- 1 Pożar na budowie osiedla "Lewego" (76 opinii)
- 2 Remont "trybun" nad Motławą w ramach PPP (106 opinii)
- 3 Cztery opcje do wyboru w pytaniu o płeć (279 opinii)
- 4 Nielegalna wycinka na działce Politechniki (308 opinii)
- 5 Zajrzyj do międzywojennych witryn (32 opinie)
- 6 Gdynia w ruinie czy rozwoju? (171 opinii)
Blisko 1 mln zł za wizję odbudowy linii kolejowej i nowej stacji PKM Karczemki
Za pół roku poznamy dwa warianty odbudowy 1,5 km fragmentu linii kolejowej 234 na odcinku Gdańsk Kiełpinek - Kokoszki , która stanie się częścią alternatywnej trasy dla pociągów kursujących między Trójmiastem a Kaszubami na czas elektryfikacji głównego szlaku. Koncepcja obejmie także budowę nowego przystanku PKM Karczemki . Koszt dokumentacji to 978 tys. zł.
Po stronie Pomorskiej Kolei Metropolitalnej jest natomiast zaprojektowanie (a może też i budowa) fragmentu linii 234 na odcinku Kokoszki - Gdańsk Kiełpinek. Pierwszy krok w tej sprawie został właśnie wykonany. Pomorscy kolejarze wybrali właśnie wykonawcę dwuwariantowej koncepcji odtworzenia liczącego ok. 1,5 km odcinka toru.
Będzie to konsorcjum firm Infra Centrum Doradztwa z Warszawy i EnviRail z Wrocławia. Mimo że ich oferta (978 tys. zł) była najkorzystniejsza spośród trzech złożonych, to i tak okazała się o blisko 400 tys. zł za wysoka względem kwoty, jaką chciał przeznaczyć zamawiający (598,6 tys. zł). Jednak KM zdecydowała się ją wybrać.
- Samorząd Województwa Pomorskiego i Miasto Gdańsk zgodziły się na zwiększenie wspólnego finansowania przygotowania koncepcji, dzięki czemu możliwe było rozstrzygnięcie tego przetargu - wyjaśnia Tomasz Konopacki, rzecznik spółki Pomorska Kolej Metropolitalna.
Po podpisaniu umowy wykonawcy będą mieli pół roku na opracowanie dwóch koncepcji obejmujących budowę toru wraz z całą niezbędną infrastrukturą kolejową oraz obiektami inżynieryjnymi (przejście pod torami, wiadukt drogowy).
Dodatkowo dokumentacja zawierać ma koncepcję budowy jednego jednokrawędziowego peronu Gdańsk Karczemki, nawiązującego wyglądem do charakterystycznych, czerwonych wiat pozostałych przystanków PKM. A do tego dwa warianty drogi dojazdowej wraz z parkingiem oraz chodnikami i ścieżkami rowerowymi.
Koncepcja ma zawierać możliwość etapowania inwestycji, co może oznaczać, że przystanek PKM Karczemki powstanie później.
Alternatywna trasa kolejowa ma być gotowa w 2021 roku. Wówczas będzie mogła zacząć się elektryfikacja newralgicznego fragmentu linii 201 i PKM i Kaszuby nie zostaną odcięte od Trójmiasta.
Obecnie trwa opracowywanie projektu elektryfikacji linii PKM i budowy przystanku PKM Firoga . Ma on być gotowy na początku przyszłego roku. Natomiast po w całości zelektryfikowanych liniach 201 i PKM pociągi mają pojechać w 2023 roku.
Opinie (157)
-
2019-05-06 12:06
elektryfikacja? (4)
Była już taka moda na elektryfikację kolei. I wystarczy teraz brak prądu, by kolej stanęła. A zdarza się to dość często. Dla kolei dalekobieżnych ratunkiem ( za mało niestety) są uratowane od złomowania lokomotywy spalinowe. SKM w takiej sytuacji stoi.
W wielkiej Brytanii nadal koleje spalinowe działają i nikt nie myśli o ich eliminacji.
Już w latach 90 była moda na likwidację linii kolejowych lokalnych , potem autobusowych. teraz trzeba na nowo ponosić koszty odtwarzania tych linii . Nadal nie ma woli do przywrócenia połączenia k9olejowego do Nowego Portu ( a potrzebne) czy rozbudowy planowanej już w latach 70 linii kolejowej na południe Gdańska. A potem władze miasta walczą z samochodami zalewającymi z konieczności miasto, bo ludzie MUSZĄ dojechać do pracy i wrócić do domu.
Myślenie ma kolosalną przyszłość, ale trzeba myśleć.- 15 4
-
2019-05-06 12:31
co ty bredzisz o tej trakcji?! (2)
że spalinowa lepsza od elektrycznej?
Buahahaha!!!!- 5 3
-
2019-05-06 12:37
każde rozwiązanie ma swoje wady i zalety
A w PKM nastąpiła kumulacja wad (ukrytych?).
- 8 2
-
2019-05-06 18:02
elektryfikacja jest planowana/robiona jedynie z powodu modernizacji 201
Co pozwala uniknąć kosztów przedsięwzięcia.
Bez tego Pomorskie nigdy nie zdecydowałoby się na taki krok.- 2 2
-
2019-05-06 12:36
"myślenie ma kolosalną przyszłość"
Biorąc pod uwagę efektywność (faktycznego) funkcjonowania warstwy biurokratycznej - nie.
Myślenie to ryzyko i odpowiedzialność.
Należy myślenie wyeliminować kolegialnie (radziecko?) zatwierdzoną procedurą do wypełnienia a wtedy nastanie szczęśliwość wszelka- 3 0
-
2019-05-06 12:31
Koszt dokumentacji to 978 tys. zł.......... (1)
- 2 1
-
2019-05-06 12:31
no i?
- 1 0
-
2019-05-06 12:37
(1)
wizja za 1 mln zł
- 6 1
-
2019-05-06 12:56
Tez mam rozne wizje moge pare odstapic tanio np. po 10tys /szt
- 7 0
-
2019-05-06 13:00
Jakos nikt sie nie interesuje jak to wplynie na ekosystem.
Z tego co wiem to juz sie lęgnie mniej ptakow bo ciagle jezdzi skmka. I zmniejszyla sie populacja mrowek pospolitych.
- 1 12
-
2019-05-06 13:29
"Alternatywna trasa kolejowa ma być gotowa w 2021 roku"
nie ma szans na 2021
- 7 1
-
2019-05-06 14:38
Kokoszki/Karczemki żądają korytarza exterytorialnego do Gdańska Głównego
- 6 1
-
2019-05-06 14:42
a od kiedy zaczną remontować trasę z Pruszcza do Żukowa to prawdo podobnie jest inne województwo
- 3 1
-
2019-05-06 14:51
Urzedniczka projekt namalowania pasa na jezdni kosztuje 20 tys zł to nie wykonanie tylko sam projekt!
A dlaczego tak drogo ? Bo oni muszą pojeździć po urzędach i pieczątki pozbierać .Tak właśnie działa przerośnięta biurokracja. Urzędasy na tym sie sporo dorabiają !!
- 7 1
-
2019-05-06 15:34
Za tę cenę to już by przynajmniej część trasy zbudowano
Dajcie mi dziesiątą część tego a ja wam to w całości zaprojektuję
- 7 3
-
2019-05-06 16:49
Tego się nie uniknie (1)
Brutalna ekonomia, brak miejsc parkingowych, zakorkowane ulice a do pracy trzeba na czas. W domu też chciało by się pomieszkać. Trochę późno ale tak trzeba. Nie dotyczy tylko tej inwestycji.
- 5 0
-
2019-05-06 23:57
problem w tym, że nikogo z "władców" nie obchodzi że "trzeba"
Kasa ma się im zgadzać a plebs niech sobie radzi...
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.