Fakty i opinie

Bez szans na powrót SKM do Nowego Portu

Szanse na reaktywację połączenia SKM do Nowego Portu zmalały praktycznie do zera. Kolejarze w ramach modernizacji torów do portu planują rozbiórkę wszystkich przystanków pasażerskich aż do Zaspy Towarowej zobacz na mapie Gdańska. Miasto nie było przeciwne planom PKP PLK, choć wzdłuż torów w Letnicy powstają nowe osiedla mieszkaniowe.



Czy należy dokonać rozbiórki przystanków kolejowych do Nowego Portu?

tak, przecież są nieużywane od lat 11%
tak, ale z pozostawieniem miejsca na ich odbudowę 12%
nie, dzięki temu będzie można w przyszłości reaktywować linię 19%
nie, należy od razu je zmodernizować i uruchomić ponownie SKM 58%
zakończona Łącznie głosów: 3254
Pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej na linii z Gdańska Głównego zobacz na mapie Gdańska do Nowego Portu zobacz na mapie Gdańska kursowały od 1951 r. do 2005 r., przy czym przez ostatnie trzy lata tego okresu docierały jedynie do przystanku Gdańsk Brzeźno zobacz na mapie Gdańska, ponieważ przystanek Nowy Port został "odcięty" od infrastruktury kolejowej.

Obecnie na trasie tej odbywają się jedynie okazjonalne przejazdy pasażerskie - podczas meczów i innych dużych wydarzeń na stadionie w Letnicy. Pociągi z Gdańska Głównego jadą bez żadnego postoju do przystanku Gdańsk Stadion Expo zobacz na mapie Gdańska, uruchomionego w 2012 r.

Mijanie przystanki w drodze z centrum miasta do stadionu, czyli Gdańsk Stocznia zobacz na mapie Gdańska (peron po stronie ul. Jana z Kolna), Gdańsk Gd. Nowe Szkoty zobacz na mapie Gdańska oraz Gdańsk Gd. Kolonia zobacz na mapie Gdańska zostaną wkrótce całkowicie rozebrane. Do likwidacji wskazano również przystanek osobowy Gdańsk Zaspa Towarowa zobacz na mapie Gdańska.

Likwidacja przystanków w ramach modernizacji torów do portu



Jedyną "pamiątką" po regularnych kursach pasażerskich będą zadaszenia wejść do tunelu w rejonie Kolonii, które nie zostaną zdemontowane, a jedynie odnowione, choć pierwotnie miały być przeniesione na teren Amber Expo.

Likwidacja przystanków to element planowanej modernizacji układu torowego dla pociągów towarowych do gdańskiego portu, które korzystają z tych samych torów, co niegdyś SKM.

- Od wielu lat na linii tej prowadzony jest wyłącznie ruch towarowy. Wyjątek stanowią okazjonalne przewozy specjalne do przystanku Gdańsk Stadion Expo. Zakres prac na etapie sporządzania dokumentacji projektowej został uzgodniony z Urzędem Miejskim w Gdańsku oraz PKP SKM w Trójmieście. Do tej pory nie otrzymaliśmy sygnałów o zainteresowaniu uruchomieniem przewozów na linii do Brzeźna-Nowego Portu - wyjaśnia Martyn Janduła z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe, spółki odpowiedzialnej za przebudowę układu torowego do portu.
Przystanek Kolonia został odmalowany i oczyszczony w 2012 r. w związku z organizacją Euro 2012. Obecnie coraz bardziej zarasta, a w nawierzchni peronu w wielu miejscach brakuje kostki brukowej. fot. Krzysztof Koprowski/Trojmiasto.pl

W studium dopuszczano reaktywację połączeń SKM



Dokonane uzgodnienie z miastem na likwidację przystanków można traktować jako rezygnację z zapisów zawartych w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gdańska, uchwalonego zaledwie trzy miesiące temu - w kwietniu br.

- Wraz z intensyfikacją zagospodarowania miasta, w szczególności wielorodzinnej zabudowy mieszkaniowej na obszarze dolnego tarasu, a także w celu poprawy powiązań zewnętrznych, możliwa jest rewitalizacja pozostałych linii kolejowych na terenie Gdańska i budowa nowych odcinków w celu prowadzenia regularnego lub incydentalnego ruchu pasażerskiego, w tym w szczególności linii 234 (Gdańsk Wrzeszcz - Stara Piła) wraz z włączeniem jej do linii 248 (linia PKM), a także linii 249 (Gdańsk Główny - Gdańsk Nowy Port - czytamy na 263. stronie dokumentu studium.
PKP PLK zapewnia, że nie zlikwiduje zadaszenia do tunelu na wysokości przystanku Kolonia.
PKP PLK zapewnia, że nie zlikwiduje zadaszenia do tunelu na wysokości przystanku Kolonia. fot. Krzysztof Koprowski/Trojmiasto.pl

Niezbędna modernizacja przystanków i wspólny bilet



Gdy zapytaliśmy urzędników magistratu o to, czy próbowali nakłonić PKP PLK do rezygnacji z rozbiórki przystanków, otrzymaliśmy w odpowiedzi sugestię, aby nasze pytanie skierować do Szybkiej Kolei Miejskiej, która prowadziła na tej linii przewozy.

Czytaj też: Artykuł z 2016 r.: Pociągi SKM mogą wrócić nawet do Nowego Portu

SKM zwraca natomiast uwagę, że - w przeciwieństwie do podstawowej trójmiejskiej linii - nie jest właścicielem infrastruktury kolejowej do Nowego Portu, zaś istniejące przystanki wymagałaby gruntownej modernizacji i dostosowania do potrzeb osób niepełnosprawnych.

- Takie prace byłyby bardzo kosztowne, a ponieważ obecnie linia nie jest użytkowana przez przewoźników pasażerskich, odbudowa przystanków nie ma uzasadnienia - mówi Tomasz Złotoś, rzecznik PKP SKM w Trójmieście - Sądzimy, że jakakolwiek ewentualna reaktywacja połączeń na tej linii ma sens tylko i wyłącznie, gdy w pociągach na niej kursujących będzie obowiązywał ten sam bilet, jaki obowiązuje w autobusach i tramwajach w Gdańsku.
Czytaj też: Artykuł z 2017 r.: Nikomu nie zależy na pociągach do Letnicy

Przeznaczone do likwidacji przystanki na tle nowych inwestycji. Osiedle firmy Atal jest już w budowie.
Przeznaczone do likwidacji przystanki na tle nowych inwestycji. Osiedle firmy Atal jest już w budowie. graf. Trojmiasto.pl

Coraz więcej mieszkań w Letnicy w pobliżu torów kolejowych



Na reaktywacji połączenia z pewnością skorzystaliby mieszkańcy nowych inwestycji mieszkaniowych w Letnicy. Już teraz w budowie są pierwsze budynki osiedla Nowa Letnica w rejonie ul. Starowiejskiej zobacz na mapie Gdańska, w ramach którego przewidziano docelowo realizację aż 2,5 tys. mieszkań.

Najbliższy przystanek tramwajowy na ul. Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska oddalony jest od niego o ok. 1 km, zaś nieużywany od lat peron Zaspy Towarowej mniej niż 100 metrów.

Czytaj też: Walka deweloperów o tereny w Letnicy. Miejska działka za 24 mln zł

PKP PLK szuka wykonawców, zakończenie robót w 2020 r.



Obecnie inwestycja PKP PLK jest na etapie poszukiwania wykonawcy robót budowlanych. Oprócz rozbiórki przystanków, przewidziano m.in. wymianę torowisk, rozjazdów, przejazdów kolejowo-drogowych, modernizację systemu sterowania ruchem oraz większego zakresu elektryfikacji torów. Zakończenie prac planowane jest na rok 2020.

Opinie (371) 3 zablokowane

  • czy ktoś nie może tego powstrzymać? (40)

    Adamowicz myślałem, ze jesteś lepszym prezydentem niż nasz szczurek który o kolei na północ Gdyni mówi nie da się tego zrobić.

    • 396 43

    • (32)

      pkp plk i skm pkp to spółki pissuarowe i adamowicz nic nie ma do powiedzenia

      • 50 59

      • (17)

        Adamowicz nigdy za nic nie odpowiada, zastanawiam się kto w takim razie jest prezydentem tego miasta.

        • 73 37

        • Po prostu nie rozumiesz organizacji naszego życia publicznego. (8)

          Nie odróżniasz tego co państwowe, od tego co samorządowe. To już nie te czasy, kiedy wszystkim zarządza pierwszy sekretarz partii, choć oczywiście aktualnie rządzący próbują przywrócić ten skompromitowany model.

          • 62 48

          • (5)

            Jasne, poczytaj artykuły o Gdyni, tam dziwnym trafem szczurek odpowiada za wszystko. Banda trolli nieudaczników.

            • 27 14

            • przecież szczurek umywa raczki od wszystkiego. (4)

              • 13 11

              • (3)

                A budyń co lepszy, jak wylewali gó.no do Motławy to gdzie był?

                • 13 8

              • Osobiście kurek odkręcał przecież o_O

                • 20 3

              • (1)

                A Wy dalej go wybieracie, paranoja:)

                • 10 8

              • Kto "wy" bo ja nawet na jego mor. ę nie mogę patrzeć, a jak bym oddał kiedykolwiek na niego głos to by mi rękę spaliło.

                • 10 8

          • pkp plk pytało się miasta

            i miasto odpowiedziało, że nie potrzebuje peronów.
            Widocznie nie rozumiesz procesu uzgadniania projektu.

            • 14 10

          • cytat z artykułu

            Dokonane uzgodnienie z miastem na likwidację przystanków można traktować jako rezygnację z zapisów zawartych w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gdańska, uchwalonego zaledwie trzy miesiące temu - w kwietniu br.

            Twoja sugestia w poście rozmija się z faktami, miasto i SKM świadomie rezygnują z takiej możliwości, więc wycieczki do PRL-u są ideologiczną próbą dyskredytacji autora z odmiennym poglądem. W innym akapicie jest wyraźnie napisane, że w tym wszystkim chodzi o koszty przywrócenia tejże komunikacji i zapewne o jego późniejsze utrzymanie.

            • 4 4

        • pytanie powinno brzmieć, nie kto tylko za co odpowiada prezydent miasta? (2)

          Za nic!!!!!! I to jest piękne. a jak ktoś mówi inaczej to jest to sprawa polityczna i zamach na konstytucje.

          • 43 22

          • (1)

            Dokładnie.

            • 8 1

            • i to skumal prezes i zostal pierwszym na swiecie zwyklym poslem rzadzacym ponstwem!

              • 5 3

        • prezydent odpowiada tylko za ew. sukcesy (3)

          za porażki kto inny

          • 32 10

          • A Adrian lepiej? (2)

            • 10 6

            • i jeszcze Pinokio... (1)

              też nie odpowiada za swoje kłamstwa

              • 13 3

              • a pis to to jeszcze lepiej!

                • 0 2

        • pretensje do PKP i SKM

          • 7 8

      • Torowisko dla dewelopera. To już postanowione. (5)

        Zamiast torów nowe, eleganckie budynki mieszkalne i biurowe.

        • 22 18

        • Teren należy do PKP, nie do miasta.

          A teraz sprawdź kto zarządza PKP trollu

          • 15 7

        • Trollu tory i ten teren jest PKP czyli spółki rządowej (2)

          • 12 2

          • (1)

            pisy sa tak skonstruowane ze prawdy nie powiedza nigdy

            • 3 4

            • kłamią w żywe oczy

              Same pinokia

              • 2 2

        • Szczerze wątpię. Żaden dzisiejszy hipster z kasą nie zamieszka pod Nowym Portem przed jego gentryzacją

          i w dodatku bez dostępu do sprawnej komunikacji publicznej (to byłoby odstępstwo od eko-wiary karane piekłem). Deweloper to mógłby zbudować tam najwyżej osiedle w ramach programu Mieszkanie+.

          • 5 4

      • (3)

        Czytales artykul? Uzgodniono z miastem, nikt nie zglosil checi reaktywacji przewozow...

        • 22 14

        • (1)

          ale co to znaczy uzgodniono? wyslali e mail ?

          • 15 7

          • No wlasnie zaglerka slowami...Uzgadniali chyba tylko z deweloperem...

            Jasiu chcesz tory do swoich nowych 3 osiedli?A na ch,j mi tory...terenu potrzebuje pod nowe bloki..a mieszkancy/???a co mnie to obchodzi...koniaczek?no to polej.

            • 3 1

        • Reaktywacja dziś nie miała sensu

          Za 5-10 lat być może.

          Właśnie jechał SKM na linii Wrzeszcz - Przymorze. O 9.30 rano.

          SKM co 10 minut. Zapełniona w połowie. Szału nie ma, a to główny szlak komunikacyjny. Co dopiero z linią donikąd (póki co).

          Lepiej wtedy zrobić tramwaj co 2-3 minuty. Ostatecznie czas dojazdu (wliczając czas potrzebny na poczekanie na środek komunikacji) jest taki sam. A jednocześnie chociaż Gdańsk ma nad tym kontrolę.

          Póki SKM nie zostanie całkowicie samorządową spółką nie ma opcji, aby działała sprawnie. Choćby kwestia wspólnego biletu.

          • 10 5

      • a miasto czyją jest spółką ? :) (2)

        Przejęcie tej linii powinno być priorytetem miasta w kontekście rozbudowującej się tej części Gdańska. Kolejarze kierują się swoimi priorytetami (przewozy towarowe) i nie są zainteresowani przewozami pasażerskimi (ekonomia). To nie jest tylko krótkowzroczność miasta, to większy biznes dla urzędników i zaprzyjaźnionych firm - budowa "od nowa" wg standardowych projektów "zmodyfikowanych gotowców". Brak wyobraźni jeśli chodzi o rozwiązania kolejowe uwidocznił się przy budowie PKM-ki. Ta linia (Nowy Port) zniknie, kiedyś tam będzie tramwaj. Obserwować należy ewentualne zmiany własności tych terenów, bo jest to niewątpliwie niezły "kąsek" dla malwersantów.

        • 8 6

        • Miasto to samorząd (1)

          PKP to instytucja rządowa

          • 8 1

          • pełna zgoda smutasy :)

            tylko ślepy nie widzi "spółkowego" charakteru naszego Samorządu

            • 1 0

      • przeczytaj co wyżej napisano- urzędnicy nie byli i nie są zainteresowani istnieniem przystanków

        a tym samym połaczenia ...

        • 5 0

    • adamowicz powstrzymaj chociaż dalszą degradację. (1)

      • 13 7

      • ty powstrzymaj, przykuj sie np do torow, albo pisiory skrzyknijcie sie, a twierdzicie ze w gdansku stanowicie wiekszosc i zablokujcie rozbiorke, pokazcie ze chociaz troche zalezy wam na gdansku, albo namowcie waszego pastucha

        • 6 3

    • Naiwniak

      • 2 1

    • a dojazd pod stadion?? w tramwaj tyle ludu nie wlezie?? (2)

      • 5 0

      • (1)

        Jakbyś czytał z uwagą to byś zauważył, że mowa jest o likwidacji peron ów a nie torów, gdzie się odbywa transport towarowy. Więc jak trzeba to do stadionu dojazd będzie.

        • 4 1

        • Węglarkami będą bydlo na te ich meczyki wozić...

          • 0 1

    • Co ma Adamowicz do decyzji jakiejs spolki PKP od torowiska?

      • 4 3

  • W miastach tylko transport szynowy. Czy oni tego nie rozumieją?? (21)

    • 454 17

    • jeszcze rowery! (3)

      • 19 19

      • Rowery na tory! (2)

        • 11 0

        • Na tory wyścigowe (1)

          Dlaczego nie ma takiego w Gdańsku?

          • 4 1

          • Bo jest jeden słuszny sport

            I na inne już nie ma pieniędzy

            • 0 0

    • Kto to sa oni??? (3)

      W miastach tylko transport szynowy tylko pod warunkiem zgody dewelopera.

      • 24 7

      • Każdy deweloper byłby wielkim zwolennikiem budowy kolejnych linii (1)

        bo mieszkania niedaleko (5-10 minut) SKM / tramwaju mają automatycznie +1-2tys. do metra kwadratowego.

        • 6 0

        • Ale parkingu nikt nie kupi

          • 1 1

      • oni to Ci ktorzy codziennie smieja Ci sie w twarz jak zasuwasz i stolec z tego masz

        • 0 0

    • (10)

      Równolegle do tej linii jest położona linia tramwajowa. Tramwaj ma więcej przystanków, podjeżdża bliżej celu, zwykły bilet na komunikacje miejską, niskie podłogi, więcej kursów, jest elektryczny.

      • 19 29

      • I ten "konkurencyjny" czas przejazdu (3)

        Tramwaj jest krótki, ma niewiele siedzeń i wlecze się okrutnie. SKM byłoby wielokrotnie szybciej i wygodniej.

        Zastanów się czemu na mecze są puszczane właśnie pociągi jako dedykowany środek transportu dla kibiców.

        • 51 1

        • Bo szkoda, żeby bydło zdemolowało tramwaje, a starych kibli z skm to nie żal ;)

          • 6 19

        • bo bydło przewozi się w pociągach

          • 11 13

        • A ty jechałeś kiedyś ta kolejka?Ona idzie przez szczere pola.Za komuny troche ludzi dojezdzalo do WOC,wojska czy promu.Nawet wtedy kursowała w godzinach szczytu dwa razy na godzinę.W pewnych godzinach w ogolę nie kursowała.W Nowym Porcie praktycznie do przystanku 10-tki masz z każdego miejsca 3 minuty.I w 15 minut jestes w centrum.

          • 8 2

      • tylko tramwaj jedzie sto lat i nie jedzie np do Sopotu czy Gdyni. (4)

        • 19 3

        • A ten SKM jechał do Sopotu czy Gdańi ? (3)

          • 12 9

          • z przesiadką ale był (2)

            • 12 5

            • Tramwaj tez masz z przesiadką.

              • 7 8

            • Ile masz takich osob, ktore czuja potrzebe pojechac SKM z Portu do Gdyni?
              Moze 10 w skali roku?Jacyś fani kolejnictwa?Ci co muszą dojechać komunikacja wiedza , ze najszybciej dojechać z Gdyni do Portu mozna ..?
              No jak znasz odpowiedz?:)Pewnie nie znasz,.Tylko tu hejtujesz.

              • 4 3

      • Ilu zmieści pasażerów, tylko nie ściśniętych jak sardynki w puszce?

        Jak jest czas przejazdu tramwaju a jaki SKM? Wybudować stadion za miliard i oszczać najlepsze połączenie komunikacyjne, to tylko w Budyniowie.

        • 19 3

    • Rozumieją, ale zobacz...

      .... ile kasy wpływa dla polityków dzięki kierowcom. Żeby utrzymać samochód przeciętny Janusz wydaje połowę dochodów (a często lepiej) a jakieś 1/3 tego to podatki i opłaty.
      Natomiast do publicznego transportu trzeba dopłacać.

      • 10 7

    • "W miastach tylko transport szynowy. Czy oni tego nie rozumieją??"
      niestety pisiory tego kumaja, zarzadzili likwidacje

      • 0 1

  • Jak ja gardzę PLK (6)

    Wszystko rozebrać, sprzedać na złom
    Panie Budyń, rób pan coś!!!!

    • 247 21

    • www (4)

      Chłopie skąd ty jesteś?Na Gdynię jedziesz,Sopotowi się obrywa teraz Gdańsk.Stawiam na Puck lub Kartuzy.Ogólnie to musisz nie lubić Trójmiasta, bardzo sfrustrowany jesteś.Nie ugryzł Cię jakiś pyton bo walisz jadem na każdy temat.

      • 17 13

      • Jestem z Trójmiasta (3)

        Nie jestem wazeliniarzem, jak jest za co chwalić to spoko, ale to co się teraz dzieje to dramat. Nie pracuje w żadnym UM żebym miał szefowi w anus zaglądać.

        • 9 12

        • Małe Trójmiasto Kaszubskie (2)

          się nie liczy.

          Siedź w tej wejherowskiej piwnicy i się nie wychylaj.

          • 9 9

          • Siedź w swojej komunałce na Oruni (1)

            I przestań sąsiadom kraść WiFi

            • 11 8

            • Buraku z Godętowa, jak tys sie do komputera dorwal ???

              • 0 0

    • Moze Kacper poczuje sie gdanszczaninem i cos zadziala, ma takie ogromne wplywy w partii

      • 0 0

  • (10)

    Już widzę jak z tych osiedli idą i korzystają z skm co by jeździła raz na pół godziny albo rzadziej i wozila powietrze. Jak to miało miejsce do 2005

    • 82 190

    • Wieczorami na głównej linii Gdańsk-Gdynia SKM nie jest w stanie zapewnić rozsądnej częstotliwości, "bo się nie opłaca". (2)

      Byłoby wieczne marudzenie, wyciąganie ręki do samorządu po dotacje i szantażowanie likwidacją kolejnych połączeń. SKM to studnia bez dna.

      • 35 5

      • Wpierw... (1)

        ...dowiedz się więcej o organizacji kolejowych usług przewozowych. PLK ma ciągle jakiś niedobór żelaza w naszym województwie! A zdjęte szyny pewnie zamontują między Gdynią Główną, a Gdańskiem Osową jako trzeci tor... Kolejny genialny projekt PLK! Na szlaku do N.Portu od lat coś dłubią i kombinują. I coraz mniej " żelaza i miedzi" w okolicy. Do d.py z takim " narodowym zarządem" torów!

        • 16 3

        • Jakich nowych blokow?Tych co maja je wybudować na miejscu tego zsypu popiołów?
          Z tego miejsca do tramwaju,autobusu z 10 minut.Do Zaspy towarowej 20 minut do Gdansk Brzezno z 30 minut.Chyba ,ze sie puści bocznice pod te bloki:)Teraz taki rzad mamy co grosza publicznego nie szanuje.I dobrze , ze Adamowicz i Gdansk nie dokłada milionów na fanaberie pisowskich hejterow.A powinniście się cieszyć.Jak popatrzycie na mapę, to tam zamiast torów maja budować mieszkania 500+ dla Was.

          • 5 8

    • (2)

      Oczywiście, że by korzystali. Jest różnica telepać się tramwajem pół godziny do Gdańska Głównego a pociągiem w 10-15 minut. Tym bardziej, że tory i infrastruktura jest blisko a tramwaj z nowych bloków masz dopiero na Marynarki Polskiej!

      • 30 5

      • Tramwaj jedzie 16 minut, a nie pol godziny.Z tego jeziora popiolow, gdzie ma powstać osiedle, do przystanku na Marynarki badz Snieznej jest 500 metrow.Z tego samego miejsca na na Zaspe Towarowa jest dalej. Sprawdź fakty zamiast pisać kłamstwa.

        • 1 8

      • Za pare lat to by sie faktycznie moglo oplacic

        Dlatego przystanki staly nieużywane od 2005, a zlikwidują je dopiero teraz. Bo PiS chce mieć Gdansk, a żeby to osiagnac, trzeba jak największej grupie niedoinformowanych Gdansk zochydzic, a noz pomysla, ze to wszystko wina Adamowicza (z reszta tak się dzieje, wystarczy spojrzeć kogo masy obwiniają za kontrolowany przez PiS Siarkopol).

        • 7 3

    • Jesteś w błędzie (2)

      Najpierw się zainteresuj. W Nowym Porcie budowanych jest teraz mnóstwo nowych mieszkań. W Brzeźnie również powstają nowe inwestycje. Ludzi przybywa. Ja na pewno korzystałabym z takiej SKMki. Jeżdzę teraz do Sopotu trasą 148 na Żabiankę i przesiadka na SKMkę. Jakże byłoby super wsiąść po prostu w SKMkę :)

      • 12 1

      • No slabe marzenia, zeby w końcu wsiąść w skm..super..

        • 0 0

      • Taaaa

        Tak apropo zainteresowania się..
        W Nowym Porcie aktualnie nie są prowadzone żadne inwestycje mieszkaniowe.. Brzeźno z linią kolejową i zabudowywanymi rejonami ma niewiele wspólnego.. A tory z NP wiodą do centrum Gdańska a nie do Sopotu... wypadałoby się trochę zorientować nim coś się napiszę..

        Z innej beczki połączenie kolejowe na tej lini będzie niedługo potrzebne ze względu na planowana rozbudowe letnicy.. wiec ewentualna rozbiórka to trochę działanie pod prąd

        • 0 0

    • Jasne

      tyko czy zwróciłeś uwagę na to ,że zmieniono rozkład jazdy tak by się nie opłacało jeździć kolejką ? Przed zmianą kolejka np. 7:40 w Gdańsku Głównym po zmianie 7:58. i tak analogicznie reszta godzin. dlatego ludzie przestali jeździć kolejką Gdańsk Główny - Nowy Port.
      Z Koloni do Gdańska w 6 minut to było to.

      • 2 0

  • (4)

    okropne marnotrawstwo ...oby tylko zostawili miejsce gdzie eventualnie w przyszlosci bedzie mozna zbudowac perony ...pkp plk i pkp skm to sa opanowane mentalnie przez pissuar niestety

    • 144 66

    • (1)

      Wsadź swój łeb w pisuar, kretynie.

      • 23 24

      • Jaki język katolicki

        To takim językiem się posługuje

        • 19 8

    • Zlikwidują, rozbiorą i za kilka lat wybudują nowe wydając przy tym kilka razy więcej kasy bo stwierdzą, że część z tych kilkunastu tysięcy nowych mieszkańców by chętnie z skmki skorzystało ze względu na codzienne dwugodzinne korki do centrum.

      • 19 1

    • Po co był remont tego odcinka m. In budowa stacji przy stadionie tylko dla euro?? Pieniądze wyrzucone w błoto. k.....

      • 7 2

  • jak to jest, wszędzie się buduje, opłaca się tylko u nas nie (5)

    • 211 7

    • Komunikacja miejską nigdzie się nie opłaca

      Za granicą miasta stać, bo nie mają turbojanuszy zarabiających pod stołem, żeby dostać 500+ na pierwsze dziecko i płacących przez to mniej podatków.

      • 10 7

    • ..u Nas oplaca sie najpierw rozebrac, (2)

      zlikwidowac, a potem obdudowac.

      • 10 3

      • (1)

        U nas analfabetko, a nie u Nas.

        • 2 4

        • U was tez się nie opłaca..

          • 0 0

    • Tak to wyglada, ze Gdanszanie sponsoruja komunikacje publiczna w niemieckim Lipsku

      Skoro dotychczasowy prezydent miasta pozbyl sie spolki komunalnej to tak wyglada wlaSNIE, ze sie nie oplaca.

      • 1 3

  • Brawo dla rzecznika SKM (2)

    W końcu powiedział coś mądrego - "Sądzimy, że jakakolwiek ewentualna reaktywacja połączeń na tej linii ma sens tylko i wyłącznie, gdy w pociągach na niej kursujących będzie obowiązywał ten sam bilet, jaki obowiązuje w autobusach i tramwajach w Gdańsku."

    • 291 6

    • Zapomniał tylko o jednym

      To właśnie przez SKM (i ich właściciela - PKP) nie ma w Trójmieście wspólnego biletu. Marszałek od dawna dąży do usamorządowienia spólki, by mieć możliwość coś w tej kwestii zrobić, ale beton z PKP mówi "nie".

      • 47 4

    • czyli nigdy

      • 6 2

  • SKM zapewne kazałby sobie słono płacić za obsługę takiej linii. (7)

    To byłoby duże obciążenie dla miasta, a wpływy z biletów żadne. Na kursujący co 15 minut pociąg nie byłoby chętnych, a przy mniejszej częstotliwości i tak nikt by nie korzystał, bo za rzadko i lepiej iść na tramwaj. Trzeba poczekać na bardziej sprzyjające czasy. No i przede wszystkim SKM powinna w końcu zacząć traktować swoją robotę jako przedsięwzięcie biznesowe. Dopóki będzie żyć na garnuszku samorządów i wyciągać rękę po dopłaty, nigdy się nie usprawni. Lata lecą, czasy się zmieniają, a ja wciąż odnoszę wrażenie, że pasażer jest dla SKM złem koniecznym.

    • 92 38

    • przeciez zycie z dotacji jest modelem biznesowym (5)

      W Europie bardzo popularnym. W polaczeniu z monopolem, bardzo wygodnym I skutecznym. W przypadku podrecznikowej "biznesowosci", wzrost kosztow przejazdu zabilby to przedsiewziecie I wszyscy zostaliby z klopotem.
      Samorzad przes...al sprawe zostawiajac tory w rekach SKM a sam nie jest w stanie zapewnic alternatywy. Jednak przejecie SKM przez samorzad nic nie zmieni, bo to kmioty po tych samych pieniadzach. Chca zarabiac na mieszkancach.

      • 4 5

      • (3)

        Każdy transport miejski żyje z dotacji

        • 2 1

        • (2)

          jesteś pewny, że przed wojnami z dotacji też żył?

          • 1 3

          • Ciekawe jak transport miejski się utrzymywał za Mieszka I ?
            "Transport miejski za Mieszka I, przed wojnami i obecnie - czemu musimy doplacac?"

            • 3 3

          • Przed wojnami też był dotowany

            • 5 0

      • znaffca od siedmiu boleści

        przeczytałeś o tym w googlach

        • 0 0

    • można to zrobić przez nową spółkę opartą na Przewozach Regionalnych

      • 0 0

  • No najlepiej. (8)

    Zaorać, zrównać z ziemią.. a za kilka lat będzie płacz że jednak to był błąd.. i znów miliony złotych na odbudowę infrastruktury pasażerskiej.

    • 247 12

    • eee tam, przecież to były od początku nic innego jak budyniowe obiecanki bez pokrycia (6)

      te jego opowieści o reaktywacjach i rewitalizacjach na okolicznosć euro 2012 - jak ktoś miał rozum to wiedział co to jest warte.
      Co więcej , to nawet dobrze że nic z tego nie wyszło bo pomysł nie ma żadnego mądrego uzasadnienia poza obiecankami dla lemingów. Była groźba, że wywalą no to mnóstwo kasy podatmików w celach bardziej propagandowych niż transportowych ale na szczęście nic z tego nie wyjdzie.
      Wystarczy tego co już zmarnowano na kolejkę na stadion, która jeździ kilkanaście dni w roku ( o samym stadionie pustym praktycznie przez cały roko oprócz kilkunasty meczy ligowych szkoda nawet gadać)

      • 13 9

      • Przed euro, jakoś nikt nie marudzil, że nie chce drogich stadionów (4)

        A teraz nagle wina Budynia, że do piłkarzy i ich miejsca zabawy trzeba dopłacać?

        Może trzeba się było zastanowić przed 2012?

        • 12 9

        • Było bardzo dużo sceptycznych głosów ale zagłuszonych przez propagandę sukcesu (2)

          wizja euro 2012 ogłupiła społeczeństwo, które otumanione przyklasnęło bez zastanowienia wszelkim wydatkom. A to właśnie rolą włodarzy było takie myślenie żeby w imię chwilowego poklasku nie zaafundować przesklaowanych inwestycji obciążających podatników nie przez miesiac trwania imprezy a na długie lata. Efekt tego masz taki jak dzis w Gdasku. Stadion wypełniany w 1/4 swojej pojemności i olbrzymie obciążenie budżetu miasta z tytułu spłaty i utrzymania obiektu, przeksięgowane na różne potworzoen w tym celu spółki (dodatkowe koszty) by ukryć stan faktyczny.
          Pytasz czy to wina Budynia? A czyja że przeforsował z pomocą swojego zaplecza ten pomysł? Stadion jest nowy, ładny, duży ale drogi i pusty. Jak stać cb tylko na np. średniej klasy samochód to nie kupujesz wypasionego mercedesa chyba że masz nierówno pod sufitem albo rachunki płaci ktoś inny (w tym przypadku podatnicy)

          • 17 7

          • (1)

            I dlatego teraz namawiasz do wyrzucania pieniędzy w błoto finansując ta kolej donikąd?Tarasa SKM z Gdanska do Portu po prostu nie ma czego wozic.Za komuny jezdzila dwa razy na godzina max.W czasach , gdy SKM do Gdyni co 6 minut w szczycie jezdzila pelna.Po prostu ta linia do pracy ludzi juz nie wozi, a od osiedli jest za bardzo oddalona.No ale 99,9% tu wypowiadajaych się nigdy ta kolejka nie jechali do przystanku Gdańsk Brzezno, a do przystanku Gdańsk Nowy Port to nikt.Cos trzeba PISać, hejtować udowadniać tezy, ze Gdansk w ruinie i potrzebuje pisowskiego gospodarza.Prawda jest tak, ze w niszczeniu i hejcie jesteście mistrzami.A jak coś trzeba zbudować, to wychodzi wam jak z tym promem, stoczniami w Radomiu, remontami okretow itp.Wyrzucane miliardy zlotych, a efektow zero.Sukces jest ale TVP info.

            • 4 8

            • żebyś jeszcze czytać potrafił, przecież napisałem że to dobrze że nic z tego nie wyszło

              • 1 2

        • Budyń zapomniał protestować przeciwko Euro2012, bo był zbyt pochłonięty promocją Baltic Areny jako szansy dla Gdańska.

          • 0 1

      • Durna palo powstaja tam nowe osiedla...Pociag byl by szybka alternatywa dla setek samochodow zmierzajacych do srodmiescia

        Ale co ty tam mozesz wiedziec..Ty nawet z Gdanska nie jestes.

        • 1 0

    • grunt aby praca była do emerytury

      • 0 0

  • Zrzuccie sie na mieszkanie dla Ogra (2)

    To wszystko tam bedzie

    • 117 18

    • Pompowaniem kasy w SKM, która mentalnie tkwi w PRL, też nie jestem zainteresowany.

      • 12 7

    • nic nie da niestety

      pkp i plk jest sterowane z Centrali Wawy , wiec nawet jakbysmy kupili 2 mieszkania dla Ogra i tak nic tam nie wywalczy

      • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.