Fakty i opinie

Bezproblemowy przejazd przez tory w Chyloni najwcześniej za 5 lat

Kierowcy zmuszeni są codziennie czekać na przejazd samochodem jednorazowo nawet pół godziny.
Kierowcy zmuszeni są codziennie czekać na przejazd samochodem jednorazowo nawet pół godziny. fot. Łukasz Unteschuetz/Trojmiasto.pl

Nowy wiadukt kolejowy i drogowy przy okazji planowanego przez PKP remontu torów z Chyloni do Słupska ma rozwiązać sprawę tworzącego się zatoru na rogatkach na ul. Północnej i Puckiej zobacz na mapie Gdyni w Gdyni. Inwestycja przygotowywana przez PKP nie jest jednak jeszcze nawet w fazie projektowania i już wiadomo, że prace budowalne zakończą się nie wcześniej niż w 2021 roku.



Czy wierzysz, że za 5 lat przejazd przez tory w Chyloni nie będzie sprawiał kłopotów?

tak, nareszcie są jakieś konkrety w tej sprawie, inwestycje wydają się być pewne 7%
to zależy od determinacji władz Gdyni i środków, które trzeba będzie wyłożyć 21%
nie, obawiam się, że skończy się na remoncie torów bez budowy wiaduktów 72%
zakończona Łącznie głosów: 697
Przejazdy kolejowe doprowadzają do sporych nerwów od wielu lat głównie mieszkańców Chyloni i Pogórza. Szlabany opóźniają jazdę o kilka minut, ale bywa, że oczekiwanie na ich podniesienie po przejeździe pociągu trwa nawet pół godziny.

Wcześniej OPAT, teraz remont torów

Wszystko trwa tak długo z powodu dwóch zarządców infrastruktury kolejowej na tym odcinku: SKM i PKP PLK. Dróżnik, by puścić ruch samochodowy musi otrzymać sygnały od dyżurnych ruchu z obydwu miejsc. Sprawa jest znana doskonale w magistracie, ale przez lata nie udało się wypracować szybkiego i konkretnego rozwiązania problemu, więc frustracja mieszkańców zmuszonych czekać na przejazdach narasta, a jej ujście widać m.in. w opiniach pod artykułami dotyczącymi problemów drogowych Gdyni. Ostrze krytyki wymierzone jest głównie we władze miasta.

Nadzieją dla rządzących Gdynią był przez chwilę OPAT, gdzie zostało zarezerwowane miejsce pod rozwiązanie drogowe. Koszt 14-kilometrowej drogi szacowany jest na 1,586-1,66 mld zł, ale szanse powstania drogi poddaje w wątpliwość coraz więcej osób.

Temat korków na znienawidzonych przez kierowców przejazdach powrócił podczas spotkania z mieszkańcami Meksyku, który będzie poddany w najbliższych latach procesowi rewitalizacji.

Po powstaniu wiaduktów i modernizacji linii, dotychczasowe przejazdy kolejowe będą prawdopodobnie zlikwidowane.
Po powstaniu wiaduktów i modernizacji linii, dotychczasowe przejazdy kolejowe będą prawdopodobnie zlikwidowane. graf. Trojmiasto.pl
- Z tego, co usłyszeliśmy PKP chce remontować tory i przy okazji rozwiązać ten problem. Mieszkam po stronie Meksyku już 12 lat, a "reszta świata", tj. praca, szkoła dziecka są po drugiej stronie. Stąd moja prośba. Może są jakieś szanse, by przyspieszyć prace albo w jakiś sposób ulżyć kierowcom, bo jest coraz gorzej - pisze pani Joanna.
O tym, że rozwiązanie związane z budową wiaduktów jest brane pod uwagę pisaliśmy po raz pierwszy półtora roku temu. Jest to możliwe dzięki planowanym przez PKP PLK remontom linii 202 z Chyloni do Słupska i linii prowadzącej do portu, których finansowanie ma pochodzić w części z budżetu unijnego.

Wciąż przed projektowaniem

Problem w tym, że kolejarze wciąż nie mogą zdecydować, w jakim zakresie przeprowadzać modernizację torów, by odpowiadała ona potrzebom pasażerów.

- Dokumenty są jeszcze opracowywane, trwają analizy, nie zostały ostatecznie zaakceptowane przez zamawiającego - PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - tłumaczy lakonicznie Ewa Symonowicz-Ginter z PKP PLK.
Studium wykonalności miało pojawić się do końca roku, by w roku bieżącym rozpocząć projektowanie. Kłopot w tym, że inwestycja jest w powijakach, więc o przygotowanych rozwiązaniach dla linii kolejowej 202 i kierowców przejeżdżających przez przejazd w Chyloni wciąż można mówić jako o wariantach. Sprawę komplikuje też fakt, że początkowo udogodnień dla kierowców w ogóle nie planowano.

Wiadukty poprawią jazdę zarówno przez tory, gdzie jadą pociągi osobowe i SKM, jak i ładunki zmierzające do portu.
Wiadukty poprawią jazdę zarówno przez tory, gdzie jadą pociągi osobowe i SKM, jak i ładunki zmierzające do portu. fot. Łukasz Unteschuetz/Trojmiasto.pl
Czytaj też: Propozycje, którędy pokonać tory na Oruni

- W trakcie opracowywania studium wykonalności zidentyfikowano zasadność ewentualnej budowy wiaduktu przy ul. Puckiej w Gdyni Chyloni. Warunkiem jest zawarcie porozumienia z Urzędem Miasta Gdyni, w którym określone będą warunki współfinansowania realizacji skrzyżowania bezkolizyjnego przez miasto oraz likwidacji przejazdów w poziomie szyn w obrębie stacji Gdynia Chylonia - opowiada Ewa Symonowicz-Ginter.
Więcej szczegółów o przedsięwzięciu od przedstawicieli PKP trudno uzyskać. Ze wstępnych ustaleń, o których słyszymy od władz Gdyni wynika z kolei, że pojawią się dwa wiadukty w ciągu ulicy Puckiej zobacz na mapie Gdyni.

W planach dwa wiadukty

- Jeden z nich będzie kolejowy, tam, gdzie biegną tory zobacz na mapie Gdyni, po których jeździ m.in. Szybka Kolej Miejska. Wstępnie ustaliliśmy, że finansowanie obiektu oraz tego, co będzie w obrębie pasa kolejowego spoczywałoby na barkach PKP. My zajęlibyśmy się wjazdem i wyjazdem z tunelu. Drugi byłby wiaduktem drogowym finansowanym na takich samych zasadach i pojawiłby się w miejscu, gdzie przebiega infrastruktura kolejowa gdyńskiego portu zobacz na mapie Gdyni, która też będzie przebudowywana - wyjaśnia Marek Stępa, wiceprezydent Gdyni.
Wśród propozycji dla infrastruktury prowadzącej do portu pojawia się też kładka pieszo-rowerowa, choć miasto forsuje pełne rozwiązanie uwzględniające też przejazd samochodów. Różnica w kosztach byłaby pokryta z budżetu miasta.

Projektowanie inwestycji na linii z Chyloni do Słupska powinno potrwać do 2019 roku. W tym samym roku zaplanowano rozpoczęcie realizacji. Remont potrwa dwa lata. Jej koszt według analiz studialnych wyniesie od ok. 1,6 mld zł do ok. 2,2 mld zł, w zależności od wybranego wariantu.

Opinie (211)

  • Ulica Kwiatkowskiego (6)

    Czy miasto ma zamiar dokonac remontu ulicy Kwiatkowskiego poprzez dodanie dodatkowego pasa

    • 15 4

    • senior rafal

      remont ulicy kwiatkowskiego to niesamowita sprawa pszeciez jak jada samochody ziemia drrzy nie morzna w nocy otworzyc okna bo chalas jest okropny dziwie sie ze miasto tego nie widzi od kosciola na wysokosci tuza juz powinny byc 2 pasy pszeciez jest tyle miejsca ale pszeciez nie morzna wyciac kszakow bo zieloni beda protestowac remont bedzie za 20 lat

      • 0 0

    • Kwiatkowskiego to i tak elegancka droga w porównaniu do Wiśniewskiego przy BCT. Wstyd przed obcokrajowcami przypływającymi promem

      • 1 0

    • Tak ale nie za tych rządów

      • 4 0

    • .:) (1)

      Jak prezydent przeprowadzi się w tamte rejony to będzie remont

      • 12 0

      • To w wyborach patrzeć gdzie mieszka kandydat i wybrać takiego z rejonu Pogórza :)

        • 9 0

    • Nie remontowana chyba od czasu jej powstania, tarka i same dziury.. :(

      • 8 1

  • poroniony pomysł

    Te prowizorki i dziesiątki planów od 1980 roku w sumie będą kosztowały sumę która pokryła by budowę docelowej drogi od końcówki Obwodnicy do ul. Hutniczej. Jak ciężaraki będą wyjeżdzały z ul Puckiej na Chylońską ? ul. Chylońską pojadą do ul. Kartuskiej z Kartuskiej na ul.Morską z ul. Morskiej na końcówkę obwodnicy zakrętowy slalom. Należało by tylko współczuć kierowcom i mieszkańcom pobliskich bloków i domów. A może chodzi o ulice rowerową ? Ciekawe bo pomysłów było już setki wkopywane łopaty włodarzy przed wyborami obecnie są już ministrami. Pokrzywdzeni ludzie na planowanym terenie nie mogą nic budować ani taż korzystnie sprzedać swojej własności mogą płacić coraz wyższe podatki

    • 0 0

  • (4)

    czyli tak naprawdę miasto w dalszym ciągu nie ma zamiaru nic z tym fantem zrobić
    i nawet nie raczy realnie planować połączenia hutniczej z obwodnicą na osi północna południowa co odciążyłoby estakadę i częściowo rozładowało korki - bo przecież jeśli PKP się z planów wycofa nic nie będzie
    no cóż pozostaje nam sprawnie działający międzynarodowy port lotniczy, gondole i karłowate apartamenty dla burżujów na likwidowanych podalmorowskich morskich nabrzeżach

    • 88 8

    • a co z tirami z portu

      jak ciężaraki czy tiry będą wyjeżdzać z tunelu z Puckiej na Chylońską ? którą dojadą do ul.Kartuskiej z niej na morską i z ul. Morskiej na końcówkę Obwodnicy. Slalom zakrętowy a mieszkańcom pobliskich bloków i domów tylko współczuć. Nic bardziej głupawego wymyślić nie można. Pewnie ma to być droga rowerowa

      • 0 0

    • Za daleko od centrum

      Problemem jest to,że to za daleko od centrum.
      Mało prestiżowe miejsce.
      Mieszkańcy i tak głosują na obecną ekipę i na dodatek są raczej biedni na tle
      innych dzielnic Gdyni. Efekt : nawet nie ma w planach :)

      • 2 0

    • Nie da się, bo nikt mnie nie lubi i nie chcą dać kasy.

      • 7 1

    • rozwiązanie jest banalne, w każdy wakacyjny weekend pikiety na kilku przejściach dla pieszych w ciągu DK6 od końca obwodnicy do Redy i za rok zaczynają budować OPAT, przecież warszawkę w tym korku w końcu krew zaleje i zrozumieją, że ta droga jest potrzebna

      • 13 1

  • W Nowym roku 1 stycznia godz 20,10 przejazd był zamknięty 23 minuty przejechał tylko 1 skład do wejcherowa . Chodzi o przejazd na ulicy piaskowej.

    • 0 0

  • Haha pucka i wiadukt tu dziez tunel.

    Ciekawe dlaczego na Puckiej po pol godz sie czeka a na Polnocnej praktycznie co 7min jrst otwarty przejazd

    • 0 0

  • Szczura kij obchodzą ludzie z chylonii !!!

    • 0 0

  • Szczura kij !!! obchodzą ludzie z chłonie !!!

    • 0 0

  • gdynia moje miasto (1)

    to jest patologia,mieszkam na obluzu i z dojazdem jest dramat ,rewa sie buduje pogorze po stronie puckiej tak samo ,na obluzu powstaly dwa nowe osiedla i to spore,mamy mocno rozwijajacy sie terminal kontenerowy no i to wszystko laczy jedna etsakada to jest szok,ale tak jakludzie tu pisza dla szczurka jest wazniejsze zeby wyrastaly apartamentowce dla bogacz i info boxy dla turystow, jak samo polepszanie standardow zwyklych mieszkancow to wszytko jest sztucznie pompowane,ale niech mamy dalej do szkol przeprowadzaj swoje pociechy przez te niebezpieczne szlabany.dziekujemy panie prezydencie

    • 7 1

    • tylko obrastające peryferia Gdyni za miedą

      nie płacą w Gdyni podatków i nie dokładają się do infrastruktury, a państwo nawet nie dało Gdyni schetynówki . Dosyć cwaniactwa prowincji, należy ten proceder ukrócić!

      • 0 1

  • Czy to zbieg okolicznosci czy cud jakiś? Dzisiaj szlabany podnoszą co chwilę. SZOK

    • 0 1

  • droga

    Panie Stępa ciągle obiecanki jest to typowe dla Pana ZA co Pan się bierze to spieprzy

    • 7 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.