• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bezpieczniejsza ul. Słowackiego w cenie nowych barierek

Maciej Naskręt
10 lipca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Wypadki i kolizje na ul. Słowackiego w lesie po opadach deszczu stają się standardem, ale jest szansa na poprawę bezpieczeństwa. Wypadki i kolizje na ul. Słowackiego w lesie po opadach deszczu stają się standardem, ale jest szansa na poprawę bezpieczeństwa.

240 tys. zł będzie kosztować poprawa przyczepności jezdni ul. Słowackiego na odcinku leśnym zobacz na mapie Gdańska. To tyle, ile rocznie miasto wydaje na naprawę uszkodzonych w wypadkach barier energochłonnych na tym odcinku.



Czy poprawienie jakości jezdni na ul. Słowackiego zapobiegnie zdarzeniom?

Wszystkie drogi wykonane z nawierzchni bitumicznej mają tę wadę, że po kilkunastu latach intensywnego użytkowania stają się mniej szorstkie - mikropory wypełniają się resztkami opon, a także zwykłym brudem. W efekcie jezdnie tracą właściwą przyczepność i stają się mniej bezpieczne dla podróżnych. Łatwiej wpaść na nich w poślizg, wydłuża się też droga hamowania.

Gdy stan ten potwierdza laboratorium drogowe, zarządca drogi powinien zlecić remont nawierzchni. Zwykle, by poprawić przyczepność drogi, nawierzchnię lekko się frezuje. Jednak taki zabieg obniża komfort jazdy i przyczynia się do szybszego spękania jezdni i powstawania dziur.

W ostatnim czasie pojawiła się technologia tzw. uszorstniania jezdni. W Polsce wykorzystywana jest na drogach zarządzanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. W konsekwencji jezdnia odzyskuje swoje pierwotne właściwości w zakresie szorstkości.


30 dni na poprawę jakości jezdni

Takie rozwiązanie ma być jeszcze w te wakacje sprawdzone na leśnym odcinku ul. Słowackiego. Uszorstniona ma być jezdnia w kierunku Wrzeszcza.

- Na ul. Słowackiego wjedzie maszyna, która przy użyciu mikroopiłków, tzw. śruty, skierowanych na nawierzchnię pod wysokim ciśnieniem, usunie zabrudzenia. Sądzimy, że to poprawi parametry drogi - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Jedyną ofertę złożyła firma z Poznania, która za uszorstnienie około 2-kilometrowego odcinka zainkasuje 240 tys. zł. Firma będzie miała 30 dni na wykonanie prac od chwili podpisania umowy. Na razie harmonogram robót nie jest znany.

Czy to dużo? Raczej nie. Dość powiedzieć, że na wymianę barier drogowych uszkodzonych w wypadkach i kolizjach na ul. Słowackiego GZDiZ wydaje rocznie ok. 200-250 tys. zł.

Gdańsk nie wyklucza poprawy jakości nawierzchni także w innych miejscach - na ul. Świętokrzyskiej czy na ul. Spacerowej. Podobne prace przydałyby się też w Gdyni na ul. Sopockiej.

Ul. Słowackiego w Gdańsku jest bezlitosna dla kierowców przekraczających prędkość, nie tylko po czy w czasie deszczu, ale i przy dobrej pogodzie. Kilka tygodni temu zginęła tu młoda kobieta w ciąży. W całym 2016 roku policja była wzywana do 333 wypadków i kolizji.

Miejsca

Opinie (219) 4 zablokowane

  • Barierki (1)

    5lat temu miałam tam wypadek. Zniszczyłam taka barierkę. Ściągnęli za nią z ubezpieczenia. Barierki do tej pory w tym miejscu nie ma.

    • 9 2

    • to tylko pogratulowac umiejetnosci

      jechalas 120 czy na lysych oponach?

      • 0 1

  • Gumowanie ulicy

    A mówią, że tor F1 jest dobry dopiero po połowie wyścigu.

    • 0 0

  • radar radarem poganiał

    Porządnie zamieść i umyć i pilnować prędkości szaleńców. Jakimi metodami? Nie wiem, zapytajcie tych, którzy dostają za to kasę z naszych podatków.

    • 0 1

  • Targa

    Oznaczcie jakoś ten eksperymentalny odcinek. Spróbujemy zamknąć 200-oczywiście eksperymentalnie.

    • 1 0

  • ograniczyć prędkość !!!!

    z jaką prędkością jechał ten na filmie ?

    • 5 1

  • (2)

    Niestety jedynym sposobem są fotoradary na poskromienie GWE,GKS i tym podobnym burakom.

    • 2 7

    • GG

      To nasi, lokalni mistrzowie prostej powodują największe zagrożenia.

      • 3 0

    • Napisał dumny posiadacz GD z Bartoszyc

      • 2 1

  • Na kazdym końcu Słowackiego postawic nalew oleju do głowy kierowcom, idioci dalej bedą szaleć (1)

    Większa przyczepność beda szybciej jezdzic.....

    • 2 1

    • A ja poproszę o wodę sodową , zamiast oleju !

      • 1 0

  • Wystarczy zrobić zakaz wjazdu dla debili.

    • 4 0

  • Prezydent Adamowicz był dumny z pokręconego odcinka. (2)

    Gdy tymczasem wycinając drzewa w czasie budowy można było przy okazji wyprostować tę drogę, wtedy z dużej odległości byłoby widać wszelkie zdarzenia i przeszkody.
    Urzędnik stworzył problem i był z niego dumny. Teraz inny urzędnik próbuje to ponaprawiać, ale to i tak na nic się nie zda, bo przyczyna jest znana i nie jest to "śliska nawierzchnia".

    • 5 7

    • Salomon (1)

      to droga, a nie stok narciarski

      • 3 1

      • Prezydent Adamowicz widocznie nie zauważył różnicy.

        • 0 0

  • A może (1)

    by tak nie popier....ć?? To wtedy nie bedzie wypadkow? Nawet najlepsza nawierzchnia nie uchroni przed zbyt dużą prędkością w łukach

    • 15 0

    • przed głupotą

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane