• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bezpłatnie naprawią drobne usterki w domach seniorów

Rafał Borowski
8 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Zgłoszenia są przyjmowane telefonicznie od poniedziałku do piątku w godz. 8:30-15:30. Zgłoszenia są przyjmowane telefonicznie od poniedziałku do piątku w godz. 8:30-15:30.

Wystarczy zadzwonić, aby do domu przyjechał fachowiec i bezpłatnie naprawił usterkę. Z usługi mogą skorzystać osoby powyżej 75 lat, a koszt zakupu niezbędnych części nie powinien przekroczyć 80 zł. Od 1 października na terenie Gdańska funkcjonuje projekt pod nazwą "Złota rączka dla seniora". Realizatorem tego pomysłu jest Gdańska Spółdzielnia Socjalna.



Czy w twojej rodzinie są osoby wymagające stałej opieki?

"Złota rączka dla seniora" to pilotażowy program, którego przedmiotem są drobne, bezpłatne prace naprawcze w mieszkaniach osób powyżej 75 roku życia. Jak zapewnia przedstawicielka organizatora tej niezwykłej akcji, zlecenia mają być realizowane sprawnie oraz - co równie ważne - w przyjaznej atmosferze.

- Realizacja projektu ma przyczynić się do poprawy jakości życia i wzrostu poziomu bezpieczeństwa najstarszych mieszkańców Gdańska w ich miejscach zamieszkania. Chcemy wyciągnąć pomocną dłoń do seniorów dotkniętych chorobą, przede wszystkim do tych samotnych, pozostawionych bez opieki i wsparcia, których nie stać na fachowca, bądź takich, którzy nie potrafią go znaleźć - tłumaczy Natalia Richter z Gdańskiej Spółdzielni Socjalnej.

Wystarczy zadzwonić



Wyjaśnijmy pokrótce, jak wygląda procedura skorzystania z usług "złotej rączki". Najpierw należy zgłosić usterkę drogą telefoniczną pod numerem 881 703 096. Zgłoszenia są przyjmowane od poniedziałku do piątku w godz. 8:30-15:30. Warto podkreślić, że przybyły na miejsce fachowiec będzie miał obowiązek wylegitymowania się dokumentem tożsamości oraz specjalnym identyfikatorem.



- Może to zrobić zarówno senior, jak i jego opiekun. Koordynator projektu weryfikuje zlecenie i ocenia, czy usterka zgodna jest z regulaminem, a następnie informuje seniora, jak przebiegać będzie wizyta oraz jak nazywać się będzie pracownik techniczny, który zostanie przydzielony do zadania - wyjaśnia Richter.

Wszystko za zgodą seniora



Wizyta fachowca może zostać podzielona na dwa etapy: wstępne oględziny, a następnie prace naprawcze. Koszt zakupu niezbędnych części nie powinien przekroczyć 80 zł. W przeciwnym wypadku usunięcie usterki wciąż będzie możliwe, ale zlecający będzie musiał pokryć nadwyżkę z własnej kieszeni.

- Jeżeli usterka wiązała się będzie z dużymi kosztami, bądź okaże się niezgodna z regulaminem, Gdańska Spółdzielnia Socjalna zobowiązuje się poinformować o tym seniora i wyjaśnić mu dalsze procedury. Koszt zakupu materiałów przekraczający 80 zł należy do seniora. Realizator usługi poinformuje seniora o konieczności poniesienia dodatkowych kosztów przed przystąpieniem do wykonania usługi. Senior może zrezygnować ze świadczenia lub pokryć konieczną kwotę przekraczającą 80 zł. Usługa nie może być zrealizowana bez zaakceptowania przez seniora kosztów jej wykonania, które tę osobę obciążą - kontynuuje Richter.
Na koniec pozostaną już tylko drobne formalności, które zostały ograniczone do minimum. Senior będzie musiał jedynie podpisać formularz zgłoszeniowy i potwierdzenie wykonania zlecenia.

Kilka słów o organizatorze



Gdańska Spółdzielnia Socjalna została powołana do życia w 2014 roku. Świadczy usługi o charakterze społecznym - usługi opiekuńcze lub usługi asystenta osób starszych czy niepełnosprawnych. Spółdzielnia świadczy też m.in. usługi porządkowe, realizuje różnego rodzaju szkolenia, działa na rzecz integracji społeczności lokalnej oraz podejmuje działania na rzecz aktywizacji i integracji seniorów.

Projekt "Złota rączka dla seniora" jest finansowany ze środków miasta Gdańska, które jest zresztą jego pomysłodawcą. To już kolejna szlachetna akcja, realizowana przez Gdańską Spółdzielnię Socjalną, o której informujemy w Trojmiasto.pl. W styczniu 2017 roku informowaliśmy o projekcie pod hasłem "Mobilna Biblioteka", dzięki któremu książki są bezpłatnie dowożone do czytelników niepełnosprawnych, schorowanych czy w podeszłym wieku. Więcej o działaniach spółdzielni można przeczytać na jej stronie internetowej: www.gss.org.pl.

Miejsca

Opinie (109) 6 zablokowanych

  • Starszy czlowiek, emeryt, dziadek. Nazywajmy rzeczy po imieniu i po polsku.

    Seniorzy to sa w Hiszpani, Meksyku itp

    • 4 1

  • Nic nigdy nie jest za darmo. Jak zawsze placa za to podatnicy.

    • 2 1

  • Oby tam tylko Trzaskowski sie nie zjawił z tasmą klejacą...dosc mamy juz kompromitacji i zrzutów kupy do Wisły w wykonaniu Peło

    • 2 1

  • Nowa metoda będzie

    Na hydraulika.To smutne,ale niedługo zapewne przeczytamy kolejny artykuł o setkach tysięcy straconych przez oszusta.I pewnie niejeden taki artykuł.

    • 8 2

  • Pomysłodawcą jest Stowarzyszenie Lepszy Gdańsk

    w porozumieniu z miastem, Gdańska Spółdzielnia Socjalna jest tylko wykonawcą

    • 1 0

  • Rewelacyjny Pomysł, super akcja, trzymam kciuki!

    • 2 2

  • Póki co jest złota rączka w bankach.

    • 0 0

  • ocenia, czy usterka zgodna jest z regulaminem,

    usterka to usterka i zazwyczaj nie jest zgodna z jakims regulaminem

    • 1 2

  • No i prawidłowo, bo przez te akcje informacyjne stare baby już do domu nie wpuszczają

    a teraz cyk, pan hydraulik z pomocnikiem ze spółdzielni za darmo naprawi.
    Szkoda, żeby te pół miliona u 81 latki zjadła inflacja pisu.

    • 1 2

  • Super inicjatywa! Świetny pomysł. Ale dlaczego tylko w Gdańsku? Ja poproszę o podobną inicjatywę w Gdyni.

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane