• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bilet metropolitalny od stycznia obejmie PKM

Patryk Szczerba
14 listopada 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
aktualizacja: godz. 20:01 (14 listopada 2015)
Bilety metropolitalne w PKM mogą przyczynić się do wzrostu popularności uruchomionej we wrześniu linii. Bilety metropolitalne w PKM mogą przyczynić się do wzrostu popularności uruchomionej we wrześniu linii.

Od nowego roku linia PKM zostanie włączona w system biletu metropolitalnego. Ceny dotychczasowych biletów pójdą w górę, ale wprowadzone zostaną dla nich nowe tańsze zamienniki. W lipcu planowane są kolejne zmiany.



Czy podoba ci się nowy sysem biletu metropolitalnego?

Obecnie pasażerowie jeżdżący pociągami PKM kupując bilet mogą wykorzystać jedynie w kolei metropolitalnej. Bilet metropolitalny, mający łączyć wszystkich przewoźników w regionie na uruchomionej we wrześniu linii jeszcze nie obowiązuje. Ta uciążliwa dla podróżujących sytuacja zmieni się 1 stycznia, a informacje o tym, jak będzie wyglądał nowy system biletów metropolitalnych, który obejmie wreszcie uruchomioną we wrześniu linię, podała "Gazeta Wyborcza".

Czytaj też: Nowy rozkład PKM. Gdynianie wreszcie skorzystają z kolei

Rozmowy o wprowadzeniu go w odświeżonej formie z ujęciem PKM trwały od tygodni. Brały w nich udział odpowiadający za bilet metropolitalny Metropolitalny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej, Szybka Kolej Miejska i tworzące związek miasta. W ostatnich dniach udało się znaleźć rozwiązanie.

Na początek wiadomość dla tych, którzy korzystają z biletów metropolitalnych w dotychczasowej formie.

Ważność istniejących biletów metropolitalnych dobowych, 72-godzinnych oraz 30-dniowych i miesięcznych zostanie rozszerzona także na PKM. To oznacza jednak podwyżki cen.

Bilet 24-godzinny podrożeje o złotówkę, natomiast 72-godzinny o 2 zł. Kupujący miesięczne bilety kolejowo-komunalne dwóch organizatorów komunikacji zapłacą zamiast 186 - 200 zł. W przypadku wszystkich organizatorów podwyżka wyniesie 20 zł (z 220 na 240 zł).

Są alternatywy

Najważniejszą nowością w systemie będzie wprowadzenie biletu tandemowego, skierowanego przede wszystkim do pasażerów PKM. Zacznie obowiązywać 1 lutego i będzie mógł być wykorzystany w dwóch konfiguracjach, na terenie Gdańska i Sopotu albo Sopotu i Gdyni. Kupując go będzie można podróżować w zależności od zapotrzebowania pociągami SKM i PKM oraz komunikacją miejską - w pierwszym wariancie po Gdańsku i Sopocie, a w drugim po Sopocie i Gdyni. Jego koszt to 140 zł, a forma podobna do biletu 30+, który po zmianach także będzie funkcjonował inaczej.

Od 1 stycznia zostanie rozszerzony na wszystkich organizatorów łącznie z PKM i zostanie nazwany biletem łączonym. Będzie kosztował 210 zł, a w jego skład wejdzie bilet kolejowy (116 zł) i bilet komunalny (94 zł). Bilety ulgowe, w związku z różnicami w ulgach będą wystawiane osobno na podróż koleją oraz tramwajami, autobusami i trolejbusami.

Zobacz również: Elektroniczna portmonetka ułatwi poruszanie się po Trójmieście

Biletu łączonego i tandemowego nie da się kupić w internecie. Będą dostępne w punktach stacjonarnych: osobno kolejowy i komunalny.

- Obecnie jest to możliwe w 11 punktach. Ale w najbliższym czasie zakupimy dodatkowe terminale, tak aby wraz z wprowadzeniem biletów tandemowych ich zakup był możliwy także w punktach ZTM Gdańsk - zapewnia w "Gazecie Wyborczej" Marcin Głuszek, dyrektor ds. umów i marketingu SKM.
PKM w systemie dzięki zwrotom z ulg

Biorący udział w tworzeniu nowego systemu nie ukrywają, że najbardziej liczą na popularność biletu łączonego, który w najdroższej wersji jest tańszy od metropolitalnego o 30 zł i ma zapewnić wpływy od państwa z tytuły zwrotu ulg ustawowych.

- Gdy kupujemy bilet metropolitalny obowiązują ulgi handlowe, gdy kupujemy bilet łączony to na część komunalną obowiązują ulgi handlowe, a na część kolejową ustawowe. To jest kluczowe: SKM i PR dostają od państwa zwrot utraconych przychodów za stosowanie ulg ustawowych dzięki czemu mniej dopłacać do biletów muszą samorządy - wyjaśnia w "Gazecie Wyborczej" Hubert Kołodziejski, przewodniczący MZKG.
Urzędnicy zakładają, że w ten sposób uda się uzyskać ok. 1 mln zł. Pozostałe 4 z 5 mln zł. potrzebnych do dalszego funkcjonowania systemu biletu metropolitalnego w nowej formule, pochodzić mają po równo z podwyżki cen oraz dopłat od samorządów.

System w takiej formie przetrwa jedynie pół roku. Przewoźnicy już pracują bowiem nad wypracowaniem rozwiązania docelowego, które według zapewnień władz województwa pomorskiego zacznie obowiązywać 1 lipca, kiedy zasady i taryfa ponownie się zmienią.

Przeczytaj analizę: czy możliwe jest wprowadzenie jednego biletu metropolitalnego

Zobacz jak wyglądał dzień otwarty Pomorskiej Kolei Metropolitalnej


Pierwsze kursy pociągów PKM


Przejazd pociągu estakadą przy lotnisku.


Opinie (242) 3 zablokowane

  • W końcu :) (12)

    Bilet metropolitalny powinien obowiązywać na trasie PKM od początku funkcjonowania.
    Ciekawe, co zaproponują nam w lipcu.
    Trochę brakuje biletów godzinnych na kolej i komunikacje miejską.

    • 105 11

    • W ankiecie brakuje odpowiedzi: Nie, jest zbyt drogi.

      • 30 4

    • 3city

      Trochę błędne pierwsze zdanie, bo można jeździć SKMka na tym samym bilecie.

      • 1 0

    • powinien, ale samorządy powinny to przewidzieć w roku ubiegłym

      kiedy obudziły się w roku bieżącym - narzędzi do wydatkowania po bańce z każdego z budżetów nie było. A przynajmniej - nie takie, które nie przyciągnęłyby CBA czy NIK.

      • 4 0

    • Tak teraz zauważyłem. (3)

      Jeżeli chciałbym jeździć po gdańsku SKM i ZTM, to najtaniej wyjdzie mnie kupno biletu tandemowego na Gdańsk-Sopot. za 140zł. Jest jeszcze opcja biletu komunalno-kolejowego za 200zł (obecnie 186zł), albo kupno 2 biletów jednego z ZTM za 92zł i miejskiego w SKM za 84zł czyli 176zł.
      To dziwne, że bilet metropolltalny jest droższy niż kupowanie biletów osobno. A to że na 2 miasta jest tańszy niż na jedno miasto, to już całkiem przesada.
      Chyba, że ja czegoś nie zrozumiałem.

      • 13 1

      • Gdańsk to stan umyslu (1)

        Dobrze zrozumiales

        • 13 4

        • W Gdyni dokładnie tak samo

          • 5 0

      • to się nazywa kreatywna księgowość ;)

        kasy więcej wydali to w ten oto sposób ją sobie odzyskają ;)

        • 7 1

    • Bilet metropolitalny nie obowiązuje w PKM?! (2)

      Nie wierzę, że jest taki bałagan! Skoro SKM obsługuje PKM to byłam święcie przekonana, że na bilecie metropolitalnym można jeździć PKMką i nawet raz nią na takim bilecie jechałam...

      Różnorodność i taryfy biletów powinny być dostosowane np. do Warszawy, gdzie wybór biletów, możliwość korzystania ze wszystkich środków lokomocji jest spora, a i ceny dość przystępne.

      • 8 2

      • Nie. Oto miara geniuszu gdańskich i trójmiejskich pierdzistołków (1)

        • 13 1

        • Tylko w Warszawie masz ZTM i Skm, a tu w Trójmieście masz ZTM, ZKM, mzkzg, SKM, PKM i MZK Wejherowo to jak oni mają się dogadać.
          "... Gdzie jest dwóch Polaków tam jest pięć problemów"

          • 0 0

    • A tak przy okazji: bilet MZKZG nie obowiązuje na linii Wrzeszcz - Osowa, bo jej kiedyś nie było

      Idiotyzm to totalny (bo można sobie z biletem MZKZG pojechać z Wrzeszcza do Osowy przez Gdynię dłuższą drogą), ale pytanie jest następujące: czy wolno jeździć z biletem MZKZG pociągiem Gdańsk Główny - kartuzy od Gdańska Głównego do Wrzeszcza i od Rębiechowa do Żukowa?

      • 0 0

    • Dla mnie to podwyżka o 8%, Co więcej nie będę korzystał z PKMki i to ja będę płacił z za tych którzy z niej korzystają. Osobiście odbieram to jako nieuczciwą zmianę. Powinien pozostać bilet za 186 zł w obecnym kształcie a ci którzy chcą dodatkowo korzystać z PKm to oni powinni płacić 200.
      Skandal ktoś jak zawsze u nas reguluje opłaty bez właściwej analizy i idzie po skrótach tak aby słupki się zgadzały.
      Panie przewodniczący MZKG czas zmienić pracę,

      • 9 1

  • (21)

    Cena biletu miesięcznego jest ABSURDALNA!!!!!!! To jest kpina, by tyle kasy kosztował bilet na wszystkie środki transportu w jednym mieście. Chcę podróżować SKM/PKM i tramwajami, a muszę płacić jakbym jeździł taksówkami.

    • 284 29

    • Bez przesady (10)

      Wiesz ile kosztują bilety u prywatnych przewoźników? 240 za podróżowanie wszystkimi środkami transportu na takim obszarze jak aglomeracja Trójmiejska to nie jest wcale tak drogo. Kiedyś dojeżdżałem do pracy w Gdańsku PKSem i płaciłem za bilet 285zł. A mogłem jeździć tylko w jednej relacji.

      • 19 64

      • pracujesz dla skm czy jakiegos urzędu? bo bzdury piszesz... (8)

        • 46 16

        • ?? (2)

          Czemu bzdury? Ceny w PKSach są o wiele wyższe, a w zamian nie dostajesz nic.

          • 16 16

          • (1)

            W Warszawie gdzie zarobki są dużo wyższe bilety miesięczne są tańsze.

            • 59 5

            • Boże,kolejny kretyn wybierający sobie z taryfy i z faktów tylko to co mu pasuje!

              Primo: lwia część wszystkich poważnych firm ma siedziby w Warszawie i tam płacą podatki,czego skutkiem OIDP jest ok. 3-krotnie większy dochód z podatków na mieszkańca niż u nas,czyli mają ZNACZNIE więcej kasy na dopłaty do zbiorkomu.
              Secundo: sprawdź sobie relacje międzystrefowe; na niektórych naszych płaci się taniej niż w Warszawie.

              • 7 7

        • Pisze prawde (4)

          bilet miesięczny z Gdańska do Kartuz to koszt około 300 złotych.

          • 15 7

          • tyle tylko, że w mieście nie podróżuje się 80 km dziennie (3)

            więc dość słabe porównanie...

            • 26 3

            • (1)

              Morena - Gdynia Glowna - Morena i masz 60 km. takie konfiguracje znajdziesz bez problemu.
              Trojmiasto to trzy, nie jedno miasto. Ma inna budowe, nie rozchodzi się pierścieniami tylko jest podłużne. Kilometry nabija się bardzo szybko

              • 7 2

              • nie przesadzaj. 21 km jest z Gdyni Głównej do Gdańska Głównego.

                A tu wysiadasz w bliższym Wrzeszczu i jedziesz na Morenę. Ile? 5-6 kilometrów? To nawet do 30 km w jedną stronę nie dobiłeś.

                • 5 6

            • No nie każdy ma do pracy 2 km....

              ...które i tak pokonuje samochodem.....

              • 0 0

      • zobacz warszawę.

        kilkunastu przewoźników w jednym bilecie. za 280 złotych to masz tam bilet trzymiesięczny. a są opcje na 2 strefy i kolejki podmiejskie.
        A u nas? kpina.

        • 4 1

    • 140 zł to dużo za SKM/PKM/ZTM? (6)

      Może więcej niż w Warszawie, ale postęp jest....

      • 6 18

      • Owszem, dużo (5)

        Kto płaci teraz 88 zł i ma 210 spod bloku na Osowie do centrum Gdańska, nie zapłaci tylko za przyspieszenie tej podróży 60 zł. Bo jeździć więcej niż do tej pory nie będzie.

        • 19 3

        • Kto jeździ 210 i mu dobrze niech jeździ dalej.... (3)

          To nie jest przyspieszenie 1 podróży tylko przynajmniej 40stu podróży w miesiącu! Dla mojej żony to ok 20h mniej w autobusach. Jak nie szkoda Ci tego czasu za 60 zł to Twoja sprawa, masz wybór więc z niego korzystasz. Poza tym za dodatkowe 60zł oprócz ZTM jeździsz również SKM i PKM. Po co narzekać, że innym jest teraz lepiej.

          • 4 6

          • Bo lepiej ma być WSZYSTKIM pasażerom (2)

            a nie tym politycznie wybranym.
            Skutki tego są bowiem takie: połączenia deficytowe, zdublowane i ...niepopularne - bo za drogie.

            • 4 2

            • A gdzie ty widzisz tu politykę (1)

              Napisał, że woli zapłacić 60zł więcej aby jego żona miała 20h miesięcznie na inne sprawy. Rozsądne podejście do życia i zero polityki.

              • 5 0

              • Niech sobie płaci i 500 zł dodatkowo na helikopter

                Komunikacja finansowana z podatków ma być powszechnie dostępna - a jest niemal produktem cenowo ekskluzywnym

                • 3 3

        • Już po wyborach,więc za drugim podejściem ciachną 210 definitywnie ;)

          • 1 1

    • Trzeba wykarmic 4 zarządy (a to byle czego nie wypije) (1)

      sprawa znana od dawna; szkoda, że dziennikarze nie zaczna cisnąć. Ps w Warszawie jest taniej właśnie z tego powodu (jeden główny organizator transportu w miescie i okolicach)

      • 15 3

      • Do systemu warszawskiego włączona są SKM, WKD, i Koleje Mazowieckie. Wiec też kilka zarządów. A jednak tam potrafiły dogadać się różne miasta, gminy i przewoźnicy, aby korzystać tylko z jednego biletu.

        • 15 0

    • taxi - ok, wybór należy do ciebie

      • 0 0

  • Bezedura (21)

    PKM będzie popularna , gdy bilet z ZTM będzie honorowany w pociągu . Dziś bilet kosztuje 3.50 a autobusowy 3.60 . 7.10 PLN to za dużo . Ludzie potrafią liczyć . Dlaczego w Warszawie można na jednym bilecie za 4.40 PLN jeździć godzinę , autobusami , metrem , tramwajami ? W Gdańsku myślenie nie ma przyszłości .

    • 283 8

    • (1)

      Nie godzinę, tylko godzinę piętnaście. Dlatego, że cały naród buduje swoją stolicę.

      • 24 3

      • Fakt , 75 minut , przepraszam .

        • 5 0

    • w Warszawie masz jednego organizatora przewozów (3)

      u nas - pięciu. Wszystko nie tylko utrudnia rozliczenia, ale zwyczajnie kosztuje przez całą biurokrację. Najpierw trzeba całkowicie usamorządowić SKM (a na to nie zawsze są chętne samorządy - patrz Gdynia i jej udziały), potem wyciąć połowę stanowisk dyrektorskich.

      • 35 1

      • (2)

        Liczba organizatorów przewozów jeszcze o niczym nie świadczy. W UK jest bodajże 17 organizatorów przewozów kolejowych. Jak to kogoś nie interesuje, to może o tym w ogóle nie wiedzieć, bo system jest jednolity.

        • 6 2

        • mylisz organizatorów przewozów z operatorami (1)

          tych jest u nas jeszcze więcej i jeszcze mniej chętnie chcą się dzielić "tortem"

          • 5 0

          • Nie myli. Koleje w Warszawie podlegają pod swoje zarządy i prowadzą działalność niezależnie od ZTM Warszawa. A jednak potrafią się dogadać. U nas MZKZG nie dogaduje się z SKM.

            • 10 0

    • Warszawa dopłaca 2x tyle co wpływy z biletów (6)

      Gdańsk tylko 1x tyle i cała filozofia, a nie stołki i inne spiski.

      • 12 4

      • Ujednolicenie biletów przyniosłoby też oszczędności (4)

        Gdyby bilet ZTM obowiązywał w SKM, to można by ograniczyć ilość tramwajów do Oliwy i Żabianki (co by nie mówić - SKM jest dużo szybsza). Tak samo do Pruszcza można by sobie wtedy podarować puszczanie autobusów co 10 minut. No, ale widać trzeba czekać na wyprowadzenie przez PiS w kajdankach paru osób, żeby w Trójmieście zaczęło się coś na serio zmieniać...

        • 13 5

        • Tak, powiedz tym co jeżdżą tramwajami, że ograniczysz im liczbę kursów (3)

          • 5 2

          • I co, będa płakać? Przecież taka jazda z Oruni Górnej na Żabiankę (2)

            - np. w kombinacji 162+2 - wychodzi znacznie dłużej niż 162+SKM. Więc po prostu ludzie przejdą na SKM-kę

            • 3 2

            • No tak trzeba ludziom kazać i nie zostawić wyboru.

              • 1 0

            • Tylko nie kazdy jedzie na zabianke i nie chce zaprier*alac 3km na piechote.

              • 0 0

      • To też jest prawda

        • 0 1

    • Byłam zawiedziona gdy PKM przejęło SKM (6)

      Ja płacę za bilet miesięczny ZTM Gdańsk 44 zł gdzie mam prawo do ulgi 50 %. Natomiast w SKM muszę dopłacać 3,5 i dla mnie nie ma ulgi. Czekam tylko na to, aż bilety ZTM będą obowiązywać na PKM. Bowiem obecnie zupełnie nie opłaca mi się jeździć PKM

      • 9 1

      • I nie tylko tobie (5)

        PKM miał być rzekomo koleją miejską. Dobre sobie. W ZTM po wpływach ze sprzedaży nawet nie zauważyli, że jakaś PKM powstała...
        Wniosek: mało kto tym jeździ, i dla dotychczasowych pasażerów komunikacji miejskiej nie jest ona zupełnie opłacalna.

        • 5 4

        • (1)

          W Pkm obowiązują bilety skm ciulu

          • 2 1

          • a nie powinny

            ale przetarg ustawiono tak, by mogło być tylko skm, z całej europy:)

            • 0 0

        • PKM nie miało nigdy być koleją miejską (2)

          Nie bez powodu to inwestycja wojewódzka.

          • 3 0

          • Hahaha (1)

            Nie kolej miejska, a 100% pociągów na początku i 3/4 teraz jeździ tylko w granicach Gdańska. A tak gdańszczanom pasują, że ich główny przewoźnik (ZTM) nawet tego nie zauważył.

            • 2 0

            • A przy okazji:

              SKM pochwaliła się, o ile procent wzrosły im koszty, a o ile przychody? Chyba nie mają czym...

              • 0 0

    • masz racje

      cena parwie taka jak za miesieczny w sztokholmie. tylko tu w 3City obszar mniejszy. a tam jest metro, i promami mozna tez plywac na miesiecznym na wyspy i nawet dojechac na nim do portu w nynashamn kolejka podmiejska...

      • 0 0

  • Ale mi dobra wiadomość (13)

    Dla mieszkańców Trójmiasta bilety podrożeją, po to, żeby mieszkańcy Kartuz i Żukowa mogli jeździć na 1 bilecie.

    • 195 21

    • Kartuzy nie są w MZKZG (1)

      Kartuzy nie są w MZKZG więc bilet metropolitalny nie będzie obowiązywał w relacji do Kartuz. Po za tym bilet metropolitalny ma być droższy głównie dlatego, że ma obowiązywać na trasie SKM przez Lotnisko.

      • 9 7

      • Mnie zastanawia dlaczego w dobie elektronicznych biletów

        nie można płacić za określoną trasę miesięcznie. Kontroler i tak ma czytnik kart, więc jego sprzęt potrafiłby stwierdzić czy na danej trasie bilet miesięczny jest opłacony bez zbędnego zachodu. Ja przestałem korzystać z komunikacji gdy zabrali bilety na 6 przystanków. Nie ma dla mnie alternatywy a jeżdżę wzdłuż Grunwaldzkiej, nie potrzebuje sieciówki.

        • 17 4

    • Czy to mieszkańcy II kategorii? (8)

      Dlaczego ktoś kto mieszka poza Gdańskiem a tu pracuje jest gorszy? Jeżeli sprzedam mieszkanie żeby kupić dom w Żukowie to stanę się gorszy od Ciebie? To się nazywa chyba egoizm.

      • 10 32

      • Żukowo nic nie płaci za korzystanie z trójmiejskich szpitali, szkół i teatrów (7)

        Wysysa natomiast płatników PIT. Zupełnie jak pasożyt. Sorki, ale tak sprawa wygląda.

        • 44 5

        • (4)

          Płaci za bilety, za miejsca parkingowe, za zakupy podczas odwiedzin... Firmy zatrudniające płacą w Gdańsku podatki bądź inne opłaty... Naprawdę masz tak wielkie klapki na oczach, że tego nie widzisz?

          • 6 20

          • No ale do każdego Twojego biletu

            mieszkańcy Gdańska dopłacają drugie tyle.
            Wpływy z podatków
            PIT: 644mln
            CIT: 63,5mln
            Oczywiście firmy też płacą inne daniny ale z drugiej strony w tych firmach pracuja jednak ludzie głównie z 3miasta

            • 8 1

          • Ale nie płaci (2)

            tej części kosztów komunikacji miejskiej, której bilety nie pokrywają
            kosztów tworzenia nowych parkingów
            etc etc
            A że firmy zatrudniające ludzi w Gdańsku płacą tu podatki? A gdzie maja płacić? W Pcimiu?

            Niestety, ale dla Gdańska mieszkaniec Żukowa to wartość ujemna.

            • 12 1

            • (1)

              Podobnie jak turyści, oni też płacą tylko za bilety a podatków już nie. Uprzykrzajmy więc życie turystom, niech się nie panoszą!

              • 4 8

              • Turyści akurat przywożą dość dużo kasy.

                Mieszkańcy Żukowa - ją wywożą.

                • 7 2

        • gdyby nie mieszkańcy Kaszub to te trójmiejskie szkoły, szpitale, teatry jeszcze by powstawały

          od wieków ludzie potrafili żyć tu w symbiozie, dopóki nie dorosło pokolenie gdańskich egoistów mających fobie związane z GKA, GPU, GWE....
          Z jednej strony dobre się pochwalić nowymi budynkami, sprawnymi usługami a z drugiej strony trudno przyznać, że mając do wyboru droższą firmę z gdańska i tańszą z Kaszub/Kociewia ów egoista bardzo często wybiera tą drugą by mieć na bilet do kina

          • 3 3

        • Rozumiem, że Kaszuby doceniasz dopiero wtedy....

          .. gdy latem wyjeżdżasz na grilla, jesienią na grzyby a zimą na kulig?

          • 1 0

    • Nie podrożeją. (1)

      Czytaj ze zrozumieniem i nie siej postrachu. Nowe bilety na Gdańsk i Sopot lub Gdynia i Sopot za 140 zł. Chyba że jeździsz po całym 3mieście.

      • 4 3

      • Ja jezdze gdynia-gdansk. Ale nie jakas durna pkm'ka wiec dlaczego mam placic za cos z czego nie skorzystam ?

        • 17 3

  • (4)

    Czy cena biletu przewiduje dostęp do WC?

    • 98 4

    • A w tych opiewanych tutaj (3)

      Londynach, Berlinach, Paryżach obowiązuje?

      • 5 9

      • a na marsie obowiązuje? (2)

        facet pyta o nasze podwórko a ty mi z londynem wyskakujesz, co mnie londyn obchodzi

        • 7 3

        • bo generalnie na świecie (w tym w Polsce) nie ma WC (1)

          w komunikacji miejskiej.

          • 5 5

          • to po co je wbudowali w składy?

            • 4 0

  • idziemy w ślepy zaułek... (1)

    Niby nowe inwestycje w komunikację zeby każdy się przesiadł itd ale ceny są za duże, tu nie chodzi tylko o infrastrukturę ale ceną powinni zachęcić kierowców.

    Osobiście bym jeździł pkm i tramwajem jeśli cena była by niższa. Obecnie jest za wysoka i wręcz odpycha od komunikacji

    • 146 6

    • Z Gdańska Głównego obiecywali połączenia od listopada i co? I d........ Jak zwykle.

      Między 10 a 20 na trasie Gdańsk Główny - Port Lotniczy wielka dziura i połączeń nie ma ani w jedną ani w drugą stronę.

      • 4 0

  • 149 zl to juz lepiej ale i tak drogo w porownaniu (2)

    Z Warszawa

    • 90 4

    • Zapewne kierowca czy motorniczy zarabiają w Gdańsku krocie w porównianiu do Warszawy.

      Jestem pewien, że to potwierdzą. W dodatku transport paliwa z Rafinerii 10km jest na pewno strasznie drogi. To tłumaczy nasze ceny ;-)

      • 16 1

    • Zgadza się: komunikacja w Warszawie jest tańsza i funkcjonuje lepiej

      Gęsta sieć połączeń, kilka alternatywnych i uzupełniających się środków transportu... A u nas... Drogo i mało zachęcająco! Jak tu zrezygnować z auta???

      • 5 0

  • bilet tandemiwy (4)

    Może ktoś dokładnie wytłumaczyć jak będzie działał?
    Jeśli kupię bilet tandemowy Gdańsk-Sopot to z Gdańska do Gdyni na nim nie dojadę, więc co daje taki bilet?

    • 38 6

    • (2)

      To, że będziesz mógł dojechać SKM z Jasienia do Wrzeszcza a później do Sopotu...

      • 11 1

      • rychło w czas

        na bilecie tandemowym zaoszczędzę, więc jestem bardzo zadowolona. Teraz płacę 200 zł miesięcznie (ztm 30dniowy + skm/pkm) na trasie Sopot - Gdańsk Jasień.
        Rano w jedną stronę korzystam z autobusu do Wrzeszcza i SKM, po południu opłaca się wracać SKM+PKM+ZTM. Jest wygodniej i nawet można zaoszczędzić 10-15 minut, jak autobus linii 129 się spóźni na przystanek PKM Jasień. Niestety ZTM nie potrafi przesunąć o 3 minuty rozkładu, ale od czego mamy korki na drogach.

        • 5 0

      • No i do Jasienia podjechać autobusem

        • 0 0

    • No a co tu jest do rozumienia?

      Kupujesz bilet tandemowy na Gdańsk-Sopot to możesz jeździć wszystkim w Gdańsku i Sopocie.
      Jak np mieszkasz na Morenie i pracujesz w Sopocie, to kupujesz sobie taki bilet tandemowy i możesz jechać z Moreny tramwajem do PKM Brętowo, później pociągiem do Wrzeszcza i dalej do Sopotu, a tam jeszcze autobusem pod samą pracę. Płacisz za to 140zł. Normalnie musiałbyś kupić ten komunalno-kolejowy za 186 (200) od stycznia.

      • 9 1

  • kierowca (8)

    Szczerze mówiąc pojęcia nie mam ile kosztuje bilet jednorazowy na autobus bo kilka lat temu powiedziałem dość dojazdów w smrodzie i syfie skm i zatłoczonych autobusach...kupilem samochód i nie korzystam...ale czytając artykuł wnioskuje ze po wielu latach nadal obowiązuje biletowo taryfowo przewoznikowy bajzel...tyle lat i ciągle ten sam syf organizacyjny...nigdy nie wiedziałem jak wyjaśnić znajomym zza granicy jaki bilet u kogo i za ile maja kupić, to jest wstyd poprostu. Pomijam juz wyssany z palca cennik tych biletów ale dlaczego nie podpatrywać wzorców i rozwiązań miast zachodniej Europy??? No ja wole miesięcznie dopłacić i w głębokim poważaniu mam póki co wasze metropolitarne zwiazki i uklady

    • 116 23

    • Lewacka władza spod szyldu "made in popapraństwo"

      • 3 17

    • (6)

      Dobre trollowanie tylko potem nie marudź ze nie ma gdzie parkować / parkowanie drogie i te okropne korki na drodze do wypiss...owa

      • 15 18

      • zawsze znajde miejscowke do zaparkowania (4)

        a korki autobusem też obowiązują, a skm ciągle albo opóźnione albo tory w remoncie, albo awaria wiec ja w samochodzie choćby w korku a ty stój moknij-marznij i czekaj;)

        • 16 9

        • na chodniku czy trawniku ta miejscowka?

          • 9 6

        • tylko nie marudz ze " nie ma gdzie zaparkowac fury / bryki "

          • 4 3

        • tyle, że jak Tobie padnie samochód, to czeka Cię i spóźnienie , i koszty (1)

          a ja wsiądę do innego autobusu/tramwaju - a w razie "w" do taksówki

          • 4 14

          • a on nie ?

            ty ośle :)

            • 10 4

      • popieram xyz

        też poruszam się 90% czasu samochodem, bo ZTM nie oferuje dobrego dojazdu z mojego domu do miejsca pracy. Ceny też są za wysokie moim zdaniem w stosunku do tego co oferują. Samochodem oszczędzam dziennie co najmniej 30 minut na dojazdach do i z pracy.
        Parkowanie - proszę bardzo - do mieszkania mamy z żoną wykupione 2 miejsca postojowe w hali. Pod pracą mamy miejsce parkingowe. Centra handlowe oferują mijesca parkingowe za śmieszną opłatą - 2 zł za h w GB? Nie mam problemu z parkowaniem.

        • 9 2

  • Ktoś to może przetłumaczyć na nasze ?? ;) (7)

    • 90 6

    • Śpieszę z tłumaczeniem. (5)

      Jeżdżąc codziennie do pracy na trasie Oliwa - Centrum, będziesz teraz płacił więcej. W nagrodę będziesz mógł, oczywiście na masz najmniejszego powodu, ale będziesz mógł się przejechać PKM. Wszak nie ma biletów okresowych na określone trasy. Cieszysz się?

      • 21 2

      • Jak to nie ma? (3)

        Przecież w SKM możesz kupić bilet miesięczny na jaki odcinek chcesz.

        • 2 4

        • OK, co z tramwajami i autobusami? (2)

          Ja do SKM mam daleko. Interesuje mnie dojazd do/z pracy a nie turystyka po mieście.

          • 15 0

          • No to kupujesz... (1)

            ....bilet miejski, za 90zł.
            Ale to fakt, że dla kogoś, kto jeździ codziennie tylko kilka przystanków, to trochę dużo. Powinny być tańsze bilety na określone trasy.

            • 5 1

            • O to właśnie mi chodzi.

              Kiedyś korzystałem z biletu na 6 przystanków, kosztował 36zł chyba. Teraz mam płacić 90zł. Więc wożę d*pę samochodem bez sensu, mimo wszystko taniej.

              • 13 0

      • W jaki sposób teraz będziesz płacił więcej na tej trasie?

        • 0 1

    • Siła w prostocie

      A tutaj mamy bilet na PKM, SKM, komunikację w Gdańsku, Gdyni i Wejherowie, bilet miejski, tandemowy, tekturowy.... I co jeszcze wymyślą mózgowcy od komunikacji??? Nie lepiej powołać jedną organizację komunikacyjną na terenie aglomeracji gdańskiej i opracować JEDEN PROSTY system biletowy??? Dla pasażerów zapewne tak ale dla miejskich biurokratów zapewne nie. Musieliby zwolnić co nieco tych "mózgowców" od upierdlania życia ludziom... Swoją drogą już widzę tych turystów, którzy usiłują się połapać.... W dodatku te koszmarne ceny... Naprawdę zachęcają do korzystania... ze wszystkiego byleby nie komunikacji miejskiej...

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane