- 1 Słupki na środku drogi, znaki nie pomogły (148 opinii)
- 2 Gdzie są wrota Bramy Nizinnej? (51 opinii)
- 3 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (206 opinii)
- 4 Ugaszono pożar na budowie osiedla (180 opinii)
- 5 Podsuwają pomysły na kary dla śmieciarzy (100 opinii)
- 6 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (177 opinii)
Błąd wykonawcy powodem ugięcia Południowej Obwodnicy Gdańska
Są wyniki badań ugięcia jezdni Południowej Obwodnicy Gdańska przeprowadzonych georadarem przez specjalistów z GDDKiA. Powodem odkształcenia nawierzchni są lokalne i niewłaściwe zagęszczenia dolnych warstw nasypu.
Zobacz jak bardzo ugieła się obwodnica.
Wyniki badań potwierdzają wcześniejszą opinię specjalistów z Politechniki Gdańskiej, sprawujących nadzór naukowy nad zamówioną przez GDDKiA w Gdańsku inwestycją. Dr hab. inż. Adam Bolt i dr inż. Grzegorz Horodecki wspólnie stwierdzili, że prawdopodobną przyczyną powstania deformacji może być lokalne niedogęszczenie gruntu w początkowej fazie wznoszenia nasypu, co przełożyło się na wystąpienie osiadań w początkowej fazie użytkowania obiektu.
- Wykonawca został wezwany do przedstawienia programu naprawczego, który po akceptacji i niezbędnych uzgodnieniach niezwłocznie zostanie zrealizowany na koszt Wykonawcy. Program powinien przewidzieć wzmocnienie nasypu i wykonanie nowej nawierzchni - zapewnia rzecznik prasowy.
Doraźnie do czasu przeprowadzenia docelowej naprawy jedni zostało wydane polecenie wykonawcy ułożenia nakładki bitumicznej w miejscu obniżenie niwelety, w celu uzyskania równości podłużnej nawierzchni. Prace będą prowadzone nocą, by zminimalizować utrudnienia w ruchu.
Przeprowadzony w miejscu ugięcia drogi audyt bezpieczeństwa ruchu drogowego wykazał, że miejsce to nie ma wpływu na jego poziom. Zgodnie z zaleceniem audytora odcinek został specjalnie oznakowany znakiem A-11 - "nierówna droga", ale bez wprowadzenia dodatkowego limitu prędkości.
Przypominamy, że Południowa Obwodnica Gdańska wciąż jest w budowie. To inwestycja zlecona przez gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Projekt zakłada budowę 18-kilometrowej drogi ekspresowej między Koszwałami a Obwodnicą Trójmiasta przez Olszynkę. Pierwotnie generalnym wykonawcą było konsorcjum firm Blifinger Berger (lider) i Wakoz (partner), jednak ta druga firma w marcu wycofała się i zeszła z placu budowy. Blifinger Berger kończy budowę ekspresówki samodzielnie. Inwestycja kosztuje ok. 1,133 mld zł. Umowny termin zakończenia robót przy drodze ekspresowej to koniec lipca.
Od 9 czerwca kierowcy mogą korzystać z nowej trasy, ale czynne są jedynie dwa spośród pięciu węzłów drogowych.
Miejsca
Opinie (112) ponad 10 zablokowanych
-
2012-07-12 08:24
odbiór
hmmm to albo kwity odbiorowe były spreparowane, albo ich wogólę nie było - przecież każdy element jest odbierany przez nadzór budowy. No chyba, że specyfikacja techniczna miała błędy - wykonana metodą "kopiuj-wklej". W każdym bądź razie zawsze były, są i będą usterki na budowach ...... ważne, żeby rzetelność wykonawców i podwykonawców (od proj. do odbioru), dążyła do tego aby było ich jak najmniej. Budujmy i starajmy się być nejlepsi w tym co robimy, a będzie dopsze.
- 0 0
-
2012-07-12 08:29
Pękające autostrady, "ugięte" (zapadnięte jezdnie), zawalony wiadukt, niewydolne burzówki (1)
Czy tak wygląda sukces?
Most się zawalił!!! Ale obyło się bez ofiar, a wykonawca odbuduje na własny koszt. Sukces?- 4 2
-
2012-07-12 08:36
jak się nie podoba
to jedź tam, gdzie będzie Ci lepiej
- 1 3
-
2012-07-12 08:40
hahaha
Bo to Polska nie elegancja Francja
- 2 1
-
2012-07-12 08:55
A może tam
budyń się zaplatał i teraz faluje.
- 1 1
-
2012-07-12 09:56
ja codziennie się uginam pod naporem artykułów prasowych
i nikt mi nie chce zapłacić za błędy autorów
- 0 0
-
2012-07-12 09:56
Kidy powstanie OPAT (1)
czniecie budowac bo my juz 60 lat czekamy na ta droge
- 1 1
-
2012-07-12 10:43
Około roku 2045
Czyli nigdy
- 1 0
-
2012-07-12 10:00
cuda po polsku - nieudaczictwo, brakorobstwo, balagan, lenistwo, brud, smrod i zgnilizna to polska cecha (1)
tu wam wszystko sie wali a w niemczech wszystko jest perfekcyjne - jestescie nieudacznikami
- 3 2
-
2012-07-12 16:32
a dlaczego jest tam taaak PERFECT?
a jaka jest geneza ich perfekcji - a naszego stresu i plataniny? znamy dokładnie historię i podział zasobów finansowych po II wojnie? niby dawno? - a jednak ma wpłayw na wszystko... pomyśl - zanim coś klikniesz - nie boli!!!
- 0 0
-
2012-07-12 10:41
Wakoz Wakoz Wakoz - lider wykonania wadlichych nawierzchni
- 1 0
-
2012-07-12 10:46
A gdzie byli Inspekorzy nadzoru w trakcie budowy?????????? (1)
siedzą w papierach zamiast zamiast pilnować co się dzieje na budowie, albo mają 10 budów pod sobą i pojawiają się żeby wypełnić tylko dziennik budowy. Ich się powinno pociągnąć do odpowiedzialności!!!!
- 6 0
-
2012-07-12 19:28
Zgadzam się...
Jak znam życie, istnieje dokument pod tytułem "Raport z badań stopnia zagęszczenia..." wykonany przez specjalistyczną firmę... Kwestia czy badali sumiennie w terenie, czy jedynie wypisywali "Raporty z badań..." przy biurku. Stawiam że to drugie, a inspektorzy zadowoleni, bo papiery się zgadzają... Taka jest niestety nasza rzeczywistość...
- 0 0
-
2012-07-12 10:52
osoby odpowiedzialne powinny ponieść koszty (lub firma ubezpieczeniowa)
a pracownicy wilczy list
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.