 5 2

  • Tym razem lobby kolarzy przegrało? (5)

    Niemożliwe!

    • 70 27

    • Ty przegrałeś. Nadal będziesz mieszkał w wiosce.

      • 15 21

    • jak na razie to najbardziej przegrywają piesi (2)

      • 6 2

      • ale.ze.co (1)

        Piesi na ulice? Sa chodniki sa przejścia dla pieszych. Co jeszcze?

        • 5 3

        • ga - redukcja skali i uspokojenie ruchu kołowego

          z korzyścią dla wszystkich mieszkańców.

          Jak na razie w Gdyni wiele chodników jest zastawionych parkującymi samochodami, a tworzone dla samochodów udogodnienia tworzą efekt barierowy- coraz trudniej przejść na drugą stronę ulicy.

          Zmiany odbywały się stopniowo przez kilkadziesiąt lat, warto zatrzymać i odwrócić ten trend. Miasto ma być dla ludzi, a nie przede wszystkim dla pojazdów.

          Proszę tu nie pisać, że w samochodach są też ludzie. W samochodach zaparkowanych na chodnikach ludzie bywają baaardzo rzadko, jeśli w ogóle, a piesi mają coraz gorzej

          • 6 3

    • Przegrało ? A kim ty jesteś wielki budowniczy polskiego dobrobytu, czyli żadnego ?

      Może trzeba naśladować Zachód aby go zbudować ?

      • 3 4

  • (8)

    NIE dla rowerów na ulicach!

    • 112 50

    • całe szczęście nie Ty decydujesz

      można jeździć rowerem po ulicach z dopuszczalną prędkością

      • 12 16

    • z rowerkami do lasu (1)

      • 16 13

      • Do lasku spadaj ty głupia lasko !!!

        • 6 6

    • cp januszu, boisz sie innych uczestnikow ruchu? (2)

      przeszkadzaja ci jak jedziesz swoim nastoletnim samochodem do biedry czy co? Powiniene tez czasem pojezdzic rowerem, piwny brzuch by sie zmniejszyl ci

      • 10 10

      • od roweru akurat nic ci się nie zmniejszy (1)

        to bajka dla naiwnych

        • 1 3

        • lepsza minimalna ilość ruchu na rowerze, na świeżym powietrzu, choćby 10-15km niż siedzenie przed TV czy kompem. a jak się po wertepach jeździ to i bebzon wytrzęsie. Tylko uwaga na uda - chwila nie uwagi i 60cm jak nic, a potem ciężko jakieś jeansy kupić

          • 1 1

    • Mam się pytać ciebie (...) o łaskę do życia ? Zadrość cię zżera że w korkach (1)

      szybciej pojedzie się rowerem (...) ?

      • 5 6

      • prowokacja czy rowerowy inwalida?

        • 3 7

  • głupawa sonda (1)

    sugerująca z góry politycznie poprawne odpowiedzi. Nie obejmuje zagadnienia utrudniania i tak już zepsutego ruchu drogowego przez oszołomskie lobby.

    • 47 8

    • sami sobie psujecie ruch

      wczoraj jakiś kretyn pocisnął w Gdańsku rondem pod prąd, potem chodnikiem - bo się zamkniętej drogi nie chciało objeżdżać...

      • 0 0

  • Moje miasto Gdynia to jednak zascianek (15)

    Wiocha totalna !
    Prezydent - tchorz. Zadnych konkretnych i odwaznych decyzji od kilku lat.
    Zastoj, zastoj, zastoj. Co sie do pioruna z ta Gdynia dzieje ?
    Zygmunta - jedynego faceta z jajami - pozbawil roli przewodniczacego.
    Teraz te funkcje przejmie badz przejela kobieta, ktora rowniez pokaze nam Zastoj od najlepszej strony. CO jest grane ?............

    • 67 40

    • Ciekawe, kiedy wreszczie doczekamy dokonczenia budowy drogi rozowej (3)

      • 13 3

      • Różowej ? Gdzie ona prowadzi do jakis agencji towarzyskich ? (2)

        • 11 12

        • No wlasnie, temat Drogi Rozowej jest juz tak stary,

          ze niektorzy juz nawet zapomnieli o jej istnieniu i lokalizacji.
          Dla przypomnienia Droga Rozowa, to dzisiejsza nie dokonczona inwestycja pod obecna nazwa Droga Gdynska, zakonczona skrzyzowaniem z Wilekopolska, zamiast wlotem do Al. Zwyciestwa, na granicy z Sopotem.

          • 13 6

        • tak do Twojego domu

          • 4 2

    • (1)

      W mniej oficjalnych rozmowach można jednak usłyszeć, że opór środowisk przeciwko zmianom jest tak duży, że na radykalniejsze posunięcia związane chociażby z ograniczeniem miejsc parkingowych, nie ma w najbliższym czasie co liczyć.

      jakich srodowisk, co wy p...............
      wszyscy dookla czekaja na zmiany poza kilku sklepikarzami.
      czy was tam pogielo w tym um ?

      • 15 9

      • Jacy wszyscy?

        Paru kolesi w rajstopkach to nie wszyscy

        • 5 2

    • już kiedyś pisałam (1)

      droga wolna...poszukaj innego "swojego"miasta,tu naprawdę nikt nikogo nie trzyma

      • 9 13

      • ale jaka droga wolna ?

        ja mieszkam tu i teraz i oczekuje normalnego zycia, na normalnym europejskim poziomie. Jak bede chcial miec azjatycki skansen, albo afrykanska biede to wyjade.
        Ale tutaj jest europejskie miasto XXI wieku - Gdynia. I tak jak europejskie miasto ma sie rozwijac, a nie cofac w swoim rozwoju.
        Nic nie robiac sie uwsteczniamy. Czy tego chcesz czy nie......

        • 18 7

    • Nie trolluj Witominianinie rzekomo pochodzący z Gdyni. (1)

      • 7 10

      • Nie trolluj ? A Ty niedowidzisz co sie dzieje ?

        Kompletny brak zmian i inwestycji. Tylko projekty i propozycje. I tak bez konca....

        • 3 3

    • No jak prezydent tchórz?

      Przecież odważnie dofinansowuje szkołę filmową, zamykając 15 szkół.

      • 11 7

    • łżesz PiSowski kmiocie

      • 6 9

    • Kiedyś to był taki fajny portal, ale później pojawili się anonimowi hejterzy z PiSu (1)

      głoszący swoje zaściankowe, chore poglądy (chociaż to nawet poglądami ciężko nazwać).

      • 8 14

      • taka jest natura bolszewickiej stonki

        nie poradzisz na pasożyta inaczej niż młotem,
        ale zacząc trzeba od nazikatolickich dokarmiaczy stonki,
        najpierw trzeba watykańskich siewców jadu pogonić

        • 3 2

    • Jak co się dzieje...brak kasy do podziału...kasa,kasa i jeszcze raz kasa się nie zgadza,dlatego nic nie robione zero inwestycji ,wyłączając pomalowanie raz do roku drogi

      • 0 0

  • I bardzo dobrze ! (3)

    Rewolucja była w Rosji i jak to sie skonczyło to chyba każdy wie...

    • 21 24

    • też jestem żeby próbowac powoli i stopniowo

      a nie wywracać wszystko do góry nogami
      na hura
      tak jak to zwykle widziałem i zawsze się kończyło burdelem,
      w sposób przemyśłany trzeba, jeśli kogoś stac na myślenie

      • 2 1

    • Skończyło się źle dla nas, ale nie dla nich. Przynamniej oni tak uważają. Nie wierzysz, spytaj.

      • 0 3

    • Bruksela nie pozwoli aby

      podobna w kosekwencjach rewolucja wybuchla w Gdyni.

      • 2 2

  • Gdynia stacza się w dół i to dramatycznie,to juz jest zaścianek i prowincja a bedzie jeszcze gorzej (7)

    z roku na rok miasto marnieje,zero nowych inwestycji ,marazm i stagnacja na tle innych nawet mniejszych miast Polski

    • 83 22

    • Znowu troll powtarzający te same brednie o Gdyni w kilku kometarzach. Wspólne hasło:zaścianek, wiocha, prowincja, marazm. (4)

      • 15 21

      • tak jest (1)

        moze wresczie przejrzycie na oczy

        • 16 7

        • To nie jest trolling

          Wladza Gdyni od kilku lat boi sie podejmowania jakichkolwiek decyzji, dobrych czy zlych. Nie podejmuje wiec zadnych. Ciagle tylko slysze, czego to nie planuja wybudowac, ale zadnej inwestycji nie rozpoczynaja.
          I nie pisz mnie tutaj o Muzeum Emigracji, czy Miasta Gdyni, bo nie o takie inwestycje gdynianom chodzi. Mieszkancy potrzebuja zupelnie innego typu inwestycji, Skoro jednak nie ma pieniedzy na rzeczy wielkie, to mozna by chociaz wydac zgode na modernizacje - poprawe wizerunku rzeczy malej, jak np ul. Starowiejskiej, pod katem ciagu pieszo-jezdnego, ale niestey do podjecia takiej decyzji odwagi tez nie maja. Dlaczego ?

          • 13 8

      • jesteś tępym baranem ,pewnie jakiś urzędas gryzonia ,który próbuje nie widzieć tego że Gdynia niestety ale upada (1)

        i prowincjonalnieje a taki jest skutek zaniedbań i braku poważnych inwestycji

        • 6 11

        • ty się już nam ładnie przedstawiłeś

          jeśli ktoś taki jak ty
          wyraża swoją "opinię"
          używając takiego języka jak wyżej
          to my ją traktujemy odpowiednio do poziomu danej osoby,
          z przymrużeniem oka, delikatnie mówiąc

          • 4 2

    • Zaściankiem i prowincją nazwał bym braki w znajomości języka polskiego. (1)

      Język polski, wbrew pozorom, kieruje się także logiką, więc jak piszesz, że "Gdynia stacza się w dół". To ja się pytam, czy można staczać się do góry???
      Cieszę się, że mogę ciebie edukować, żebyś nadrabiał braki ze szkoły. Teraz jeszcze musisz przyswoić nową wiedzę i zacząć ją stosować.

      • 5 1

      • i cofa do tyłu ;)

        • 3 1

  • czy ci zdebileli do reszty rowerzyści nie moga odpuścić (5)

    są już ścieżki rowerowe można przejechać praktycznie wszędzie a wciąż widzę że jakiś bałwan jest ważniakiem i jeżdzi ulicą a jak światło czerwone to wtedy robi objazd na ścieżkę albo chodnik i na następnej znowu włącza się do ruchu na drodze jajcarze normalnie.

    • 83 25

    • to tak samo jak parkowanie kierowców (1)

      ilu jest takich którzy parkują na przejściach dla pieszych, chodnikach, pod wejściem do sklepu bo za ciężcy są żeby 15m przejść?

      nikt nie jest święty.
      jak widzisz rowerzystę który jeździ na czerwonym podjedź, zadzwoń na policję, zatrzymaj go.

      • 11 8

      • chcialbym zauwazyc, ze te swiatla pojawily sie, gdy ruch samochodow je wymusil

        Sa miejsca na swiecie (w krajach uznawanych za cywilizowane jak USA czy Francja), gdzie rowerzysta moze traktowac czerwone swiatlo jak znak "stop".

        Zatrzyma sie, nic nie jedzie to moze pojechac.

        Podobnie pieszy. Swiatla maja pomagac ludziom w tym, aby przy duzym ruchu kazdy mogl wreszcie sie wlaczyc do ruchu, a nie byc ostateczna wyrocznia.

        Na to Polacy jednak jeszcze nie sa gotowi. To jak klasa w podstawowce - takich raczej glupich dzieci. Musisz im dac bardzo jasne wytyczne i sie ich trzymac co do litery, bo pozjadaja sie nawzajem. Ot, narod niewolnikow. Pan kazal, to tak trzeba.

        • 3 5

    • (1)

      to nie rowerzyści to urzędasy mają jakiś program do wyciągania kasy i na siłę go klecą

      • 3 4

      • moze program - "budujmy miasto"

        Warto zauzyc, ze na Dlugiej czy Monciaku jest wiecej zycia niz w Gdyni...

        • 4 3

    • Problemy z łepetyną masz picasso ? Przeszkadza ci taka jazda rowerzystów ?

      Mają oni dach nad głową, ogrzewanko i radyjko ?
      Takiego jak ty powinno się wysłać w średniowiecze w wehikule czasu, abyś przestudiował problemy transportowe tamtej epoki. Zamiast się cieszyć że żyjesz w czasach wygodnych samochodów mimo wszystko to jeszcze pie...sz jak stara baba wymoczku ?

      • 1 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane