• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bilet przez komórkę będzie dodatkowo płatny

Krzysztof Koprowski
24 lutego 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
aktualizacja: godz. 13:18 (24 lutego 2014)
Najnowszy artykuł na ten temat Aplikacja pobiera opłaty za nieaktywne bilety
Zakup biletu przez telefon jest szczególnie przydatny w miejscach, gdzie na przystankach brakuje biletomatów np. na Dolnym Mieście w Gdańsku lub w Gdyni i Sopocie. Zakup biletu przez telefon jest szczególnie przydatny w miejscach, gdzie na przystankach brakuje biletomatów np. na Dolnym Mieście w Gdańsku lub w Gdyni i Sopocie.

Główny operator płatności za bilety na trójmiejską komunikację publiczną przez komórkę - firma Mobilet - od początku marca wprowadza opłatę za korzystanie z usług. O zmianach urzędnicy dowiedzieli się poprzez... komunikat skierowany do użytkowników aplikacji.



Aktualizacja godz. 13:15. Mobilet poinformował Metropolitalny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej o przesunięciu terminu wprowadzenia opłaty miesięcznej na 1 kwietnia br. Do tego czasu planuje się omówienie warunków dalszej współpracy.
* * *


Ekran główny aplikacji Mobilet na telefonie z systemem Android. W Trójmieście można za jej pośrednictwem kupić tylko bilety jednorazowe MZKZG. Ekran główny aplikacji Mobilet na telefonie z systemem Android. W Trójmieście można za jej pośrednictwem kupić tylko bilety jednorazowe MZKZG.

Jak oceniasz decyzję firmy Mobilet o wprowadzeniu opłat za korzystanie z aplikacji?

Bilet przez komórkę w formie aplikacji Mobilet wprowadzono 1 stycznia 2011 r. Usługa od początku cieszyła się sporym zainteresowaniem, które rosło nawet mimo wprowadzenia alternatywnej metody zakupów e-biletu poprzez tzw. usługę wdzwaniania CallPay.

W samym tylko styczniu br. poprzez Mobilet sprzedano prawie 16 tys. biletów, podczas gdy przez system CallPay zaledwie ok. 1,1 tys. sztuk.

Teraz jednak niespodziewanie nie tylko dla użytkowników, ale również organizatorów komunikacji, Mobilet poinformował o wprowadzeniu opłaty za korzystanie ze swoich usług. Mimo że dostaje od operatorów prowizję od każdego sprzedanego biletu, od 1 marca chce wprowadzić miesięczną opłatę 49 groszy.

- O tym, że Mobilet wprowadza dodatkową opłatę dowiedziałem się z komunikatu wysłanego każdemu użytkownikowi. Zaraz po tym zwróciliśmy się do tej firmy, aby wyjaśnić zaistniałą sytuację. Wszystkie firmy tego typu żyły z prowizji od biletów i taki też został przyjęty model w przypadku współpracy z Mobiletem - wyjaśnia Hubert Kołodziejski, przewodniczący Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej, który oferuje bilety metropolitalne poprzez telefon.

Ile konkretnie zarabia Mobilet na jednym bilecie? Tego MZKZG nie chce zdradzać, aby móc negocjować z innymi podobnymi podmiotami na rynku. Związek rozważa bowiem wiele wariantów co do dalszych losów dystrybucji biletów przez telefon.

- Bierzemy pod uwagę każdy scenariusz. Być może podpiszemy umowę współpracy na nowych zasadach, wychodząc z założenia, że użytkownicy będą skłonni płacić dodatkową opłatę za aplikację. Nie wykluczamy także rozwiązania współpracy - dodaje Kołodziejski.

Zaistniała sytuacja stawia także MZKZG pod ścianą w zakresie znalezienia szybko alternatywnego operatora. Takich umów nie podpisuje się wszak "z dnia na dzień". Na szczęście nim jeszcze Mobilet ogłosił wprowadzenie opłat, do MZKZG zgłosił się konkurencyjny podmiot - firma SkyCash.

- Na 11 marca umówieni jesteśmy z przedstawicielami SkyCash, którzy chcą przedstawić nam swoje modyfikacje w oprogramowaniu. Niewykluczone, że nawiążemy współpracę celem wprowadzenia biletów poprzez ten podmiot. O wszystkim jednak zadecydują finanse - mówi dyrektor MZKZG.

Nawiązanie współpracy ze SkyCashem byłoby ogromną korzyścią dla pasażerów, gdyż to właśnie ta firma oferuje w swojej aplikacji bilety na trójmiejską Szybką Kolej Miejską. Tym samym pasażer mógłby wreszcie korzystać tylko z jednej aplikacji oraz posiadać jedno konto, aby w miarę swobodnie korzystać z komunikacji miejskiej w Trójmieście.

Firma Mobilet nie ukrywa, że zalewana jest pytaniami zarówno od użytkowników, jak i organizatorów komunikacji miejskiej, którzy, podobnie jak MZKZG, są zaskoczeni wprowadzeniem opłat.

Komunikacyjny Związek Komunalny Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego na portalu społecznościowym Facebook tak komentuje działania Mobiletu: Nie zostaliśmy o tym oficjalnie poinformowani. Nadal obowiązuje aktualna umowa, zgodnie z którą nie są pobierane dodatkowe opłaty za zakup biletu. Sprawa będzie wyjaśniana.

Firma Mobilet w piątek wydała oświadczenie, w którym wyjaśnia, na jakiej zasadzie będą pobierane opłaty:

"Opłata za dany miesiąc będzie pobierana do 10 dnia następnego miesiąca ze środków na koncie. Brak środków na koncie oznacza brak możliwości korzystania z Mobilet-u, a więc i brak opłat. Użytkownik, który będzie chciał powrócić do korzystania z Mobilet, zobowiązany będzie wnieść opłatę jedynie za miesiąc bieżący. Opłaty nie podlegają kumulacji."

Dystrybutor e-biletów potwierdza, że rozważał możliwość wprowadzenia reklam do aplikacji, ale "chciano uniknąć jej zaśmiecania treściami, które raczej nie ułatwią korzystania z Mobiletu".

Jak zapewnia Mobilet, nadal nie będą pobierane opłaty za błyskawiczne przelewy celem doładowania konta (SkyCash pobiera prowizję 1,9 proc. dla przelewów błyskawicznych, bez prowizji są doładowania "tradycyjnym" przelewem). Dodatkowo wprowadzona zostanie promocyjna oferta dla... nowych użytkowników, którzy po zarejestrowaniu dostaną 3 zł do wykorzystania na usługi Mobiletu.

Czytaj też: Komunikacja miejska w telefonie komórkowym

Opinie (161) 1 zablokowana

  • Uwaga na te skycashe i inne!

    Rozumiem, że jakiś cwany ptyś miał pomysł na biznes, czyli jak tu zedrzeć z innych pieniądze nie oferując niczego szczególnego (a to jest sztuka), ale są chyba jakieś granice bezczelności! Trzy osoby na krzyż w jednym pokoiku wynajętym w gorszym biurowcu, banda młodziaków, którzy o kulturze i szacunku dla klienta nie słyszeli nawet w domu, prowizje za wypowiedzenie słowa skycash czy mobiparking! Z daleka od nich, aż dorosną i staną się być może prawdziwymi, profesjonalnymi firmami

    • 0 0

  • skycash obsługuje parkowanie w Gdańsku , i wielu innych miastach Polski (8)

    dlaczego nie iść w kierunku jednego operatora,

    • 49 5

    • bo oni tez potracaja prowizje...

      • 0 0

    • sky cash jest najlepszy (1)

      i obsługuje karty

      • 1 5

      • i jeszcze dopisz, że ma ładny kolor i rzucik w pepitkę

        • 1 0

    • skm też ma skycash (2)

      za to budyń i jego świta jak zwykle po swojemu

      • 6 6

      • jest na odwrót (1)

        mobilet był pierwszy w mzkzg, potem skm szukało, ale się wypięło i wzięło sky cash

        • 4 0

        • historia

          w PL najpierw był mPay, w Wawie od 2009r

          w 3m pierwszy był moBilet od I-2011

          potem był CallPay od IX-2012

          a dopiero potem był tu "s****kasz", od II-2013



          ale narodek ma pamięć króciuteńką i pamięta na odwryrtkę



          zestawienie głównych platform telefonicznych jest tu: tiny.pl/qp7s8

          • 0 0

    • raczej srajkasz

      Skycash w sierpniu 2013 wprowadziło opłaty za korzystanie z systemu przez firmy. użytkownicy o opłacie dowiedzieli się z faktury vat otrzymanej pod koniec miesiąca, oczywiście bez powiadamiania o zmianie regulaminu. reklamacja odrzucona... a zmieniajcie sobie jednych złodziei na drugich :(

      • 5 0

    • skycash ma multum wad

      -cięęężka aplikacja z łobrazeczkami i wodotryskami, żrąca zasoby i szpiegująca dane osobowe
      -wymaga dostępu internetu, sama fonia GSM nie wystarczy
      -telefon na 2 karty, "cegłofon" bez systemu operacyjnego, smatfon z poza krótkiej listy producentów - nie można zastosować

      A CallPay i mPay też obsługują karty płatnicze, a nie tylko konta prepaidowe jak moBilet.
      Na obu można też płacić parking. a na mPay można też płacić zakupy i przelewy.

      • 2 8

  • Lepiej niech te fujary poprawią jakość działania aplikacji. (3)

    Dzisiaj moja żona dostała mandat, bo 3x wyskoczył jej błąd przy "kasowaniu" biletu. Oczywiście pozbawiony wszelkich uczuć kontroler wlepił jej karę, bo przecież powinna mieć w zanadrzu normalny bilet. Żenada!

    • 4 0

    • No nie wymagaj uczuć od renomy

      jakby miał uczucia i odpuscił to by go natychmiast zwolnili
      więc w renomie zostają tylko tacy którzy uczuc nie mają - czyli wykazujący osobowość dyssocjalną (mniej fachowa nazwa: psychopaci)

      z wikipedii:
      Osobowość dyssocjalna, psychopatia, osobowość antyspołeczna
      Kryteria diagnostyczne

      nieliczenie się z uczuciami innych
      lekceważenie norm
      niemożność utrzymania związków
      niska tolerancja frustracji i próg wyzwalania agresji
      niezdolność przeżywania poczucia winy i uczenia się (kary)
      skłonność do obwiniania innych

      • 0 0

    • A może był błąd przy sieci? (1)

      Nie zwalaj wiecznie winy na jakość działania aplikacji. Czasami to operator płata nam figle z siecią 2G/3G, dlatego trzeba zawsze przygotować sobie wybrany bilet przed przyjazdem autobusu i kasować w momencie, kiedy autobus już nadjeżdża.

      • 0 0

      • do ciemnotłuków z MZKZG

        system oparty na stabilnym polu gprs, albo 3g, albo edge
        nie może, no nie ma prawa działać na całym obszarze 3miasta
        wynika to wprost z teorii, po prostu nie da się i już
        może będzie się dzało za kilka lat, a dziś nie

        system taki miał by większa szansę gdyby był oparty o
        fonię, smsy, kody ussd
        ale taki system nie mógł by zależeć od topornie wielkiej, awaryjnej, wciąż aktualizowanej i wciąż wymagającej nowego szybszego i droższego sprzętu aplikacji

        ale wy wszyscy piejecie nad Sky Cashem, za jego "rzucik w pepitkę"
        a już 5x mniejszy moBilet krytykujecie za potknięcia
        czysta głupota i ciemnota techniczna

        • 0 0

  • Ból d. (6)

    Firma oferuje usługę, utrzymuje ją, rozwija, włożyła środki by ją wyprodukować. Tam też pracują ludzie. To normalne, że chcą hajs. Jak te 50gr to taki ból to masz zawsze normalny bilet. Jestem Polakiem i należy mi się, koniecznie za DARMO!

    • 5 8

    • (4)

      wolakiem jest tez ten klient, co robil numer na wnuczka
      facet rozwija sie, trenuje gadke
      a ty mu nie chcesz dac marnego kafla
      a on tez tylko chce hajs

      a ile forsy chciali loudzie z amber gold
      skandal ze im nie pozwolono

      a rostowski, tez Polak, choć Vincent,
      rozwijal ustawe podatkowa, budzet
      a tylko chcial twojego dobra

      nie wiem jak ty, ale ja wole moje dobro
      przed takimi chetnymi na moj hajs - chowac,
      ale tobie wolno po swojemu
      ewentualnie kaftan i pokoj bez klamek daja gratis

      • 1 4

      • Ładny, ale (3)

        Zapomniałeś przeprawić wyrazy zawierające PO na duże litery

        • 1 0

        • nie, dlaczego? (2)

          czy tak bardzo widać, że głosowałem na Biedronia? ;-)
          serio... naprawdę uważam że się nam udał ;-)

          Oburza mnie argumentacja, że trzeba tolerować złodzieja i łamacza umów, bo się STARAŁ. Humanistycznie spaliłbym go na stosie, ale że jestem fizyczno-techniczny, to tylko nie chcę mieć z nimi do czynienia, a innym z dobrego serca odradzam.

          Dla mnie najlepsza formą był by SMS jak w pepickiej Pradze. A po SMSie najlepszy jest kod USSD, a nie gprs itp i chętnie nieukom wytłumaczę dlaczego.

          W samochodzie cenię niezawodność, a potem moc silnika i sprawność hamulców, a nie kolor i różowość tapicerki. Ale tu widzę, że dla "woksa popula" najważniejsze jest estetyczne wykończenie. Stad popularność najcięższych najbardziej topornych aplikacji, działających na najbardziej niekorzystnych, kosztochłonnych i awariorodnych zasadach. A to Polska właśnie.

          • 0 1

          • tak, ponieważ (1)

            Mnie oburza argumentacja nazywania przedsiębiorcy złodziejem bo chce opłatę za usługę, którą oferuje oraz łamaczem umów bez znajomości tej umowy.

            • 0 1

            • tja, zła umowa, to można złamać?

              to jest dziadostwo a nie uczciwy biznes!

              jak zła trzeba było nie podpisywać
              jak zawarta, trzeba dopełniać
              a nie łamać, i informować o zmianie tydzień przed faktem

              zresztą, nieważne, ja się z tego wypisałem, innym też radzę
              zwł. że jest alternatywa

              • 1 0

    • może wprowadzić bilety do sklepów?

      sklep też sporo zainwestował, "Tam też pracują ludzie." Czy ma żyć tylko z marży?

      • 2 1

  • skycash!! (1)

    Niech podpiszą umowę ze SkyCash, będzie jedna apka do biletów komunikacji miejskiej i skm i można zasilić konto nie tylko przelewem ale w każdej żabce

    • 2 2

    • i jest takiego łandnego pastelowego koloru,
      i pasuje ci do fryzury...

      bleee

      • 1 0

  • Powinno (13)

    placic sie SMS-em w cenie biletu . Bez zadnego logowania-nie kazdy ma net w telefonie.

    • 112 9

    • Operator GSM zgarnia 50% (3)

      Operator GSM zgarnia 50%

      • 3 3

      • i co???? (2)

        • 1 0

        • guwno (1)

          to ze bys ponisl te koszta

          • 1 2

          • w wielu krajach sie da, u nas niedasizm "rzondzi"
            jedna ustawa jak o nrze 112 by to uregulowała
            ale nie, "niedasię"

            ważniejszy dla dyskusji publicznej jest
            dżęder, brzoza helowa i mama madzi

            • 1 1

    • Tak jak napisal jozin (8)

      Powinno sie placic wysylajac normalny sms w nazwie rodzaj biletu i cao cala filozofia tak jest w kazdym cywilizowanym kraju a nas zawsze nam musza z wszystkim robic pod gorke

      • 33 3

      • (4)

        za duża prowizja i brak możliwości elastycznego określania cen i VAT wyższy za smsy

        • 14 5

        • (2)

          do tego kwestia łatwości obsługi - w takiej aplikacji wystarczy tylko wybrać odpowiednią opcję i gotowe, a w smsie nie dość, że trzeba ręcznie wpisywać informacje to jeszcze jeden błąd i biletu nie ma a opłata zostaje pobrana

          • 4 8

          • (1)

            No tak!!! Jeszcze ci się palce zmęczą od napisania sms.Ja radzę Tobie nie wstawać z łóżka bo to taki wysiłek że wstając położysz się z powrotem ze zmęczenia.Pisząc sms na nr premium zawsze sprawdzam przed wysłaniem poprawność napisanej wiadomości, tak samo jak pisząc różnego rodzaju pisma ręcznie, sprawdzam w ostateczności czy jest poprawnie napisane, ale dla ciebie to nie lada wyczyn, jesteś zmuszony siłą do ruszenia mózgownicy.Straszne że musisz myśleć, to też jest takie męczące.Żal mi takich ludzi jak ty.

            • 2 0

            • nie nerwujsia bo ci zylka trzasnie

              ten ćmok nie umie se raz na zawsze wpisać treść smsa
              to za trudne
              musi mieć aplikacje w kolorze różowatym i z dźwięcznym mlaśnięciem
              bo inaczej na grzyba wydębił od tatula kasę na smartfon?
              samymi pornofilmikami tego wydatku się nie da uzasadnić

              • 1 0

        • to nie nasz problem, ze telefonie walcza ze soba jak psy

          taki sms dziala w Pradze i w Madrycie, gdzie indziej nie bylem, nie wiem
          latwe i przyjemne. a my tu jak zawsze kultywujemy NIEDASIZM

          • 1 1

      • (2)

        Nie wiem jak niby miało by to działać. Trzeba by stworzyć od cholery nowych numerów premium z różnymi cenami (jeszcze namówić do tego operatorów przede wszystkim). Każdy musiałby znać ten numer i dodatkowo wiedzieć co ma wpisać w treści, bo w przypadku jakiekolwiek pomyłki niestety u nas operatorzy i tak pobierają opłatę. Dodatkowo kontrolowanie czegoś takiego zajęłoby więcej czasu aniżeli tylko zeskanowanie np. kodu QR.

        • 4 7

        • (1)

          Skanowal Ci ktos kiedys kod QR? Mi nigdy :)

          • 0 5

          • bardzo często to robię i widzę że ktoś robi

            • 2 0

  • ja piórkuję.... (9)

    człowieku, mobilet to nie jest instytucja charytatywna po to żebyś Ty miał dobrze tylko firma nastawiona na zysk.
    I nie ważne jest czy wprowadzili opłatę bo ledwo wiążą koniec z końcem czy może dlatego, że prezes chce kupić sobie nowy jacht. Ważne, że poinformowali użytkowników, a jak Ci się nie podoba to zlikwiduj konto i z powrotem kupuj bilety papierowe

    • 5 13

    • (3)

      Kioski to też nie jest instytucja charytatywna, ale jakoś nie płacisz prowizji za zakup biletu w kiosku, prawda? Mobilet, tak samo jak inne punkty sprzedaży biletów, dostaje prowizję od sprzedanych biletów (a ta prowizja może być wyższa niż przy innych formach biletu, bo odchodzą koszty druku i dystrybucji biletów) i taka była z nimi umowa, że nie ma być żadnych dodatkowych kosztów dla użytkownika końcowego za korzystanie z usługi, skoro złamali warunki umowy, to należy im podziękować.
      Poza tym ta firma działa pośrednio w sektorze publicznym (jakim jest komunikacja miejska) i dostają kasę od administracji publicznej właśnie za to, aby pasażer miał dobrze, jak im się to nie kalkuluje to niech podziękują, inni chętni się znajdą na ich miejsce.

      • 4 2

      • ja pierdziele (2)

        z tymi kioskami to żeś dał...
        Odniosę się tylko do Mobiletu. Nie płacisz prowizji!!! Wnosisz opłatę abonamentową za to że możesz z aplikacji korzystać, nie tylko w Trójmieście i nie tylko do biletów, ale też do parkowania.
        I nikt nie zmusza Cię do korzystania z tej aplikacji, nie podoba Ci się abonament to nie korzystaj...

        • 0 1

        • (1)

          Firmy Mobilet też nikt nie zmusza do świadczenia usług na rzecz MZKZG. Jak im nie odpowiadają warunki w postaci udziałów od sprzedaży biletów, to niech rozwiążą umowę (wg. której aplikacja miała być dostępna za darmo) a na ich miejsce przyjdzie inny operator.

          • 0 0

          • Złamali umowę i chcieli narzucić nową już za tydzień

            jak takim ufać?

            • 0 0

    • (1)

      Czy są pobierane jakieś opłaty dodatkowe lub prowizje podczas korzystania z Systemu moBILET?
      Nie, System moBILET jest całkowicie wolny od wszelkich opłat i prowizji.

      Taki wpis do dziś widnienie w pomocy. Także coś tu chyba nie gra!

      • 2 1

      • Ale w dalszym ciągu obowiązuje wersja bez opłaty. Jeszcze 1 marca nie było...

        I nie, nie płacą mi 49 gr za każdy wpis i co ma do tego Melon, Mrówka itd???

        • 1 0

    • No i dobrze, ale nam ma prawo sie to nie podobać,

      więc luzuj poślady i wyjdź.

      • 7 2

    • Pewnie jest tak samo dobroczynna jak Złoty Melon, Mrówka Cała i Brylantowy Słoik:-)

      Ile ci płacą za wpis? 49 groszy?

      • 2 4

    • I tak zrobiłem

      A mam nadzieję ze MZKZG też się na nich wypnie :)

      • 4 1

  • 49 groszy, ale afera... (2)

    .... a nikt z Was nie pamięta że moBilety sa tańsze o 20 groszy na sztuce???
    Kup 2 bilety w miesiącu i cała apka będzie Cie kosztowała tylko 9 groszy, kup trzeci i następne a wyjdziesz na swoje. Ktoś wkłada dużo pracy żeby aplikacja sie rozwijała i działała ale Wam z AJFONAMI za 1200 zł szkoda 49 groszy, naprawde żałosne

    • 4 4

    • bilety (metropolitalne) - są w normalnych cenach coś ci się pomyliło

      w kioskach, sklepach też ktoś wkłada sporo pracy by sklep lub kiosk działał

      • 1 0

    • muszę cie rozczarować ale nie ajfonow za 1200 sa tylko za 5000

      • 0 0

  • "Ile konkretnie zarabia Mobilet na jednym bilecie? Tego MZKZG nie chce zdradzać, aby móc negocjować z innymi podobnymi (2)

    Przecież to informacja publiczna jest...

    • 4 1

    • 7 procent od wartości netto biletu (1)

      Czyli niemało - tylko za udostępnienie technologii sprzedaży.

      • 5 0

      • A skąd ta wiedza?

        że akurat 7%

        • 1 0

  • Niby takie rozwiązanie nie jest tragiczne 0 na koncie 0 pobierania kasy, a jak potrzebujesz kupujesz tyle ile potrzebujesz. Ale osobiście wolałbym jakieś reklamy w apce.

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane