- 1 Ugaszono pożar na budowie osiedla (165 opinii)
- 2 Cmentarzysko traficarów w sopockim lesie (185 opinii)
- 3 Obwodnica Witomina: ogłoszono przetarg na budowę (128 opinii)
- 4 Na lotnisku pojawił się kwiatomat (93 opinie)
- 5 Wzięli pod lupę punktualność SKM (73 opinie)
- 6 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (458 opinii)
Błąd wykonawcy powodem ugięcia Południowej Obwodnicy Gdańska
Są wyniki badań ugięcia jezdni Południowej Obwodnicy Gdańska przeprowadzonych georadarem przez specjalistów z GDDKiA. Powodem odkształcenia nawierzchni są lokalne i niewłaściwe zagęszczenia dolnych warstw nasypu.
Zobacz jak bardzo ugieła się obwodnica.
Wyniki badań potwierdzają wcześniejszą opinię specjalistów z Politechniki Gdańskiej, sprawujących nadzór naukowy nad zamówioną przez GDDKiA w Gdańsku inwestycją. Dr hab. inż. Adam Bolt i dr inż. Grzegorz Horodecki wspólnie stwierdzili, że prawdopodobną przyczyną powstania deformacji może być lokalne niedogęszczenie gruntu w początkowej fazie wznoszenia nasypu, co przełożyło się na wystąpienie osiadań w początkowej fazie użytkowania obiektu.
- Wykonawca został wezwany do przedstawienia programu naprawczego, który po akceptacji i niezbędnych uzgodnieniach niezwłocznie zostanie zrealizowany na koszt Wykonawcy. Program powinien przewidzieć wzmocnienie nasypu i wykonanie nowej nawierzchni - zapewnia rzecznik prasowy.
Doraźnie do czasu przeprowadzenia docelowej naprawy jedni zostało wydane polecenie wykonawcy ułożenia nakładki bitumicznej w miejscu obniżenie niwelety, w celu uzyskania równości podłużnej nawierzchni. Prace będą prowadzone nocą, by zminimalizować utrudnienia w ruchu.
Przeprowadzony w miejscu ugięcia drogi audyt bezpieczeństwa ruchu drogowego wykazał, że miejsce to nie ma wpływu na jego poziom. Zgodnie z zaleceniem audytora odcinek został specjalnie oznakowany znakiem A-11 - "nierówna droga", ale bez wprowadzenia dodatkowego limitu prędkości.
Przypominamy, że Południowa Obwodnica Gdańska wciąż jest w budowie. To inwestycja zlecona przez gdański oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Projekt zakłada budowę 18-kilometrowej drogi ekspresowej między Koszwałami a Obwodnicą Trójmiasta przez Olszynkę. Pierwotnie generalnym wykonawcą było konsorcjum firm Blifinger Berger (lider) i Wakoz (partner), jednak ta druga firma w marcu wycofała się i zeszła z placu budowy. Blifinger Berger kończy budowę ekspresówki samodzielnie. Inwestycja kosztuje ok. 1,133 mld zł. Umowny termin zakończenia robót przy drodze ekspresowej to koniec lipca.
Od 9 czerwca kierowcy mogą korzystać z nowej trasy, ale czynne są jedynie dwa spośród pięciu węzłów drogowych.
Miejsca
Opinie (112) ponad 10 zablokowanych
-
2012-07-12 11:09
Politechnika powinna wszystko nadzorować i sprawdzać! (1)
OBOWIĄZKOWO!
- 1 3
-
2012-07-12 12:32
o ile taka politechnika sie na tym zna
w co watpie ..... oni tylko wypuszczaja ludzmi z tytulami ,ale bez wiedzy
- 0 0
-
2012-07-12 12:32
jak zwykle dur.na ankieta
tylko wp potrafi takie glupawe pytania zadawac. saaaami specjalisci od budowy drog czytaja tego szmatlawca internetowego i na 100% bedzie to wazna opinia.
- 1 0
-
2012-07-12 12:52
ludzie nie gascie zapalu do budowy i budujcie OPAT
OPAT - rozwizae wielw spraw dla calego Trojmiasta.
Nowak jest od nas niech zaczie szybko i sprawnie budowac OPAT- 0 1
-
2012-07-12 14:32
.......
prawda jest taka ze skopali wezly min. na lipcach poniewaz powinno to byc na 2 :łozyskach: a nie na jednym dlatego teraz maja takie problemy. a wakoz wcale sie nie wycofał tylko zbankrutował i taka jest prawda!!!
- 0 0
-
2012-07-12 17:53
jak wybraliscie Wakoz to tak macie,
Wakoz byl od kopania rowow. Ktos zgarnal szmal i rozwalil Wakoz
- 2 0
-
2012-07-12 20:54
CO nagle to po diable!!!!!
12 mostów na Karczemkach i nasypy wykonane z ziemi ,wszystko spływa z deszczem.Węzeł zagmatwany , można było wykonać mniej mostów i cały węzeł dużo , dużo taniej i czytelniej.
- 0 0
-
2012-07-12 21:03
nie tylko to
jeżdżę codziennie "7" i widzę część obwodnicy z boku, to co się dzieje na nasypach to jakas porażka, tyle dziur nie widziałem nawet w sitku w kuchni u mamy, widać siatki pod asfaltem, kto to zaprojektował i wykonał to jest jakis absurd... echhh w sumie to nie chcę mi się nic pisać na ten temat :/
- 2 0
-
2012-07-12 21:24
STRACONE NASZE PIENIĄDZE!!!
Łatwo się wydaje cudze !!??? Panstwo przy korytku!!!
- 0 0
-
2012-07-12 22:46
Nasypy przy przyczółkach
mostu M-1 po prostu sie rozpływają.
Jeszcze kilka ulew (a pada w zasadzie non stop) i nie będzie jak wjechać na ten most.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.