- 1 Akcja ratunkowa nurka przy Westerplatte (158 opinii)
- 2 Dwóch 29-latków z narkotykami (45 opinii)
- 3 Flipper dał się oszukać i stracił 15 tys. zł (408 opinii)
- 4 Martwe dziki z Karwin miały ASF (228 opinii)
- 5 15 mln zł wygrane w Eurojackpot w Gdańsku (107 opinii)
- 6 Paraliż drogowy na północy Gdyni (170 opinii)
Błędne komunikaty na przystankach w Gdańsku. Wszystko przez prace naprawcze
Do niedzieli na wyświetlaczach Systemu Informacji Pasażerskiej w Gdańsku mogą pojawiać się błędne dane. Powodem jest prowadzona przez wykonawce systemu Tristar - firmę Qumak - rekonfiguracja systemu informatycznego.
Zakłócenia potwierdzili przedstawiciele Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku. Jak tłumaczą, problem pojawił się podczas prac rekonfiguracyjnych systemu informatycznego prowadzonych w ramach gwarancji przez firmę Qumak - wykonawcę systemu Tristar.
Zakłócenia te skutkują tym, że na tablicach mogą pojawiać się w najbliższych dniach błędne dane, a w niektórych miejscach wyświetlanie mogą być jedynie czasy rozkładowe. Te same problemy dotyczą rozkładów na stronie internetowej ZTM.
W związku z prowadzonymi pracami nie będą także udostępniane przybliżone czasy przyjazdów na przystanki w aplikacjach oraz w ramach projektu otwarte dane ZTM Gdańsk.
Na pełnych obrotach
- Okazało się, że całość potrwa dłużej niż zakładano. Wszystkie moce obliczeniowe są skierowane na tę operację i system pracuje wolniej niż zwykle. Im bliżej niedzieli i momentu zakończenia prac, tym sytuacja powinna się poprawiać - zapewnia Zygmunt Gołąb, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.
Dodaje, że to pierwsza od uruchomienia Tristara rekonfiguracja systemu.
Operacja nie wpłynęła na działanie systemu w Gdyni. Tablice, póki co, wyświetlają na miejskich przystankach prawidłowe komunikaty.
- Sprawdzaliśmy ich działanie na podglądzie. Na razie wszystko działa poprawnie - informuje Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.
To nie pierwsze problemy z tablicami
To nie pierwsze zakłócenia w działaniu tablic w Gdańsku. W 2015 roku informowaliśmy o błędnych komunikatach systemu, które ZTM tłumaczył długą eksploatacją ekranów zamontowanych na przystankach i w tramwajach.
Z kolei w maju 2016 roku informowaliśmy o problemach z działaniem tablic w Gdyni. Wskazywali na nie pasażerowie, ale także kierowcy pojazdów. Usterka została usunięta przez firmę Qumak.
Czytaj też: Błędne informacje na przystankach w Gdyni
Miejsca
Opinie (102)
-
2017-10-26 12:30
Wyświetlacze na przystankach
Wyświetlacze na przystankach autobusowych w dni słoneczne są kompletnie nieczytelne !!!
- 11 0
-
2017-10-26 12:50
Co ma kij do wiatraka?
Rekonfiguracja??? To się w takim wypadku wszędzie wprowadza czasy rozkładowe z informacją o tym w dolnym pasku. Ale jak można pokazywać błędne dane ???. to chyba żart ZTM Gdańsk. A te tłumaczenia świadczą tylko o zerowym poziomie kompetencji. Źle pokazuje bo się tablica zużyła??
- 6 2
-
2017-10-26 12:54
Tristar?
Przy okazji...tylko informacja pasażerska wymaga w Tristar rekonfiguracji ??? A moze też skorygowane zostaną światła na drogach dojazdowych do głównych ciągów ? Grunwaldzka jedzie bo reszta ulic jest kompletnie zatkana. A jak z kamerami na skrzyżowaniach i z aparatami do wychwytywania jazdy na czerwonym. Jak z przekroczeniami prędkości? Gwarancja się kończy a nic nie jest używane. Czy w ramach rekonfiguracji wprowadza się protokoły na wypadek następnej powodzi by wstrzymywać ruch tam gdzie tworzą się jeziora z zatopionymi tramawajami?
- 3 1
-
2017-10-26 13:37
Bo trzeba mieszkać na Przeróbce a nie na jakichś peryferiach albo jeszcze gorzej - w centrum. U nas wszystko działa. Według czasu wyświetlacza na przystanku zaczynają się nawet Fakty w TVN.
- 6 0
-
2017-10-26 13:41
We Wrzeszczu przy dworcu PKP , wyświetlacze na przystankach autobusowych są nie do odczytania.
- 7 1
-
2017-10-26 13:43
Słońce oslepia
Nic nie mozna przeczytac np.na petli w oliwie czy na dworcu we wrzeszczu eh zawsze wszystko jest robione na byle jak
- 7 2
-
2017-10-26 14:47
Toż to NOWOŚĆ. (1)
O różnych porach jeżdżę do pracy, autobusem który swój kurs rozpoczyna we Wrzeszczu PKP (110).
I jakież było moje zdziwienie gdy i na rozkładzie internetowym ZTM, oraz na rozkładzie widniejącym na przystanku nie zgadzał się ze stanem faktycznym. Autobus odjeżdża za każdym razem w ten dzień 10 minut przed czasem z rozkładu jazdy. BRAK SŁÓW.- 8 0
-
2017-10-26 15:39
A szczyty debilizmu za układanie rozkładu tramwajów:
np dworzec, 3 jeden po drugim na Stogi, później 2 na Morenę i 3 na Łostowicką. Jakby nie można pomieszać.
Albo Nowy Port 10 i 7 - jeden 2 minuty po drugim i później 12 minut czekania jakby nie można było w równych odstępach czasowych co 5 - 6 minut jeden...- 2 0
-
2017-10-26 17:32
Jaki pan, taki kram !
A jeśli do tego Lisicki, to armagedon gotowy...
- 4 1
-
2017-10-26 17:53
Tablice nie działają już chyba dwa czy trzy dni a dopiero dziś na tabilcy pojawiała się informacja ze dane moga buc błędne.. I tak ludzie stali myśląc że ich tramwaj będzie za 2 min...a nie było go jeszcze długo długo . Masakra. Komunikacja miejsca to porażka a do tego jest to komunikacja która ma problem z komunikacją ludzi o problemach trcjniczmuch
- 3 0
-
2017-10-26 17:53
Technicznych
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.