• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Biurowiec zamiast hali dla maszyn? Pomysł radnych dzielnicy

Michał Brancewicz
31 stycznia 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (275)
Zdaniem rady dzielnicy ta część Oruni zmienia się, dlatego błędem jest lokowanie tam kolejnego obiektu przemysłowego, jakim ma być hala do remontu maszyn kolejowych. Zdaniem rady dzielnicy ta część Oruni zmienia się, dlatego błędem jest lokowanie tam kolejnego obiektu przemysłowego, jakim ma być hala do remontu maszyn kolejowych.

Radni dzielnicy Orunia-Św. Wojciech-Lipce są przeciwni budowie dużej hali dla PKP PLK, gdzie będą remontowane maszyny kolejowe. Według jej przedstawicieli, miasto mogłoby się zamienić z kolejarzami na grunty. W miejscu hali mógłby w przyszłości stanąć np. biurowiec.



O zaawansowanych planach budowy na OruniMapka hali o powierzchni ponad 11 tys. m kw., która będzie miała 150 m długości i 75 m szerokości, pisaliśmy dwa tygodnie temu.

Tak ma wyglądać planowana hala do remontu maszyn, która powstanie na Oruni. Tak ma wyglądać planowana hala do remontu maszyn, która powstanie na Oruni.

Biurowiec czy hala dla maszyn, co lepiej się sprawdzi w tym miejscu?

Ten pomysł od dawna nie podoba się radnym dzielnicy Orunia. 30 stycznia wyrazili swój sprzeciw w formie uchwały z uzasadnieniem.

- Miasto powinno pomyśleć o odzyskaniu tego terenu. Przecież znajduje się on kilometr od ścisłego centrum Gdańska, a ta część dzielnicy powoli się zmienia - mówi Bartosz Łabuda, przewodniczący rady dzielnicy Orunia-Św. Wojciech-Lipce.

Zmiany na terenach wzdłuż Traktu św. Wojciecha



Pewne oznaki zmian już się pojawiają. Po drugiej stronie torów, przy Trakcie św. Wojciecha, blisko BP, zniknęły poprzemysłowe hale.

Na terenie dawnej fabryki ZREMB ma powstać nowy obiekt, do którego przeniesie się kilka wydziałów Sądu Rejonowego Gdańsk-Północ.

Część sądu przeniesie się do ZREMB-u Część sądu przeniesie się do ZREMB-u

Swoją ziemię ma tam również deweloper Invest Komfort, który specjalizuje się w budownictwie mieszkaniowym.

Tymczasem, według radnych dzielnicowych, postawienie wielkiej hali dla maszyn kolejowych zahamuje te zmiany.

Propozycja rady dzielnicy: centrum biurowe zamiast hali maszyn



Jej członkowie mają swoją wizję na wykorzystanie tego terenu.

- Gdańsk mógłby się zamienić na grunty miejskie zlokalizowane między Trasą Sucharskiego a ul. Ku UjściuMapka. Tam są tereny stricte przemysłowe i podobna infrastruktura kolejowa - przekonuje Bartosz Łabuda. - Gdyby tak się stało, to jednym z naszych pomysłów jest stworzenie w tym miejscu centrum biurowego zamiast hali. Skoro mogło ono powstać w Oliwie, blisko torów, to tutaj też nie powinno być przeszkód.

Węzeł Czerwony Most - wizja sprzed dekad



Teren, na którym planowana jest budowa hali, nie ma miejscowego planu określającego, w jakim kierunku ma się rozwijać ten obszar miasta. Co ciekawe, prace nad jego opracowaniem zaczęły się już w 2010 roku, ale dotąd nie zakończyły. Wynika to zapewne z tego początkowo planowano w tym miejscu stworzenie ogromnego węzła przesiadkowego Czerwony Most. Dziś już jednak wiadomo, że ten obiekt nigdy nie powstanie.

Czerwony Most, czyli centrum Gdańska za 20 lat Czerwony Most, czyli centrum Gdańska za 20 lat

Miejsca

Opinie (275) 6 zablokowanych

  • (16)

    A więc radni głosem tenorów...lepiey postawić apartamęta bo to 1 km od centrum...Klasyka,kolejne betonowe punktowce pod wynajem dla warsiafki.Republika ma się dobrze.

    • 71 21

    • Tak - lepiej postawić `apartamenty` niż uciążliwe usługi :))) (1)

      • 11 20

      • Sam jesteś uciążliwy.

        • 4 1

    • Platon (1)

      Czyl lepiej postawić Hutę, niż mieszkaniowkę!?

      • 2 12

      • Tak! Hutę Żabka, Walcownię Lidel, hahaha Nie zapomnij, Rrrtenć!

        • 1 0

    • Na Oruni w Urbanistycznym Śródmieściu (8)

      Ubyło przez ostatnie 10 lat 4 tys. Mieszkańców! Tak potrzebne są lokalne mieszkaniowe (osiedla) i miejsca pracy (biurowce) na Oruni tuż przy Opływie Motławy cennym zabytku! Nie hale PKP!

      • 12 18

      • Szkoda że nie przeszkadza ci że zakorkują twoje Śródmieście i ukochaną Orunię (2)

        Będziesz stał w korku 2 godziny bo panowie z biur będą kończyć pracę

        • 15 9

        • Przestań myśleć o sobie (1)

          • 2 9

          • Pewno tak nie o sobie, żeby nie myśleć o dobrze ogółu?

            • 1 0

      • Czym różni się praca w hali od pracy w biurowcach poza rodzajem wykonywanej pracy? (3)

        W jednym i drugim przypadku ludzie ciężko pracują i zarabiają na życie. Więc pan (bez)radny poprawia sobie samopoczucie i prestiż miejsca zamieszkania...

        • 10 3

        • (2)

          Sąsiedztwo hali produkcyjnej jest bardziej uciążliwe od biurowca z powodu hałasu, emisji szkodliwych substancji np. lakierów czy innych chemikaliów.

          • 2 4

          • Dostawy do marketów, to dopiero szkodliwe substancje.

            • 4 1

          • Hałas, to jest pod Lidlem.

            • 3 0

      • W tych halach PKP

        to krasnoludki będą pracować?

        • 4 0

    • będą budować dla zagranicznych korpo w podboju Polski (1)

      • 6 6

      • I dościgać Zachód cenami apartamentów.

        • 2 0

    • Ty jako kłapouchy pewnie wolałbyś zieloną przestrzeń pastwisk ?

      • 1 2

  • (1)

    Na pewno PPNT odstąpi od inwestycji za swoim płotem na którą ma już pozwolenie, bo radzie dzielnicy się coś nie podoba. Poza tym to tereny kolejowe a one nie podlegają wszystkim przepisom zagospodarowania przestrzennego, więc chcieć to sobie mogą. Wzdłuż Traktu jest wystarczająco dużo atrakcyjnych terenów inwestycyjnych i na pewno ciekawszych, niż jakieś nieużytki na peryferiach.

    • 81 8

    • A na wysokości "Stare Szkoty" powstanie skrzyżowanie

      Bo różowe koszule będą musiały jakoś wyjechać z biur po pracy. A wy będziecie stać w korkach

      • 9 1

  • (3)

    Biurowiec a pozniej bookingapartamenty. Gdańscy radni to adwokaci deweloperów. Orunia sama w sobie jest nieatrakcyjna szczególnie przy terenach kolejowych i akurat warsztaty idealnie tam będą pasowały

    • 102 14

    • Przynajmniej warsztaty nie zakorkują Traktu Św. Wojciecha (2)

      A biurowiec tak

      • 16 5

      • warsztaty komunikacji nie potrzebują? (1)

        Poronione są oba pomysły.

        Szczególnie, że gotowe warsztaty PKP ma na Przeróbce...
        Tylko w Gdańsku żyje się już w epoce "postindustrialnej" i pieniądze bierze się z konta...
        No bo skąd?!

        • 0 12

        • Jest różnica jak wsadzisz 500 bialych kołnierzyków a 100 fachowców i inżynierów od kolejnictwa.

          Nie zakorkują totalnie już zakorkowanego Traktu. Zaraz będzie potrzebny węzeł i kolejne skrzyżowanie i sygnalizacja. Dzięki panie radny- postoję.

          • 11 2

  • Utrzymywać infrastrukturę kolejową będą osoby z tych biurowców? (1)

    • 54 8

    • Sprowadzą inżynierów z Kongo.

      • 1 3

  • (2)

    Republika deweloperska od 25 lat ma się dobrze.Nikt nie protestuje.Jest sympatycznie.

    • 65 10

    • A co powinno budować się w centrum Miasta ? Mieszkania, lokale usługowe etc. :))) (1)

      A choćby i mieszkania na wynajem skoro kogoś stać :))) Uciążliwe usługi - bardzo proszę ale z dala od Centrum :)))

      • 3 11

      • i kilka tysięcy pracowników ruszy o godzinie 16 by zakorkować centrum

        • 9 3

  • A już myślałem, że chociaż raz coś normalnego wybudują w tym mieście. (1)

    A tu znowu deweloperzy...

    • 77 9

    • jakie kryteria normalności stosujesz przy ocenie inwestycji budowlanych?

      mieszkaniówka to rozwiązanie bardziej normalne niż biurowce czy hale maszyn

      • 1 3

  • A po co komu hale przemysłowe w centrum Miasta ? Tam powinna być zabudowa mieszkaniowa ewentualnie biura :))) (5)

    • 24 68

    • (3)

      Biura PoKo))

      • 16 7

      • Lepiej naPiSz kto od 8 lat zarabia na mieniu społecznym :))) (2)

        • 6 14

        • Twoi koledzy.

          • 6 0

        • a kto od 25?

          na gdańskim mieniu społecznym?

          • 0 0

    • Biura mozna spokojnie wybudowac za Obwodnicą meropolitalną , lepszy dojazd i wyjazd .

      nie musza byc w centrum miasta bo są niepotrzebne do egzystencji miasta.

      • 3 2

  • Patodeweloperka ma w kieszeni naszych włodarzy (1)

    Pora przegonić to towarzystwo!

    • 75 12

    • Drogi wyjazdowe z biurowca zakorkują Trak Świętego Wojciecha

      • 9 1

  • Radni od deweloperów (14)

    Radni na podstawie czego opierają opinie że lepiej będzie postawić kolejny szpetny biurowiec którch jest i tak za dużo, niż zakład który daje pracę, jest też potrzebny aby istniejąca firma mogła się rozwijać i płacić podatki potrzebne miastu.

    • 87 10

    • Na pewno na podstawie kopert

      które mogą dostać od potencjalnego inwestora.

      • 22 3

    • (5)

      Pomimo tego, że nie mieszkam na Oruni to zgadzam się z radnymi w tej kwestii. Biurowiec też da prace wielu ludziom. Myślę nawet, że kilka razy więcej przeliczając na m2 zajętej powierzchni.

      • 9 19

      • Księgowość można przenieść do innego kraju (3)

        I taki biurowiec będzie stał pusty. Naprawy torów nie da się przenieść.

        • 18 5

        • Po 1. Akurat to do Polski przenoszone są usługi finansowe z innych państw.
          Po 2. Nikt nie mówi ze ta hala ma w ogóle nie powstawać. Radni proponują inne miejsce z podobną infrastrukturą kolejową.

          • 5 15

        • Biurowiec zawsze można przerobić np. na mieszkania (1)

          A hala kolejowa niech powstanie w innym właściwym miejscu, a nie w centrum miasta

          • 3 13

          • da się

            na Przeróbkę lub do Gdyni...

            • 0 1

      • Widać że tu nie mieszkasz bo gadasz bzdury.

        • 9 1

    • Biurowce też dają pracę. A rozmieszczenie ich w różnych dzielnicach i przy SKM/PKM, zmniejsza korki w mieście, bo nie wszyscy wtedy muszą korkować Grunwaldzką, jadąc do Oliwy.

      • 8 15

    • dlatego, że stoi gotowy zakład (2)

      ZNTK na Przeróbce.

      • 5 11

      • (1)

        no i jest niewystarczajaca i potrzebuja wieksza

        • 4 1

        • tam jest też duża, nowa hala

          warto wiedzieć...

          • 0 1

    • Wszystko się zgadza, ale do rozbudowy przemysłu powinny być przeznaczone inne miejsca. Na pewno nie tak bliskie centrum miasta. Akurat hala przemysłowa piękna temu miejscu nie doda.

      • 5 12

    • Dokładnie! Pandemia już pokazała że biurowce w tych ilosciach są zbędne. Okazało się że można pracować zdalnie.

      • 13 3

    • niż zakład który daje pracę

      Ciekawy argument :) Jak sądzisz, co wygeneruje więcej miejsc pracy - hala maszyn czy duży biurowiec? Osobiście ani mi ziębi ani grzeje co tam powstanie.

      • 0 0

  • (5)

    Lol, niby Gdańsk pokryty planami miejscowymi, a jakoś przy większości inwestycji okazuje się, że jednak nie. To teren idealny na rozwój funkcji kolejowych. Tamte rejony to totalny slums i wygonarium, więc radni niech poszukają innego miejsca na swoje mokre wizje. Opcji wokół trochę jest.

    • 70 18

    • No tak, obok urząd wojewódzki, Marszałkowski, dalej ściśłe Śródmieście. (4)

      W drugą stronę dzielnice mieszkaniowe na południu. Idealne miejsce na tereny przemysłowe i ziemie leżącą odłogiem. W końcu Gdańsk ma powierzchnię większą niż Paryż, a osiedla i firmy powinny powstawać jak najbliżej obwodnicy.

      • 2 6

      • tak, przy torach, na mokradłach wybudujemy mieszkaniówke, obok tereny przemysłowe, super!

        • 6 2

      • A to wina kolejarzy, że Urząd Wojewódzki jest na końcu świata? Za urzędem miasto się urywa i jest pustkowie albo patola. Zmieści się i hala i tyle biur, ile się radnym marzy.

        • 6 2

      • (1)

        Tak, Paryż ma powierzchnię 2,5 razy mniejszą od Gdańska. I terenów kolejowych, w tym wielkich stacji eksploatacyjnych, na jego terenie nie brakuje, w tym w znacznie bardziej centralnych miejscach niż Orunia w Gdańsku.

        • 6 1

        • To poproszę przykład takiego terenu w ściślym centrum Paryża

          gdzie na przestrzeni 2 kilometrów są nieużytki i chylące się ku upadkowi magazyny.

          • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane