- 1 Zjawiska, które zimą zobaczyła cała Polska (36 opinii)
- 2 Tramwaje i autobusy jak prawdziwe, a z Lego (35 opinii)
- 3 Mysz w Biedronce je drożdżówkę (382 opinie)
- 4 Gdańszczanin różni się od hipopotama? (40 opinii)
- 5 1,3 tys. km pociągiem do raju utraconego (87 opinii)
- 6 Prezent SKM dla Gdyni? Otwarcie dworca (116 opinii)
Bezdomni chronią się przed zimą na dworcu. A duży mróz dopiero nadchodzi
Od początku roku na dworcu w Gdyni pojawili się okupujący ławki bezdomni. Ściągnął ich tam mróz, który w przyszłym tygodniu ma wrócić do Trójmiasta, a temperatura w nocy znów pokaże nawet -10°C. To oznacza, że problem nie tylko na dworcach, ale też na SOR-ach może narastać.
- Plaga bezdomnych na dworcu w Gdyni
- Bezdomni trafiają także na SOR-y
- Służby w najwyższej gotowości
- Nadciąga fala zimna. Temperatura znów spadnie do -10°C
Informacje dotyczące bezdomnych na dworcu pojawiły się w naszym Raporcie z Trójmiasta kilka dni temu.
Raport: Plaga bezdomnych na dworcu w Gdyni
Plaga bezdomnych na dworcu w Gdyni (15 opinii)
Plaga bezdomnych na dworcu w Gdyni
- Bardzo często przebywam na dworcu w Gdyni Głównej, ale to, co dzisiaj zastałam, przekracza wszelkie możliwości, smród nie do wytrzymania i pełno bezdomnych - napisał czytelnik, wywołując ogromną dyskusję.
Nieoficjalnie można usłyszeć, że służby w ostatnim okresie "przymykają oko" na obecność bezdomnych na dworcach z powodu dużego mrozu, wilgotności i zalegającego śniegu. Powinni trafić do noclegowni, tyle że tam nie można spożywać alkoholu, więc szukają schronienia w budynkach otwartych przez całą dobę. Z dworców nikt ich nie usuwa.
Bezdomni trafiają także na SOR-y
Miejscem schronienia osób bezdomnych, które nie decydują się na nocleg w ośrodkach wsparcia i szukają sposobów na przetrwanie nocy, gdy temperatura na zewnątrz spada bliżej zera, stają się też Szpitalne Oddziały Ratunkowe.
O problemie pisaliśmy jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia, po tym, jak czytelnicy zaczęli nas informować o tym, że takie osoby przesiadują w poczekalni w Szpitalu M. Kopernika w Gdańsku.
- Interwencje wobec osób zakłócających porządek są przeprowadzane przez personel SOR oraz pracowników dozoru, jednak nie mają oni prawa do użycia przymusu. Możliwe jest powiadomienie Policji lub Straży Miejskiej, ale do interwencji często albo nie dochodzi, albo oczekiwanie na nią trwa wiele godzin. Osoby te niejednokrotnie w takich sytuacjach rejestrują się do SOR z rozmaitych powodów i funkcjonują jako pacjenci - komentowała Katarzyna Brożek, rzecznik Copernicusa.
Służby w najwyższej gotowości
Służby miejskie i policjanci wskazują, że są w najwyższej gotowości. Przykładem skutecznej pomocy jest reakcja policjantów z Gdańska, którzy w czwartek, w jednej z opuszczonych altanek przy ul. Nadwiślańskiej, zastali wyziębionego 66-latka potrzebującego pomocy medycznej.
Mężczyzna był ubrany niekompletnie, uskarżał się na ból nerek, miał problemy z poruszaniem się i z cewnikiem. Był wyziębiony, a w altanie, w której przebywał, roiło się od insektów. Policjanci wezwali na miejsce karetkę, która zabrała 66-latka do szpitala.
Nadciąga fala zimna. Temperatura znów spadnie do -10°C
W najbliższych dniach problem może narastać. Według prognoz temperatury w Trójmieście mogą spaść nawet do -10 stopni Celsjusza. Siarczysty mróz ma się utrzymywać przez całe ferie zimowe, co oznacza zagrożenie dla osób bez stałego zamieszkania.
Pogoda w Trójmieście
- Wydziałem Reintegracji Osób w Bezdomności MOPR w Gdańsku, ul. Piekarnicza 16, tel.: 58 522 38 20 (poniedziałek, wtorek, czwartek MOPR czynny w godz. od 7.30 do 15.30, w środy w godz. od 8.00 do 17.00, w piątki w godz. od 7.30 do 14.30),
- Strażą Miejską w Gdańsku, tel. alarmowy: 986
- Policją, tel. 112
W Gdyni koordynacją wszelkich spraw związanych z pomocą osobom w kryzysie bezdomności na terenie miasta zajmuje się Centrum Reintegracji i Interwencji Mieszkaniowej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gdyni.
Osoby zgłaszające się do Centrum mogą otrzymać kompleksową pomoc w postaci m.in. schronienia, posiłku, porady prawnej. Mogą też wziąć udział w programach umożliwiających wyjście z tej sytuacji.
Centrum zlokalizowane jest w Gdyni przy ul. Zygmunta Działowskiego 11. Skontaktować można się telefonicznie pod nr 58 662 00 11 lub mailowo: bezdomnosc@mopsgdynia.pl. Centrum jest czynne w godz. 7:45-15:45, od poniedziałku do piątku.
Sygnały dotyczące osób potrzebujących pomocy przyjmują również:
- Miejskie Centrum Powiadamiania Ratunkowego - 112,
- Straż Miejska - 986,
- Wojewódzkie Centrum Zarządzania Kryzysowego - 987.
W Sopocie najlepiej kierować potrzebujących do:
- Autobusu SOS - przystanek na "Monciaku" codziennie w godz. 19:15-20:00. W pojeździe czeka ciepły posiłek, ubrania i pomoc medyczna.
- Caritasu Sopot (al. Niepodległości 778) - w mroźne dni, od 18:00 do 6:00 rano, działa tu ogrzewalnia (Zimowy Punkt Interwencyjny).
Jak w innych miastach można dzwonić na numery 112, 986 (Straż Miejska) lub do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Sopocie pod numer 58 551 17 10.
Opinie wybrane
-
2026-01-16 15:25
Na - 10 nie wygoniłbym nikogo (3)
Straszne gdy nic nie masz i śmierdzisz. Ale za to wyrok śmierci?. Ostarnio tu opisano sprawe gangstera, ktory zabrał krewnemy działki za 8 milionów. To moze dla niego wyrok śmuetci a nie dka ludzi, ktorym ciezko zyć
- 27 19
-
2026-01-18 09:47
Wystarczy nie pić i można spać w noclegowni
- 5 1
-
2026-01-17 16:18
Zgadzam sie
Wstret jest silna emocja ale czy za bycie obsikanym, smierdzacym i pijanym wyrok smieci? Bo do tego sie to sprowadza - przy minus 15 to rownie dobrze mozna by ich roztrzelac na placu za dawna poczta. Ale takie myslenie jest niewygodne, nie. Po mrozach caly dworzec mozna w jeden dzien umyc myjka parowa. I owszem ja tez sie brzydze, ja tez nie lubie, ja tez mysle ze nie musza pic itd, itp. Ale wyrok smieci? Ludzie - opamietajcie sie.
- 8 5
-
2026-01-16 15:48
Won do noclegowni!
Tylko tam trzeba być trzymane i się umyć, prawda?
- 12 3
-
2026-01-16 15:41
(45)
Przez kilka lat byłam w kryzysie bezdomności z powodu choroby alkoholowej.
Nie zdajecie sobie sprawy jak taki dworzec zimą ratuje ludziom życie.Wiele razy spałam na dworcu w Gdyni ,Sopocie i Gdańsku.
Dla takich ludzi podczas mrozu dworzec to zbawienie.- 135 215
-
2026-01-21 07:43
A dla pasażerów to smród, zaczepki i brak miejsc. Dworzec to nie przytulisko dla meneli !!!
- 1 0
-
2026-01-17 15:57
(4)
A nie wolałabyś zamiast dworca dostać jakieś lokum od państwa?
- 3 4
-
2026-01-17 16:13
(3)
No właśnie miałam taką nadzieję.Zaesze głosowałem na lewicę i liczyłam na mieszkanie od państwa oraz rentę alkoholow.
- 3 7
-
2026-01-21 07:44
I do tego jeszcze 1/2 litra i 2 wina ?!
- 0 0
-
2026-01-17 23:37
Chorym nie dają renty, a ty za pijaństwo w nagrodę chciałaś kasę na dalsze picie?
- 9 0
-
2026-01-17 17:49
Miałam i głosowałem?
Ale kłamiesz
- 2 2
-
2026-01-17 14:59
jak oceniasz nocleg na gdyńskim dworcu w skali 1 do 5? (1)
Airbnb
- 3 3
-
2026-01-17 15:11
Na 5
- 0 3
-
2026-01-17 13:46
A ja jestem w kryzysie ticketowosci kiedy nie moge poczekac na pociag tak jak przewidziano w poczekalni.
- 17 2
-
2026-01-16 23:22
Byłaś bezdomną, a nie w żadnym "kryzysie", precz z nowomową.
- 69 9
-
2026-01-16 18:10
(10)
"kryzysie bezdomności z powodu choroby alkoholowej." jaka to jest w ogóle nowomowa. Byłaś bezdomna bo byłaś menelem.
- 119 15
-
2026-01-18 14:29
*Menelicą
xD
- 1 0
-
2026-01-17 16:03
Zwykły cham z ciebie (1)
Tragedia
- 5 8
-
2026-01-21 07:46
Ocena menela mi " wisi" !!
- 0 0
-
2026-01-16 18:18
(6)
Masz rację wtedy byłam menelem pijącym tania wódkę z biedronki.Nie myłam się po kilka miesięcy.Sypialam z innymi menelami .Miałam choroby weneryczne ,zgorzel i bóle trzustki .
Jednak odmieniłam swoje życie teraz nie pije ,mam pracę ,mieszkanie.Jednaj z higiena bywa różnie .- 24 25
-
2026-01-17 10:29
Prawie się nabrałem.
- 22 1
-
2026-01-16 22:18
Czarnuszka jest cudowna na trzustkę
I tabletki Lipancrea 8.000 lub na receptę 16.000 gdy coś ciężkiego zjesz lub pijesz, przy pobolewaniu warto i brać No Spa.
- 2 10
-
2026-01-16 18:57
Mimo wszystko gratuluję wyjścia z nałogu (3)
- 33 2
-
2026-01-16 19:01
(2)
Dziękuję.To dzięki grupie wsparcia i księdzu Franciszkowi Z z Sochaczewa ,który namówił mnie na terapię i zabrał na weekend na plebanię .
- 19 5
-
2026-01-19 16:34
W Sochaczewie są trzy parafie.
W żadnej nie ma i nie było księdza Franciszka.
- 1 0
-
2026-01-17 14:50
mnie jeden ksiądz też chciał zabrać na plebanię
ale wybiłem mu to prawym sierpowym, po latach w dokumencie w tv widziałem jak został prawomocnie skazany za pedofilię
- 4 2
-
2026-01-16 17:45
Nie ma takiej choroby. (1)
Picie to rak. Można od jutra nie pić. Raka nie pogonisz.
- 25 7
-
2026-01-16 17:55
Każdy kiedyś odejdzie z tego świata czy to na raka czy to na chorobę alkoholowa .Trzeba się pogodzić ze śmiercią .Bo później jest lament.XD.
- 10 6
-
2026-01-16 17:27
Przez kilka lat jeździłem często do rodziny na południu PL pociągami... zawsze trzeźwy. (1)
Nie zdajecie sobie sprawy jak taki dworzec zimą, kiedy trzeba czekać na opóźniony pociąg, jest nie do zniesienia. Wiele razy musiałem spędzić pół nocy na dworcu w Gdyni, Sopocie czy Gdańsku.
Dla takich ludzi jak ja .. podróżny .. powstał ten dworzec, nie dla pijanych bezdomnych.- 114 4
-
2026-01-17 20:34
Jasne ty jesteś najważniejszy.
- 0 5
-
2026-01-16 17:23
Pasożyty społeczne
- 43 9
-
2026-01-16 17:13
A pomyślałaś o osobach (2)
Którzy chcą spędzić czas na dworcu w normalnie pachnących warunkach ?
- 88 6
-
2026-01-16 21:17
"Pachnących warunkach " XD
- 6 4
-
2026-01-16 17:42
Sugerujesz ,że osoby czekające na pociąg na dworcu nie dbają o higienę ?
- 5 26
-
2026-01-16 16:30
(6)
Przecież można iść do schroniska dla bezdomnych, nie trzeba koczować na dworcu. Wystarczy być trzeźwym i przyjmą
- 103 5
-
2026-01-16 17:44
(3)
Byłam w takim schronisku.
Nabawiłam tam się wszawicy.
Grzybicę stóp też złapałam pod prysznicem w noclegowni.- 5 47
-
2026-01-17 17:52
Klapki
sie ubiera pod prysznic
- 4 0
-
2026-01-16 19:31
(1)
No bo przecież nie na dworcu z menelami albo siedzeniu pod jednym kocem w tym samym kartonie.
- 32 0
-
2026-01-16 19:47
Ale tam nie zdejmowałam butów
- 4 10
-
2026-01-16 16:58
(1)
Chciałbyś schronisko? Tak naprawdę my nie rozumiemy co to jest bezdomność, możemy sobie co najwyżej wyobrażać. Więc wyobraź sobie że w tej chwili masz opuścić swoje mieszkanie, rodzinę i iść gdzieś. I co zrobisz?
Nie. Nie jestem bezdomnym.- 7 35
-
2026-01-16 17:31
Nie rozumiem co piszesz .. na prawdę. Gdzie tu sens, gdzie logika.
Opuścić mieszkanie i rodzinę? Rozumiem, że człowiek nabywający status bezdomnego jest konstytucyjnie zobowiązany do opuszczenia swojej rodziny, która nie może utrzymywać z nim kontaktu? Aha. I jednym rozwiązaniem sytuacji jest leżenie na dworcu .. aha, no ma to sens .. a nawet bezsens.
- 32 5
-
2026-01-16 15:59
(2)
Dobrze, że udało Ci się z tego wyjść.
- 22 5
-
2026-01-16 17:47
(1)
Wyjechałam do Norwegii patroszyć łososie .Kupiłam sobie małą kawalerkę w bloku na wsi po byłym PGR-ze
- 10 11
-
2026-01-17 23:39
Byłaś bezdomna i nagle wyjechałas do Norwegii?
- 2 0
-
2026-01-16 15:45
Szukaj zbawienia w noclegowni. (5)
Dworzec to nie miejsce dla żuli.
- 58 4
-
2026-01-16 17:52
(1)
Nie wyglądałam na żula.Miakam zawsze że sobą walizkę i wyglądałam na osobę czekająca na pociąg.Nie śmierdziałam bo miałam zawsze przy sobie kilka choinek zapachowych .
- 6 16
-
2026-01-17 13:37
Roksana, o czykicie na Rodosie zapomiałaś
napisać. Twoje wklejanki to bzdury.
- 6 0
-
2026-01-16 16:26
...spoko, spoko.... (2)
...wkrótce też cię to czeka ,ostania prosta ;
- 2 23
-
2026-01-16 21:27
Martw się o siebie.
O mnie nie musisz.
- 2 2
-
2026-01-16 17:47
A ty co
jasnowidz z człuchowa?
- 8 0
-
2026-01-16 16:05
Byli, Są i Będą . (7)
Pamiętam jak byłem jedną noc na dworcu w Gdyni w 1993r. kiedy służyłem w wojsku na Babich Dołach .Autobus nr109 był nad ranem ,a więc dworzec był moim schronieniem na kilka godzin .Usiadłem na ławkę w poczekalni i dopadł mnie sen . Kiedy się obudziłem to zobaczyłem wokół siebie ludzi bezdomnych którzy przyszli tam na nocleg. To była jedyna moja nocka w gronie bezdomnych którą nigdy nie zapomnę .Wiem tylko jedno iż to są tacy sami ludzie jak my -również odczuwają zimno .
- 142 35
-
2026-01-18 03:24
Do której
Chlaliście.?
- 0 2
-
2026-01-17 19:00
są do tego inne miejsca
- 2 0
-
2026-01-16 17:16
W jednym się mylisz - to nie są tacy sami ludzie jak my. (4)
Oni śpią na dworcu bo są leniwi i nie chcą się wziąć za leczenie alkoholizmu a potem za uczciwą pracę. Takie życie jest dla nich wygodne. W ogóle nie rozumiem argumentów że my mamy im współczuć czy wykazać zrozumienie. Dlaczego mam rozumieć że ktoś woli chlać zamiast iść po pomoc? Alternatywa powinna być jasna - albo trzeźwiejesz albo zamarzasz na
Oni śpią na dworcu bo są leniwi i nie chcą się wziąć za leczenie alkoholizmu a potem za uczciwą pracę. Takie życie jest dla nich wygodne. W ogóle nie rozumiem argumentów że my mamy im współczuć czy wykazać zrozumienie. Dlaczego mam rozumieć że ktoś woli chlać zamiast iść po pomoc? Alternatywa powinna być jasna - albo trzeźwiejesz albo zamarzasz na mrozie. Kilka zgonów, wieść by się rozeszła i od razu by się towarzystwo ogarnęło a tak to myślą że raz tu raz tam i byle do wiosny więc po co trzeźwieć.
- 50 21
-
2026-01-17 12:01
Nie masz pojęcia na czym (1)
Polega mechanizm uzależnienia. To nie kwestia lenistwa i chcenia.
- 13 6
-
2026-01-17 19:00
powinien być przymus leczenia
- 3 1
-
2026-01-17 09:31
A ciebie nazwać człowiekiem,
to gruba przesada.
- 3 4
-
2026-01-16 18:48
Co do jednego masz rację.
To rzeczywiście nie są tacy sami ludzie jak ty. Są lepsi od ciebie, bo nie życzą nikomu śmierci tak jak ty.
- 18 13
-
2026-01-16 15:31
Od tego są ogrzewalnie i schroniska dla bezdomnych (25)
a nie dworce kolejowe. Na dworzec powinni mieć wstęp tylko ludzie posiadający bilety(tak jak np. w Chinach i Japoni) na przejazd oraz pracownicy obsługi pasażerów i punktów gastronomicznych
- 297 46
-
2026-01-18 06:00
Co powinno być to wiemy a co jest też. To straszne że obie strony dopuszczają do tego żeby ludzie znajdowali śmierć z wychłodzenia. Koniec już tej wojny ile to już trwa!! Zima nadchodzi straszną!! -18 stopni , oby nam ciepła nie zabrakło. Trzymajcie się Rodacy
- 1 1
-
2026-01-17 13:14
Ciekawe czy by im tak pozwolili koczować w hali lotniska
- 16 0
-
2026-01-17 12:53
(1)
Na dworcach mieści się wiele lokali i punktów usługowych przeznaczonych dla ogółu ludzi (poczta, sklepy, kawiarnie, restauracje...). Na dworzec przychodzimy także po informację, kupić bilet, odprowadzić podróżnych.
A jeśli bezdomny o 18:00 wykupi za 6 zł bilet relacji Gd. Główny - Gd. Wrzeszcz odchodzący o 9:00, to co? Może wejść czy nie?- 2 3
-
2026-01-17 14:12
Może .
Ale nie ma rozkładania się na ławkach.
- 6 0
-
2026-01-16 16:00
Po alkoholu nieprzyjmują (9)
Co mają zamarznąć ?może zrobić wreszcie te noclegownie dla wszystkich.
- 8 32
-
2026-01-18 09:29
Koszta rosną
Tylko żeby w jako-takim spokoju prowadzić noclegownie, trzeba mieć z ludźmi, którym się pomaga jakąś nić porozumienia, typu tu jest prycza, tam WC, a tu nowy sąsiad - nie pozabijajcie się wzajemnie, zostawcie po sobie porządek.
Z ludźmi pod wpływem, trzeba z góry założyć, że spodziewamy się raczej braku współpracy we wszystkich aspektach- 1 0
-
2026-01-16 16:30
(1)
Mogą nie pić
- 35 6
-
2026-01-16 17:33
Możesz nie mnieć
Internet nie pisać tu ,możesz być pięknym i bogatym a nie jesteś.
- 6 17
-
2026-01-16 16:16
Jeśli bardziej cenią sobie obalenie kolejnej już butelki mocnego alkoholu ponad zdrowie i życie to sorry ale niech zamarzają... ich wybór.
- 41 8
-
2026-01-16 16:02
To niech nie piją. (4)
Jeśli własne życie mniej cenią od alkoholu to nie widzę powodu by im pomagać.
- 43 8
-
2026-01-16 17:36
A tobie nikt nie każe pomagać (3)
Ktoś cię zmusza ?jak inni pomagają to obrażasz ?
- 7 9
-
2026-01-16 21:28
Po prostu nie życzę sobie śmierdzieli na dworcach. (2)
Tylko tyle i aż tyle.
- 13 5
-
2026-01-16 22:26
A ty pachniesz ? (1)
- 2 9
-
2026-01-17 10:22
Nie śmierdzę, nie szczam pod siebie i nie zaczepiam ludzi.
Proste jak budowa cepa.
- 14 0
-
2026-01-16 15:59
Znowu obszcz*ne mury na dworcu ,smród i brud. Nie chcą do noclegowni to wywalić na zbity pysk !
- 45 8
-
2026-01-16 15:47
Tylko co z tymi biedakami. (9)
Mieli pecha dorastając w kraju, gdzie alkohol jest łatwiej dostępny niż chleb, gdzie promuje się i reklamuje jego stosowanie. Gdzie od najmłodszych lat wznosi się nim toasty i krzyczy na zdrowie. W takich warunkach bardzo łatwo jest wpaść w uzależnienie. Takich chorych żadne schronisko nie przyjmie. Pozostają dworce, poczekalnie itp.
- 17 47
-
2026-01-16 16:17
Wiele rzeczy się reklamuje. Twój wybór, czy je kupisz, czy nie.
- 26 3
-
2026-01-16 15:51
(7)
alkoholizm to wybór.
- 39 11
-
2026-01-16 16:08
Piszę to jako wysokofunkcjonujący alkoholik (6)
Oby życie nie zweryfikowało twojego poglądu. Bo 90% ludzi pije i myśli - mnie to nie dotyczy. Sam tak myślałem. Stoczyłem się niemal na dno, miałem szczęście bo ktoś mi pomógł. Ale poznałem historie wielu ludzi, których skazałbyś na śmierć, bo nie są niczym więcej niż śmierdzącymi żułami są ludźmi z problemem, z którym sobie nie poradzą.
- 17 15
-
2026-01-17 23:20
Terapia uzależnień jest w Polsce darmowa.
Sami sobie nie poradzą, ale ilu chociaż spróbowało dać sobie pomóc?
- 1 0
-
2026-01-16 18:05
Ja jeszcze na koniec PRL trafiłem do pewnych wspólnot katolickich (1)
No, na sześć lat, a zrezygnować miałem ochotę wcześniej. W każdym bądź razie ustaliłem, że nie pije zadnego alco w Wielkim Poście ani wó dki w Wigilię. Po paru latach dodałem, że nie piję w Adwencie. Po kilku - niechętnie - że na wezwanie Kościoła, aby nie pić alkoholu w sierpniu. No, poza jednym piwem raz -dwa razy w tygodniu. Po paru latach
No, na sześć lat, a zrezygnować miałem ochotę wcześniej. W każdym bądź razie ustaliłem, że nie pije zadnego alco w Wielkim Poście ani wó dki w Wigilię. Po paru latach dodałem, że nie piję w Adwencie. Po kilku - niechętnie - że na wezwanie Kościoła, aby nie pić alkoholu w sierpniu. No, poza jednym piwem raz -dwa razy w tygodniu. Po paru latach ustaliłem jednak, że nic nie piję, nawet jednego piwa co tydzień. Po kilku latach popadłem w problemy, dobrze zarabiając. Po kilu kolejnych -z pracy mnie bezprawnie zwolniono. Pewnie bym się ze stresu i udręki rozpił, gdyby nie uprzednio wdrożony mechanizm umiarkowanego picia. Wprowadziłem zasadę, że nie ma spłukiwania stresu alco, więc w dniu po rozprawie w sądzie pracy nic potem nie piłem, nawet jednego piwa. Kilka lat później popadłem - nadal bezrobotny i z coraz większymi problemami zdrowotnymi - w ubóstwo, potem w skrajne ubóstwo. Przez 9 lat skrajnego ubóstwa wódki nie tknąłem, bo z nędznych zasiłków wolałem wydać pieniądze na szampon, krem i ostrza do golenia. Wino, piwo - z rzadka. Wino na święta, piwo zdrowotnie. Do emerytury dotrwałem, choć byłem i przez sąsiadów sprzedany mafii mieszkaniowej, za niezbyt duże zaległości czynszowe. Życie uratowałem (uzasadnionymi pozwami wzajemnymi), mieszkanie uratowałem, zdrowia niestety nie, na wpół zrujnowane. Mam kasę na alco, bo emerytura powyżej średniej, to coś tam umiarkowanie się pije. mam i na whisky po 300 zł za butelkę, ale jakoś takich nie kupuję.
- 1 7
-
2026-01-16 20:52
Tam nie doprecyzowałem, że "po paru latach ustaliłem, że nie piję" - oczywiście w sierpniu, że nic nie piję
I tego od trzydziestu lat się trzymam.
- 0 1
-
2026-01-16 17:25
(1)
Na siłę ci wlewali tę wódę do gardła?
Grozili, że jak nie wypijesz to sami wypiją?- 9 2
-
2026-01-16 17:31
No to jest konkretna groźba, każdy by się ugiął
- 10 0
-
2026-01-16 16:30
...heh ,on jeszcze nie wie....
...że dzisiaj zapija single malt a jutro będzie amareta z biedry za wyżebrane drobniaki ;)
- 7 4
-
2026-01-16 15:10
Albo noclegownia albo spanie na dworze (16)
Gdyby jeszcze dbali o higienę i nie zostawiali śmieci na dworcu, da się przeżyć, ale sikanie pod siebie i picie na dworcu, to przesada.
Alkohol to nie produkt pierwszej potrzeby- 344 25
-
2026-01-16 17:24
Albo noclegownia na trzeźwo albo nocleg na dworcu i możliwość popijania z kumplami. I sikanie pod siebie bo toalety płatne.
- 11 0
-
2026-01-16 16:13
Co za ludzie ? (1)
Strach w jakich czasach żyjemy,psa by nie wypędził ale człowieka co wypił tak , powinni przyjmować wszystkich jak wytrzeźwieje to psycholog i pomagać stanąć na nogi ,nieraz się by udało.
- 4 27
-
2026-01-17 12:48
Pies cię nie okradnie, nie śmierdzi, nie zostawia po sobie syfu.
- 6 0
-
2026-01-16 16:06
(1)
No i dworzec po remoncie znowu obsr*ny, nie tylko przez gołębie !!!
- 30 2
-
2026-01-16 17:13
A co tam śpisz ?
To posprzątać nie chcesz ?zapłacą ci
- 0 13
-
2026-01-16 16:05
(1)
Dokładnie, a jak komuś żal tych meneli to niech przyjmie ich do domu !
- 33 2
-
2026-01-16 22:28
Ty wolisz UA
- 1 6
-
2026-01-16 15:59
oni jeżdżą komunikacja w tą i z powrotem na ostatnich siedzeniach. Smród i same szczochy.
Jak się nie chce skorzystać z noclegowni to tak jest wiecznie na haju.- 32 2
-
2026-01-16 15:57
(1)
Wywozić siłą, najlepiej jak dziki do lasu .
- 14 6
-
2026-01-16 17:26
Raczej odstrzelić bo pożytku z nich żadnego. I nie mowię o dzikach.
- 7 6
-
2026-01-16 15:23
noclegownie na Wiśniewskiego kosiorek zamknęła (2)
- 5 13
-
2026-01-16 15:55
Przecież to nieprawda (1)
Dlaczego tak piszesz?
NEws ze strony Gdyni z 04.12.2025 (czyli świeży)
Placówki na terenie Gdyni
Stowarzyszenie Alter Ego Schronisko dla rodzin, ul. Leszczynki 153, (tel. 58 713-57-44) ok. 35 miejsc - kilkuosobowe pokoje, łazienki, stołówka. Prowadzi je organizacja pozarządowa. Zapewnia całodobowy nocleg,Dlaczego tak piszesz?
NEws ze strony Gdyni z 04.12.2025 (czyli świeży)
Placówki na terenie Gdyni
Stowarzyszenie Alter Ego Schronisko dla rodzin, ul. Leszczynki 153, (tel. 58 713-57-44) ok. 35 miejsc - kilkuosobowe pokoje, łazienki, stołówka. Prowadzi je organizacja pozarządowa. Zapewnia całodobowy nocleg, wyżywienie, w miarę potrzeby środki czystości, odzież. Wymagane skierowanie wydane przez CRiIM.
Stowarzyszenie Alter Ego Noclegownia i Ogrzewalnia, ul. Janka Wiśniewskiego 24, (tel. 58 776-20-01) ok. 50 miejsc w Noclegowani i ok. 15 miejsc w Ogrzewalni - prowadzone przez organizację pozarządową. Zapewnia interwencyjny nocleg, posiłek, możliwość kąpieli, w miarę potrzeb środki czystości, odzież.- 12 2
-
2026-01-16 17:19
jedz i zobacz
- 1 2
-
2026-01-16 15:18
Alkohol to narkotyk jak heroina. (1)
- 18 6
-
2026-01-16 15:32
Jeśli chodzi o negatywne skutki społeczne to alkohol jest najgorszym narkotykiem na świecie.
- 28 4
-
2026-01-16 15:11
Ne prawda! Dla nich to najważniejszy aspekt napić się...a toaletę mają zawsze przy sobie:)
- 22 2
-
2026-01-16 15:04
Ciężko być w Polsce bezdomnym z przymusu, a nie wyboru. (9)
Noclegownie przyjmują bez pytania, wystarczy być trzeźwym.
- 256 23
-
2026-01-17 08:32
Powinni mieć bezpłatny dostęp do alkoholu,powyżej 40%.
- 1 2
-
2026-01-16 15:24
W Gdyni nie ma, na Wiśniewskiego Kosiorek z piesiewiczem zamknęli
- 3 20
-
2026-01-16 15:10
(6)
A jak ktoś nie jest trzeźwy, to niech umiera, co?
- 15 28
-
2026-01-16 16:50
Tak
- 24 5
-
2026-01-16 15:13
Jego wybór, można kulturalnie wypić piwo, wytrzeźwień i wrócić do noclegowni (4)
A wolą pić do upadłego
- 44 4
-
2026-01-16 16:18
Co ty belkoczesz ?
Kotański pomagał setkom bezdomnym ,przyjmował wszystkich nie ważne w jakim stanie trafiali,chyba nie masz pojęcia z czym ci ludzie się zmagają.
- 6 14
-
2026-01-16 15:50
To ty się powinieneś leczyć. (2)
- 4 11
-
2026-01-16 16:03
Przyjmij ich w mieszkaniu jak jesteś taki bohater. (1)
- 24 6
-
2026-01-16 17:41
A skąd wiesz że nie przyjął?
Nie może wszystkim pomoc od tego jest Miasto.
- 4 10
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.
