• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Bilet przez komórkę będzie dodatkowo płatny

Krzysztof Koprowski
24 lutego 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
aktualizacja: godz. 13:18 (24 lutego 2014)
Najnowszy artykuł na ten temat Aplikacja pobiera opłaty za nieaktywne bilety
Zakup biletu przez telefon jest szczególnie przydatny w miejscach, gdzie na przystankach brakuje biletomatów np. na Dolnym Mieście w Gdańsku lub w Gdyni i Sopocie. Zakup biletu przez telefon jest szczególnie przydatny w miejscach, gdzie na przystankach brakuje biletomatów np. na Dolnym Mieście w Gdańsku lub w Gdyni i Sopocie.

Główny operator płatności za bilety na trójmiejską komunikację publiczną przez komórkę - firma Mobilet - od początku marca wprowadza opłatę za korzystanie z usług. O zmianach urzędnicy dowiedzieli się poprzez... komunikat skierowany do użytkowników aplikacji.



Aktualizacja godz. 13:15. Mobilet poinformował Metropolitalny Związek Komunikacyjny Zatoki Gdańskiej o przesunięciu terminu wprowadzenia opłaty miesięcznej na 1 kwietnia br. Do tego czasu planuje się omówienie warunków dalszej współpracy.
* * *


Ekran główny aplikacji Mobilet na telefonie z systemem Android. W Trójmieście można za jej pośrednictwem kupić tylko bilety jednorazowe MZKZG. Ekran główny aplikacji Mobilet na telefonie z systemem Android. W Trójmieście można za jej pośrednictwem kupić tylko bilety jednorazowe MZKZG.

Jak oceniasz decyzję firmy Mobilet o wprowadzeniu opłat za korzystanie z aplikacji?

Bilet przez komórkę w formie aplikacji Mobilet wprowadzono 1 stycznia 2011 r. Usługa od początku cieszyła się sporym zainteresowaniem, które rosło nawet mimo wprowadzenia alternatywnej metody zakupów e-biletu poprzez tzw. usługę wdzwaniania CallPay.

W samym tylko styczniu br. poprzez Mobilet sprzedano prawie 16 tys. biletów, podczas gdy przez system CallPay zaledwie ok. 1,1 tys. sztuk.

Teraz jednak niespodziewanie nie tylko dla użytkowników, ale również organizatorów komunikacji, Mobilet poinformował o wprowadzeniu opłaty za korzystanie ze swoich usług. Mimo że dostaje od operatorów prowizję od każdego sprzedanego biletu, od 1 marca chce wprowadzić miesięczną opłatę 49 groszy.

- O tym, że Mobilet wprowadza dodatkową opłatę dowiedziałem się z komunikatu wysłanego każdemu użytkownikowi. Zaraz po tym zwróciliśmy się do tej firmy, aby wyjaśnić zaistniałą sytuację. Wszystkie firmy tego typu żyły z prowizji od biletów i taki też został przyjęty model w przypadku współpracy z Mobiletem - wyjaśnia Hubert Kołodziejski, przewodniczący Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej, który oferuje bilety metropolitalne poprzez telefon.

Ile konkretnie zarabia Mobilet na jednym bilecie? Tego MZKZG nie chce zdradzać, aby móc negocjować z innymi podobnymi podmiotami na rynku. Związek rozważa bowiem wiele wariantów co do dalszych losów dystrybucji biletów przez telefon.

- Bierzemy pod uwagę każdy scenariusz. Być może podpiszemy umowę współpracy na nowych zasadach, wychodząc z założenia, że użytkownicy będą skłonni płacić dodatkową opłatę za aplikację. Nie wykluczamy także rozwiązania współpracy - dodaje Kołodziejski.

Zaistniała sytuacja stawia także MZKZG pod ścianą w zakresie znalezienia szybko alternatywnego operatora. Takich umów nie podpisuje się wszak "z dnia na dzień". Na szczęście nim jeszcze Mobilet ogłosił wprowadzenie opłat, do MZKZG zgłosił się konkurencyjny podmiot - firma SkyCash.

- Na 11 marca umówieni jesteśmy z przedstawicielami SkyCash, którzy chcą przedstawić nam swoje modyfikacje w oprogramowaniu. Niewykluczone, że nawiążemy współpracę celem wprowadzenia biletów poprzez ten podmiot. O wszystkim jednak zadecydują finanse - mówi dyrektor MZKZG.

Nawiązanie współpracy ze SkyCashem byłoby ogromną korzyścią dla pasażerów, gdyż to właśnie ta firma oferuje w swojej aplikacji bilety na trójmiejską Szybką Kolej Miejską. Tym samym pasażer mógłby wreszcie korzystać tylko z jednej aplikacji oraz posiadać jedno konto, aby w miarę swobodnie korzystać z komunikacji miejskiej w Trójmieście.

Firma Mobilet nie ukrywa, że zalewana jest pytaniami zarówno od użytkowników, jak i organizatorów komunikacji miejskiej, którzy, podobnie jak MZKZG, są zaskoczeni wprowadzeniem opłat.

Komunikacyjny Związek Komunalny Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego na portalu społecznościowym Facebook tak komentuje działania Mobiletu: Nie zostaliśmy o tym oficjalnie poinformowani. Nadal obowiązuje aktualna umowa, zgodnie z którą nie są pobierane dodatkowe opłaty za zakup biletu. Sprawa będzie wyjaśniana.

Firma Mobilet w piątek wydała oświadczenie, w którym wyjaśnia, na jakiej zasadzie będą pobierane opłaty:

"Opłata za dany miesiąc będzie pobierana do 10 dnia następnego miesiąca ze środków na koncie. Brak środków na koncie oznacza brak możliwości korzystania z Mobilet-u, a więc i brak opłat. Użytkownik, który będzie chciał powrócić do korzystania z Mobilet, zobowiązany będzie wnieść opłatę jedynie za miesiąc bieżący. Opłaty nie podlegają kumulacji."

Dystrybutor e-biletów potwierdza, że rozważał możliwość wprowadzenia reklam do aplikacji, ale "chciano uniknąć jej zaśmiecania treściami, które raczej nie ułatwią korzystania z Mobiletu".

Jak zapewnia Mobilet, nadal nie będą pobierane opłaty za błyskawiczne przelewy celem doładowania konta (SkyCash pobiera prowizję 1,9 proc. dla przelewów błyskawicznych, bez prowizji są doładowania "tradycyjnym" przelewem). Dodatkowo wprowadzona zostanie promocyjna oferta dla... nowych użytkowników, którzy po zarejestrowaniu dostaną 3 zł do wykorzystania na usługi Mobiletu.

Czytaj też: Komunikacja miejska w telefonie komórkowym

Opinie (161) 1 zablokowana

  • SkyCash pobiera prowizję 1,9 proc... (1)

    lwasnie zalogowalem sie nak onto skycash i jest info:

    Prowizja DotPay wynosi 1.9%. SkyCash nie pobiera dodatkowych opłat za doładowanie konta.

    Prowizja Przelewy24 wynosi 1.9%. SkyCash nie pobiera dodatkowych opłat za doładowanie konta.

    • 3 0

    • MoBilet - brzytwy się chwyta

      No musieli coś napisać. Zagrywka marketingowa takim tekstem nie tylko MoBiletu ale i SKY.

      Ale nie ma co dyskutować. MoBilet był trochę siermiężny cieszę się, że ich ruch może bardziej zmobilizuje 3miasto do umowy ze SKY. Bo odnoszę wrażenie, że podejście naszego regionu jest takie, że chyba by SKY pogonili uznając , że co za dużo to niezdrowo !

      3miasto pogonić Mobilet !!! - pokazać jak kończą cwaniaki i oszuści !

      • 7 0

  • mPay

    i nie było by tych wszystkich jaj z prowizjami
    a można by płacić za Regio, może i SKM by się złamało
    parkowanie tez tam jest
    zakupy w sklepach tez

    mPay działa na wszelkich komórkach
    jak Call Pay, a nie trzeba do tego ciszy

    to najstarsza platforma na rynku, dłużej nie możecie czekać na łapówkę od nich

    • 0 3

  • (3)

    W czwartek doładowałem konto mobilet i do dziś nie ma środków na koncie bo podobno mieli awarię. Już im będę płacił 49gr....na pewno

    • 12 0

    • To nie była awaria :-) (1)

      Mają problemy bo im ludzie masowo się logują i zamykają konta.
      W jeden dzień strona logowania nie działała ponad 5 godzin.

      • 4 0

      • tak czy inaczej od czwartku moje pieniądze utknęły gdzieś pomiędzy bankiem a mobiletem

        • 1 0

    • to miałeś pecha...

      bo doładowałem konto w sobotę, bez żadnych problemów.

      A co do tematu głównego, skoro Mobilet zdecydował się na wprowadzenie opłaty, to może dlatego, że prowizje każdy przewewoźnik chce płacić jak najmniejszą i duszą ich zanim podpiszą umowę.

      Porozmawiajcie z kioskarzami jak opłaca im się sprzedasz biletów papierowych...

      • 2 2

  • Jak zapewnia MOBILET ....

    Co mnie interesuje ich zapewnienie bezpłatnych błyskawicznych przelewów !
    W SkyCash mam podłączoną kartę kredytową i skarbonkę. Przelew błyskawiczny mnie nie interesuje, jak mogę zrobić zwykły bezpłatny. A MoBilet strzelił sobie w kolano. Biorą prowizję, trzymają moją kasę i chcą jeszcze prowizję od usera. Zawsze płaciłem im po 50 zł, które starczało mi na bardzo długo więc kasa u nich procentowała. Za zakup biletu na pewno operatorom nie płacili od ręki wiec mogli obracać kasą.

    TRZYMAM KCIUKI ZA NEGOCJACJĘ ZE SKY.

    • 13 0

  • Komórka służy do tego

    abym ja mógł do kogoś zadzwonić, jak również żeby się ktoś do mnie mógł dodzwonić. A to co zrobili to jest pierwsza zasada biznesu, jak nie możesz czegoś sprzedać, daj to za darmo, na początek, nawet na dwa-trzy lata, potem, jak już klienci się przyzwyczają wprowadź opłaty. Tak było jest i będzie.

    • 6 4

  • Trojmiasto robi problem (2)

    tam gdzie go nie ma.

    Mobilet zdecydował się wprowadzić opłatę, poinformował użytkowników i jak się komuś nie podoba to może zlikwidować u nich konto i wrócić do biletów papierowych. To jest własnie wolny rynek, nikt nie zmusza do korzystania z mobiletu.

    Tak poza tym z mojego punktu widzenia i tak się opłaci. Jeżdżę z mobiletem po Gdyni, płacąc za bilet o 20gr mniej niż za papierowy, więc kupując tylko 3 bilety w miesiącu i tak będę do przodu w stosunku do biletów z kiosku....

    PeeS. Ja tam bym się zastanowił dlaczego zdecydowali się wprowadzić opłatę. Może dlatego, że przewoźnicy w trosce o swoich klientów tak ich duszą przed podpisaniem umowy, że prowizja to jakieś marne promile. Przypomnijcie sobie co mówią kioskarze o opłacalności sprzedaży biletów....

    • 5 16

    • (1)

      Ale ta firma nie działa na zasadach wolnorynkowych głąbie jeden tylko ma monopol od MZKZG na sprzedaż tej formy biletu z zapisami w umowie o nie pobieraniu dodatkowych opłat, więc jak im się nie podoba, to niech zerwą umowę, nikt ich nie zmusza do takiej działalności, inni operatorzy na ich miejsce się znajdą.

      • 6 0

      • jest CallPay

        a mPay przebiera krótkimi nóżkami, żeby wejść na rynek trójmiejski

        mobilet mial menu auf Deutch i dodtkowo po polsku
        nigdy ich nie lubiłem.

        MZKZG - śmiało - zerwijcie umowę. Nim coś innego znajdziecie, CallPay nam wystarczy. moBilet i tak nie dzialal na wszystkich telefonach, choc na wiekszej ich liczbie niz SkyCash

        • 1 0

  • Jak rozwiążą umowę z Mobiletem, to ciekaw jestem co z kasą, którą mam u nich na koncie? (4)

    W sumie pieniądze nieduże, jakieś 60zł na "wszelki wypadek", ale szkoda będzie jakby miały one przepaść.

    • 4 5

    • a czytałeś regulamin usługi? (2)

      ..przed kliknięcem "akceptuję regulamin"

      Zadałem sobie trud i sprawdziłem dla Ciebie: "W przypadku wypowiedzenia umowy lub jej rozwiązania, Użytkownik ma prawo żądać zwrotu
      niewykorzystanych środków. "

      To w paragrafie 9

      • 6 1

      • (1)

        W tym samym regulaminie:

        Czy są pobierane jakieś opłaty dodatkowe lub prowizje podczas korzystania z Systemu moBILET?

        Nie, System moBILET jest całkowicie wolny od wszelkich opłat i prowizji.

        • 4 0

        • ale w dalszym ciągu

          obowiązuje regulamin bez opłaty. Zapewne po 1 marca trzeba będzie zaakceptować nowy regulamin z zapisem o opłacie

          • 1 1

    • papa mobilet

      linkd do sciagniecia dyspozycji zwrotu srodkow



      i wyslac na ten adres mailowy pomoc@mobilet.pl,

      • 0 1

  • Płacisz zarzejazd a nie za bilet

    Jest różnica w płaceniu za bilet a płaceniu za przejazd.

    Jak dotychczas dobre zwyczaje nakazywały, że płacimy za przejazd - niezależnie od formy opłaty wybranej przez pasażera.
    Potem wprowadzono różną taryfę za zakup biletu u kierowcy pojazdu. Teraz firma mobilna chce pobierać opłatę od udogodnienia w postaci cyfrowego biletu. Logicznym wydaje się zatem, że już niedługo w kiosku w centrum cena biletu będzie inna niż w dzielnicach południowych.

    Kto tu robi pasażerów w balona?

    • 5 0

  • Bilet przez komórkę będzie dodatkowo płatny

    Lubię to!

    • 1 1

  • Ujmę to tak: od rzemyczka do koniczka

    Dodatkowa opłata 49 groszy nie jest wydatkiem, który pustoszy budżet. Pies pogrzebany jest gdzie indziej, moim zdaniem testowane jest w ten sposób przyzwolenie na pobieranie dodatkowych opłat. Dziś 49 groszy, za parę miesięcy 69 groszy, za rok złotówkę... by żyło się lepiej. By żyło się lepiej kolegom.

    • 13 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane