• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Blisko 1 mln zł za projekty remontów przystanków SKM

Michał Brancewicz
10 czerwca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Tak obecnie wygląda Przystanek SKM Gdynia Stocznia. Tak obecnie wygląda Przystanek SKM Gdynia Stocznia.

Pięć firm zgłosiło chęć opracowania projektów modernizacji przystanków SKM Gdynia Stocznia i Gdańsk Stocznia, ale tylko jedna oferta mieści się w budżecie. Jeśli wykonawca zostanie wybrany, to dokumentacja będzie gotowa za niespełna rok.



To już drugie podejście do wyłonienia projektanta remontu stoczniowych peronów SKM w Gdyni i Gdańsku. Za pierwszym razem oferty złożyły trzy firmy, a najtańsza była o 400 tys. zł wyższa, niż zakładał przewoźnik.

Tym razem ofert było pięć, a budżet SKM się nie zmienił i nadal wynosił:
Zadanie 1: SKM Gdynia Stocznia - 492 tys. zł
Zadanie 2: SKM Gdańsk Stocznia - 492 tys. zł

Oferty na modernizację przystanków SKM Gdynia Stocznia i Gdańsk Stocznia:

YLE Inżynierowie z Warszawy

  • zadanie 1 - 489,5 tys. zł
  • zadanie 2 - 489,5 tys. zł
  • termin - 11 miesięcy

Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego z Gdańska

  • zadanie 1 - 538 tys. zł
  • zadanie 2 - 538 tys. zł
  • termin - 10 miesięcy

AN Arch Group z Gliwic

  • zadanie 1 - 549,8 tys. zł
  • zadanie 2 - 549,8 tys. zł
  • termin - 11 miesięcy

Highway z Gdańska

  • zadanie 1 - 581,5 tys. zł
  • zadanie 2 - 581,5 tys. zł
  • termin - 10 miesięcy

Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu

  • zadanie 1 - 1,255 mln zł
  • zadanie 2 - 1,382 mln zł
  • termin - 11 miesięcy

Tak obecnie wygląda Przystanek SKM Gdańsk Stocznia. Tak obecnie wygląda Przystanek SKM Gdańsk Stocznia.
To oznacza, że tylko pierwsza oferta mieści się w budżecie zakładanym przez Szybką Kolej Miejską.

Modernizacja peronów SKM Gdynia Stocznia i Gdańsk Stocznia zaplanowana jest na lata 2021-2022. Jeśli umowa z wykonawcą zostanie podpisana, to dokumentacja będzie gotowa w przyszłym roku przed wakacjami.

Zakres prac projektowych jest podobny i obejmuje:

  • budowę nowych peronów o długości co najmniej 200 m i 96 cm wysokości
  • montaż nowych wiat niemal na całej długości peronów
  • wymianę szyn wzdłuż peronów
  • montaż wind przy kładkach prowadzących na perony
  • elementy małej architektury:
  • wiatrołapy - min. 2 szt. o powierzchni około 15 m kw. każdy
  • ławki w wiatrołapach - ławka jednostronna, mogąca pomieścić minimum cztery osoby,
  • ławki - min. 5 szt. na peronie, każda ławka dwustronna, mogąca łącznie pomieścić min. 6 osób
  • kosze - min. 9 szt. na peronie, kosz do selekcji odpadów - jeden zestaw
  • zasilanie urządzeń, które są przewidziane do zabudowy w późniejszych działaniach: głośniki, zegary, wyświetlacze LCD, CCTV, słupek INFO/SOS
  • zasilanie do automatów biletowych (przewidzianych do zabudowy w późniejszych działaniach)

Opinie (75) 9 zablokowanych

  • (12)

    A kiedy budowa SKM na południe?

    • 32 8

    • (3)

      Wtedy kiedy skończy się budowa SKM na północ. Gdynię północ.

      • 11 1

      • (2)

        kiedy linia wschodnia na palach przez zatokę wprost do kalingradu?

        • 3 3

        • ale po co na palach?

          je sus

          • 2 0

        • W grudniu

          Po południu

          • 0 0

    • za 100 lat

      • 0 1

    • Jak sie sloiki zamelduja

      • 2 3

    • (5)

      SKM na południe? Tam się lepiej sprawdzi tramwaj. Porównując koszta to lepiej jest wydać na dwie linie tramwajowe niż SKM z pętlą

      • 2 5

      • (2)

        Jechałeś kiedyś tramwajem z południa rano? To polecam się przejechać i skorygować swoją opinię.

        Tramwaje co 2 minuty, wyładowane po brzegi, czas przejazdu do Wrzeszcza 40 minut, gdzie SKM to byłoby 15 minut. Autem w korku max 25 min. Dalej chcesz wsadzać ludzi do tramwaju?

        • 6 3

        • To odpowiedz dlaczego ludzie jadąc z centrum do Wrzeszcza wybierają tramwaj zamiast SKM? Popatrz na projekt to zrozumiesz na czym polega "pętla". SKM 15 min? Doliczyłeś czas dojazdu do niej?

          • 2 3

        • Już widze jak mieszkańcy Chełmu jadą na Orunie tylko po to by wsiąść do SKM

          • 1 0

      • (1)

        PS: SKM nie potrzebuje pętli aby zawracać.

        • 4 0

        • Tramwaj dwukierunkowy też nie. Projekt budowy SKM zakłada wybudowanie wielkiej pętli. Gdy sie na niego popatrzy zrozumie o co chodzi

          • 1 3

  • (1)

    Jest kryzys, po co tyle tych remontóf?

    • 5 24

    • Będzie projekt za 1 000 000 zł a realizacja za 15 lat ... do tego czasu jescze będą 3-4 projekty . I każdy znajomy zarobi. ;) ot cała fantazja wyprowadzania kasy .

      • 0 3

  • Heloł mieszkańcy. Milion na projekty. (6)

    Projekty. A gdzie wykonanie.

    • 30 8

    • Bo ty zrobisz projekt po godzinach za paczkę fajek (4)

      • 9 7

      • nie chodzi o to kto i kiedy zrobi tylko za ile (1)

        perony teraz beda w ksztlatch piramid, czy biurowcami 200m,?? cena monco z d*py

        • 9 5

        • Nie masz pojęcia

          Ile kosztuje wykonanie takiego projektu. Ilu ludzi trzeba zatrudnić, ile dokonać uzgodnień, ile czasu to zajmuje.

          • 0 0

      • Dla dobra mojego miasta moglbym to zrobic za paczke fajek. (1)

        I mysle ze na pewno jeszcze ktos by dołączył do mnie.

        • 3 1

        • I potem 10 dużych baniek na korekty

          • 0 1

    • a to mieszkańcy decydują czy właściciel czyli PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o. ?

      • 1 0

  • Troche drogie te projekty... (2)

    .. ?

    • 32 8

    • Trzeba bylo starrowac w przetargu skoro robisz za pol ceny

      • 11 8

    • Tak

      • 2 2

  • I dobrze moi drodzy,te niektóre perony wyglądają jak za króla ćwieczka.Czuway!

    • 5 5

  • Boom w budownictwie powoli się kończy. (7)

    Firmy tracą klientów, ceny zaczynają spadać. Coraz mniej opłacają się "apartamenty" na wynajem. Jeszcze trochę i ceny wrócą do normalności i przestaną być sztucznie zawyżane. Kto tego nie zrozumie - wypadnie z rynku. To jedna z dobrych stron wirusa, który stabilizuje rozpasanie.

    • 18 16

    • (3)

      Żaden deweloper nie obniżył cen, poza tym ceny będą rosnąć bo rośnie koszt pracy - środki bezpieczeństwa, materiały itp.

      • 7 4

      • To policz, ile jest ofert sprzedaży. (2)

        Ostatnio jest też sporo artykułów o trudnościach w sprzedaży nowych mieszkań. Wystarczy poszukać. Trend się odwraca. Powoli, sle jednak. I to jest dobra wiadomość.

        • 2 4

        • Zważywszy, że trend nie odwrócił się jeszcze nigdy w żadnym kraju na świecie

          To i u nas się nie odwróci. Korekty wzrostów, czasem nawet głębsze - jak najbardziej.

          • 3 1

        • Jest mniejsza szansa kupić mieszkanie na kredyt, trochę przystopowało z wynajmem krótkoterminowym, więc chwilowo są trudności, bo to nie wiadomo było, czy korona to grypa czy ebola, dlatego wszystko stanęło. Ale ceny nie spadły i nie spadną, a będą rosnąć. Ewentualnie zmienia się trochę ludziom podejście - lepiej patrzą na mieszkania z ogródkiem i raczej by chcieli większy metraż na miejsce do pracy (a więc będą szukać taniej za metr, ale w odległych dzielnicach - skoro mogą pracować zdalnie).

          • 1 1

    • ceny nie spadną (2)

      przestaną budować, zwolnią ludzi, będą stać puste metry ale cen nie obniżą...
      Kapitał spekulacyjny ma czas.
      Przetrwają.
      Nie zrobią jednego, nie obniżą cen.

      • 3 3

      • Nasycenie rynku powoli następuje. Takie jest prawo rynku. (1)

        Ci, którzy jeszcze wykupują mieszkania pod wynajem wkrótce na przestrzeni kilku lat przekonają się o tym. Spadek cen mieszkań na rynku wtórnym przyspieszy ten proces. To nie jest kwestia czy to nastąpi czy nie, ale kiedy to nastąpi. Nie da się utrzymywać sztucznie wysokich cen. Rynek to zwaloryzuje. I to nie są moje przewidywania, ale zawsze po hossie następuje spadek. Pytanie kiedy i jak wielki.

        • 2 6

        • owszem, po hossie z 2008 nastąpił spadek, ceny najniższe były w okolicach 2014 roku - o jakieś 20% niż najwyższe z 2008. A teraz jest mniej więcej 1,5* tyle ile było w 2008. Spadnie o 20%, to dalej będzie wyżej. Nie łudźcie się, to nie wróci.

          Poza tym, uwzględnijcie też jaka była minimalna w 2008 roku, a jaka jest teraz. Ile zarabiał przeciętny Janusz na budowie, a ile zarabia teraz.

          • 5 1

  • Prędzej zobaczymy wyremontowany przystanek SKM Gdynia Stocznia niż wspólny bilet.

    Nie kończąca się opowieść o jednym bilecie w Gdyni.

    • 20 4

  • Jeden milion zlotych (1)

    za zaprojektowanie betonowego peronu , koszy na smieci , elementy malej architektury ... i zasilania pod przyszle automaty biletowe

    • 21 7

    • Po znajomości te projekty wychodzą drogo zwłaszcza z publicznych pieniędzy ;)

      • 1 4

  • Czyżby jednak dobra wycena urzędników?

    Można nie zmieniać budżetu i nagle firmy dają rozsądne oferty, jednej się zapomniało i zaszaleli z tymi dwiema bańkami.

    • 7 3

  • (3)

    skm gdansk stocznia? ktos tam wysiada a jak tak to po co? przeciez tam nic nie ma..?

    • 10 14

    • Wstan o 6-7 rano i sprawdz

      Btw. imprezy na stoczni, placu zebran, docelowo mieszkania na Mlodym Miescie i kolejne biurowce na Jana z Kolna

      • 6 0

    • (1)

      To przystanek SKM najbliżej Gumedu.

      • 0 1

      • Kłamiesz. Bliżej jest polltechniks

        • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane