- 1 Rezerwiści idą na ćwiczenia. Kto najpierw? (424 opinie)
- 2 Nowe podziemne zbiorniki w Akwarium (105 opinii)
- 3 Mała uliczka, duży problem (114 opinii)
- 4 Odliczanie sekund na skrzyżowaniach. Za czy przeciw? (254 opinie)
- 5 Zabójca z Jagatowa przyznał się do winy (168 opinii)
- 6 Po wyborach chcą zbudować ruch miejski (100 opinii)
Błędne komunikaty na przystankach w Gdańsku. Wszystko przez prace naprawcze
Do niedzieli na wyświetlaczach Systemu Informacji Pasażerskiej w Gdańsku mogą pojawiać się błędne dane. Powodem jest prowadzona przez wykonawce systemu Tristar - firmę Qumak - rekonfiguracja systemu informatycznego.
Zakłócenia potwierdzili przedstawiciele Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku. Jak tłumaczą, problem pojawił się podczas prac rekonfiguracyjnych systemu informatycznego prowadzonych w ramach gwarancji przez firmę Qumak - wykonawcę systemu Tristar.
Zakłócenia te skutkują tym, że na tablicach mogą pojawiać się w najbliższych dniach błędne dane, a w niektórych miejscach wyświetlanie mogą być jedynie czasy rozkładowe. Te same problemy dotyczą rozkładów na stronie internetowej ZTM.
W związku z prowadzonymi pracami nie będą także udostępniane przybliżone czasy przyjazdów na przystanki w aplikacjach oraz w ramach projektu otwarte dane ZTM Gdańsk.
Na pełnych obrotach
- Okazało się, że całość potrwa dłużej niż zakładano. Wszystkie moce obliczeniowe są skierowane na tę operację i system pracuje wolniej niż zwykle. Im bliżej niedzieli i momentu zakończenia prac, tym sytuacja powinna się poprawiać - zapewnia Zygmunt Gołąb, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.
Dodaje, że to pierwsza od uruchomienia Tristara rekonfiguracja systemu.
Operacja nie wpłynęła na działanie systemu w Gdyni. Tablice, póki co, wyświetlają na miejskich przystankach prawidłowe komunikaty.
- Sprawdzaliśmy ich działanie na podglądzie. Na razie wszystko działa poprawnie - informuje Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.
To nie pierwsze problemy z tablicami
To nie pierwsze zakłócenia w działaniu tablic w Gdańsku. W 2015 roku informowaliśmy o błędnych komunikatach systemu, które ZTM tłumaczył długą eksploatacją ekranów zamontowanych na przystankach i w tramwajach.
Z kolei w maju 2016 roku informowaliśmy o problemach z działaniem tablic w Gdyni. Wskazywali na nie pasażerowie, ale także kierowcy pojazdów. Usterka została usunięta przez firmę Qumak.
Czytaj też: Błędne informacje na przystankach w Gdyni
Miejsca
Opinie (102)
-
2017-10-26 07:05
(21)
Błędne komunikaty, ciągłe awarie i usterki, drogie bilety i zapchane tramwaje/autobusy. dziękuję, wybieram blachosmroda
- 205 19
-
2017-10-26 07:09
(1)
A ja rower
- 15 19
-
2017-10-26 12:31
Blachosmrody uber alles.
Strefy płatnego parkowania raus.- 6 0
-
2017-10-26 07:29
twój wybór (11)
ciągłe korki w których musisz stać
- 10 21
-
2017-10-26 07:49
Niby wszędzie korki, a samochodem i tak szybciej. Coś chyba jest jednak nie tak z komunikacją miejską.
- 66 3
-
2017-10-26 09:38
autobusy nie stoją w korkach? (6)
- 16 3
-
2017-10-26 11:01
(5)
Jazda tramwajem też na ogół trwa dłużej.
- 11 1
-
2017-10-26 11:38
(4)
W centrum miasta (a tam się poruszam), rowerem wyprzedzam Was na luzie :)
- 2 10
-
2017-10-26 12:05
chciałbyś (3)
tylko do zmiany świateł potem wdychasz moje spaliny, jeszcze nie widziałem roweru który byłby szybszy od samochodu. nawet w korkach. Dodatkowo wdychasz więcej spalin bo przy wysiłku fizycznym masz większy pobór tlenu ciekawe kto będzie żyć dłużej :)
- 8 3
-
2017-10-26 12:16
stań w korku na Jaśkowej Dolinie rano (2)
i spróbuj jechać szybciej niż rowerzyści zjeżdżający z Moreny do Wrzeszcza.
Powodzenia!.- 2 5
-
2017-10-26 12:51
Jeżdżę motocyklem
spróbuj mnie wyprzedzić - Powodzenia :)
- 2 0
-
2017-10-26 12:58
spróbój tym rowerem wrócić po południu
sama przyjemność jechać w deszczu pod górę...
- 6 0
-
2017-10-26 09:50
(2)
Nie lubię pomysłu jeżdżenia wszędzie samochodem, ale lepiej stać w korku w klimatyzowanym samochodzie słuchając radia, niż stać w przepełnionym autobusie trzymając się ramy w ścisku, by ktoś na ciebie nie wpadł.
- 27 2
-
2017-10-26 11:38
(1)
Rower, lenie, rower !
- 2 8
-
2017-10-26 12:17
ywentualnie rower wspomagany elektrycznie!
- 3 2
-
2017-10-26 07:48
Pieknie
A ja hulajnoge
- 5 3
-
2017-10-26 09:37
witamy w świecie amber
- 2 3
-
2017-10-26 09:58
(2)
i co juz nie umiesz przeczytac papierowego rozkladu, gratujue
- 5 6
-
2017-10-26 11:11
Nie chodzi o to, że ktoś nie potrafi tego zrobić. Skoro miasto wydało kupę kasy na system, to prace powinny być prowadzone sprawnie i tak, aby nie utrudniały życa pasażerom.
Ponadto są w tej chwili dostępne aplikacje w ramach projektu Otwarty Gdańsk, korzystajace z danych z Tristara. One też w tej chwili nie funkcjonują przez to prawidłowo. Dzięki jednej z nich wychodzę zawsze w sam raz na autobus. Bo co z tego, że na papierowym rozkładzie powinien być, dajmy na to, o godz. 17.04, skoro przez korki ma kilkanaście minut obsuwy. I co, mam marznąć na przystanku, bo "papierowy rozkład"? Bez sensu.- 7 3
-
2017-10-26 11:38
A jaki jest sens czytania cxegoś, co nijak ma się do rzeczywistości?
- 7 1
-
2017-10-26 15:20
a ja deske :)
- 0 1
-
2017-10-28 03:42
Jak każdy myślący człowiek.
- 0 0
-
2017-10-26 07:23
(1)
a ja hulajnoge
- 41 6
-
2017-10-26 07:42
Ja mknę na szczudłach :))) miłego dnia!
- 8 1
-
2017-10-26 07:25
hop hop (2)
chyba przydałoby się aby komunikacja miejska była w końcu za darmo :)
- 59 19
-
2017-10-26 07:35
.
W państwie nigdy nie istnieje nic za darmo. Czy autobus czy otwarte bramki na A1... Pan, Pani, Ja, Ty za to zapłacimy
- 21 2
-
2017-10-26 08:07
nie tedy droga. Nalezy usprawniac przejazd poprzez buspasy itp
- 6 3
-
2017-10-26 07:26
taaa (1)
Zdziwiłbym się gdyby było inaczej,witamy w Polsce,wstyd i obciach dla szanownej firmy
- 71 2
-
2017-10-26 11:41
Zaraz tam szanownej
- 4 0
-
2017-10-26 07:29
szyba na wyświetlaczu trzeba od czasu do czasu wyczyścić, od wewnątrz też bo inaczej nic nie widać tak ja przy np lotcie a tym bardziej jak słońce
- 81 0
-
2017-10-26 07:29
Hm (3)
Przecież to nigdy nie funkcjonowało jak należy,chodziło tylko by ktoś wydał kasę na tą zabawke
- 83 6
-
2017-10-26 10:58
Dokładnie tak. Wielokrotnie stojąc np na pętli Łostowice-Świętokrzyska, tablica pokazuje, że autobus będzie za 3 minuty, po 5 minutach zaczyna mrugać, że niby autobus podjechał na przystanek. Faktycznie taki autobus nie podjechał. Więc zakładam, że ten system jest poprostu do d*py.
Wolę korzystać z aplikacji myBus. Pokazuje rzeczywistą lokalizację autobusów. Niestety, nie mam tam chociażby 255 i 256.- 5 3
-
2017-10-26 11:21
Bo to kumaci ludzie robią (1)
- 0 3
-
2017-10-26 12:23
a niekumaci minusują
- 1 0
-
2017-10-26 07:31
129 (1)
Od tygodnia tablica internetowa pokazuje błędne informacje. Autobus 129 zamiast przyjeżdżać o 7:15 zjawia się z 20min opóźnieniem na przystanku Wołkowyska w stronę Wrzeszcza. Na tablicy zaś przez 15min pojawia się komunikat, że autobus będzie za 2 min.
- 59 2
-
2017-10-26 08:54
to on jeszcze jeździ ? myślałem że ktoś nie zaktualizował informacji bo raz na niego czekałem, w końcu pojechałem samochodem.
- 3 0
-
2017-10-26 07:35
(7)
Hmm co to za firma informatyczna która nie jest w stanie zrobić wdrożenia nie zakłócając pracy systemu i w dodatku robi to kilka dni? Bardzo dziwne, bo standardy w IT teraz całkiem inne...
- 116 0
-
2017-10-26 08:23
a kto powiedział że to firma informatyczna? (3)
to firma od wszystkiego :)
- 18 0
-
2017-10-26 08:47
(2)
Dokładnie. Qmak to takie Aro. Trzeba by sprawdzić kto za tym stoi, że wygrywa wszystkie przetargi.
- 16 0
-
2017-10-26 09:31
Jak kto kto? Szwagier!
- 6 0
-
2017-10-26 11:08
porównałbym ich raczej do MTM
choć może to zbyt dalekie porównanie bo MTM przynajmniej posiadało jakiekolwiek doświadczenie w swojej branży
- 0 1
-
2017-10-26 08:31
Założę się że gdyby nazwać tramwaj '); drop table tramwaje; -- to wtedy system zacząłby szybciej działać
- 11 1
-
2017-10-26 11:06
właśnie nie zakłócają systemu (1)
a to, że przy okazji wyświetlają nieaktualne dane to taki drobny szczegół... Jak tu traktować poważnie cały ten śmieszny system jeśli dopiero po kilku dniach dowiadujemy się, że coś jest grzebane, w dodatku na żywym organizmie i bez cienia informacji o tym fakcie w SIP...
- 6 0
-
2017-10-26 11:58
zmiany na produkcji i jeszcze przez kilka dni są karygodne... dlatego "drop" na całej bazie tego systemu uratowałby wszystkich od domysłów czy danego dnia tablice działają czy nie i przy okazji zaoszczędził by miejskie pieniądze marnowane na tą firmę i ich "fachowców"
--edit
jeszcze co do wyświetlania nieaktualnych danych: to taki "ficzer" ;)- 4 0
-
2017-10-26 08:00
Ten SIP (1)
to od samego początku jedna wielka porażka.Nie dość,że firma która ten bubel wykonała zrobiła to z chyba 2 letnim opóźnieniem to jeszcze ciągle jakieś problemy.Dziwna jest jednak reakcja miasta na tego wykonawcę,nic nie słyszałem o jakiś karach umownych.W innych miastach tego typu urządzenia działaja bezbłednie,może dla tego,że współpracują GPS a nie jak u nas z GSM.
- 63 3
-
2017-10-26 08:54
komunikacja miejska to porażka
- 5 0
-
2017-10-26 08:09
Aplikacja Zdążuś (1)
Aplikacja również nie będzie działać jeśli tego nie ogarną z Qumak
- 22 4
-
2017-10-26 11:16
No i jest upośledzona przez tą sytuację.
Qmak nie skumał, że od podawania poprawnych danych z systemu zależy działanie wielu projektów działających dzięki Otwary Gdańsk. Ale po co pomyśleć, przecież to nie ich problem...- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.