• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Biegiem z tramwaju na autobus przy Akademii Muzycznej

Krzysztof Koprowski
14 lipca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 

Teoretycznie motorniczowie powinni czekać do dwóch minut na pasażerów autobusów. Kierowcy autobusów mają natomiast obowiązek czekać nawet trzy minuty na pasażerów tramwajów. W rzeczywistości odjazdy nie są ze sobą zsynchronizowane.


Remont trasy tramwajowej na Przeróbkę daje w kość pasażerom komunikacji miejskiej. Odjazdy tramwajów i autobusów w rejonie Akademii Muzycznej są ze sobą niezsynchronizowane, a zdesperowani pasażerowie biegają po jezdni między pędzącymi autami.



W rejon Akademii Muzycznej dojeżdżają tramwaje dwukierunkowe, które "zawracają" dzięki tymczasowemu rozjazdowi między torami. Dalej podróż na Przeróbkę i Stogi możliwa jest tylko autobusem. W rejon Akademii Muzycznej dojeżdżają tramwaje dwukierunkowe, które "zawracają" dzięki tymczasowemu rozjazdowi między torami. Dalej podróż na Przeróbkę i Stogi możliwa jest tylko autobusem.
Dojście do przystanków przesiadkowych zostało bardzo dobrze oznakowane. Tablice są w tunelu oraz w pobliżu wyjść z niego. Dojście do przystanków przesiadkowych zostało bardzo dobrze oznakowane. Tablice są w tunelu oraz w pobliżu wyjść z niego.

Jak oceniasz przesiadki tramwaj-autobus przy Akademii Muzycznej?

Rozpoczęty pod koniec czerwca remont torowiska tramwajowego na Przeróbkę, wraz z jego wymianą na Moście Siennickim, zmusił pasażerów komunikacji miejskiej do przesiadek w rejonie Akademii Muzycznej zobacz na mapie Gdańska. O ile oznakowanie drogi przejścia między tramwajami i autobusami zastępczymi oraz uruchomienie tramwajów wahadłowych ze Śródmieścia w rejon ul. Łąkowej należy uznać za bardzo dobre rozwiązania, to już synchronizacja odjazdów zdecydowanie kuleje.

- Kierowcy opuszczają przystanki, mimo że widzą tłumy ludzi, zmierzające w ich kierunku z tramwajów. Ostatnio, kierowca poczekał na zaledwie trzy osoby, które biegły sprintem z tramwaju, a reszcie pasażerów zamknął drzwi przed nosem. Następny autobus był wypchany po brzegi, gdyż skorzystali z niego pasażerowie następnych tramwajów - skarży się nasz czytelnik, pan Korneliusz.

W podobnym tonie wypowiadają się także inni nasi czytelnicy, którzy alarmują także o niebezpieczeństwie potrącenia pieszych w tym miejscu:

- Poza godzinami szczytu sytuacja robi się bardzo niebezpieczna. Ludzie, wiedząc, że kierowcy autobusów niekoniecznie zaczekają, aż pasażerowie tramwaju pokonają przejście podziemne, biegną prosto przez ulicę, po której pędzą, niczym po autostradzie, samochody ze Śródmieścia - alarmuje pan Marcin.

Postanowiliśmy sprawdzić, jak wygląda sytuacja z przesiadkami i rzeczywiście - trudno nie przyznać czytelnikom racji. Wielu kierowców zupełnie nie patrzy na to, jak wygląda sytuacja na sąsiednim przystanku tramwajowym i odjeżdża według swojego rozkładu. Zdarzają się też sytuacje, że motorniczy opuszcza przystanek nim podjedzie autobus z Przeróbki czy Stogów.

- Dla tramwajów linii 3, 8 i 9 obowiązuje zasada wydłużenia oczekiwania do maksymalnie dwóch minut po rozkładowym odjeździe, o ile autobus linii T3, T8 lub T9, dojeżdżający od strony Przeróbki do miejsca przesiadki, jest w zasięgu wzroku motorniczego. Z kolei kierowcy autobusów T3, T8, T9 oraz 111 w kierunku Przeróbki/Stogów mają obowiązek oczekiwać na pasażerów tramwajów do trzech minut względem rozkładowego odjazdu, o ile tramwaj jest w zasięgu wzroku kierowcy - Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM Gdańsk ds. przewozów wyjaśnia, jak powinien wyglądać system przesiadek w rejonie Akademii Muzycznej.

W sytuacji, gdy dochodzi do złamania zasad oczekiwania kierowców i motorniczych, ZTM Gdańsk może naliczyć karę w wysokości 100 proc. ceny najdroższego biletu miesięcznego pełnopłatnego według obowiązującej taryfy tj. 115 zł. Opłata ta obowiązuje przewoźników przy każdym stwierdzonym uchybieniu w zakresie skomunikowania tramwaj-autobus.

- W rejon Akademii Muzycznej wysyłamy i nadal będziemy wysyłać również naszych pracowników Centrali Ruchu, którzy na miejscu mają za zadanie dyscyplinować przewoźników, aby ci czekali na pasażerów - zapowiada Zomkowski.

Niektórzy pasażerowie decydują się przebiegać przez jezdnię, aby zdążyć na autobus.

Miejsca

Opinie (178)

  • Hania

    to prawda, przesiadki są utrudnione, mało kto pamięta, że z komunikacji miejskiej korzystają osoby niepełnosprawne i matki z dziećmi czy osoby starsze. Tramwaje odjeżdzają z wyjątkową dokładnością.Korzystałam z podobnej sytuacji w ub. roku na węźle Marynarki Polskiej i było bardzo dobre skomunikowanie.

    • 9 1

  • Czy autobusy linii T3, T8, T9 nie mogłyby kończyć swój bieg przy dworcu PKP? (5)

    Dlaczego nikt nie pomyślał, żeby ułatwić życie mieszkańców Stogów i autobus puścić aż do Dworca PKP. Ludzie mają już naprawdę dosyć tych przesiadek, atak to chociaż jednym transportem w miarę spokojnie dotarliby do Gdańska. Dlaczego nikt nie myśli logicznie i przyszłościowo. Ludzie dojeżdżają do pracy, szkół uczelni itp. Ten transport ba dzień dzisiejszy to istna paranoja. Co się będzie działo kiedy nastąpi jesień nie mówiąc już o zimie. Bardzo bym sobie życzyła, aby ci mądrzy ludzie, którzy decydują o naszej komunikacji miejskiej zamieszkali w tych dzielnicach i codziennie dojeżdżali do pracy bez stresu i oczywiście na czas. Ludzie zacznijcie myśleć w końcu o potrzebach wszystkich mieszkańców tego zacnego grodu. Jeszcze raz zadam pytanie . Czy autobusy linii T3, T8, T9 nie mogłyby kończyć swój bieg przy dworcu PKP?

    • 27 7

    • Na wydłużonej trasie musiałoby być więcej autobusów do obsługi. (2)

      W samym centrum w godzinach szczytu stałyby w korkach, dodatkowo to centrum korkując. Wtedy wszyscy by mieli problem. Podróż trwałaby jeszcze dłużej, a większość osób i tak już na Podwalu Przemiejskim przesiadałaby się do tramwaju, żeby niepotrzebnie nie czekać. Pomyśl logicznie, uruchom wyobraźnię...

      • 13 3

      • odpowiedź (1)

        Jak byśmy mieli mądrych rządzących to pomyśleli by o bus pasach a nie zwężaniu ulic po przez niepotrzebne wysepki na środku ulicy.Komunikacja miejska była by wówczas wzorowa ,nie trzeba by budować nowych linii tramwajowych ogromnym kosztem Tory też co kilka lat trzeba wymieniać

        • 4 5

        • Bus pasy są zawsze zajęte przez kierowców , którym się spieszy.Polacy nie boją się kar i w du..e mają przepisy .

          • 2 0

    • taaa dojeżdżaja do szkół i na uczelnie

      szczególnie w wakacje :)

      • 1 2

    • Dlatego przesiadłem się na samochód.

      • 0 0

  • a tak na marginesie (2)

    Wiecie że np za granicą zielonej wyspy rzadzonej przez naszego ukochanego przywódcę widziałem takie głupie rozwiązania jak tramwaj jeżdżący po ulicy po której poruszają się samochody. Bez specjalnego torowiska i bez ograniczenia przez to ilości pasów. No ale to za granicą gdzie oni tam mogą równać się z myślą naszych wspaniałych zarządzających.

    • 1 6

    • A ja widzialem jak z czteropasmowej ulicy zrobiono 2x1 pas i tramwaj.

      • 1 0

    • we lwowie ?

      niepotrzebna nam tu ukraina

      • 0 1

  • to samo na pętli swietokrzyskiej

    tak samo jest na pętli świetokrzyskiej, przyjezdza tramwaj ludzie biegną na autobus a on odjezdza sprzed nosa gdzie pozniej na światłach kilka metrów dalej czeka na zmiane swiatła a połowa tramwaju czeka 15-20 minut na nastepny bus masakra....!!!!!

    • 10 4

  • Autobusy do dworca.

    Nie było by problemu gdyby autobusy zastępcze jeżdziły do dworca i tam zawracały. A tak powstała kicha.

    • 7 6

  • Zawsze będzie Wam źle. Polakowi nigdy się nie dogodzi.

    • 11 13

  • plum

    Autobusy zastępcze równie dobrze mogłyby dojeżdżać chociaż do przystanku Centrum bez konieczności zatrzymywania się na wysokości przystanków Chmielna, Żabi Kruk czy Okopowa to z pewnością odrobinę usprawniłoby komunikację. Kto chciałby, wysiada na Przystanku Akademia Muzyczna a cześć pasażerów mogłaby dojeżdżać do Centrum i spokojnie na poziomie jezdni bez biegania i stresu przesiadłaby się w dogodny tramwaj.

    • 4 5

  • Bzdura...jeżdżę na Stogi i pełny komfort. Ludzie nie nakręcajcie się. .!

    • 10 17

  • Pod ziemią. (1)

    Mamy kolejny przykład jak przejście podziemne utrudnia życie. Gdyby było normalne przejście i uspokojony ruch nie byloby takich akcji :)

    • 12 8

    • Zgadzam się.

      • 1 2

  • A może podstawić Wam helikopter....

    • 12 15

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane