- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (507 opinii)
- 2 Nie wiedzą, kto leży w tych grobach (78 opinii)
- 3 Był senator skazany na więzienie (284 opinie)
- 4 Mała uliczka, duży problem (231 opinii)
- 5 Zbiórka na leczenie psów z pseudohodowli (136 opinii)
- 6 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (139 opinii)
Biurowiec zamiast hali dla maszyn? Pomysł radnych dzielnicy
Radni dzielnicy Orunia-Św. Wojciech-Lipce są przeciwni budowie dużej hali dla PKP PLK, gdzie będą remontowane maszyny kolejowe. Według jej przedstawicieli, miasto mogłoby się zamienić z kolejarzami na grunty. W miejscu hali mógłby w przyszłości stanąć np. biurowiec.
O zaawansowanych planach budowy na Oruni hali o powierzchni ponad 11 tys. m kw., która będzie miała 150 m długości i 75 m szerokości, pisaliśmy dwa tygodnie temu.
- Miasto powinno pomyśleć o odzyskaniu tego terenu. Przecież znajduje się on kilometr od ścisłego centrum Gdańska, a ta część dzielnicy powoli się zmienia - mówi Bartosz Łabuda, przewodniczący rady dzielnicy Orunia-Św. Wojciech-Lipce.
Zmiany na terenach wzdłuż Traktu św. Wojciecha
Pewne oznaki zmian już się pojawiają. Po drugiej stronie torów, przy Trakcie św. Wojciecha, blisko BP, zniknęły poprzemysłowe hale.
Na terenie dawnej fabryki ZREMB ma powstać nowy obiekt, do którego przeniesie się kilka wydziałów Sądu Rejonowego Gdańsk-Północ.
Część sądu przeniesie się do ZREMB-u
Swoją ziemię ma tam również deweloper Invest Komfort, który specjalizuje się w budownictwie mieszkaniowym.
Tymczasem, według radnych dzielnicowych, postawienie wielkiej hali dla maszyn kolejowych zahamuje te zmiany.
Propozycja rady dzielnicy: centrum biurowe zamiast hali maszyn
Jej członkowie mają swoją wizję na wykorzystanie tego terenu.
- Gdańsk mógłby się zamienić na grunty miejskie zlokalizowane między Trasą Sucharskiego a ul. Ku Ujściu. Tam są tereny stricte przemysłowe i podobna infrastruktura kolejowa - przekonuje Bartosz Łabuda. - Gdyby tak się stało, to jednym z naszych pomysłów jest stworzenie w tym miejscu centrum biurowego zamiast hali. Skoro mogło ono powstać w Oliwie, blisko torów, to tutaj też nie powinno być przeszkód.
Węzeł Czerwony Most - wizja sprzed dekad
Teren, na którym planowana jest budowa hali, nie ma miejscowego planu określającego, w jakim kierunku ma się rozwijać ten obszar miasta. Co ciekawe, prace nad jego opracowaniem zaczęły się już w 2010 roku, ale dotąd nie zakończyły. Wynika to zapewne z tego początkowo planowano w tym miejscu stworzenie ogromnego węzła przesiadkowego Czerwony Most. Dziś już jednak wiadomo, że ten obiekt nigdy nie powstanie.
Czerwony Most, czyli centrum Gdańska za 20 lat
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-01-31 20:54
Biurowce (10)
Tak, powinny w tej okolicy powstawać biurowce. W planach jest PKM, to będzie świetny dojazd. Ludzie z Południa będą zadowoleni, że nie będą musieli jeździć do Oliwy. Przy okazji jakieś centrum handlowe, parking i węzeł przesiadkowy.
- 84 183
-
2023-02-01 11:46
I jeszcze drugi Trakt sw.Wojciecha !!!!!
- 1 1
-
2023-02-01 09:30
PKM nie będzie się tam zatrzymywać (2)
Będzie trzeba iść albo z Traktu albo ze Śródmieścia
- 5 0
-
2023-02-01 11:02
(1)
PKM staje we Wrzeszczu. P.owinna jeżdzić do Gdańska Głównego lub Sródmieścia.
- 0 2
-
2023-02-01 11:24
propozycja jest nierealna
- 2 1
-
2023-02-01 08:07
(1)
Podwójna korzyść. Ludzie z Oliwy będą mieli święty spokój, bo im się najazd z południa skończy.
- 4 1
-
2023-02-01 11:51
Piszesz bzdury - nic nikomu się nie skończy !!!! A dzielnica dzielnica upada bo nie ma tam pracy dla miejscowych ludzi !!!!
- 3 2
-
2023-02-01 06:52
Jak powstanie tam PKM (3)
to będzie dobry dojazd do pracy w zakładach PKP.
- 17 3
-
2023-02-01 07:00
I kto tam będzie pracował? Są chętni? (2)
- 3 14
-
2023-02-01 09:14
Ogólnie powinny powstać hale serwisowe (1)
Ale uważam że ściśle centrum powinno być zabudowane w inny sposób niż halami produkcyjnymi i placami składowymi. Jesteśmy chyba jedynym miastem gdzie kilometr od centrum głównie historycznym znajdują się przedmieścia z niską zabudową w tym głównie produkcyjno składową. Pomijam już jak tereny te są zaniedbane, tu kluczem do poprawy wizerunku nie
Ale uważam że ściśle centrum powinno być zabudowane w inny sposób niż halami produkcyjnymi i placami składowymi. Jesteśmy chyba jedynym miastem gdzie kilometr od centrum głównie historycznym znajdują się przedmieścia z niską zabudową w tym głównie produkcyjno składową. Pomijam już jak tereny te są zaniedbane, tu kluczem do poprawy wizerunku nie jest akceptowanie jakichkolwiek zmian. Hala serwisową i fabryki powinny być sukcesywnie przesuwane dalej od centrum. Taka ul.Litewska gdzie są złomowce, składy węgla, składy drzewne także powinna przesuwać się poza atrakcyjne i dobrze skomunikowane tereny. Na przemysł i brudne przestrzenie powinno być miejsce za miastem, na przedmieściach. Takie tereny marnują swój potencjał, więcej ludzi pracuje w biurowcu niż na takiej hali więc jej miejsce powinno być w mniej zurbanizowanym terenie (z mniejszą dostępnością komunikacyjną)
- 9 5
-
2023-02-01 09:56
Cóż, porównujesz miasto, w którym mieszka niecałe 500 tys. ludzi, z europejskimi miastami, w których mieszka ich kilka milionów. A w mieście, tej wielkości jak Gdańsk te 2 km od Centrum, to wystarczająca odległość na tego typu przestrzenie.
- 6 4
-
2023-01-31 22:15
Biurowce powinny być w różnych miejscach (17)
To rozproszy richi, ożywi dzielnice sypialnie. Pomysł na biura w jednym miejscu w Oliwie to nieporozumienie! Ludzie z Gdańska Południe codziennie stoją w korkach żeby dojechać do roboty.
- 142 42
-
2023-02-01 11:28
Biura korzystaja na zageszczeniu. (2)
Bliskosc sprzyja firmom, to dlatego powstala dolina Krzemowa. Problemem Oliwy jest brak komunikacji. Lepsze drogi i przede wszystkim rozwoj PKM i tramwaju z Moreny i bedzie dobrze.
- 0 3
-
2023-02-01 13:54
brak komunikacji? (1)
tylko jest:
jedna z głownych stacji kolejowych
skm
PKM strzyża
tramwaje
autibusy
drogi rowerowe
głowna droga przelotowa przez Gdansk
siec drog rowerowych
rzeczywiscie, nie ma jak dojechac- 2 0
-
2023-02-01 22:45
bo faktycznie
nie ma jak...
To doprawdy wyczyn, aby mając do dyspozycji tyle możliwości, tak koncertowo je spaprać...
Szedłeś kiedyś ze Strzyży do OBC? Czekałeś na tramwaj? Zrobiłeś bilans czasu dojazdu?
Na dodatek forsowany jest tramwaj z Moreny w najgorszym z możliwych wydaniu...- 0 0
-
2023-02-01 11:05
" jednym z naszych pomysłów jest stworzenie w tym miejscu centrum biurowego"
zapomniałeś waść wspomnieć o budowie "Galeryji" Handlowej . Przypominam ,że w galeriach wystawia się i kupuje się sztukę . A te tzw. "Galerie" to zwykłe centra handlowe a nie żadne galerie
- 3 0
-
2023-02-01 08:31
Można pogodzić jedno z drugim.
- 2 0
-
2023-02-01 08:22
Zastanów się (4)
Dlaczego kupowali mieszkania na Południu Gdańska, skoro pracują w Oliwie?
- 7 14
-
2023-02-01 11:09
bo były "taNsze" - tak mówi ściana wschodnia zasiedlająca tamte dzielnice
a dlaczego były "taNsze" ? , bo kupujący nie wiedzieli o zachodnich wiatrach nawiewających smród z wysypiska śmieci
- 2 1
-
2023-02-01 11:03
Zastanów się (2)
Jak mieszkasz na południu 15 lat, a firma w której pracujesz przeniosła sie własnie do Oliwy, to? Rozumiem, ze Ty wraz z każda zmiana pracy zmieniasz mieszkanie? Dla singla ok, ale nie dla osób z 2 chodzących do szkoły dzieci.
- 7 0
-
2023-02-01 13:51
15 lat temu na południu mało co było, ale daleko było już wtedy wszedzie (1)
chyba ze od pracy w biedrze lokalnej
- 0 4
-
2023-02-01 15:35
Jeździł 213 bezpośrednio do Centrum 20-25 minut max.
- 3 0
-
2023-01-31 23:44
Tak, to rzeczywiście genialny pomysł... (3)
... żeby na tym zad*piu wśród torów wybudować biurowiec!
A halę naprawy maszyn damy na Jasieniu...
Ale, panie dyrektorze - jezioro...
A nie, to jezioro damy obok biurowca a hala naprawy niech sobie stoi w zieleni...- 41 6
-
2023-02-01 09:31
(2)
To zad* to Stare Szkoty, w pobliżu jest barokowy kościół, oryginalny nie zniszczony w czasie wojny. Jeszcze 20 lat temu w budynku Zrembu były czynne biura. Ale pamięć u chomików to max 2 lata.
- 9 2
-
2023-02-01 20:04
Gdzie kościół, a gdzie ul. Sandomierska?
Ty chyba nie jesteś z Oruni skoro nie znasz takich podstaw.
- 0 0
-
2023-02-01 10:57
Chyba nie zrozumiałeś że ta hala ma powstać po drugiej stronie torów kolejowych niż zremb. idź sobie obejrzyj przejazd kolejowy na Sandomierskiej i przyjmij do wiadomości że prawdopodobieństwo wybudowania tunelu pod torami do tego biurowca wynosi 0.0000000000000000000000000001
- 5 0
-
2023-01-31 22:34
(2)
jak powstanie ten niby biurowiec na Oruni to współczuje stania w korku na Sandomierskiej rano i na fajrant jak jeszcze szlaban zamkną to będzie. Teraz jadę po pracy i często stoję 2 zmiany świateł na przejeździe
- 26 6
-
2023-02-01 00:34
I w Śródmieściu... (1)
- 8 3
-
2023-02-01 14:58
Jak będzie dobra komunikacja to nie widzę problemu. Do tego zrobić obok strefę płatnego parkowania co powinno zmusić do korzystania z komunikacji.
- 1 2
-
2023-01-31 22:05
hala dla PKP to lepszy pomysł (4)
biurowców u nas podobno wielki dostatek. Niektóre są w ogóle niewykorzystane, bo za duże czynsze trzeba płacić i kiepska lokalizacja, a inne jeszcze cały czas buduje się. Jeśli DRMG zacznie dobrze szukać to na pewno znajdzie.
- 163 32
-
2023-02-01 12:41
ale takich biurowców gdzie masz powierzchnie po kilkaset m2
ludzie potrzebują małych biurowców gdzie masz pokoje o powierzchni między 15 a 30 m2, do prowadzenia małej działalności 1 osobowej za rozsądne pieniądze
mowa o np prywatnych gabinetach lekarskich jak psycholog, albo sklep internetowy , albo biuro rachunkowe, to są małe działalności które potrzebują niewielkich przestrzeni- 1 0
-
2023-02-01 10:37
Biurowce są szkodnikami miasta niemaja zadnych wartosci dla miasta zarabia nanich tylko deweloper
Flemingi jak jkkazdy bezmógowie bedzie krrytykował z godnie z linią parti .A biurowce sz szkodnikami w miescie
- 5 5
-
2023-02-01 09:18
Cóż, jeśli w tym miejscu powstaną biurowce, to najpierw pojawią się problemy z parkowaniem, a pźóniej w tym miejscu powstanie strefa płatnego parkowania. Wzrosną też czynsze za wynajem lokali w najbliższej okolicy. Zwiększą się też korki, ale z drugiej strony nie powstaną nowe połączenia autobusowe, a i częstotliwość kursowania się nie zwiększy.
Cóż, jeśli w tym miejscu powstaną biurowce, to najpierw pojawią się problemy z parkowaniem, a pźóniej w tym miejscu powstanie strefa płatnego parkowania. Wzrosną też czynsze za wynajem lokali w najbliższej okolicy. Zwiększą się też korki, ale z drugiej strony nie powstaną nowe połączenia autobusowe, a i częstotliwość kursowania się nie zwiększy. Przykład - Oliwa. Mimo iż powstało tam kilka biurowców, komunikacja miejska nie jeździ tam wcale częściej. Na tej inwestycji zyskają tylko nieliczni, czyli właściciele mieszkań na wynajem oraz właściele lokali usługowych.
- 7 3
-
2023-02-01 01:12
Ty je budujesz? Ty ryzykujesz pieniądze? Czy tylko się wymądrzasz, a jesteś kompletnym golasem?
- 4 32
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.