• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Błędne komunikaty na przystankach w Gdańsku. Wszystko przez prace naprawcze

Patryk Szczerba
26 października 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 

Do niedzieli na wyświetlaczach Systemu Informacji Pasażerskiej w Gdańsku mogą pojawiać się błędne dane. Powodem jest prowadzona przez wykonawce systemu Tristar - firmę Qumak - rekonfiguracja systemu informatycznego.





Czy planując podróż sugerujesz się tablicami SIP?

Błędne dane do niedzieli

Zakłócenia potwierdzili przedstawiciele Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku. Jak tłumaczą, problem pojawił się podczas prac rekonfiguracyjnych systemu informatycznego prowadzonych w ramach gwarancji przez firmę Qumak - wykonawcę systemu Tristar.

Zakłócenia te skutkują tym, że na tablicach mogą pojawiać się w najbliższych dniach błędne dane, a w niektórych miejscach wyświetlanie mogą być jedynie czasy rozkładowe. Te same problemy dotyczą rozkładów na stronie internetowej ZTM.

W związku z prowadzonymi pracami nie będą także udostępniane przybliżone czasy przyjazdów na przystanki w aplikacjach oraz w ramach projektu otwarte dane ZTM Gdańsk.

Na pełnych obrotach

- Okazało się, że całość potrwa dłużej niż zakładano. Wszystkie moce obliczeniowe są skierowane na tę operację i system pracuje wolniej niż zwykle. Im bliżej niedzieli i momentu zakończenia prac, tym sytuacja powinna się poprawiać - zapewnia Zygmunt Gołąb, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.
Dodaje, że to pierwsza od uruchomienia Tristara rekonfiguracja systemu.

Operacja nie wpłynęła na działanie systemu w Gdyni. Tablice, póki co, wyświetlają na miejskich przystankach prawidłowe komunikaty.

- Sprawdzaliśmy ich działanie na podglądzie. Na razie wszystko działa poprawnie - informuje Marcin Gromadzki, rzecznik ZKM Gdynia.
To nie pierwsze problemy z tablicami

To nie pierwsze zakłócenia w działaniu tablic w Gdańsku. W 2015 roku informowaliśmy o błędnych komunikatach systemu, które ZTM tłumaczył długą eksploatacją ekranów zamontowanych na przystankach i w tramwajach.

Z kolei w maju 2016 roku informowaliśmy o problemach z działaniem tablic w Gdyni. Wskazywali na nie pasażerowie, ale także kierowcy pojazdów. Usterka została usunięta przez firmę Qumak.

Czytaj też: Błędne informacje na przystankach w Gdyni

Miejsca

Opinie (102)

  • (21)

    Błędne komunikaty, ciągłe awarie i usterki, drogie bilety i zapchane tramwaje/autobusy. dziękuję, wybieram blachosmroda

    • 205 19

    • (1)

      A ja rower

      • 15 19

      • Blachosmrody uber alles.
        Strefy płatnego parkowania raus.

        • 6 0

    • twój wybór (11)

      ciągłe korki w których musisz stać

      • 10 21

      • Niby wszędzie korki, a samochodem i tak szybciej. Coś chyba jest jednak nie tak z komunikacją miejską.

        • 66 3

      • autobusy nie stoją w korkach? (6)

        • 16 3

        • (5)

          Jazda tramwajem też na ogół trwa dłużej.

          • 11 1

          • (4)

            W centrum miasta (a tam się poruszam), rowerem wyprzedzam Was na luzie :)

            • 2 10

            • chciałbyś (3)

              tylko do zmiany świateł potem wdychasz moje spaliny, jeszcze nie widziałem roweru który byłby szybszy od samochodu. nawet w korkach. Dodatkowo wdychasz więcej spalin bo przy wysiłku fizycznym masz większy pobór tlenu ciekawe kto będzie żyć dłużej :)

              • 8 3

              • stań w korku na Jaśkowej Dolinie rano (2)

                i spróbuj jechać szybciej niż rowerzyści zjeżdżający z Moreny do Wrzeszcza.

                Powodzenia!.

                • 2 5

              • Jeżdżę motocyklem

                spróbuj mnie wyprzedzić - Powodzenia :)

                • 2 0

              • spróbój tym rowerem wrócić po południu

                sama przyjemność jechać w deszczu pod górę...

                • 6 0

      • (2)

        Nie lubię pomysłu jeżdżenia wszędzie samochodem, ale lepiej stać w korku w klimatyzowanym samochodzie słuchając radia, niż stać w przepełnionym autobusie trzymając się ramy w ścisku, by ktoś na ciebie nie wpadł.

        • 27 2

        • (1)

          Rower, lenie, rower !

          • 2 8

          • ywentualnie rower wspomagany elektrycznie!

            • 3 2

    • Pieknie

      A ja hulajnoge

      • 5 3

    • witamy w świecie amber

      • 2 3

    • (2)

      i co juz nie umiesz przeczytac papierowego rozkladu, gratujue

      • 5 6

      • Nie chodzi o to, że ktoś nie potrafi tego zrobić. Skoro miasto wydało kupę kasy na system, to prace powinny być prowadzone sprawnie i tak, aby nie utrudniały życa pasażerom.

        Ponadto są w tej chwili dostępne aplikacje w ramach projektu Otwarty Gdańsk, korzystajace z danych z Tristara. One też w tej chwili nie funkcjonują przez to prawidłowo. Dzięki jednej z nich wychodzę zawsze w sam raz na autobus. Bo co z tego, że na papierowym rozkładzie powinien być, dajmy na to, o godz. 17.04, skoro przez korki ma kilkanaście minut obsuwy. I co, mam marznąć na przystanku, bo "papierowy rozkład"? Bez sensu.

        • 7 3

      • A jaki jest sens czytania cxegoś, co nijak ma się do rzeczywistości?

        • 7 1

    • a ja deske :)

      • 0 1

    • Jak każdy myślący człowiek.

      • 0 0

  • (1)

    a ja hulajnoge

    • 41 6

    • Ja mknę na szczudłach :))) miłego dnia!

      • 8 1

  • hop hop (2)

    chyba przydałoby się aby komunikacja miejska była w końcu za darmo :)

    • 59 19

    • .

      W państwie nigdy nie istnieje nic za darmo. Czy autobus czy otwarte bramki na A1... Pan, Pani, Ja, Ty za to zapłacimy

      • 21 2

    • nie tedy droga. Nalezy usprawniac przejazd poprzez buspasy itp

      • 6 3

  • taaa (1)

    Zdziwiłbym się gdyby było inaczej,witamy w Polsce,wstyd i obciach dla szanownej firmy

    • 71 2

    • Zaraz tam szanownej

      • 4 0

  • szyba na wyświetlaczu trzeba od czasu do czasu wyczyścić, od wewnątrz też bo inaczej nic nie widać tak ja przy np lotcie a tym bardziej jak słońce

    • 81 0

  • Hm (3)

    Przecież to nigdy nie funkcjonowało jak należy,chodziło tylko by ktoś wydał kasę na tą zabawke

    • 83 6

    • Dokładnie tak. Wielokrotnie stojąc np na pętli Łostowice-Świętokrzyska, tablica pokazuje, że autobus będzie za 3 minuty, po 5 minutach zaczyna mrugać, że niby autobus podjechał na przystanek. Faktycznie taki autobus nie podjechał. Więc zakładam, że ten system jest poprostu do d*py.
      Wolę korzystać z aplikacji myBus. Pokazuje rzeczywistą lokalizację autobusów. Niestety, nie mam tam chociażby 255 i 256.

      • 5 3

    • Bo to kumaci ludzie robią (1)

      • 0 3

      • a niekumaci minusują

        • 1 0

  • 129 (1)

    Od tygodnia tablica internetowa pokazuje błędne informacje. Autobus 129 zamiast przyjeżdżać o 7:15 zjawia się z 20min opóźnieniem na przystanku Wołkowyska w stronę Wrzeszcza. Na tablicy zaś przez 15min pojawia się komunikat, że autobus będzie za 2 min.

    • 59 2

    • to on jeszcze jeździ ? myślałem że ktoś nie zaktualizował informacji bo raz na niego czekałem, w końcu pojechałem samochodem.

      • 3 0

  • (7)

    Hmm co to za firma informatyczna która nie jest w stanie zrobić wdrożenia nie zakłócając pracy systemu i w dodatku robi to kilka dni? Bardzo dziwne, bo standardy w IT teraz całkiem inne...

    • 116 0

    • a kto powiedział że to firma informatyczna? (3)

      to firma od wszystkiego :)

      • 18 0

      • (2)

        Dokładnie. Qmak to takie Aro. Trzeba by sprawdzić kto za tym stoi, że wygrywa wszystkie przetargi.

        • 16 0

        • Jak kto kto? Szwagier!

          • 6 0

        • porównałbym ich raczej do MTM

          choć może to zbyt dalekie porównanie bo MTM przynajmniej posiadało jakiekolwiek doświadczenie w swojej branży

          • 0 1

    • Założę się że gdyby nazwać tramwaj '); drop table tramwaje; -- to wtedy system zacząłby szybciej działać

      • 11 1

    • właśnie nie zakłócają systemu (1)

      a to, że przy okazji wyświetlają nieaktualne dane to taki drobny szczegół... Jak tu traktować poważnie cały ten śmieszny system jeśli dopiero po kilku dniach dowiadujemy się, że coś jest grzebane, w dodatku na żywym organizmie i bez cienia informacji o tym fakcie w SIP...

      • 6 0

      • zmiany na produkcji i jeszcze przez kilka dni są karygodne... dlatego "drop" na całej bazie tego systemu uratowałby wszystkich od domysłów czy danego dnia tablice działają czy nie i przy okazji zaoszczędził by miejskie pieniądze marnowane na tą firmę i ich "fachowców"

        --edit
        jeszcze co do wyświetlania nieaktualnych danych: to taki "ficzer" ;)

        • 4 0

  • Ten SIP (1)

    to od samego początku jedna wielka porażka.Nie dość,że firma która ten bubel wykonała zrobiła to z chyba 2 letnim opóźnieniem to jeszcze ciągle jakieś problemy.Dziwna jest jednak reakcja miasta na tego wykonawcę,nic nie słyszałem o jakiś karach umownych.W innych miastach tego typu urządzenia działaja bezbłednie,może dla tego,że współpracują GPS a nie jak u nas z GSM.

    • 63 3

    • komunikacja miejska to porażka

      • 5 0

  • Aplikacja Zdążuś (1)

    Aplikacja również nie będzie działać jeśli tego nie ogarną z Qumak

    • 22 4

    • No i jest upośledzona przez tą sytuację.

      Qmak nie skumał, że od podawania poprawnych danych z systemu zależy działanie wielu projektów działających dzięki Otwary Gdańsk. Ale po co pomyśleć, przecież to nie ich problem...

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane