Czytelnik wytyka usterki wyremontowanej linii na Stogi
Zaawansowanie robót w niedzielę, 11 października, na ul. Stryjewskiego.
fot. Krzysztof Koprowski/Trojmiasto.pl
Z prawie półtorarocznym opóźnieniem powoli dobiega końca przebudowa torowisk i układu drogowego na Stogach. W poniedziałek, 12.10.2020 r., przywrócony zostanie ruch samochodów na ulicach w centralnej części dzielnicy. Nadal będą jednak trwały prace wykończeniowe, w tym w zakresie infrastruktury tramwajowej.
Czy prace drogowe na Stogach były dla ciebie dokuczliwe?
Liczne trudności, m.in. wynikające z nieuwzględnionych w dokumentacji sieci podziemnych oraz - zdaniem naszych czytelników, którzy wielokrotnie skarżyli się na niewielkie postępy - opieszałość ekip budowlańców, sprawiły, że dopiero w poniedziałek, 12.10.2020 r., oficjalnie oddana zostanie do użytku część drogowa inwestycji.
- W godzinach porannych planowane jest otwarcie dla ruchu samochodowego ulic znajdujących się w centralnej części dzielnicy. Oprócz ul. Stryjewskiego otwarte zostaną wszystkie przyległe do niej ulice, w tym Skiby, Zimna, Wrzosy, Szpaki i Pawia. Wprowadzona zostanie tu docelowa organizacja ruchu i obowiązywać będzie strefa tempo 30 km/h - zapowiada Agnieszka Zakrzacka z Biura Komunikacji Społecznej Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
Rozkłady jazdy komunikacji miejskiej w Trójmieście
Zaawansowanie robót w niedzielę, 11 października, w rejonie pętli Stogi Pasanil.
fot. Krzysztof Koprowski/Trojmiasto.pl
Nie wszystkie prace jeszcze zakończone
Czy to oznacza, że wszystkie prace udało się zakończyć? Choć jeszcze w połowie września urzędnicy zapowiadali zakończenie robót w ciągu dwóch tygodni, to nadal trwają one w zakresie m.in.:
- obiektów zaplecza socjalnego dla motorniczych na pętlach Plaża i Pasanil,
- ułożenia chodników m.in. w rejonie pętli Stogi Plaża,
- wykonania nawierzchni tzw. zabruku torowiska na pętli Stogi Pasanil.
Roboty te nie powodują większych utrudnień w ruchu, choć wyłączenie pętli Stogi Pasanil z eksploatacji wymusza kierowanie wszystkich tramwajów do oddalonej o prawie 1,5 km pętli Stogi Plaża (przed remontem poza sezonem wakacyjnym realizowano tam tylko wybrane kursy tramwajami).
Zaawansowanie robót w niedzielę, 11 października, w rejonie pętli Stogi Plaża.
fot. Krzysztof Koprowski/Trojmiasto.pl
Czytaj też:
Historia budowy trasy tramwajowej na Stogi
Prace budowlane realizowane w ramach projektu GPKM IVA
Umowa z wykonawcą prac, którego liderem jest spółka Aldesa Construcciones Polska, podpisana została w czerwcu 2018 roku. Koszt inwestycji to ok. 117 mln zł.
Projekt jest realizowany w ramach Gdańskiego Projektu Komunikacji Miejskiej - etap IVA (al. Adamowicza, nowe tramwaje, wiaty, tablice informacji pasażerskiej, trasa Nowa Warszawska) o łącznej wartości ok. 602,9 mln zł, z czego dofinansowanie unijne wynosi ok. 310,9 mln zł.
Czytaj też:
Budowa Nowej Warszawskiej jednak bez podziału na etapy
Materiał z czerwca br.