• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Biegiem z tramwaju na autobus przy Akademii Muzycznej

Krzysztof Koprowski
14 lipca 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 

Teoretycznie motorniczowie powinni czekać do dwóch minut na pasażerów autobusów. Kierowcy autobusów mają natomiast obowiązek czekać nawet trzy minuty na pasażerów tramwajów. W rzeczywistości odjazdy nie są ze sobą zsynchronizowane.


Remont trasy tramwajowej na Przeróbkę daje w kość pasażerom komunikacji miejskiej. Odjazdy tramwajów i autobusów w rejonie Akademii Muzycznej są ze sobą niezsynchronizowane, a zdesperowani pasażerowie biegają po jezdni między pędzącymi autami.



W rejon Akademii Muzycznej dojeżdżają tramwaje dwukierunkowe, które "zawracają" dzięki tymczasowemu rozjazdowi między torami. Dalej podróż na Przeróbkę i Stogi możliwa jest tylko autobusem. W rejon Akademii Muzycznej dojeżdżają tramwaje dwukierunkowe, które "zawracają" dzięki tymczasowemu rozjazdowi między torami. Dalej podróż na Przeróbkę i Stogi możliwa jest tylko autobusem.
Dojście do przystanków przesiadkowych zostało bardzo dobrze oznakowane. Tablice są w tunelu oraz w pobliżu wyjść z niego. Dojście do przystanków przesiadkowych zostało bardzo dobrze oznakowane. Tablice są w tunelu oraz w pobliżu wyjść z niego.

Jak oceniasz przesiadki tramwaj-autobus przy Akademii Muzycznej?

Rozpoczęty pod koniec czerwca remont torowiska tramwajowego na Przeróbkę, wraz z jego wymianą na Moście Siennickim, zmusił pasażerów komunikacji miejskiej do przesiadek w rejonie Akademii Muzycznej zobacz na mapie Gdańska. O ile oznakowanie drogi przejścia między tramwajami i autobusami zastępczymi oraz uruchomienie tramwajów wahadłowych ze Śródmieścia w rejon ul. Łąkowej należy uznać za bardzo dobre rozwiązania, to już synchronizacja odjazdów zdecydowanie kuleje.

- Kierowcy opuszczają przystanki, mimo że widzą tłumy ludzi, zmierzające w ich kierunku z tramwajów. Ostatnio, kierowca poczekał na zaledwie trzy osoby, które biegły sprintem z tramwaju, a reszcie pasażerów zamknął drzwi przed nosem. Następny autobus był wypchany po brzegi, gdyż skorzystali z niego pasażerowie następnych tramwajów - skarży się nasz czytelnik, pan Korneliusz.

W podobnym tonie wypowiadają się także inni nasi czytelnicy, którzy alarmują także o niebezpieczeństwie potrącenia pieszych w tym miejscu:

- Poza godzinami szczytu sytuacja robi się bardzo niebezpieczna. Ludzie, wiedząc, że kierowcy autobusów niekoniecznie zaczekają, aż pasażerowie tramwaju pokonają przejście podziemne, biegną prosto przez ulicę, po której pędzą, niczym po autostradzie, samochody ze Śródmieścia - alarmuje pan Marcin.

Postanowiliśmy sprawdzić, jak wygląda sytuacja z przesiadkami i rzeczywiście - trudno nie przyznać czytelnikom racji. Wielu kierowców zupełnie nie patrzy na to, jak wygląda sytuacja na sąsiednim przystanku tramwajowym i odjeżdża według swojego rozkładu. Zdarzają się też sytuacje, że motorniczy opuszcza przystanek nim podjedzie autobus z Przeróbki czy Stogów.

- Dla tramwajów linii 3, 8 i 9 obowiązuje zasada wydłużenia oczekiwania do maksymalnie dwóch minut po rozkładowym odjeździe, o ile autobus linii T3, T8 lub T9, dojeżdżający od strony Przeróbki do miejsca przesiadki, jest w zasięgu wzroku motorniczego. Z kolei kierowcy autobusów T3, T8, T9 oraz 111 w kierunku Przeróbki/Stogów mają obowiązek oczekiwać na pasażerów tramwajów do trzech minut względem rozkładowego odjazdu, o ile tramwaj jest w zasięgu wzroku kierowcy - Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM Gdańsk ds. przewozów wyjaśnia, jak powinien wyglądać system przesiadek w rejonie Akademii Muzycznej.

W sytuacji, gdy dochodzi do złamania zasad oczekiwania kierowców i motorniczych, ZTM Gdańsk może naliczyć karę w wysokości 100 proc. ceny najdroższego biletu miesięcznego pełnopłatnego według obowiązującej taryfy tj. 115 zł. Opłata ta obowiązuje przewoźników przy każdym stwierdzonym uchybieniu w zakresie skomunikowania tramwaj-autobus.

- W rejon Akademii Muzycznej wysyłamy i nadal będziemy wysyłać również naszych pracowników Centrali Ruchu, którzy na miejscu mają za zadanie dyscyplinować przewoźników, aby ci czekali na pasażerów - zapowiada Zomkowski.

Niektórzy pasażerowie decydują się przebiegać przez jezdnię, aby zdążyć na autobus.

Miejsca

Opinie (178)

  • Wielkie mecyje ,trudności itp.

    Spawa jest bardzo prosta ; na tramwaj nr 8 -czeka autobus nr 8, na
    tramwaj nr 9 -czeka autobus nr 9, na tramwaj nr 3 -czeka autobus nr 3.Czeka do przesiadki ostatniego pasażera. W stronę Centrum odwrotnie.-Dziękuję .

    • 3 0

  • stogi

    ludzie nie jest żle przez 40 lat nic nie robiono a teraz wszyscy narzekają autobusy nawet w niedziele mają dobrze przemyślane połączenie. wszystkim się we łbach przewraca miejsca lerzące w autobusach byście chcieli. a pontonowy pamiętacie a kładke saperską porzewracałowam się w du..ch.

    • 0 0

  • Synchronizacja

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane