• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bezpieczniejsza ul. Słowackiego w cenie nowych barierek

Maciej Naskręt
10 lipca 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Wypadki i kolizje na ul. Słowackiego w lesie po opadach deszczu stają się standardem, ale jest szansa na poprawę bezpieczeństwa. Wypadki i kolizje na ul. Słowackiego w lesie po opadach deszczu stają się standardem, ale jest szansa na poprawę bezpieczeństwa.

240 tys. zł będzie kosztować poprawa przyczepności jezdni ul. Słowackiego na odcinku leśnym zobacz na mapie Gdańska. To tyle, ile rocznie miasto wydaje na naprawę uszkodzonych w wypadkach barier energochłonnych na tym odcinku.



Czy poprawienie jakości jezdni na ul. Słowackiego zapobiegnie zdarzeniom?

Wszystkie drogi wykonane z nawierzchni bitumicznej mają tę wadę, że po kilkunastu latach intensywnego użytkowania stają się mniej szorstkie - mikropory wypełniają się resztkami opon, a także zwykłym brudem. W efekcie jezdnie tracą właściwą przyczepność i stają się mniej bezpieczne dla podróżnych. Łatwiej wpaść na nich w poślizg, wydłuża się też droga hamowania.

Gdy stan ten potwierdza laboratorium drogowe, zarządca drogi powinien zlecić remont nawierzchni. Zwykle, by poprawić przyczepność drogi, nawierzchnię lekko się frezuje. Jednak taki zabieg obniża komfort jazdy i przyczynia się do szybszego spękania jezdni i powstawania dziur.

W ostatnim czasie pojawiła się technologia tzw. uszorstniania jezdni. W Polsce wykorzystywana jest na drogach zarządzanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. W konsekwencji jezdnia odzyskuje swoje pierwotne właściwości w zakresie szorstkości.


30 dni na poprawę jakości jezdni

Takie rozwiązanie ma być jeszcze w te wakacje sprawdzone na leśnym odcinku ul. Słowackiego. Uszorstniona ma być jezdnia w kierunku Wrzeszcza.

- Na ul. Słowackiego wjedzie maszyna, która przy użyciu mikroopiłków, tzw. śruty, skierowanych na nawierzchnię pod wysokim ciśnieniem, usunie zabrudzenia. Sądzimy, że to poprawi parametry drogi - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Jedyną ofertę złożyła firma z Poznania, która za uszorstnienie około 2-kilometrowego odcinka zainkasuje 240 tys. zł. Firma będzie miała 30 dni na wykonanie prac od chwili podpisania umowy. Na razie harmonogram robót nie jest znany.

Czy to dużo? Raczej nie. Dość powiedzieć, że na wymianę barier drogowych uszkodzonych w wypadkach i kolizjach na ul. Słowackiego GZDiZ wydaje rocznie ok. 200-250 tys. zł.

Gdańsk nie wyklucza poprawy jakości nawierzchni także w innych miejscach - na ul. Świętokrzyskiej czy na ul. Spacerowej. Podobne prace przydałyby się też w Gdyni na ul. Sopockiej.

Ul. Słowackiego w Gdańsku jest bezlitosna dla kierowców przekraczających prędkość, nie tylko po czy w czasie deszczu, ale i przy dobrej pogodzie. Kilka tygodni temu zginęła tu młoda kobieta w ciąży. W całym 2016 roku policja była wzywana do 333 wypadków i kolizji.

Miejsca

Opinie (219) 4 zablokowane

  • Przyczepność (1)

    O ile zakład że znajdą się idioci co będą sprawdzać jak ich auto się trzyma na nowej nawierzchni.

    • 4 0

    • załóż się do woza

      i ciągnij jak koza

      • 0 0

  • Ciekawe kiedy

    za bierność w takich sprawach, będziemy wyciągać konsekwencje wobec odpowiedzialnych.
    Naprawa barier to tylko część start spowodowanych zbyt niską jakością tej drogi.
    Również wobec osób, które dopuściły do instalacji bezużytecznych systemów kontroli prędkości.

    • 0 0

  • Jakim trzeba byc... (1)

    czubem zeby jadac pod gore suvem przeskoczyc bariere . Moze byl krecony film na you tube.

    • 0 0

    • sprawdz gdzie masz góre a gdzie dół

      • 0 0

  • jełopy

    Latacie po tych barierkach, a ja musze stać w korku. Weźcie się zastanówcie bo to jest tylko kilka sekund różnicy. Często się zdarza, że taki jełop mnie wyprzedza, a za pare sekund razem kwitniemy na światłach.

    • 4 0

  • juz nie moge sie doczekać testowania przyczepności mojego nowego golfa IV w tdiku, świeżo kupionego po Niemcu, który do kościoła w niedzielę tylko jeździł ;)

    • 0 0

  • Pon

    Ludzie!!!! Ja jako chyba jedyny pomyślał, a inni to są inni. Ja mam pomysł na jedną rzecz, która trzeba wyeliminować na tym odcinku jezdni. To jest kraweżnik na całym odcinku jezdni, chociaż to poprawi, ze samochód nie będzie wypadal za barierki i obniży to groźne wypadki, i te śmiertelne. Byłem świadkiem wypadku poważnego, gdy kobieta walnęła w kraweznik nieszczęsny i w górę na 5 metrów zaczęła koziolkowac z 5 razy, Jak na filmie!!!!! Mówię , usunąć kraweznik on jest przyczyną tych groźniejszych wypadków, a tak to tylko samochód będzie jechał w zdłoz barierek.pozdrowienia

    • 4 1

  • Ten odcinek eliminuje tych co kupili prawko. (1)

    • 3 1

    • ... a na rozsadek i nowe opony nie starczylo.

      • 0 0

  • Koszt barier powinien być pokrywamy z OC kierowców, (1)

    którzy je uszkodzili.

    • 0 3

    • Luki

      I ubezpieczalnie żeby pokryć koszty znów podniosą ceny OC...

      • 1 0

  • Droga ma złą geometrię . (1)

    Na zakrętach nie żadnego pochylenia nawierzchni.

    • 1 1

    • i w trakcie opadow woda i piasek pojawiaja sie na jezdni...

      • 0 0

  • poprawić to należy kontrole

    zawieszeń i stanu ogumienia w samochodach ... i postawić fotoradar NA prędkość . gwarantuję że się zwróci .. dlaczego zajmujemy się problemem od d. strony?

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane